English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hamarkameratene IL
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 24.08.2008 21:57    Post subject: Reply with quote

Er jeg den eneste som syns skalle-situasjonen ser ut som en fyr som får en push i ryggen, og kniper igjen øynene og senker hodet for å dekke ansiktet fordi han ikke rekker opp med hendene?

Har selv gjort slik, og trekt hodet ned for å "lande" med panna framfor nesen, når jeg ikke rekker å ta meg for med hendene.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran

PostPosted: 24.08.2008 22:23    Post subject: Reply with quote

Ser jo stygt ut men det kan kanskje være utilsiktet... Vet ikke.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Saparius
Rutinert

PostPosted: 24.08.2008 22:28    Post subject: Reply with quote

Pleier du å ta for deg med panna vis du detter?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.08.2008 22:33    Post subject: Reply with quote

Hadde han ville tatt seg for hadde han greid det med god margin. Det der er med overlegg.
Saparius
Rutinert

PostPosted: 24.08.2008 22:35    Post subject: Reply with quote

Blir veldig overaska vis ikke NFF gjør noe med denna situasjonen Surprised
Recon
Legende

PostPosted: 24.08.2008 22:49    Post subject: Reply with quote

saparius wrote:
Pleier du å ta for deg med panna vis du detter?

Om jeg tryner mot noe, og føler jeg ikke rekker opp med hendene er det jo naturlig å sette pannen til framfor nesen. Man beskytter jo automatisk ansiktet.

Jeg vet ikke jeg, men er ikke overbevist om at det der er tilsiktet. Fyren er ikke forberedt på å få en skubb i ryggen han heller, og vi ser det stort sett i slow-mo. Han er i tillegg fokusert på ball. Da reageres det på refleks, ikke på logisk tenking.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Saparius
Rutinert

PostPosted: 24.08.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

Det rare er jo at han øker farten sin å tar hue framover akkurat når han treffer den andre spilleren som jeg ikke husker navnet på.
Brady
Veteran

PostPosted: 24.08.2008 23:10    Post subject: Reply with quote

Er med på at hodet kan gå fremover når han blir dyttet, men må det ikke ganske stor kraft til for å få til en så kraftig hjernerystelse som ble utfallet her?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.08.2008 23:14    Post subject: Reply with quote

saparius wrote:
Det rare er jo at han øker farten sin å tar hue framover akkurat når han treffer den andre spilleren som jeg ikke husker navnet på.

Ja, jeg vet som sagt ikke, men at det ser stakkato ut i reprisene i slow-mo er jeg med på, men for den del, det er mange fall på banen som ser teatralske ut når man kjører ned hastigheten på frames, men egentlig var veldig naturlige.

Jeg tviler dog ikke på at NFF kommer til å leke moralens voktere for sikkerhets skyld uansett.

Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 25.08.2008 00:13    Post subject: Reply with quote

Jeg synes absolutt ikke at der var tilsiktet, kall meg gjerne dum..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Saparius
Rutinert

PostPosted: 25.08.2008 00:14    Post subject: Reply with quote

Hva mener du skjer der da liksom?
Ballahl
Veteran

PostPosted: 25.08.2008 00:23    Post subject: Reply with quote

For at det ikke skal være overlagt, så må det være naturlig.
Og nettopp det mener jeg det er.

Back to top
escobar
Junior

PostPosted: 26.08.2008 04:49    Post subject: Reply with quote

Du mener altså at det er naturlig å gå opp i hodeduell to sekunder etter at du, helt overraskende for deg støter panna di i bakhodet til en spiller? Hva er det for noe bullshit. Det naturlige for spilleren hadde vært å tatt seg til panna, evt prøvd å filme seg til noe i lys av den plustelige smerten sin. Det kan da faen ikke være noen tvil om at det er tilsikta. Brassen drev jo å krangla med Barsom minuttet før det skjedde også. Dessuten, hvorfor i helvette tar han seg ikke for med henda? Så sterk er faen ikke Opphaug, og det var ikke mer enn et lite puff.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 26.08.2008 09:29    Post subject: Reply with quote

Hva i all verden snakker du om? Gå OPP i hodeduell?? Vi prater jo om når fyren snubler framover.

Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 26.08.2008 12:40    Post subject: Reply with quote

Kisen er fra plankebyen recon, de har en egen virkelighetsoppfatning her nede når det gjelder de med røde bukser.
v_olden
Veteran

PostPosted: 26.08.2008 13:10    Post subject: Reply with quote

Haha! Samme som michael collins! En helt egen virkelighetsoppfatning.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
escobar
Junior

PostPosted: 26.08.2008 14:33    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hva i all verden snakker du om? Gå OPP i hodeduell?? Vi prater jo om når fyren snubler framover.

Takk for at du prøver å forstå, tydeligvis er det på et alt for høyt nivå for deg.

Et tips. Se videoen først, så begynn med svadaet ditt.

Jo han går opp i hodeduell. Først skaller han ned Barsom en god stund før ballen er i feltet... og så... helt uberørt av dette tydeligvis (ifølge deg) overraskende sammenstøtet med Barsom, går opp i en hodeduell som han taper.

Teskjevarianten:
1. Brassen blir dytta og er på vei framover. Samtidig krummer han nakken og øker farten i retning bakhodet til Barsom
2. Ingen smerte eller reaksjon hos brassen, som beveger seg bakover for å nå ballen i en hodeduell. Går opp i hodeduellen, taper, og ser litt nervøst ned på en Barsom som ligger nede for telling.

Og Ace. Håper for Guds skyld du ikke er en av de klovnene som tror det er greit å være RBK-supporter fordi du ikke greide å følge med et lag som ikke vant alt når du var yngre. I så fall kan jeg jo skjønne at du har et anstrengt forhold til nærmiljøet ditt. Et tips, flytt ut!
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 26.08.2008 18:25    Post subject: Reply with quote

Litt fakta, mine barnesko trådde jeg i stiftstaden, første besøk på Lerkendal var som 5-åring. Har fulgt laget mitt i all sin tid, man bytter ikke lag selv om man bor et annet sted i landet. Reiser til det jeg kan av RBK kamper, nærmeste bortekamp er FFK. Så ikke bruk uttrykket klovn er du snill.
Ikke har jeg tenkt å flytte her fra byen heller om det ikke skulle dukke opp ei Trondheims pia i min vei som frister meg til å flytte oppover igjen. Faktisk så trives jeg her i byen, bortsett fra nå som dere faktisk oppfører dere som om dere skulle ha vunnet både det ene og det andre. Dere har ikke vunnet serien siden 1961, lenge siden det!
escobar
Junior

PostPosted: 26.08.2008 19:29    Post subject: Reply with quote

Nettopp, takk Gud at du faktisk har tilknytning til Tr.heim! Også godt å høre at du trives. Har faktisk sansen for trøndere.

Men istedet for å tulle om virkelighetsoppfatningen til folk fra Nedre Glomma kan du vel heller diskutere saken, og faktisk komme med argumenter i stedet for å prøve å bringe debatten ned på sandkassenivå.

Og det er sant at vi ikke har vunnet serien siden 61, men denne byen oser av fotballhistorie og folk i Fredrikstad er generelt fotballgærne. Derfor er man også stolt over fotballtradisjonene i byen. Det var vel også på 60-tallet som vi hadde tre Fredrikstadlag oppe i Toppserien (Lisleby, Øssiæ og FFK).
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 27.08.2008 14:04    Post subject: Reply with quote

Erik Thorstvedt oppsummerer min oppfatning av det hele på en grei måte. Men dette sitatet tar jeg avstand fra:
Erik Thorstvedt wrote:
Også NFF vil slite med å få ilagt karantene. Pelu på Rosenborg slapp unna straff for filming på grunn av at han fikk krampe i begge ben. Det var i hvert fall det som ble oppgitt i legeattesten RBK spadde opp. Greier HamKam bare å produsere en legeattest som sier Leonardo ble svimmel av dytten han fikk, er Fotballforbundet sjakk matt.

Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 27.08.2008 15:49    Post subject: Reply with quote

escobar wrote:
..og faktisk komme med argumenter i stedet for å prøve å bringe debatten ned på sandkassenivå.
Pussig at du skulle nevne akkurat sandkassenivå...

escobar wrote:
Seriøst... Er du helt hjernedød?

I rest mye case.
Back to top
escobar
Junior

PostPosted: 27.08.2008 17:44    Post subject: Reply with quote

Og buhuu... For det første var ikke det innlegget i denne tråden, og for det andre så hadde jeg et lgodt svar etter den lille glippen, med flere gode argumenter og fakta som svarte på et Se & Hør-aktig innlegg. Men fikk jeg noe svar på resten av innlegget? Nei, som sagt du klipper og limer inn din egne lille virklighet.

"Per Morten Haugen blir sitert på å ha sagt at den nye spissen er (...) det beste som har kommet ut av Brasil (...). Ergo mener han seriøst at denne spilleren er bedre en Pele, Ronaldinho og Ronaldo tilsammen." (fritt tolket)

Og dette er ETTER dette svaret:
Quote:
Han mener jo selvsagt at det er den beste brasilianeren som kommer til Norge noensinne. Og det er han godt mulig. Han kommer fra klubben Gremio som for øyeblikket kjører brasilansk liga og leder. I fjor scorte han fem mål som innbytter der. Ikke dårlig det i en av verdens beste ligaer. Klubben han var leid ut til, spiller for øvrig i Serie B(nest øverste nivå). Klubben Alanzinho kom fra, f eks, spilte i Serie C som inneholder 64 lag. Joachim Jonsson har reist til Brasil flere ganger, sett denne spilleren en gang, og sett en del DVDer.

Interjuet med Haugen, sportsjefen
http://www.fredrikstadfk..../1309/161/

Risikofylt ja, men ikke egentlig når han er leid inn med opsjon på kjøp...
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 27.08.2008 17:57    Post subject: Reply with quote

Har du skrevet "din egen lille virkelighet" i alle innleggene dine nå? Samtidig må jeg få si at du har en "artig" diskusjonsteknikk, der du konstant prøver å heve deg over andre med din tilsynelatende enormt store IQ, mens andre (les:Recon) neppe er så smart. Joda, du får deg nok mange nye venner med din fremtoning her.

Det er vel ikke så relevant om jeg klippet fra en annen tråd, poenget står. Du snakker om sandkassenivå, snakk om å drite i eget reir.

Hva gjør du egentlig her? Plag noen andre av de 12 TL-lagene på deres forum i stedet. Jeg er rimelig sikker på at de ler like mye av han sportsidrektøren deres som vi gjør.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 27.08.2008 18:27    Post subject: Reply with quote

Hadde han nå prøvd seg på noen andre enn meg, med den "jeg har best retorikk"-greia si, kunne han jo kanskje overbevist noen, men nå... Cool Wink

-il capo di retorica-

Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 13.09.2008 19:52    Post subject: Reply with quote

Byggestopp på Briskeby

Quote:
Hovedentreprenøren på Briskeby må forlate et halvferdig stadion. Nå er det uklart når resten av HamKams storstadion blir bygd
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb