|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.03.2014 22:40 Post subject: |
|
|
Forstår meg ikke på dere.
Her har dere en video fra da han var 19-20 år. Den siste halvsesongen der han var på sitt beste er ikke med her. Skulle likt og sett tilstandene her inne om for eksempel Midtsjø hadde levert like mye på samme alder.
Hvis han har lite teknikk, så er det ingen i Tippeligaen som har teknikk. Han scoret forøvrig 7 mål på de 13 kampene før han ble solgt til Wolves, og for en OMS er jo det forholdsvis kurant. Står også for en god del assists. Synes det er en nytelse å se han spille fotball. Kombinasjonen styrke, balanse, teknikk (tre-i-en etter 1:20, der han i ubalanse skubber vekk to store LSK-stoppere og chipper ballen over keeper) og smartness er sjelden vare her til lands. At han ikke bøttet inn mål som 19-åring må vel være greit. Han har jo aldri vært en spydspiss, men mer en kreativ type bak spissene. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 13.03.2014 22:43 Post subject: |
|
|
Enig med Hedon, BBS har et råpotensialet i fysikk og ferdigheter som gjør at dagen han lærer/hadde lært å score mål så hadde han spilt i en toppliga. Om han fortsatt ikke har lært seg det så blir det nok mye nesten i Molde også, en skal huske på at han kunne komme alene med keeper 3-4 ganger for Fugla uten å havne på scoringslista.
Men herregud for en fysikk. Sagt det før og sier det igjen: for dårlig avlsutningsegnskaper gjør han til en ikke topp spiss, men tror han ville vært en fantastisk vingspiss/kantspiller i RBK.
At Molde blir utropt til overgangsvinner etter å ha mistet 14 spillere og signert en elendig midtbanespiller og en spiss som ikke scorer mål er for meg uforståelig. Røkke må ha betalt avisen, for nesten alle er høyere på lista over overgangvinnere enn Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.03.2014 22:54 Post subject: |
|
|
Chipper ballen over keeper?
Beklager altså Hedon, men jeg tror du må kikke på situasjonen en gang til. Jeg ser en spiller som klarer å krangle med seg ballen i kamp med midtstopperne (godt gjort), mister litt kontrollen på den sprettende ballen, og så dytter den rett fram mens keeperen av en eller annen grunn kaster seg under/til side for den. Ikke noe Messi-chip der, altså.
Forøvrig var videoen full av "brøyter seg framover med fysisk styrke og fart, men kløner til sistetouchen, slik at det renner ut i sanden", og dessuten fire repetisjoner av en upresis og dårlig timet pasning som havner ute ved cornerflagget, for ikke å snakke om tremeterspasning til Ujah som fosser fra alt og alle. Jeg står på at han har god grunnteknikk, slik islendinger gjerne har, men ikke noe eksepsjonelt talent i ballbehandlingen.
Sigurdarsson var jo en nærmest komisk ineffektiv spiss som fløt på greie basisferdigheter, topp fysikk og ung alder før han altså snittet på 0,5 mål/kamp i en halv sesongs flytsone og ble solgt. Mye tyder vel på at "komisk ineffektiv" egentlig er nærmere forventningsverdien for den nå ikke så unge og talentfulle Björn Bergmann? På norsk nivå er han nok en god spiller, men ikke en du setter pengene dine på som toppscorer i serien. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.03.2014 23:08 Post subject: |
|
|
Zap: Er fundamentalt uenig i omtrent alt du skriver. Også beskrivelsene du har av videoen. Her snakker vi om et typisk halvfullt/halvtomt glass, tror jeg.
Hadde BBS vært i Rosenborg, hadde jeg uten problemer satt penger på han som toppscorer. Hadde satt penger på han som poengkonge også. Å kalle han en "komisk ineffektiv spiss med greie basisferdigheter" blir for meg på grensen til useriøst. På sine siste to sesonger i LSK, spilte han 33 kamper, scoret 12 mål og hadde 9 assists. Altså 21 målpoeng på 33 kamper. Til sammenligning har "Poengkongen" Øyvind Storflor de siste to sesongene 32 målpoeng på 56 kamper. Det gir BBS et poengsnitt som er bedre enn Store Øyvind sitt. Blir da litt merkelig å skulle fokusere så voldsomt på at han bommet på mange store sjanser da han var 19 år, og at han dermed skulle være en slags komisk figur. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 13.03.2014 23:49 Post subject: |
|
|
Visste knapt om Sigurdarsson før han tok av i Tippeligaen og ble solgt til Wolverhampton. Men må innrømme at han i perioden etter skaden var fantastisk og det føltes hele tiden som han hadde mye mer å gå på. At han gikk/ fikk sjansen til å gå til PL på den tiden, var veldig lite overraskende. Husker at det virkelig var en spiller jeg så for meg i RBK. Potensialet er det liten vits i å diskutere i hvert fall, for får Molde ut dét, så vil han gjøre en kjempejobb for klubben. Heldigvis er det Toro, eller hva det er de kaller ham for, som styrer skuta for tiden, hehe. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.03.2014 02:48 Post subject: |
|
|
Og heldigvis er det bare lån. Skulle det løsne for ham i løpet av sesongen, blir det neppe snakk om noen permanent overgang.
Husker jeg leste om Sigurdarson i lokalpressen da han ble hentet til LSK, og de fokuserte hovedsaklig på ekstrem fart. Det var overraskende for mange at han slo til såpass fort, og flere LSK'ere jeg har snakket med gir ham mye av æren for Ujahs oppblomstring.
LSK har for øvrig vært veldig flinke på utenlandsimport de siste årene. Noe blanda drops har det naturligvis vært, men de har (i motsetning til oss) gitt dem tid og tillit til å vokse. Koren, Mifsud, Ujah, Sigurdarsson, og Nosa er alle spillere som de som LSK som en middels klubb i lille Norge klarte å hente, få meget god sportslig nytte av, og selge med god fortjeneste til større ligaer. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 14.03.2014 07:59 Post subject: |
|
|
| 0-7 faktisk, mot spillets gang attpåtil. Har fortrengt den der. Det var en gedigen langfinger i trynet til Lennartsson fra en misfornøyd spillergruppe. Ingen skjønte en dritt av Lennartssons soneforsvar. Harris Skenderovic ble noe ufortjent gjort til syndebukk og kom aldri tilbake. Det var Ujahs match, slik jeg husker det. Vi Trillet ball og de kontret inn 7 mål på 3 sjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.03.2014 09:14 Post subject: |
|
|
Haha.
Mye av suksessen til Ujah var forøvrig BBS' fortjeneste. De to sammen var rock and roll! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.03.2014 22:58 Post subject: |
|
|
Sogndal Fotball og Tim Andre Nilsen har idag skreve under ein proffkontrakt som strekker seg fram til 01.08.2016. Nilsen var med Sogndal Fotball på La Manga tidlegare i år der han leverte eit meget godt inntrykk.
- Tim er ein meget spennande angrepsspelar som har utvikla seg flott gjennom det siste året i Nest Sotra, fortel sportsleg leiar Håvard Flo.
I 2013-sesongen bemerka han seg som ein profil for Nest Sotra, og med sine 20 seriemål var han ein viktig bidragsytar i laget som lykkast å rykka opp i frå 2. divisjon til 1. divisjon.
- Han er ein spelar som har vist å ha nase for mål med blant anna sin hurtigheit og fysiske spelestil. Det skal bli spennande å følge Tim i den vidare utviklinga, og han vil komplementere resten av spelargruppa på ein framifrå måte, avsluttar Håvard Flo.
Tim Nilsen var innom Strømsgodset tidlegare i år, der han blant anna fekk vera med på Copa Del Sol. Når tilbudet om å vera med Sogndal Fotball til La Manga kom, so var ikkje han vanskeleg å be. sogndalfotball.no
På eftermiddagen skrev Jan Gunnar Solli på ett tvåårskontrakt med Hammarby. Den meriterade norrmannen förstärker alltså truppen med tre veckor till seriestart, och det är en spelare som kan användas på flera olika positioner. - Vi är oerhört glada och stolta över att ha fått Jan Gunnar till oss, säger sportchef Mats Jingblad.
32-årige Jan Gunnar Solli har en diger meritlista, med bland annat fyra norska mästerskapstitlar – tre med Rosenborg och en med Brann – och 40 landskamper med Norge samt flera matcher i Champions League och Europa League.
Närmast kommer han från Osloklubben Vålerenga, och de två kommande åren är det alltså Hammarby som gäller.
- Efter att ha tänkt över det noga känns det helt rätt att komma till Hammarby. Jag ser det som en stor utmaning och är väldigt glad att ta mig an den, säger Jan Gunnar Solli. hammarbyfotboll.se
Mohamed Elyounoussi har signert 4Ã¥rs kontrakt med MFK
Mohamed Elyounoussi, kjent som «Moi», er ny MFK-spiller. Den talentfulle unggutten er klar for å vise seg fram for publikum.
– Jeg har noen ferdigheter som jeg har lyst til å vise fram, men har ikke lyst til å si mer om det. Folk får komme og se, oppfordrer «Moi». Han er glad for å ha valgt Molde, og tror det er en klubb hvor han kan komme noen steg videre.
– Jeg snakket med Tor Ole på telefon og følte at jeg var sterkt ønsket. Det var viktig for meg.
Den tidligere Sarpsborg-spilleren har allerede merket stor forskjell på klubbene. I MFK er alt mer profesjonelt, klubben har en stor og flott stadion og mange gode fotballspillere og trenere.
– Så her vil jeg kunne utvikle meg som spiller, smiler han.
«Moi» er glad for at det er hard konkurranse om plassene. Det er en nødvendighet for å bli bedre.
– Jeg gleder meg til å starte. Jeg tror Molde kommer til å være helt i toppen. Det blir litt annerledes å kjempe om gull enn å oppleve en ny kamp mot nedrykk, og jeg ser også fram til å spille i cupen og oppleve Europaligaen, sier kantspilleren , og håper på et stort hjemmepublikum både til den siste treningskampen og til Tippeliga-kampene framover. moldefk.no
Sportssjef i FK Haugesund, Asbjørn Helgeland kan i dag fortelle at Stordabuen Torbjørn Agdestein har signert en Ettårs kontrakt med FK Haugesund.
- Torbjørn har vist godt igjen de ukene han har vært på prøvespill i klubben og vi gir han derfor en ettårs kontrakt med klubben, forteller Helgeland
- Det er veldig hyggelig å kunne signere nok en lokal unggutt og vi ser frem til å se Torbjørn i den hvite og blå drakten , fortsetter Sportssjefen.
- Torbjørn kommer gratis fra den skotske toppdivisjonsklubben Inverness, avslutter Helgeland. fkh.no _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 18.03.2014 10:11 Post subject: |
|
|
Hedon: Vi får se hva som skjer da vet du
Argumentet mitt er fortsatt at Sigurdarson hadde en atypisk formraptus i en halv sesong som drar opp snittet hans voldsomt (litt som Elyounoussis vårsesong i fjor), og som lett kan tolkes som et "gjennombrudd". Hvordan ser tallene ut uten det siste halve året?
Jeg tror Molde kan forvente omtrent 9 mål av Sigurdarson dersom han spiller alle kampene i år som midtspiss, et par-tre ekstra hvis han får ta straffespark. Han er ingen dårlig spiller (tvert imot), han er bare ikke noen målgarantist.
Og på andre gangs gjennomsyn av videoen: står du bastant på at det der var en chip? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.03.2014 20:01 Post subject: |
|
|
Sondre Rossbach, nettopp fylt 18 år, hadde kontrakt som ville gått ut etter årets sesong, men nå har han også fornyet sin avtale. Den gjelder nå to nye år, og Sondre er dermed Odd-keeper ut 2015.
I høst hadde Norges Fotballforbund en spalte på egne hjemmesider hvor de presenterte et utvalg norske talenter. Sondre var en av dem, og trener for landslagskeeperne Frode Grodås uttalte da følgende:
- Han er sønn av faren sin, og fått mye kunnskap og erfaring gjennom han. Sondre er enormt godt skolert i forhold til alderen sin. Han har bra fysikk, bra teknikk med begge bein og god i feltet. Det er en allsidig keeper. Jeg var ikke bekymret i det hele tatt da han fikk sjansen i Tippeligaen. Han er en tøffing som jobber steinhardt, og en type som liker en utfordring. Sondre kan nå så langt han vil. Han kan bli en europeisk toppkeeper, mener Grodås. odd.no
Tirsdag ettermiddag signerte den talentfulle midtbanespilleren Kasper Skaanes (18 ) en ny kontrakt med varighet ut 2016-sesongen. Det betyr at han er Brann-spiller de neste tre sesongene, og at han forlenger kontrakten som opprinnelig gikk ut etter årets sesong med to nye år.
Skaanes fyller 19 år onsdag og sier til Brann.no at det har vært et enkelt valg å bestemme seg for å bli i klubben.
- Nå er jeg veldig glad, dette er noe jeg har jobbet hardt for og sett frem til lenge. Jeg vil at Brann skal gjøre det bra i år, vi går for gull og jeg håper å bidra til det, sier Kasper Skaanes til Brann.no etter at kontrakten er signert. brann.no _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.03.2014 20:40 Post subject: |
|
|
Noe gammel artikkel (skrevet 14. mars), men slenger den allikevel inn:
Tippeliga-stallene begynner å kompletteres, men fremdeles er det rikelig med tid til å forsterke før overgangsvinduet stenger 31. mars.
Mens noen av klubbene har gjort seg helt ferdig med vinterhandelen, er andre fremdeles på intens spillerjakt.
Dette er Tippeliga-klubbenes shoppingplaner:
Bodø/Glimt
– Vi jakter en offensiv spiller, helst en spiss. Vi leter overalt i verden. Vi har gode spisser fra før av og ser etter en utfordrer med stort potensial. Det kan godt være en utviklingsspiller, forteller direktør Bjørn Tore Hansen.
Brann
– Vi har ikke planer om å gjøre noe mer på spillerfronten. Så lenge ingen forsvinner ut, kommer det ingen nye inn. Det er ingen konkret interesse rundt noen av spillerne våre. Vi er fornøyde med den stallen vi har nå, sier daglig leder Roald Bruun-Hanssen
Haugesund
– Det kan skje endringer i spillerstallen vår frem mot seriestart. Noen kan forsvinne, noen kan bli hentet inn. Vi er i utgangspunktet fornøyde med det vi har, men hvis det dukker opp noe interessant, kan det skje ting. Men det skal litt til for at det blir store forandringer i spillerstallen, sier sportssjef Asbjørn Helgeland.
– Vi har allerede mange utlendinger, så det er eventuelt norske spillere vi ønsker. Økonomien i klubben er bra, men det ligger ikke i klubbens natur å betale i dyre dommer for én spiller.
Lillestrøm
– Stallen er sannsynligvis komplett, men det er et par uker igjen av vinduet, så man kan ikke garantere noe i denne bransjen. Kommer det en spiller inn, kommer det til å være en spiss, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann.
Molde
– Vi utelukker ingenting, hverken ut av eller inn til klubben. Vi ønsker ikke å kommentere posisjoner. Spillerlogistikk pågår hele tiden og vi er alltid ute etter å heve kvaliteten på vår spillerstall hvis de riktige casene er mulig å løse innenfor de rammene vi har, svarer trener Tor Ole Skullerud.
Odd
– Vi jobber med å signere Jan Gunnar Solli. Det som gjenstår er det økonomiske spørsmålet. Når vi eventuelt er i mål, er vanskelig å si, forteller daglig leder Einar Håndlykken.
– Utover det har vi ikke store planer om å hente flere spillere. Det er interesse rundt Emil Jonassen, men det er ikke sikkert at vi henter en erstatter selv om han skulle forsvinne.
Sandnes Ulf
– Vi har ingen planer om å gjøres noe før overgangsvinduet stenger. Eneste forbehold er at hvis noe skulle forsvinne ut, vil vi erstatte dem, sier daglig leder Tom Rune Espedal
Sarpsborg 08
– Vi jobber med å få inn én eller to spillere, men det er ikke veldig sannsynlig. I så fall er det snakk om en forsvarsspiller og en offensiv spiller, forteller sportslig leder Thomas Berntsen.
– Vi har mange attraktive spillere, men er ikke tvunget til å selge, selv om vi er en selgende klubb.
Sogndal
– Vi er stort sett i mål med stallen vår nå. Det er mulig vi gjør noe i frontleddet, men det er foreløpig litt usikkert. Om vi skal erstatte Malick Mane? Vi får se, forteller sportslig leder Håvard Flo.
Stabæk
– Vi er på jakt etter en klassespiss som kan gi unge Franck Boli avlastning. Vi søker etter en type som både kan fungere alene på topp, men også i en duo. Spissen skal være atletisk og mobil, en type som både kan gå i bakrom, men også være god feilvendt. Torstein Helstad er ikke lenger aktuell. Spissen skal være så god som mulig og så billig som mulig, sier sportslig administrativ leder Inge André Olsen.
Start
– Vi er fornøyd med de to siste kjøpene og føler at vi nå er i mål med vinterhandelen, forteller sportslig administrativ leder Rune Jacobsen.
Strømsgodset
– Vi vil ikke spekulere om spillerlogistikk i media, men uttaler oss når konkrete ting eventuelt er på plass, sier daglig leder Erik Espeseth.
Viking
– Vi har ikke bestemt oss for om vi skal hente inn flere spillere ennå. Vi ser i utgangspunktet etter en offensiv spiller, men det er høyst usikkert om det skjer noe. Det jeg kan si er at ingen spillere skal ut fra klubben i hvert fall, sier direktør Arne Larsen Økland.
VÃ¥lerenga
– I utgangspunktet kjører vi på med den stallen vi har. Vi har ingen planer om å hente flere spillere, så sant ikke noen skulle forsvinne fra klubben. Det er ikke noe konkret på gang, men man vet jo aldri hva som skjer, sier daglig leder Stig-Ove Sandnes.
Aalesund
– Vi jakter en defensiv spiller og en offensiv spiller. Vi ønsker en erstatter for Hamed-Allah, men det kan også hende at vi lander på en vingtype, sier daglig leder Henrik Hoff.
– Vi leter i alle deler av verden etter en best mulig spiller. Speider Harald Aabrekk og trenerne har god oversikt over markedet. Det er et veldig sterkt ønske at vi får disse spillerne på plass før overgangsvinduet stenger.
Rosenborg ikke svart på TV 2s henvendelser.
tv2.no _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |

|
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2014 22:44 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Forferdelig oppskrytt spiller, slik jeg ser det. |
Dominerte mot Vålerenga i dag. Ett mål, 8'er på VG-børsen og BB-premien både på stadion og i VG (og sikkert alle andre plasser, siden han var banens klart beste spiller).
Omtrent slik jeg forventer av han, med andre ord. Selv som rusten er han god nok til å dominere. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.03.2014 04:00 Post subject: |
|
|
BBS var virkelig god i dag. Håper han (sammen med Moi) overpresterte med høy tenning foran nytt publikum i debuten.
Scoret et fint mål, er god i bevegelsene, har meget godt blikk for spillet ("hælflikken" gjennom til Moi i andre omgang var klasse), og viser prov på både teknikk og fart.
Men for meg passer han fortsatt best i tospann offensivt. En skjev 4-3-3 med ham og f.eks. Bakenga i frie roller sentralt kunne blitt styggbra. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 29.03.2014 12:04 Post subject: |
|
|
Glimt har signert ny senegaleser fra Slovan Liberec. Mouhamadou Moustapha Ndiaye har signert for klubben, men av en eller annen grunn så har ingen medier fanget det opp enda, ikke engang klubbens hjemmeside. Men han ble presentert som ny spiller med #19 på gårdagens kickoff.
http://www.an.no/glimt/ar...224583.ece _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 29.03.2014 12:41 Post subject: |
|
|
| Har han noen relasjon til Papa Ndiaye? |
|
| Back to top |
|
 |

|
|
| Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 29.03.2014 13:23 Post subject: |
|
|
| Unge Ali Iqbal opererte som venstreback mot Molde. Larsen er vel nokså anvendelig, kanskje Gunnarsson også kan spille der. Høgh er vel primært en stopper, Lindquivt har jeg ikke nok kjennskap til. Jeg tipper at det er en ny spiller på vei til Vålerenga. De trenger å forsterke forsvarsfireren. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 29.03.2014 14:24 Post subject: |
|
|
Rasmus Lindkvist er hentet som venstreback. |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 30.03.2014 12:45 Post subject: |
|
|
| danielsk wrote: | | Har han noen relasjon til Papa Ndiaye? |
Nei, Ndiaye skal vistnok være et ganske vanlig navn i Senegal. Akkurat som Hansen er i Norge.
Nå har AN.no fått saken på trykk ihvertfall: http://www.an.no/sport/ar...262805.ece
Nå har Bodø/Glimt god backup om Ibba Laajab skulle få dårlige perioder. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 31.03.2014 13:30 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | zaphod81 wrote: | | Forferdelig oppskrytt spiller, slik jeg ser det. |
Dominerte mot Vålerenga i dag. Ett mål, 8'er på VG-børsen og BB-premien både på stadion og i VG (og sikkert alle andre plasser, siden han var banens klart beste spiller).
Omtrent slik jeg forventer av han, med andre ord. Selv som rusten er han god nok til å dominere. |
Sigurdarson er en god spiller på TL-nivå, selv om han også er forferdelig oppskrytt, og noen sånne kamper (og scoringer) forventer jeg at han får. Jeg tror fortsatt tipset mitt på ca. 9 scoringer er godt, og ville ikke justert på det med mindre han scorer i 2 av de 3 neste. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.