English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
14%
 14%  [ 3 ]
Rogers
4%
 4%  [ 1 ]
Henriksen
33%
 33%  [ 7 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
4%
 4%  [ 1 ]
Holse
23%
 23%  [ 5 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
4%
 4%  [ 1 ]
Giampaoli
4%
 4%  [ 1 ]
Andersson
4%
 4%  [ 1 ]
Fiabema
4%
 4%  [ 1 ]
Total Votes : 21

Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 01:55    Post subject: Reply with quote

Med rolletrening skal jo ikke være så vanskelig og få definerte oppgaver.
Strukturen bør jo være på plass,Det som tar tid er få laget til og presse samlet.

Og ikke minst angrepspillet.

Virker jo som på trening de stopper spillet fordi spillerne gjør feil valg og ikke som vi skal spille.

Og det som er enda mer jobb med er og få spillerne til og løpe i rom og gjøre seg spillbar.
Mange blir bare ballwatching.

Hadde vært morro og fått vite hvordan bodø/glimt trener og trener på spillestilen.
De er sinnsykt dyktige formidle og få spillerne til og gjøre det som kreves.

Virker som de vet hvordan de skal spille i hvert trekk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 21.03.2022 06:18    Post subject: Reply with quote

I mangel av et bedre ord så er det evneveikt som best beskriver det jeg har sett så langt. Vi må ha den minst begavede troppen i i hele ES. På sidelinja står det to tomme tønner, men det visste vi allerede i desember. Men at en hel tropp med profesjonelle ?? har gått i tilt og kollektivt sammenbrudd, ja det trodde jeg nesten ikke var mulig. Nedrykk ? Selvfølgelig kan det skje. Særlig dersom man innbiller seg at det er vi for gode til.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 07:32    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hadde vi hatt en godt trenerapparat så hadde disse spillerne vært klasse og fremtidige stjerner. Glimt kan plukke opp en uteligger utenfor polet og han blir toppscorer - det er trenerproblem vi har, ikke spillere.

This.

Jada, enkelte spillere holder nok ikke helt mål, men de som tror det er Noah og Børkeeiet som skiller oss fra Glimt bør holde seg til FM. Vi har en begrenset trener som passer bra som i klubber som Ham-Kam og Ulf, men at Bratseth og Co gikk for at dette var vår mann er antagelig klubbens (dvs Bratseth) absolutte bunnpunkt.
WT62
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 09:17    Post subject: Reply with quote

SælNæbb wrote:
WT62 wrote:
kanskje klubben kam finne en menstrasjon trener som er tilstede i Trondheim og ikle via Teams fra Danmark

Laughing Laughing

Tenkte å editere posten min, men feilskrivingen var såpass passende for prestasjonen at jeg lar den stå…
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 21.03.2022 09:19    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om trenerproblem er tilstrekkelig for å beskrive vår utfordring, egentlig.

Jeg ønsket aldri Rekdal til Rosenborg, og har ikke fått noen grunn til å ombestemme meg. Ikke når folk syntes han sa alt det rette, ikke pga hans angivelige autoritet, og nå i alle fall ikke på grunn av treningskampene.

Men uansett hvor lite jeg ønsket Rekdal, han er da vitterlig ikke en trener som sender lag i nedrykkskamp? Han har kvaliteter som trener som burde holde i massevis for å holde seg midt på tabellen i Eliteserien gitt et ok spillermateriale.

Jeg lurer på om vi tvert i mot ser en hel kultur som har råtnet på rot. Det synes å være en systematikk i dette: Folk kommer til oss for å underprestere. Og dette gjelder både trenere og spillere.

There is something rotten in the State of Lerkendal

Last edited by frank on 21.03.2022 10:16; edited 1 time in total
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 09:23    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:

Hadde vært morro og fått vite hvordan bodø/glimt trener og trener på spillestilen.
De er sinnsykt dyktige formidle og få spillerne til og gjøre det som kreves.

Virker som de vet hvordan de skal spille i hvert trekk.

De trener mye på relasjoner, samhandling og 2. 3. bevegelser med skyggetrening. Mest på siste tredjedel, men av og til også hele banen, eller 11 vs 11 på halv bane.
Jeg "tror" forsvaret er fritt for å skape nye uforutsigbare situasjoner som angrepet må løse ved hjelp av faste relasjoner som løp og bevegelser. Med skygge så er det kun litt skubbing og gå i kropp som er tillatt. Dersom det er helt åpentbart man kan ta fra en ballen så gjør man det, men helst ikke.
Eggen var glad i slik trening og eksempelvis Pep kjører ofte slike skyggetreninger. I tillegg er ofte trenere i storklubber glade i å kjøre vanlig 11 mot 11 -kamp på halv bane for å få spillerne til å venne seg til at de må skynde seg langsomt og bli "vant" til stressfaktoren. Usikker på hvor vidt andre norske lag trener på det...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.03.2022 09:37    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi havner i seriøs nedrykkstrid, men et ungt lag under press med rådville spillere uten selvtillit hvor mange dessuten er her på lån er småskummelt.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 10:19    Post subject: Reply with quote

Må si jeg lurer litt på om Fiabema og Giampaoli har nivået inne. Holm virker ikke akkurat lett i steget nå, behov for diett? Tror Skjelbred må inn på midtbanen
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 10:50    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Må si jeg lurer litt på om Fiabema og Giampaoli har nivået inne. Holm virker ikke akkurat lett i steget nå, behov for diett? Tror Skjelbred må inn på midtbanen

Begge to er unge spillere som må sette seg inn i en ny liga. Giampaoli har flere viktige faktorer som språk og klima som ekstra utfordringer. Hadde de vært gode nok til å komme hit og dominere fra start av, så hadde de nok ikke endt opp her.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.03.2022 11:32    Post subject: Reply with quote

Men hva er poenget med å leie folk som ikke kan heve laget fra dag én? Særlig spillere som verken kan norsk eller engelsk, noe som vil være et problem gjennom hele sesongen?
Back to top
selleck
Senior

PostPosted: 21.03.2022 12:20    Post subject: Reply with quote

3-4-3 virker dødfødt. Vanskelig formasjon å få noe fornuftig ut av, og ender ofte i en 5-2-3 der vingback faller ned for å ta angripende ving. Og da blir det mye rom på midten. Så må «sidespissene» ned og vips 5-4-1. I frispillingen blir det trangt, og det kreves høye pasningsferdigheter og lav risiko. Til og med Chelsea sliter ofte her. 3-4-3 virker tross formasjonen med tre definerte spisser, til å være ganske defensiv. Dette prosjektet er jeg mildt sagt spent på.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 12:58    Post subject: Reply with quote

Chelsea har uansett vært bedre i den formasjonen i starten..Tuchel vet hva han driver med i motsetning til trenerne vi har.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ibejnar
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 17:48    Post subject: Reply with quote

selleck wrote:
3-4-3 virker dødfødt. Vanskelig formasjon å få noe fornuftig ut av, og ender ofte i en 5-2-3 der vingback faller ned for å ta angripende ving. Og da blir det mye rom på midten. Så må «sidespissene» ned og vips 5-4-1. I frispillingen blir det trangt, og det kreves høye pasningsferdigheter og lav risiko. Til og med Chelsea sliter ofte her. 3-4-3 virker tross formasjonen med tre definerte spisser, til å være ganske defensiv. Dette prosjektet er jeg mildt sagt spent på.

Efter det vi har set er jeg meget enig. Det bliver også meget defensivt og som du nævner så efterlader det kæmpe rum for modstanderne på midten. Offensivt slider vi også med at fastholde kampen - det bliver for meget på kontra - fordi vi simpelthen ikke er dygtige nok teknisk til at holde på bolden og spille den rundt. Der er en meget stor arbejdsopgave foran holdet. Jeg har svært ved at se os lykkes med det system. Håber ikke vi skal tabe for mange kampe i turneringen førend vi sadler om.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb