English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55, 56  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 17.08.2024 13:15    Post subject: Reply with quote

Problemet så vidt jeg husker med Ceide er at han var en ekstremt solid dribleving, men utrolig dårlig til å løfte blikket og avslutte. Lite sluttprodukt.

Husker jeg feil?

HÃ¥per han har utviklet denne delen i Italia.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran

PostPosted: 17.08.2024 13:18    Post subject: Reply with quote

Han har forhåpentligvis utviklet den delen av spillet, uansett vil han være en stor forsterkning med tanke på å sette opp medspillere foran mål. Virker jo helt sjukt at vi har fått en kjøpsopsjon her, med full klaff kan det bli en helt rå deal med lav risiko selv om det blir et høyt beløp for oss.
Back to top
Tyholt
Proff

PostPosted: 17.08.2024 13:39    Post subject: Reply with quote

Mener jeg leste 1,5 meur i kjøpsopsjon. Det vil vi nok ha trøbbel med å innfri, men om Ceide vil være hos oss neste sommer får vi nok forhandlet ned prisen til MNOK 8-10?
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 17.08.2024 13:49    Post subject: Reply with quote

Om vi selger Nypan neste sommer så er det kanskje ikke så dumt... Markedsverdien hans kan være langt høyere på det tidspunktet ihvertfall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.08.2024 13:51    Post subject: Reply with quote

Det at RBK har kjøpsopsjon må vel betyr at han har forlenget kontrakten? Ble hevdet at den nåværende gikk ut om ett år.

Sassuolo nevner ingenting sjøl.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 17.08.2024 13:53    Post subject: Reply with quote

Det positive med opsjonen er at dersom han gjør det veldig bra så kan vi utløse opsjonen og selge han videre for en høyere pris. Det var vel det Stabæk gjorde med han knullemannen i Bodø.
Back to top
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 17.08.2024 19:05    Post subject: Reply with quote

Ikke utenkelig at summen et edruelig mot at S får en betydelig andel av et eventuelt videresalg.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2024 20:36    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Problemet så vidt jeg husker med Ceide er at han var en ekstremt solid dribleving, men utrolig dårlig til å løfte blikket og avslutte. Lite sluttprodukt.

Husker jeg feil?

HÃ¥per han har utviklet denne delen i Italia.

Han hadde en del juniortakter da han var her forrige gang. Kan jo både tro og håpe at han har blitt litt mer senior, han mener iallefall at han har utviklet seg masse taktisk siden han dro ut. Veldig, veldig spent på å se han i aksjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ronster
Junior

PostPosted: 17.08.2024 21:05    Post subject: Reply with quote

Slår Ceide til, så vil det stå klubber klare til å gi 40-50 mill for han den dagen vi innfrir kjøpsklausulen. Har vi ikke penga gir bankene oss et korttidslån som innfris straks han er solgt. Det finnes ingen risiko i denne dealen.

Dessuten går han langt utenpå Nelson, Frederikssen, Broholm og Sunde. Og la oss være ærlige. Sunde spiller så mye kun fordi vi har hatt en helt elendig stall.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 17.08.2024 21:57    Post subject: Reply with quote

Jeg var en av få som både så og sa at han ikke ville bli noen suksess i Europa. Hva skal vi med en ny Nelson?
Dribler fra null og må ha ballen i beina. Har aldri tatt et løp i rom/ bakrom. Ballbinge spiller 100.
Glimt henter spillere med begge kvalitetene, der ligger mye av forskjellen på lagene.

Vi er blakke,så det må være grunnen.
HupOranje
Senior

PostPosted: 18.08.2024 10:29    Post subject: Reply with quote

Husker jeg feil eller snakket Emil om at han så på seg selv som høyre ving da han var her sist?

Jeg har ikke fulgt godt med på ham i Sassuolo, men av det jeg har sett så tror jeg han stort sett har spilt til venstre. Så det kan godt hende at han har rendyrket venstre ving - om han i det hele tatt har hatt andre preferanser.

Men HVIS Emil fremdeles foretrekker/liker/fungerer på høyre ving så kan det hende at det ligger an til Emil til høyre og Sahsah til venstre. Eller at de vandrer mellom sidene.

Noen som vet mer om hvordan Emil ser på høyre kontra venstre?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 18.08.2024 10:54    Post subject: Reply with quote

Jeg husker at E Ceide var fenomenal i kampen mot Tromsø da Botheim spilte på topp. Det var tydelig at de hadde innøvde bevegelser fra tiden under Gert Heerkes. Etterpå synes jeg han så stort sett hjelpeløs ut.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 18.08.2024 21:10    Post subject: Reply with quote

Det tok meg sånn ca 15 minutter å bli småirritert over misting av ball, unødvendige såledragninger og generelt dårlige valg Embarassed
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 18.08.2024 21:24    Post subject: Reply with quote

Kamprusten! Viser samtidig litt hva som bor i ham av giftighet. Nære på ved et tilfelle der. Gode mottak på langballene mot ham.
Back to top
Oppkast
Proff

PostPosted: 18.08.2024 21:50    Post subject: Reply with quote

Gi meg såledragninger, underholdning og av og til ballmist over støttepasninger og Safe Safesen hver dag hele året. En av veldig få spillere i ES som på en god dag er verdt inngangsbilletten alene.
Back to top
Bonnien
Senior

PostPosted: 19.08.2024 08:18    Post subject: Reply with quote

Greit at Ceide var litt rusten men du ser med en gang at han innehar mye som de andre kantspillerne vår ikke har. Hvis du klarte å irritere deg over Ceide i går så lurer jeg på hvordan du har hatt det med Reitan-Sunde og Broholm i år. For der er det fryktelig langt mellom høydepunktene. JRS løper og jobber og knallhardt men er totalt ufarlig straks han har fått tak i ballen. Broholm er fryktelig ustabil og går veldig altfor lenge med ballen.
Back to top
Tyholt
Proff

PostPosted: 19.08.2024 09:00    Post subject: Reply with quote

Startet med en tunnel i første involvering. Med Noah/Sæter som binder opp stopperne, og skaper rom kan det bli mye morro med Ceide utover høsten. Flott med kamp allerede Onsdag, så han kan bygge matchform fra benken.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 09:09    Post subject: Reply with quote

HupOranje wrote:
Husker jeg feil eller snakket Emil om at han så på seg selv som høyre ving da han var her sist?

Jeg har ikke fulgt godt med på ham i Sassuolo, men av det jeg har sett så tror jeg han stort sett har spilt til venstre. Så det kan godt hende at han har rendyrket venstre ving - om han i det hele tatt har hatt andre preferanser.

Men HVIS Emil fremdeles foretrekker/liker/fungerer på høyre ving så kan det hende at det ligger an til Emil til høyre og Sahsah til venstre. Eller at de vandrer mellom sidene.

Noen som vet mer om hvordan Emil ser på høyre kontra venstre?

Såvidt jeg husker har han primært vært venstreving hele tiden. Han fikk innhopp på begge sider helt i starten av RBK-karrieren men utkonkurrerte jo etterhvert Samuel Adegbenro i venstrevingposisjonen.

Ellers er han jo en typisk innoverkant som ikke har sin styrke i å storme ned mot dødlinja for å slå innlegg. I og med at han virker ganske begrenset med venstrefoten er nok venstreving absolutt hans sterkeste posisjon.
HupOranje
Senior

PostPosted: 19.08.2024 15:32    Post subject: Reply with quote

Jeg husket tydeligvis feil i og med at han tidlig i 2021 ser på seg selv som venstre ving. Men han har tydeligvis blitt brukt på begge vinger, og er åpen for det selv.

https://www.rbk.no/nyhete...-fra-hoyre
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 16:57    Post subject: Reply with quote

Ja, alle kunne se at han var rusten. Han klarte ikke å sette noe preg på kampen. MEN, han frir til publikum med en gang. Prøver seg på driblinger, dragninger, tunneler osv. Gøy å se på. Så får vi tro at han blir litt mer venn med ballen etter hvert. Det tar nok noen kamper før han får inn match-formen og blir vant til trøkket og farten i en fotballkamp. Tommel opp så langt fra meg. Så håper jeg at han får litt flere minutter i neste kamp. Han trenger kamper i beina.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 17:39    Post subject: Reply with quote

Joa, men driblinger, dragninger og tunneler er bare kult når det er meningsfullt. Ikke så kult når det var gode pasningsalternativer, viktig for oss å holde ballen i laget, eller når motstanderne kan kontre på kontringen vår. Det er fotballhjernen til Ceide jeg er usikker på, ikke fotarbeidet
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 21:13    Post subject: Reply with quote

Jeg føler ikke Ceide fikk mange gode muligheter til å vise seg heller. Ikke lenge etter han ble bytta inn scoret Viking og etter det følte jeg han ofte hadde tre spillere på seg med en gang han fikk ball, fordi vi ikke klarte å etablere noe eget spill. Likevel tok han seg ofte lett forbi én, men tre ble for mye. Tror han kan ha mye å bidra med i etablert angrep, men vi får se.
Back to top
Ronster
Junior

PostPosted: 19.08.2024 22:05    Post subject: Reply with quote

Tull å dømme Ceide etter dette korte innhoppet, der Viking flytter alt de har opp og slår langt, som gir et helt annet kampbilde enn normalen.

Vi har 3 kantspillere fra før i troppen. Nelson, Frederiksen og Sunde. Ingen sv de er gode nok, den ene er i tillegg en junior. Utover dette har vi brukt en midtbanespiller(Broholm) på kant fordi vi ikke har gode alternativer.

Ceide overgår alle disse med klar margin, jeg vil gå så langt som å si det er klasseforskjell. Ceide kommer til å bli stor for oss under AJ med denne spillestilen her.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 23:03    Post subject: Reply with quote

Synes fotballhodet til Ceide var ganske bra på slutten av siste RBK-periode. Diskusjonene handlet mer mot de riktige innløpene i boksen når Ceide skulle slå inn 45 grader flatt eller en litt høy på bakre. Skal ikke glemme hvilke folk som var på laget den gang heller, og med en spiss som knapt rørte seg, for dem som husker Dino Islamovic... Når Ceide kommer i form og begynner å dra av mann, og motstander må begynne å ta hensyn og bruke sikringer så vil jeg anta at dette blir meget bra.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 23:53    Post subject: Reply with quote

Ble ikke overbevist sist han var her men håper inderlig han har blitt bedre og blir en stor hit jupp jupp
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55, 56  Next
Page 54 of 56

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb