| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.09.2013 15:09 Post subject: |
|
|
Nettopp det at stenging av treninger påvirker en håndfull individer sier jo at denne saken er blåst fullstendig ut av proporsjoner. Har selv vært og sett en trening her og der, og det er ytterst få tilstede. Mange er tilfeldige forbipasserende som stopper og ser på noen minutter.
Dette handler mest om journalister som er grinete fordi de ikke får fritt leide. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.09.2013 15:09 Post subject: |
|
|
| Jeg føler med knerten og de 19 andre som mister tilbudet om å følge de treningene som er mest interessante. Men den store majoritet av supporterskaren har aldri vært på ei eneste treningsøkt. Dette har forsvinnende lite å si i det store bildet. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.09.2013 15:10 Post subject: |
|
|
| Jeg ser ikke problemet her. De har tilrettelagt med avskjerming slik at man kan stenge éi trening i uka. Hva er problemet med det? Burde de ha droppet avskjerminga (og den ene lukkende treninga) bare fordi det blokkerer innsynet resten av uka? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.09.2013 15:18 Post subject: |
|
|
Lar Eggen tale min sak:
| Quote: | | - Jeg bare spør hvorfor man skal ha det stengt. Det foregår jo ingenting på en trening som gir motstanderen noen fordel av å se det. Jeg har bare gode erfaringer med det |
| Quote: | | Vi skal ha taktisk trening med formasjon i morgen og på lørdag, sier Eggen, samtidig som han ønsker velkommen. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 04.09.2013 15:18 Post subject: |
|
|
Det som faktisk er bra med denne "saken" er at det alltid, uansett hva det er menes et eller annet om RBK. Engasjementet er der, om ikke annet.
Det er nok akkurat derfor RBK må være bevisste på alle valg de tar uansett hvor fillete saken er. I denne saken synes jeg de skal invitere alle journalister til trening og fortelle hvorfor de valgte som de gjorde. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.09.2013 15:20 Post subject: |
|
|
| Du får spørre Wenger hva han mener og om han vil tale din sak. Det er nesten ingen trenere i norge eller resten av verden som har samme syn på dette som Eggen hadde. Han ga gjerne bort laget til pressen og motstander mange dager før kamp også. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.09.2013 15:32 Post subject: |
|
|
Ja, og det var det jeg trodde var en del av røttene til RBK, noe som skilte oss fra resten av Europa. Men det var tydeligvis kun noe som skilte Eggen fra andre trenere.
PS! Jeg har aldri sett en motstander representert på en trening før et møte med RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.09.2013 15:34 Post subject: |
|
|
1 trening i uka. 1 altså. Det kan det bare ikke bråkes over.  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.09.2013 15:49 Post subject: |
|
|
Gidder ikke bråke mye om det jeg hvertfall, tar det heller til etterretning og drar og ser Orkla i stedet. Der kan man risikere å bli invitert med inn i garderoben før trening for å få med seg planen, og at hovedtrener setter seg på tribunen og diskuterer litt med tilskuerne i løpet av økta.
Men det er klart det hadde vært veldig artig og fortsatt få se RBKs kampforberedende treningsøkter. Det er nok noe for de særdeles spesielt interesserte, så forstår at det virker sært og som sutring. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.09.2013 15:59 Post subject: |
|
|
| Før kampen mot Aalesund sist trodde mange at vi skulle starte med Mikkelsen eller Helland og Bille på kant. Det er for motstanderen vesensforskjell fra å starte med en type som Chibuike. Denne usikkerheten kan bare være en fordel for oss og den skyldtes naturligvis at media ikke fikk tilgang til vesentlige treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.09.2013 16:19 Post subject: |
|
|
Enig med attach her. Det er jo en klar taktisk fordel at laget ikke lekker når vi har så ekstremt forskjellige typer å velge i.
Det står litt i kontrast til Eggen på 90-tallet, hvor det stort sett kun var skader som forandret 11'eren. At han oppga laget 3 dager før kamp utgjorde ikke allverden når alle visste hva han kom med likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 04.09.2013 17:27 Post subject: |
|
|
Det er vel heller at Rbk hiver sin åpenhetskultur på båten jeg reagerer på.
At vi skal begynne å sammenigne oss med lag fra de store nasjonene, for det er jo det Rbk nå gjør, med å "skjule laguttak og kampplaner", slik de store lagene gjør.
Jeg tenker som så at vi i vår lille tippeligadam, slettes ikke greier å holde noe hemmelig. Alle lag vet alt om de andre. Så der kam Perry bare kutte ut og tro at det gir oss noen kjempefordel å stenge en trening i ny og ne. Vi er gjennomanalysert ned til siste trevl. Og jeg kan ikke si det har gitt oss noen stor progresjon hva tippeligakampkvalitet angår med å stenge treninger hittil. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 04.09.2013 17:48 Post subject: |
|
|
Hovedgrunnen til at de gjør dette er vel at de vil ha muligheten til å kunne stenge treningene også på treningsbanen, og dermed slippe å bruke stadion til stengte treninger.
Når en inne på denne diskusjonen (og noen også sammenligner med andre klubber), synes jeg det må være greit å trekke inn noen egenopplevde hendelser;
Rosenborgtreningene og Brakka, har alltid vært åpne for publikum, og selv husker jeg fra "the glory days" på 90-tallet at jeg ble tatt med på trening for å se Eggen og spillerne. Noe som også var populært var den gangen en gammel gubbe (kanskje en av veteranene i klubben) sa at jeg kunne få gratis is inne på Brakka. Dette skriver seg inn i enkelthendelser, men fortsatt kan en sette seg ved ett bord inne på Brakka og spise lunsj. (Rica Nidelven har Norges beste frokost, men Brakka må vel være lunsjstedet med mest sjel...).
En annen hendelse av nyere dato, er fra i sommer. Jeg hadde en liten sykkeltur på Ranheim, blant annet for å se litt på de ulike utbyggingene, og samtidig hadde a-laget til RIL trening. Ranheim er jo blitt den andre toppklubben i byen (selv om NFF mener at 2.div også er toppfotball). Jeg stoppet dermed for å se på dette laget, som i teorien har muligheter til å rykke opp i Tippeligaen. Det var mot slutten av treningen, og hovedtrener Nordsteien var snart ferdig med formasjonstreningen og de gikk over på spill mot to mål. Jeg tror nok jeg var den eneste av tilskuerne som ikke hadde noen tilknyttning til klubben. For plutselig snudde Nordsteien seg vekk fra spillet og begynte å gå mot sidelinjen og mot publikum. Så gikk han rett bort til meg, og lurte på hvem jeg var, for de hadde stått der og lurt på hvem denne ukjente personen (meg) var.
De er nok ikke så vant med publikum på Ranheimstreningene.... så hvis det er åpne treninger folk vil ha, bør en ta seg en tur til Ranheim, men en kan risikere å få en utilsiktet* prat med hovedtreneren også.
(* i mangel på treffende ord) _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 04.09.2013 19:11 Post subject: |
|
|
For meg er det merkelig at de gidder å legge så mye tid, krefter og penger inn i å stenge treningene når de likevel holdes i friluft og det fortsatt (selv med presenningen) er enkelt å se de stengte treningene.
Det er utrolig åpent rundt både treningsbane og stadion og når man tillegg deler inn lagene med vester så trenger man ikke mange sekundene for å se laget.
Og argumentet med "klasserom" og stillhet kjøper jeg hvertfall ikke. Kan de ikke bare si det som det er? At de gjør det på grunn av de stengte treningene. Det får meg til å reagere, man bør kunne være ærlig med de som betaler ens lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 04.09.2013 23:20 Post subject: |
|
|
Gjetter på at Bård Wiggen & co irriterer seg litt over at Norges, hva da, tredje største bygg reises 100 meter lenger bort  |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.09.2013 09:01 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Gidder ikke bråke mye om det jeg hvertfall, tar det heller til etterretning og drar og ser Orkla i stedet. |
Denne setningen og toki's innlegg oppsummerer vell ganske greit hvilken effekt alle de små forandringene RBK gjør kan ha på folk som i utgangspunktet elsker klubben over alt på jord. I et langt, langt løp over mange år med nok små forandringer - i feil retning, så er de ikke folkelige, åpne RBK lenger, men en hvilken som helst Norsk klubb, ikke at vi er helt der enda, men det er nok dette som er ankepunktet til kritikken. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.09.2013 09:28 Post subject: |
|
|
| Samtidig er det feilslått å tro at alt som ble gjort og praktisert på nittitallet var riktig da og det beste nå i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.09.2013 09:35 Post subject: |
|
|
Den som lever får se.
Jeg tror ikke alt som var riktig på 90/tidlig 00 også er riktig for de som jobber der idag i 2013, men da får de finne nye veier å være åpne og folkelige på som passer dem bedre.
Om det generelle inntrykket av RBK er, som det virker å være idag, at vi er mer innestengt og ikke så folkelige lengre, er det en pekepinn på at noe er galt - viss ikke det har seg slik at det er et bevist valg de har tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 06.09.2013 13:46 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen har sin filosofi, som han tror 100% på. Og det er greit. Det funker for han, og det er supert. Samtidig så har fotballen endret seg, og mange av dagens trenere tror de kan oppnå en fordel av å trene for lukkede dører en eller to dager før kamp, når man skal terpe på taktiske detaljer. Og det er for meg uproblematisk. Hvis de mener det gir dem en fordel, hvis de mener det funker for dem, så er jo det fantastisk. Alle trenere MÅ ikke tenke likedan. Jeg tror ikke det er mulig å statistisk bevise at det ene er bedre enn det andre. Jeg mener hver enkelt trener må få bestemme hva som passer han best. Så lenge det er snakk om hovedregel én stengt trening i uka (i enkelte tilfeller maks to) så ser jeg ikke noe problem med det _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.07.2017 19:41 Post subject: |
|
|
En usedvanlig lite brukt tråd.
Noterer for arkivet at det ble stengt dagen før bortekampen mot Celtic i Glasgow. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.07.2017 20:42 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | En usedvanlig lite brukt tråd. |
Og godt er det. Stengte treninger er under de aller fleste omstendigheter fjas. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.07.2017 21:19 Post subject: |
|
|
Noe å fortelle barnebarna:
- En gang for veldig, veldig lenge siden, da Rosenborg hadde bare to stjerner på drakten, var det faktisk ikke vanlig å stenge treningene. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 19.08.2017 19:07 Post subject: |
|
|
20 minutter av treninga i dag, foregikk inne på en låst stadion. _________________ ultras nidaros |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.08.2017 19:14 Post subject: |
|
|
| Ser ut som de drev litt småspill for å varme opp der inne før de gikk ut på Skoglunden å fortsatte treningen. Sjekk snapen til Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.04.2018 19:44 Post subject: |
|
|
Rosenborg har ikke for vane å stenge treningen to dager før kamp i Eliteserien, men fredag var det tilfellet.
Kåre Ingebrigtsen sier det skjer uavhengig av den svært viktige kampen mot Molde på søndag, og at det handler om at økten skulle foregå stille og rolig.
– Egentlig for å få fred og ro, så vi får holde på med det vi skal holde på med. Både med struktur og dødballer, så er det egentlig veldig greit å gjøre det bak lukkede dører, sier Ingebrigtsen til Eurosport.no.
Treneren har vært opptatt av at Rosenborg som klubb skal være åpen og tilgjengelig, men avfeier at det er med et tungt hjerte at dørene ble lukket.
– Nei. Vi kommer til å gjøre det ofte. Jeg regner med vi finner en fast dag i uken. Når vi jobber med struktur vil vi flytte inn her og gjøre det. Det er greit å ha fred og ro. Det er vel egentlig det det handler om. Vi er forholdsvis åpne her, så det er vi ikke bekymret for.
Les mer: Stengte trening – nektet å snakke om Molde
Fredag stengte RBK-treneren treningen, uten at Ingebrigtsen ville være med på at det har med høye skuldrer eller tabellsituasjonen å gjøre. Da går han heller med på at det kan være en liten erkjennelse av at man ikke har fått trent så mye på formasjonsbiten (struktur), som han føler laget skulle ha gjort:
– Vi ser at vi stadig må jobbe med strukturen i laget, enda mer regelmessig enn i det siste. Det er alltid noe å jobbe med, så får du se på søndag hva det er, sier han, og varsler at dette kan skje mer jevnlig i tiden som kommer.
– Det kan bli flere stengte treninger. Det føles trygt å trene på strukture (sic) i laget når vi i hvert fall tror at det kun er oss selv som ser det, sier han.
Les mer: – Det er alltid et press i RBK. Det hjelper ikke på at vi står med to poeng |
|
| Back to top |
|
 |
|