English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Stabæk
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
65%
 65%  [ 30 ]
Cornic
0%
 0%  [ 0 ]
Røsten
0%
 0%  [ 0 ]
Jenssen
2%
 2%  [ 1 ]
Skarsem
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
2%
 2%  [ 1 ]
Frederiksen
8%
 8%  [ 4 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Nelson
6%
 6%  [ 3 ]
Ceide
4%
 4%  [ 2 ]
Børkeeiet
10%
 10%  [ 5 ]
Thorvaldsson
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 46

Author Message
tigerbart
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:03    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
I den situasjonen vi er i nå, bør vi heller se på hvordan vi spiller. Det viktige er at vi klarer å skape sjanser. Det gjør vi.

Gitt at plassen i ES er sikra er enig med deg. I og med at vi unngikk tap i dag er det mye som tyder på at vi unngår nedrykk, og sånn sett er det gledelig å se sjansene som skapes etter pausen.

Angående Maalen er jeg ikke helt overbevist, men det jo fint at han får inn riktige spillere i andre omgang, men sånn var det vel også med Rekdal, han gjorde mange "gode bytter", som kanskje betyr at han ofte starta med feil lag. Samme med Maalen kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:04    Post subject: Reply with quote

Ceide var helt forferdelig etter han kom in. Livredd med ball, keitete og sprer rundt seg med usikkerhet. vi må da faen meg ha noen andre som kan spille bak der???

Emil sprang iallefall 20km i dag, helt utrolig maskin, synd at han ikke får mål i dag, men med de gedigene sjangsene vi brenner fortjener vi ikke bedre. Rykker vi ned så er det fortjent!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 22.10.2023 18:07    Post subject: Reply with quote

Dette laget kan fort rykke ned. Styret må faen meg ta sin del av ansvaret for å ha latt klubbdriften gå så til de grader i grøfta. Faen meg amatører hele føkkings forbanna gjengen.

Vi fortsetter å drifte klubben på «Europa 4 av 6 år» eller hva faen de er rigget til. Vi selger tengstedt for 130 mill i garanterte penger, og mye av det er sølt bort på ordinær drift. Er det ingen som ser hva som er i ferd med å skje? Styret sitter og ser på, inkompetente som de er.

Så skjønner jeg også at det er forskjell på sportslig og økonomi, men poenget er at hele sjappa er uprofesjonell og driftet av amatører fra topp til bunn.

Takk for 90-tallet. Nå er det bare sorgen.

Last edited by Letterkenny on 19.03.2024 15:17; edited 1 time in total
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 22.10.2023 18:09    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Ceide var helt forferdelig etter han kom in. Livredd med ball, keitete og sprer rundt seg med usikkerhet. vi må da faen meg ha noen andre som kan spille bak der???

Emil sprang iallefall 20km i dag, helt utrolig maskin, synd at han ikke får mål i dag, men med de gedigene sjangsene vi brenner fortjener vi ikke bedre. Rykker vi ned så er det fortjent!

Uenig med det. Ceide spilte som en trygg stopper som tok ansvar. En del småplukk, ja, men han var rolig i flere avgjørende situasjoner og plukket ballen eller blokkerte avslutningsforsøk.
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 22.10.2023 18:11    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Bart1 wrote:
I den situasjonen vi er i nå, bør vi heller se på hvordan vi spiller. Det viktige er at vi klarer å skape sjanser. Det gjør vi.

Gitt at plassen i ES er sikra er enig med deg. I og med at vi unngikk tap i dag er det mye som tyder på at vi unngår nedrykk, og sånn sett er det gledelig å se sjansene som skapes etter pausen.

Angående Maalen er jeg ikke helt overbevist, men det jo fint at han får inn riktige spillere i andre omgang, men sånn var det vel også med Rekdal, han gjorde mange "gode bytter", som kanskje betyr at han ofte starta med feil lag. Samme med Maalen kanskje?

Skal sies at vi fikk 4 bytter i dag grunnet skader og sykdom.
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 22.10.2023 18:13    Post subject: Reply with quote

Ceide spredde usikkerhet, ja. I motsetning til Røsten, Pereira og Cornic da eller? Mye rart en skal lese. Rosenborgs beste midtstopper i dag med god margin i mine øyne, uten at det sier spesielt mye om prestasjonen hans.
Back to top
Messi
Veteran

enojado wrote:
Er det riktig at vi kun har kun 4 spillere på benken? Hjemmekamp og dersom det er så mange skader så må vi få inn noen fra 2.laget / juniorer !?
RBK 2 spiller også i dag.
Back to top
moomoo
Veteran

6Strand, jeg er iallefall totalt uenig i det.
Han tråkket jo påballen, spilte flere direkte farlige pasninger, skled, konstant på etterskudd og brukte to sekunder hver gang på å få kontroll på ballen.

Det bor helt sikkert mere i gutten men det får han ikke ut i RBK med det presset som ligger på spillerne her!

