English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Skottland - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.10.2008 18:39    Post subject: Reply with quote

Han har tydeligvis ihvertfall sett det pressen i Norge ennå ikke har oppdaget som er at Tettey har spillt fantastisk i høst som anker og velger å satse på han. Ble nå med en gang endel mer optimistisk. Håper å få se dette laget:

Jarstein

Høgli Hangeland Håland Riise

Tettey
Strømstad Grindheim
Gamst

Carew Tarik

Etter min mening det laget som har de beste inviduelle ferdighetene og dermed også det største potensialet.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 08.10.2008 18:56    Post subject: Reply with quote

Gamsten starter trolig på benken. Noe Hareide mer eller mindre bekreftet.

- Torgeir Børven
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 08.10.2008 22:35    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Han har tydeligvis ihvertfall sett det pressen i Norge ennå ikke har oppdaget som er at Tettey har spillt fantastisk i høst som anker og velger å satse på han. Ble nå med en gang endel mer optimistisk. Håper å få se dette laget:

Jarstein

Høgli Hangeland Håland Riise

Tettey
Strømstad Grindheim
Gamst

Carew Tarik

Etter min mening det laget som har de beste inviduelle ferdighetene og dermed også det største potensialet.

Gamst har sine ferdigheter, men i mine øyne er han en klubbspiller, som må ha daglig relasjonsbygging med sine lagkamerater. Han får for liten tid med sine landslagskamerater til å bygge realsjoner, de blir glemt mellom hver gang..
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.10.2008 09:30    Post subject: Reply with quote

Det er flere i norsk presse som ikke ser Tettey sine kvaliteter Surprised

Martin ute for godt

Quote:
Her er det mer ironi for de som fortsatt orker å henge med på den etterhvert lite konsekvente norske stildebatten. Det var nettopp valget av en defensiv orientert sentral midtbanespiller som Semb ble kritisert for i sine siste måneder som landslagssjef. Åge Hareide var strategisk plassert blant disse kritikerne. At han nå selv velger en sterk fysisk spiller med plundrete pasningsfot i den samme posisjonen, går det an å lure på. I hvert fall om det fortsatt er noen som venter på en ny norsk landslagsstil.

Vil tro at Tettey sin andel passninger som når sin mann er større enn Andresen som ofte spiller på unødvendig høy risiko. Ankeret på midtbanen er den som skal stå for den kreativ forløsende løsningen han er en ballflytter og hans fremste oppgave med ball er å diktere tempoet i spillet. Fordi ved å prøve på å slå vanskelige passninger fra en slik posisjon vil føre til alvorlige konsekvenser hvis passningen mislykkes siden en vil ha størstedelen av laget foran seg. Når skal norsk presse lære seg hva som er det viktigeste ferdighetene en spiller må ha som anker. Det finnes anker som slår den forløsende passningen eksempler er Alonso og Pirlo ,men begge to har et medanker og ei vaktbikkje som passer på i form av Gattuso og Mascherano.

Last edited by Keenoir on 09.10.2008 12:50; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.10.2008 10:58    Post subject: Reply with quote

Nok en idiot av en journalist som angriper Tettey og gir han skylden for Tyrkia fadesen, og Kroksæter etterpåklokskap er en jævla fin bil.

Jeg er ikke fornøyd med jobben Hareide har gjort og en del kritikk kan forsvares ,men iforhold til disse journalistene fremstår Hareide for meg som et geni iforhold.

KOMMENTAR:
- Tabbekvoten er full, Ã…ge!
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 09.10.2008 12:32    Post subject: Reply with quote

En fotball-journalist sin jobb er todelt, den ene er å skrive spillere inn på et klubb eller landslag, og skrive spillere ut av klubb eller landslag....

Og de fleste journalister kan ikke fotball... For det første så er de ikke utdannet eller har spillt så mye.. For ekspertkommentatorer har jo enten lang spiller eller trener bakgrunn..
Snorkel
Veteran

PostPosted: 09.10.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

En annen oppgave de har er og provesere slik at vi sitter her og diskuterer artiklene deres.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 09.10.2008 20:58    Post subject: Reply with quote

Det er bonusen deres..
josinho
Veteran

PostPosted: 10.10.2008 09:48    Post subject: Reply with quote

Han skulle bare ha møt opp, det ville ikke ha svekket laget noe særlig;

http://www.sa.no/sport/fo...842448.ece
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.10.2008 10:45    Post subject: Reply with quote

Fikk sjøl NFF-lisenskort for "Thomas Myhre" i mai 2000. Skuffende at jeg ikke fikk innkalling til EM.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 10.10.2008 14:34    Post subject: Reply with quote

Jon Knudsen ser som antatt også ut til å få sin debut på Hampden park. Han sto hele treningsøkten for førstelaget, mens Rune A. Jarstein og Espen Johnsen skiftet på å stå i mål for de antatte reservene.

Slik spiller Norge sannsynligvis mot Skottland i morgen:
4-4-2: Jon Knudsen - Jon Inge Høiland, Brede Hangeland, Kjetil Wæhler, John Arne Riise - Bjørn Helge Riise, Christian Grindheim, Fredrik Strømstad, Morten Gamst Pedersen - Steffen Iversen, John Carew.

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=528515

- Torgeir Børven
Back to top
Moderator
Senior

PostPosted: 10.10.2008 15:24    Post subject: Reply with quote

Tragisk av Hareide...
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 10.10.2008 15:29    Post subject: Reply with quote

Tragisk? Som forventet vil jeg si.

Færrest mulig RBK´ere på landslaget er mitt ønske. Trenger ikke flere skader og slitne spillere mot slutten av sesongen.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 10.10.2008 17:24    Post subject: Reply with quote

Valget av Wæhler skal han ha skryt for. Han er nok det absolutt riktigste makkervalget til Hangeland. Ellers er jeg som pingvindrops fornøyd med at vi slipper risikoen for skade på Skjelbred og Tettey, den smellen til Per kom egentlig ganske beleilig og han kan trene seg i form igjen med bare oss som fokus. Skulle gjerne sett at Steffen kaster inn håndkleet før kampstart også, det er ingen grunn til at han skal bli skadd resten av høsten.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.10.2008 18:34    Post subject: Reply with quote

En meget god blogg fra det som etter min mening er norges beste kommentator.

Hareides triste, nye Norge
(gi meg ”gamle” Norge nÃ¥r som helst!)
Back to top
Moderator
Senior

PostPosted: 10.10.2008 20:09    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Tragisk? Som forventet vil jeg si.

Færrest mulig RBK´ere på landslaget er mitt ønske. Trenger ikke flere skader og slitne spillere mot slutten av sesongen.

Sant, tenkte ikke på det. Men det kan jo også hende at de (Tettey og Jarstein) hadde fått et psykisk løft ved å få spille, hvert fall sistnevnte. Men for Rosenborg som klubb ser jeg jo nå at dette er en fordel. Men trist for Tettey og Jarstein.
Back to top
rbkkid96
Junior

PostPosted: 10.10.2008 20:21    Post subject: Reply with quote

Enig med trollet der
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 10.10.2008 21:30    Post subject: Reply with quote

Erik Hoftun, Ørjan Berg og Bent Skammelsrud er andre spillere som ble forbigått i landslagskøen. Det gikk helt fint med dem.

Hvis ikke Hareide innser hvor god Alexander Tettey er for tiden er det helt greit for meg. Han må gjerne ta ut resten av Vålerengen for det jeg bryr meg, så får vi heller ha de beste spillerne våre i fred.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.10.2008 22:34    Post subject: Reply with quote

Ørjan Berg takket nei til landslaget, den siste tiden han var aktiv... Men han var forbigått i utrolig mange år, på 90-tallet..
Bakklandia
Legende

PostPosted: 10.10.2008 23:09    Post subject: Reply with quote

SkammelsGUD fikk i det minste tillitt i Em i 2000...
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.10.2008 04:14    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Ellers er jeg som pingvindrops fornøyd med at vi slipper risikoen for skade på Skjelbred og Tettey (...) Skulle gjerne sett at Steffen kaster inn håndkleet før kampstart også, det er ingen grunn til at han skal bli skadd resten av høsten.

Tingen er at Tettey etter all sannsynlighet starter hvis Steffen ikke kan. Selv håper jeg at Steffen må kaste inn håndkleet. Det hadde virkelig gjort seg med en Tettey i form.
Back to top
SFL
Senior

PostPosted: 11.10.2008 11:44    Post subject: Reply with quote

Jeg drømte i natt at Norge vant 3-2. Dette skjer jo aldri, for Norge suger jo med uttaket/lagoppstillingen til Hareide. Synes han altfor ofte satser på spillere som har en tøff tid med/på klubblaget, hvorfor ikke satse på spillere i medgang, som har selvtillitt??

Likefullt satte jeg 50 spenn på 3-2 til Norge, og håper dette er den ene natten i løpet av mitt liv jeg er sanndrømt :p
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 14:13    Post subject: Reply with quote

Norge blir grusa 6-2; Tettey spiller sin beste kamp i landslagstrøya og blir kaptein, på tross av at Norge taper. Hareide kommer med en unnskyldning som vil bli husket; '' Gresset var for tørt, og sola fikk vi mot oss hele tiden .''
Knudsen blir vraket av mediene, Hangeland sier i media at han ikke er enig at Norge burde få så mye pes av media, og at de skal la dem være i fred før kampen mot Nederland. Som forsåvidt Norge taper 5-0...

MÃ¥lscorere for Norge: Demidov & Tettey.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.10.2008 14:18    Post subject: Reply with quote

Demidov og Tettey spiller ikke ;P

Knudsen

Høiland
Hangeland
Wæhler
Riise

Strømstad
Grindheim
Winsnes
B.H.Riise

Iversen
Carew

- Torgeir Børven
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.10.2008 14:37    Post subject: Reply with quote

Finnes det noen god Viasat4-stream til denne kampen?

I ren irritasjon over at de bare fjernet den fra min kanalpakke uten å si ifra, har jeg bestemt meg for å ikke betale en eneste krone for denne antakeligvis rævva kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb