| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 31.10.2025 13:33 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke det er så enkelt at man kan bare skylde på flaks. Jeg mener å huske at jeg var inne på nettsidene deres i 2019 og så flere utenlandske navn som jobbet med scouting. Det er tydelig at de hadde profesjonalisert rekrutteringssystemet allerede da.
Jeg er som sagt ekstremt nysgjerrig på hva slags prioriteringer og valg som ble tatt i denne perioden. Jeg tviler sterkt på at det er så enkelt som at de snublet over et ukjent geni i Kjetil Knutsen og resten er historie.
@messi:
Jeg vet at Bjørkan fikk ny rolle da Fredrik begynte å spille fast. Men det må likevel ha vært noen som pekte på nøyaktig den breddetreneren i Bergen og tenkt at han har egenskapene som trengs for å komplementere Bjørkan. Hvor kjente de han fra? Hva var kjennskapene på det tidspunktet? |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 31.10.2025 14:15 Post subject: |
|
|
| Kjetil Knutsen i Glimt ER ren og skjær flaks. Les historien. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 31.10.2025 17:27 Post subject: |
|
|
| Jeg liker det. Da har vi i det minste prøvd på nytt og spennende. Uten at jeg har peiling på kompetansen til denne personen. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 31.10.2025 17:46 Post subject: |
|
|
@Robbie
Knutsen var en 4-3-3 trener i Ã…sane, som var et middels OBOS-lag, som ble overtatt av KÃ¥re Ingebrigtsen. |
|
| Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 31.10.2025 17:49 Post subject: |
|
|
| @robbie: Bjørkan kjente KK godt fordi de hadde vært på en rekke kurs og samlinger sammen. De sier at de klikka godt sammen fordi de har de samme tankene om hvordan en skal spille fotball. Samtidig kom det opp en generasjon lokale spillere som klubben klarte å holde på. I tillegg lyktes klubben svært godt på overganger til tross for lite penger. Det er rart å kalle det flaks synes jeg. Det litt heldige var vel at Conference League starta idet Glimt ble gode, sånn at det umiddelbart kom inn gode penger som gjorde at klubben kunne satse hardt videre. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 31.10.2025 19:14 Post subject: |
|
|
Fra Nidaros sin sak:
"Khaled El-Ahmad er sportsdirektør i MLS-klubben Minnesota United. Han skal angivelig være en av OneNexus sine kandidater, det danske konsulentselskapet RBK benytter seg av i jakten på den nye sportssjefen. Det er de som skal ha forhørt seg med El-Ahmad, slik Nidaros forstår det.
Det er ikke kjent om Rosenborg har vært i direkte kontakt med Minnesota-direktøren.
(...)
Mye tyder likevel på at Rosenborg må lete andre steder. El-Ahmad skal angivelig gitt beskjed om at han ikke ønsker RBK-jobben.
Nettavisen-journalist Stian Andre De Whal snakker om dette i podkasten Fotball. TV. fredag ettermiddag. Nidaros kjenner også til opplysningene.
Hovedårsaken til at El-Ahmad angivelig skal ha takket nei allerede nå er først og fremst de økonomiske rammene rundt det Rosenborg kan tilby. Avstanden opp til det han allerede sitter med i Minnesota United skal være for stor."
https://www.nidaros.no/sj...113-782109 |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 31.10.2025 20:11 Post subject: |
|
|
Var å så Minnesota United for 6 år siden på deres hjemmebane. En stadion som tar i underkant av 20000 tilskuere. Men som kostet ca 200 millioner dollar å bygge.
En stadion bygd for supportere. I deres "tribune øst" så var det 2 puber inne i selve tribunen vendt ut mot banen. På motsatt side var det bak selve tribunen "brew hall" der man fikk kjøpt mat og drikke (øl, vin, brennevin) mens man hadde ene øyet på kampen. En stadion bygd for publikum. Og der man handlet glatt langt over det man betalte for selve billetten. En helt annen økonomi enn det Rosenborg kan tilby. Klart at det blir ikke mye penger å hente inn når det en kan tilby publikum er slappe pølser og pepsi i papp... Du verden som Rosenborg har å lære av verden med det å få inn penger på kampdag....
Læresetning: koster billetten kr 500 så skal man hente inn minst kr 500,- i salg av mat og drikke. Pr publikummer. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 31.10.2025 21:53 Post subject: |
|
|
| Pengene fra stadion er null og nada for Minesota... Det er andre inntekter som gjør at de kan betale sjuke lønninger der borte... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2025 23:16 Post subject: |
|
|
Berdal:
- Vi har en liste med navn. Og vi har begynt å prate med folk, sier RBK-lederen torsdag.
- Hvor lang er lista?
-Det er mange navn på den, svarer han - uten å ville komme med noe anslag.
Les mer: Bekrefter samtaler |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 01.11.2025 00:51 Post subject: |
|
|
@Stano_11 er vel forholdsvis velholdte eiere bak de fleste profflag i USA uansett idrett
De bryr seg ofte katta om idretten, men vil melke kua for det de kan |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 01.11.2025 13:51 Post subject: |
|
|
| trøndergutten wrote: | | Jeg liker det. Da har vi i det minste prøvd på nytt og spennende. Uten at jeg har peiling på kompetansen til denne personen. |
Det første de gjør er å spørre alle sportsdirektører de har har vært bort i tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 01.11.2025 16:48 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | trøndergutten wrote: | | Jeg liker det. Da har vi i det minste prøvd på nytt og spennende. Uten at jeg har peiling på kompetansen til denne personen. |
Det første de gjør er å spørre alle sportsdirektører de har har vært bort i tidligere. |
Vet du at de gjør det denne gang? Virker jo ikke slik. |
|
| Back to top |
|
 |
|