EDIT: Enig i at det ikke akkurat er noen andre som gjør det særlig mye bedre, men henviser til at DET er altså byttet vi kan gjøre som RBK. Ikke god nok for et topplag (i likhet med flere andre pr. dags dato)
Neeskens, trenger du å låne en tampong?

Last edited by moomoo on 22.10.2023 18:37; edited 2 times in total
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:20    Post subject: Reply with quote

Hvordan i allendager kan tangvik si at vi var best i første omgang på adressa..
Blir skremt over virkelighets oppfatninga til spillerne...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Messi
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:21    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Dette laget kan fort rykke ned. Styret må faen meg ta sin del av ansvaret for å ha latt klubbdriften gå så til de grader i grøfta. Faen meg amatører hele føkkings forbanna gjengen.

Vi har en fjortis som adm.dir. som åpenbart ikke klarer å sparke folk, men fortsetter å drifte klubben på «Europa 4 av 6 år» eller hva faen de er rigget til. Vi selger tengstedt for 130 mill i garanterte penger, og mye av det er sølt bort på ordinær drift. Er det ingen som ser hva som er i ferd med å skje? Styret sitter og ser på, inkompetente som de er.

Så skjønner jeg også at det er forskjell på sportslig og økonomi, men poenget er at hele sjappa er uprofesjonell og driftet av amatører fra topp til bunn.

1.Rosenborg har ikke fått 130 millioner i kontanter for Tengstedt. Nesten alt av større overganger betales i avdrag, også får dansken.
2. Man kan ikke sparke folk i Norge uten grunn. Det er vanskelig å få gjort noe med spillerstallen utenom vinduene for kjøp/salg. Dessuten er ES ganske langt ned på ønskelisten til gode spillere.
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:22    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:

...Vi har en fjortis som adm.dir. som åpenbart ikke klarer å sparke folk, men fortsetter å drifte klubben på «Europa 4 av 6 år» eller hva faen de er rigget til. Vi selger tengstedt for 130 mill i garanterte penger, og mye av det er sølt bort på ordinær drift. Er det ingen som ser hva som er i ferd med å skje? Styret sitter og ser på, inkompetente som de er...

Du tenker at det er Tore Bjørseth Berdal sin skyld ???
Bart1
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:27    Post subject: Reply with quote

Til de som diskuterer hvem som var best og værst i dag. Her er "fasiten" (så nærme fasit man kan komme) Sofascore.com sin vurdering. Fra best til værst. Tangvik - var som de fleste av oss så - den klart beste i dag. Ceide havner på 9 plass - Nelson og Thorvaldsson var selvsagt svakest i dag:

8,8 Sander Tangvik
7,7 Emil Frederiksen
7,5 Leo Cornic
7,4 Olaus Jair Skarsem
7,1 Tobias Borkeeiet
7,0 Adrian Nilsen Pereira
6,9 Ole Christian Saeter
6,9 Mikkel Konradsen Ceide
6,7 Ulrik Jenssen
6,7 Håkon Røsten
6,3 Sverre Halseth Nypan
6,3 Ole Selnaes
6,2 Jayden Nelson
6,2 ÍIsak Snær Þorvaldsson
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:30    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:

Vi har en fjortis som adm.dir. som åpenbart ikke klarer å sparke folk, men fortsetter å drifte klubben på «Europa 4 av 6 år» eller hva faen de er rigget til. Vi selger tengstedt for 130 mill i garanterte penger, og mye av det er sølt bort på ordinær drift. Er det ingen som ser hva som er i ferd med å skje? Styret sitter og ser på, inkompetente som de er.

Nå har vi hatt dette styret i noe slikt som 18 måneder, og de kom inn litt etter at forrige regime hadde ansatt Rekdal og presset igjennom en forhastet fusjon som stinker lang vei av at ble fremskyndet fordi kvinnelaget i praksis var konkurs (og klubben hadde gitt de lån på 12m som om vi hadde likviditet til å gjøre den slags).

Men vi bør begynne å se at med et skriftlig strategidokument å styre etter så bør ting falle på plass på alle felt du nevner med hvert ansettelsesvalg som blir gjort framover, det er dog vanskelig å si noe om hvem som Berdal eventuelt skulle sparke, og stillingsvernet er ganske sterkt i Norge, så det er først og fremst ved å ansette de riktige folkene når kontrakter går ut (stort sett bare på sport at de har åremåll tror jeg) eller folk går av med pensjon, skifter jobb eller det opprettes nye stillinger.

Viktigste er uansett kostnadskontroll på sport og en spillerlogistikk som er rigget for å kunne gå med overskudd.
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 22.10.2023 18:39    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
6Strand wrote:

1.Rosenborg har ikke fått 130 millioner i kontanter for Tengstedt. Nesten alt av større overganger betales i avdrag, også får dansken.
2. Man kan ikke sparke folk i Norge uten grunn. Det er vanskelig å få gjort noe med spillerstallen utenom vinduene for kjøp/salg. Dessuten er ES ganske langt ned på ønskelisten til gode spillere.

1. jeg har aldri sagt at de har fått 130 mnok på bok.
2. at klubben har gått med dundrende underskudd de siste årene er mer enn god nok grunn. Men det hadde du da også forstått om du hadde noe som helst peiling på forretningsdrift.

Last edited by Letterkenny on 19.03.2024 15:27; edited 1 time in total
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 22.10.2023 18:40    Post subject: Reply with quote

Bonzo wrote:
6Strand wrote:

... som de er...

Nei, men jeg tenker han trenger støtte til å få til en forandring.

Last edited by Letterkenny on 19.03.2024 15:25; edited 1 time in total
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 22.10.2023 18:43    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Bonzo wrote:
6Strand wrote:

...Vi har en fjortis som adm.dir. som åpenbart ikke klarer å sparke folk, men fortsetter å drifte klubben på «Europa 4 av 6 år» eller hva faen de er rigget til. Vi selger tengstedt for 130 mill i garanterte penger, og mye av det er sølt bort på ordinær drift. Er det ingen som ser hva som er i ferd med å skje? Styret sitter og ser på, inkompetente som de er...

Nei, men jeg tenker han er for veik til å få til en forandring.

Bare det faktum at han ikke klarer å endre praksisen med at vi budsjetterer med 2. plass er i grunn bevis nok.
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 22.10.2023 18:45    Post subject: Reply with quote

Neste år vil det kanskje være naturlig å budsjettere med topp 2. I og med at det vil bety opprykk, mener jeg.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:50    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra behovet for avslutningstrening så er det også her noe å ta med seg mot slutten av sesongen. Det ene er at vi i de neste kampene for å unngå å havne ned i kvalikkampen at vi må ha voksne spillere på banen. Du så nivåhevningen da PCS og Børkeeiet kom på banen.
Nypan var vel syk i dag og det vistes,men han har vært svak i de siste kampene og bør hviles. Røsten er individuelt god, men sliter stort med kommunikasjon og det taktiske som stopper. Forståelig nok, stopperne er på topp når deler 10-12 år eldre enn han.
Ellers så set vi ikke ut i måneskinn mhp defensiv struktur igjen, det største minuset med Maalens kandidatur er at han ikke evner å sette en defensiv struktur i laget når de samme feilene går igjen gang etter gang
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:51    Post subject: Reply with quote

Bonzo wrote:
6Strand wrote:

Ikke at jeg stiller spørsmålstegn ved kompetansen til ledelsen i klubben, men jeg tror det er få bedrifter i Norge i hundremillionersklassen i omsetning som har en daglig leder og økonomisjef som gikk ut av skolen i hhv. 2020 og 2019.

Legg til en umerittert trener, en sportssjef med erfaring fra trøndersk breddefotball og et purungt fotballag så ser dette aldeles ikke særlig lyst ut.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:55    Post subject: Reply with quote

Leo Cornic - det er en skam at dette ferdighetsnivået skal representere RBK.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:58    Post subject: Reply with quote

Cornic er helt forferdelig ja..skjønner godt han ikke var fast i sverige.
Kan ikke og slå inlegg,er elendig i forsvar.
Rbk må kvitte seg med spillere som ikke har potensiale til og bli gode.

Men om vi skal være en middelshavfarer,hvorfor har middelmådige spillere høye lønninger?
Vi er jo i toppen i lønninger,men spiller stallen er ikke det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
tigerbart
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 19:13    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Skal sies at vi fikk 4 bytter i dag grunnet skader og sykdom.

Absolutt, men synes jo at vi var bedre utover i kampen og i store deler av andre omgang, altså etter byttene og skadene, selv om det også vakla litt helt mot slutten igjen.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 19:15    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
6Strand wrote:
Bonzo wrote:
6Strand wrote:

Nei, men jeg tenker han er for veik til å få til en forandring.

Bare det faktum at han ikke klarer å endre praksisen med at vi budsjetterer med 2. plass er i grunn bevis nok.
Det er styret sin jobb. Den daglige lederen er styre sin forlengende arm inn i selskapet. Synes det er fornuftig med å budsjettere med inntekter likt en 2.plass.. I år blir det 10.plass i værste fall, noe spillersalgene kompenserer for.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.10.2023 19:20    Post subject: Reply with quote

Fryktelig kamp, men hvis Nelson hadde vært en fotballspiller hadde vi vunnet denne kampen.

Det er fullstendig vanvittig hvor mange skader vi har. Ved kampslutt i dag er altså Henriksen, Reitan, Hansen, Yttergård Jensen, Nypan, Skjelbred, Sæter, Augustinsson, Tagseth og Holm skadet eller syk. Hvordan er det mulig?
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 19:40    Post subject: Reply with quote

Noe positivt er i alle fall at vi så adskillig bedre ut med to sittende midtbanespillere. Selnæs og Børkeeidet sammen så spennende ut
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb