English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Italia - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 13.10.2015 21:53    Post subject: Reply with quote

Visste det ble tap når potetsekken King erstatta Søder.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran

PostPosted: 13.10.2015 21:59    Post subject: Reply with quote

Unnskyld meg, men hvorfor er vi ikke seedet i trekninga? vi ligger på 26.plass, mens Bosnia er på 37.plass. Har det noe med at vi er fra Skandinavia? Isåfall; I claim bullshit!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bommel
Veteran

PostPosted: 13.10.2015 22:01    Post subject: Reply with quote

Vi er bak danmark, ungarn og Bosnia, men langt foran sverige.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 13.10.2015 22:06    Post subject: Reply with quote

Det går på UEFA rankingen og ikke FIFA.

Her er lista fra september: http://www.uefa.com/Multi...WNLOAD.pdf

Ser nå at det meldes at Danmark blir useeda. overraskende i så fall, men kan vel være det at de mister nok poeng samtidig som Ungarn får noen poeng slik at de går forbi Danmark på rankingen. Må i hvert fall være veldig jevnt mellom Danmark, Irland og Ungarn på den lista. Norge er nok ikke langt bak de heller.

Om det stemmer så er jo det bra hvis Norge klarer å trekke Ungarn. Må være drømmemotstanderen til Norge det.

Last edited by Vegard2711 on 13.10.2015 22:15; edited 2 times in total
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 13.10.2015 22:10    Post subject: Reply with quote

Det verste med at vi eventuelt ikke går videre til EM, er at Selnæs' motivasjon til å forbli i Norge fram til sommervinduet blir sterkt redusert uten muligheten til å kvalifisere seg til EM-troppen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.10.2015 22:25    Post subject: Reply with quote

TV2, Dagbladet og VG gir følgende:

Jone Samuelsen: 5, 5, 4
Joshua King: 4, 4, 3

Jeg bare gir opp, ville gitt stolpe til begge to. Katastrofale innhopp med så og si null positive bidrag etter min mening.

Ellers en forbanna pinglete og feig innstilling til kampen, liten innsats, ingen tegn til aggressivt press og katastrofalt laguttak om kampplanen var å ligger på egen sekstenmeter uten press og satse på kontringer. Ikke en forbanna kontringspiller fra start.

Og bare for å ha det helt klart King: Nei, du hadde ikke herjet Norsk Tippeliga. Du hadde sannsynligvis ikke klart tosifret engang.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 13.10.2015 22:27    Post subject: Reply with quote

Nå skal vi ikke la følelsen av å miste seieren på tampen ødelegge det at vi klarte nesten å slå Italia med Italia-fotball!

Stryk til Høgmo for crap bytter.
Stryk til King for å være King, altså lat og ubrukelig.
Stryk til Jone. Når du er lagets dårligste spiller skal du ikke også være den med dårligst innsatsvilje
Stryk til Aleesami for den dårligste involveringen jeg har sett på en fotballbane på leeeeenge. Ellers ok kamp. Vår nye venstreback?

Alle andre får godkjent, spesielt Nyland, Alex og Alex.

Nå håper jeg på Sverige i playoff. Vi kan slå alle de lagene.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 13.10.2015 22:30    Post subject: Reply with quote

Tror Høgmo glemte å ringe Nils Arne foran Italia kampen for denne kampplanen fikk selv Drillo til å rope "Fremover!".

Jeg sier ikke at NAE fotball hadde slått Italia, men å skulle forsvare seg i 90 min og ikke engang ta kontringer straffer seg på dette nivået. Kunne i det minste tapt med stil og kanskje lært noe på veien. Men gutta i NFF er vell storfornøyd med kampplan og tenker at det var uflaks.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 13.10.2015 22:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror King i grunnen er et meget godt fotballtalent. Han har de fysiske forutsetningene, han har en iboende vilje og en selvtillit som en spiss skal ha. Det han mangler er den ferdigheten som kommer av å lykkes gang på gang på gang i de avgjørende posisjonene. Og da er han et eksepsjonelt bevis på hvor dumt det er for ethvert fotballtalent å reise for å være i akademiene i storklubbene.

Da er det langt bedre å være i Norge å ta stegene gradvis.

Nå er han beviset på at vi rett og slett mangler spisser i Norge - noe som kan illustreres med at Norges fjerde beste spiss for fire år siden spilte fast i Tottenham.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 13.10.2015 22:48    Post subject: Reply with quote

Trur egentlig denne kampen var tapt da troppen ble tatt ut. Vi visste vi kom til å måtte ligge lavt mot Italia i store perioder. Vi klager på manglende kontringer, men hvem skulle ta løpene? King er den eneste bakromsspilleren vi hadde i troppen, og gudene veit han hverken kan eller vil starte i bakrom.
Hadde vi fått in Selnæs + noen han kunne slått til kunne vi ha puttet et par mål. Slik troppen var komponert hadde vi en hel haug sentrale midtbanespillere, men ingen kanter, ingen reelle spissalternativer til skadede Søder og ingen som kan slå en pasning mer enn 3 meter.

Stryk til Høgmo, men Nyland, Alex og Alex klarte nesten å få oss til EM alikevel.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 13.10.2015 22:50    Post subject: Reply with quote

King er ubrukelig og har skuslet bort alle muligheter for utvikling. Han er et bevis på at vi bør sende spillerne våre til Tyskland og Nederland fremfor England hvor Championship fort blir et stoppested.

At Diomande og Helland ble skadet før denne landslagshøsten har kostet oss en direkte billett
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 13.10.2015 23:02    Post subject: Reply with quote

Enig KrisOstby. Laguttaket er som alltid det største problemet for landslaget. Hva var planen vår i denne kampen egentlig? Fise i forsvar og kontre inn mål med hurtigtogene Berget,Henriksen,Per og Søder. Rett å slett en grisedårlig kamp av Norge. 3 avslutninger kun en av dem på mål mot Italias 23 avslutninger og 9 på mål i en kamp vi måtte vinne og et Italia som spilte i hvilemodus. Dette var elendig. Spiller vi slik ønsker jeg ikke at vi går til EM. Man trenger ikke et nytt Hellas lag der. Tommel'n ned
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.10.2015 23:08    Post subject: Reply with quote

Vi taper for et bedre lag i dag, bare å innse det uansett hvor mye man hater å se på de knivstikkende mafiaskuespillerne ><

NÃ¥r det er sagt synes jeg kampbildet er som forventet, men der stopper alt.

1. Skal vi ligge lavt MÅ vi ta kontinger på dette nivået

2. Vi må ha en enormt bra førsteforsvarerjobb, og der kommer dagens stolpe til Høgmo som presterer å bytte ut alex og sette inn King, IKKE Veton som er et arbeidsjern av dimensjoner. Katastrofalt valg!

3. å sette innpå Jone for Ciljan lå i kortene, men å ikke klare å mane ham til mere innsats er stryk også, forventer at Samuelsen spilte seg ut av fremtidige landskamper i dag.

4. Å ligge slik vi gjør med folk øpende i mellom skulle gi varsku om at vi iallefall burde gjort forandringer taktisk. Å gå over til 5-4-1 hadde gjort enormt mye i å stenge av kantene til Italia, men igjen, null evner til å foreta nødvendigegrep.

5. Gleder meg til å følge albania, wales og nord irland i EM!

Skal vi ta oss videre fra play-off kan ikke Per mathias kjøre med samme strategi i 180min.

+++ Nyland, europeisk toppklasse
++ Søder, jobber som en helt
+ De norske supporterne som tok turen
Tettey var også ok, og nære +

- Alesaami, udyktig, uheldig? Kommer nok tilbake, bra offensivt valg, må bli tryggere defensivt
- Per Mathias, Kong Lammelse
- Johansen, sånn Juniorutgave av Patrick Vieira, bare mye dårigere
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 13.10.2015 23:18    Post subject: Reply with quote

Jeg blir ærlig talt forbannet av den passive og nyttesløse tilnærmingen til denne kampen. Ledelsen har her annonsert at vi ikke kan slå Italia fordi de er for gode. Så strategien blir å ligge i forsvar å håpe vi på et eller annet mirakuløst vis flakser inn et mål. Så griseflaks hadde vi at vårt ene skudd på mål faktisk ble mål. I tillegg har man ikke en eneste kontringsspiller på banen og som vanlig ingen vinger.
Håper EM fylles av lag som i det minste prøver å skape noe selv mot antatt bedre lag. Hva har vi å gjøre i EM hvis vi ikke en gang tør å prøve å spille fotball? Mad
Back to top
möllenbergs
Senior

PostPosted: 13.10.2015 23:23    Post subject: Reply with quote

Hvis noen skulle være i tvil: under play-off er Ukraina verste motstander å møte, Ungarn beste. Vi får krysse fingrene for at fotballgudene likte gruppespillet vårt og sender ungarerne hit i november
Vollrik
Veteran

PostPosted: 14.10.2015 00:13    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Vollrik wrote:
Helt sykt at Samuelsen står forran Selnæs i køen! Jone Samuelsen er faen meg et symbol på middelmådig norsk fotball!

Nå spiller ikke Selnæs på høyre midtbane da...

Det gjør ikke Samuelsen heller, og flere av våre sentrale midtbanespillere ville gjort en bedre jobb på høyrekanten en Samuelsen, så de kunne blitt flytta fram mens Selnæs kunne gått inn sentralt.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 14.10.2015 00:22    Post subject: Reply with quote

Det er nok sant. Jeg skulle også likt å sett Selnæs utpå, men Høgmo var vel litt feig å ikke ville kaste han utpå når han ikke har debutet på landslaget enda, selv om han har spilt europeiske kamper før.

Forøvrig litt merkelig å se når det kommer til Samuelsen. Sett det før også, at spillere som ikke i utgangspunktet er med i troppen blir etteruttatt og så ender de opp med å være ett av de første alternativene treneren velger når han skal bytte. Får en jo til å undres hva treneren har tenkt på når han tok ut troppen når han tilsynelatende mener en etteruttatt spiller er veldig nære startelleveren.

Greit nok at man kan imponere på trening men jeg synes det skjer ganske ofte.
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 14.10.2015 07:26    Post subject: Reply with quote

Kanskje det har med spillertyper å gjøre?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.10.2015 07:58    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det er hverken overraskende eller spesielt skuffende å tape for Italia i Roma. Det er bare å sjekke Italias rekke med kamper på hjemmebane, vi er i godt selskap blant lag som har tapt.

Som en kommentator sa før kampen, - Italia kunne byttet ut hele førsteelleveren og fremdeles hatt en sterkere ellever enn Norge. Spiller for spiller er vi ikke gode nok. Åpenbare mangler rent teknisk, i pasningssikkerhet og mottak ikke minst. Taper ballen for ofte, rett og slett.

Mye dårligere bredde også, for eksempel på kantspillere.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.10.2015 08:10    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hva det er folk ser i Aleesami.

Jovisst har han tilsynelatende grei fart, men han har da vitterlig omtrent ingen teknikk; han er elendig på små flater, han har en elendig pasningsfot, klarer ikke løfte blikket, og kan ikke slå innlegg. Videre er han elendig defensivt; han blir både enkelt passert og slått innlegg forbi, han klarer tydeligvis ikke forholde seg til offsidelinja (fire ganger!), har dårlig oversikt og gjør avgjørende feil. Selv etter å ha advart seg selv. Han er kroneksempelet på en back som ser "god" ut på dårlig nivå fordi han er litt energisk, men mangler absolutt alt på ett nivå over.

Jørgen Skjelvik er en mye bedre back totalt sett; selv om han er enda mer teknisk begrenset er han også to-tre hakk raskere, han er bedre både i individuell posisjonering og som del av en firer, sterkere i duellspillet, og han kan også både flyttes opp som kontringsspiller når vi flakser oss til en ledelse, og flyttes inn sentralt hvis vi mot formodning skulle behøve å ligge veldig høyt. For et norsk landslag som desperat mangler hurtige spillere med noe slags nivå burde det faktisk være en no-brainer.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 14.10.2015 08:25    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Og bare for å ha det helt klart King: Nei, du hadde ikke herjet Norsk Tippeliga. Du hadde sannsynligvis ikke klart tosifret engang.

6 mål på seniornivå så langt. Et 23 år gammelt stortalent.

zaphod81 wrote:

Helt enig. Han stoppet vel knapt et eneste innleggsforsøk og var skyld i minst ett mål. Stolpe på min børs for en back.
Back to top
Per
Proff

PostPosted: 14.10.2015 09:04    Post subject: Reply with quote

Synes El Salami klarte seg greit utenom megatabben. Jeg ville ikke følt meg tryggere med Skjelvik der. Ellers synes jeg det er rart at man ikke skal bruke kantspillere på kanten... har vi ingen kantspillere utenom Helland? Skjønner ikke helt hvordan Jone Samuelsen og Ole Selnæs er alternativene utenom Skjelbred på kanten Razz Skjelbred er jo ikke akkurat kantspiller selv.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 14.10.2015 09:56    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Han er ikke spesielt imponerende nei, men han var fortsatt bedre enn stortsett alle andre i går. Han utfordra der de andre trakk seg. Han gikk i angrep der de andre stoppa på midtbanen og slo ballen bakover. Han er egentlig prakt eksemplet på hvorfor Høgli spiller venstre back for Norge. Vi har ikke venstre backer i landet som er gode nok til å spille over tippeligaen.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 14.10.2015 12:09    Post subject: Reply with quote

Kan vel greit konkludere med at Joshua King ikke må bli tatt ut til noen form for organisert fotball hvor man atpåtil får betalt på det. Som MD er inne på, den fyren hadde _IKKE_ herja i TL. Jeg har aldri hørt at å flytte til Norge gjør at man pluttselig får avslutteregenskaper. Målet er like stort her hjemme.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb