| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Troillongan Veteran
|
Posted: 11.04.2026 20:11 Post subject: |
|
|
Nå er jeg sikkert på bærtur, men er det en sammenheng med at det plutselig er en gjeng skadede/belastningstyrte tilbake i troppen et par dager etter vi kaster ut medisinmannen? Hvem er det som i praksis stempler en spiller kampklar? _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Akademia Senior
|
Posted: 11.04.2026 21:19 Post subject: |
|
|
| Det har over lengre tid vært store uenigheter om periodiseringen innad i det fysiske trenerteamet. Det er tydlig at de stemmene som har blitt hørt har tatt feil. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.04.2026 08:28 Post subject: |
|
|
ok, gir mening med alle muskelskadene vi har.
La oss håpe det er noen som klarer det bedre nå.
Jeg syntes huske at vi har vært svake på dette i veeeeldig lang tid dog, så noe spesielt å sparke han som har vært her i 3 mnd.. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 12.04.2026 09:42 Post subject: |
|
|
Det virker jo åpenbart at vi ikke har klart å trene med riktig mengde og intensitet og kanskje hller ikke rekruttert spillere som tåler dette.
Men det jeg ikke forstår er hvorfor det ser ut som om vi som omtrent eneste ES klubb ser ut til å ha bommet såpass kraftig på det fysiske.
Det må da finnes tonnevis av empiri og forskning på dette og lokalt har vi jo både Olympiatoppen og NTNU å trekke på.
Og hvordan ligger vi an i forhold til andre klubber på de viktigste fysiske måleparametre?
Iflg ChatGPT er det en ting som skiller toppspillere fra resten, det er "evnen å gjenta sprint og høy intensitet igjen og igjen"
Og : høyintensitetsmeter per minutt, sprintkapasitet i siste 15 min av kamp samt stablitet(ikke falle fysisk utover i kampen).
Når vi ser RBK så så feiler vi på alle parametre. Og sammenlignet med hva Viking presterte av løpskraft og intensitet i går så blir forskjellen direkte pinlig.
Oppsummert : det enorme trenerteamet vårt har feilet kraftig på de grunnleggende fysiske parametre.
Og : dette er noe de må ha sett, ellers er de komplett inkompetente. Og da gjesntår spørsmålet, hva er gjort for å endre på dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 12.04.2026 14:45 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | ok, gir mening med alle muskelskadene vi har.
La oss håpe det er noen som klarer det bedre nå.
Jeg syntes huske at vi har vært svake på dette i veeeeldig lang tid dog, så noe spesielt å sparke han som har vært her i 3 mnd.. |
Virker som Stoltz kom inn og i sin rolle da fått det siste ordet når det gjelder fysisk periodisering. Hans opplegg løste åpenbart ikke noe som helst, kanskje til og med gjorde det verre, og hvis resten av trenerapparatet/klubben da ikke lengre stolte på hans kompetanse så måtte han selvsagt gå. Om hans avgang løser noe er derimot veldig usikkert enn så lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.04.2026 14:48 Post subject: |
|
|
De har sikkert en måte å forsvare det på. Vanskelig å si fra utsiden.
Dog løser man ikke grunnleggende feiltrening over flere sesonger på 2-3 mnd i vinterferien..
Uansett, bygons, han kommer ikke tilbake. Husker en gang i tiden hvor vi faktisk kjøpte inn folk med dårlig skadehistorikk og "fikset" dem. Tenk om vi kunne komme tilbake dit. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.04.2026 19:57 Post subject: |
|
|
Johansson:
– To menn har forlatt den samme rollen på kort tid, hvorfor har det blitt slik? spør Adresseavisen tirsdag.
– Det finnes det ulike forklaringer på. Igjen, slike medarbeider-tilfeller, det står ikke jeg her og diskuterer med dere i detalj. Men det er slik det er – to personer som har vært med oss, men som ikke er det lengre. Det finnes andre også. Det er en del av hvilken bedrift eller fotballklubb som helst. Det er naturlig. Vi hadde kanskje ville hatt litt mer kontinuitet, men samtidig er situasjonen slik den er.
Les mer: To avganger pÃ¥ kort tid: - Finnes ulike forklaÂringer |
|
| Back to top |
|
 |
|