| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Tangvik |
|
1% |
[ 1 ] |
| Reitan |
|
8% |
[ 5 ] |
| M. Ceide |
|
14% |
[ 8 ] |
| Nemcik |
|
39% |
[ 22 ] |
| Pereira |
|
8% |
[ 5 ] |
| Fossum |
|
3% |
[ 2 ] |
| Väänänen |
|
16% |
[ 9 ] |
| Nypan |
|
5% |
[ 3 ] |
| Broholm |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holm |
|
1% |
[ 1 ] |
| E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 56 |
|
| Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 11.05.2025 16:12 Post subject: |
|
|
| Alfred viser seg overlegen taktisk. Vi er ikke laget som hadde utspilt Brann i Bergen nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 11.05.2025 16:12 Post subject: |
|
|
| Vi må gjøre som Glimt og stole på at vi er så gode at vi kan vinne alle Eliteseriekamper uten å måtte "parkere bussen", for å forsvare seg til et poeng. Glimt hadde aldri vært der de er i dag hvis de hadde hatt denne mentaliteten. |
|
| Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 11.05.2025 16:14 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke huske sist et lag så til de grader parkere bussen mot Brann. Det eneste positive er at dere ikke hakte ut tiden på FFK-vis. Ynkelig forestilling. Jeg kan nesten garantere at Brann ikke kommer til å opptre slik i returkampen på Lerkendal. _________________ Deserve Victory! |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.05.2025 16:19 Post subject: |
|
|
Standard at man skal kritisere motstanderne for å være kyniske i norsk fotball. Syns det er helt greit at vi gjør som vi gjør, også løfter vi oss og trykker i de periodene vi får mulighet. Vi har vel like mange store sjanser som Brann i dag. Også må det være lov til å være fornøyde med 2 innsluppne mål på 7 kamper, endelig har vi den motstanderen blitt som er vanskelig å slå. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.05.2025 16:21 Post subject: |
|
|
| Churchill wrote: | | Jeg kan ikke huske sist et lag så til de grader parkere bussen mot Brann. Det eneste positive er at dere ikke hakte ut tiden på FFK-vis. Ynkelig forestilling. Jeg kan nesten garantere at Brann ikke kommer til å opptre slik i returkampen på Lerkendal. |
Hadde stålkontroll på et ynkelig og totalt forutsigbart og kjedelig Brann. Dere var bedre under Horneland. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.05.2025 16:22 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Vi må gjøre som Glimt og stole på at vi er så gode at vi kan vinne alle Eliteseriekamper uten å måtte "parkere bussen", for å forsvare seg til et poeng. Glimt hadde aldri vært der de er i dag hvis de hadde hatt denne mentaliteten. |
Hadde Glimt lært noe taktisk fleksibilitet så hadde de spilt CL i år og ikke EL.
Å beherske forskjellige kamper er helt avgjørende for at et lag skal vinne trofeer og lykkes internasjonalt.
Helt greit at Alfred eksperimenterer litt.
Vi tar poeng i Bergen for første gang på to år. Mot et sterkt Brannlag.
Så kan puristene drømme om 5. plass og kamikazefotball |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 11.05.2025 16:31 Post subject: |
|
|
| For et lag på vårt nivå i fotballhierarkiet er det viktigere å være veldig god på én stil, enn helt grei på ti. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.05.2025 16:40 Post subject: |
|
|
Nå har vi tatt 2 poeng av en direkte konkurrent og fått 1 poeng mer enn vi gjorde i fjor når vi ble direkte ydmyket på å prøve å spille vårt eget spill.
Et lag vi har tapt hjemme både hjemme og borte to år på rad.
Jeg er veldig glad det er Alfred som styrer skuta og ikke RBK-supportere. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 11.05.2025 16:47 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig synd at vi ikke sprudler mer, men forholdene tatt i betraktning er det godt gjort å ta et poeng her, mot et sterkere lag. At Brann ikke får en større luke på oss i dag kan bli avgjørende når medaljene skal deles ut på slutten. Stygt og kynisk av oss kanskje, men det er vel sånne poeng som kan tippe det i vårt favør på slutten av sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 11.05.2025 16:51 Post subject: |
|
|
| Votten wrote: | | For et lag på vårt nivå i fotballhierarkiet er det viktigere å være veldig god på én stil, enn helt grei på ti. |
Slik vi har spilt i det siste så hadde vi mest sannsynlig tapt i dag. Helt greit å mene at det er bedre å gå ned med flagget til topps. Men når vi forhåpentligvis skal møte bedre lag i europa etterhvert så er det greit å ha øvd på en mer kynisk stil. Vi er fortsatt et lag i utvikling med til dels unge spillere og nå er vi i ferd med å bli et lag som sjelden taper. Det er en veldig god egenskap. Så vil angrepsspillet bli bedre utover sesongen. Da blir vi veldig vanskelig å slå. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 11.05.2025 16:54 Post subject: |
|
|
Vi er alle sammen glade for at det er Alfred som styrer skuta.
Det der argumentet er ødeleggende for enhver diskusjon. Samme som NFF sitt "fagfolk"-argument, det er ment for å fordumme motparten. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.05.2025 17:00 Post subject: |
|
|
| Vel. Vi står igjen med uavgjort på en vanskelig bortebane og folk klager på at vi ikke spilte slik som gjorde at vi ble ydmyket ifjor. For å ikke nevne på hjemmebane mot samme lag også ifjor. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.05.2025 17:02 Post subject: |
|
|
| Hadde vi klart å utnytte overgangene og ballen mer som Selnæs påpekte var planen så hadde dette kanskje sett helt annerledes ut med en profesjonell 3-poenger på bortebane. Istedenfor ble det kjedelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 11.05.2025 17:06 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Alfred viser seg overlegen taktisk. Vi er ikke laget som hadde utspilt Brann i Bergen nå. |
For noe tull, her hadde vi bare griseflaks som fikk med oss et poeng, og slik er fotball noen ganger. Det er ikke noen overlegen taktikk å parkere bussen, sånn som dette spiller 50 prosent av bortelagene som kommer til Bodø og Lerkendal
Det er skrekkelig kjedelig fotball, men nødvendig når bi møter et klart bedre lag og skal prøve å få med oss et poeng |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 11.05.2025 17:10 Post subject: |
|
|
Folk er skuffet over at vi ikke har mer tro på egne ferdigheter. Vi parkerer bussen og satser på kontringer, som om vi var et eller annet bunnlag.
At vi ble ydmyket i fjor anser jeg som lite relevant. Vi har blitt bedre siden den gang, Brann har blitt dårligere. Kan godt sammenligne dagens Rosenborg-tropp med den som spilte i Bergen i fjor også. Det er kvalitetsforskjell. |
|
| Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 11.05.2025 17:11 Post subject: |
|
|
Må jo være lov å si at det var en kjedelig kamp å se på, samtidig som det er smart og bra spilt av Rosenborg.
Til syvende og sist er fotball underholdning. Vi gikk gjennom serien ubeseiret under Hamren, men tilskuersnittet gikk vel fortsatt ned om jeg husker riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 11.05.2025 17:15 Post subject: |
|
|
Ja, det gjør litt vondt i RBK-sjela i dag.
Men, kan det vi så i dag være et nødvendig onde? At vår bakre firer – som har spilt gjerrig og bra så langt i år – fortsatt har en vei å gå? Kanskje er de avhengig av litt drahjelp fra en ekstra «stopper» i sånne type oppgjør? Hvis det ikke blir en permanent løsning kan jeg leve med det kjenner jeg.
Det var tross alt vondere i fjor – å bli fullstendig latterliggjort i Bergen. Det tror jeg spillerne som spilte er enig i. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 11.05.2025 17:33 Post subject: |
|
|
| RBK er hauset opp og Alfred har lært. Tror vi har tapt med vårt eget spill i dag fordi vi har litt for dårlig fysiske spillere. Selv om hele kampen var grell fra vår side, så forstår jeg opportunismen for å hente bortepoeng mot det laget som vi sannsynligvis kjemper mot på tabellen. Mulig vi kunne vært oss selv dersom Selnæs og Fossum har vært i toppform, og en mer friskere Nypan... |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.05.2025 17:42 Post subject: |
|
|
| Votten wrote: | Folk er skuffet over at vi ikke har mer tro på egne ferdigheter. Vi parkerer bussen og satser på kontringer, som om vi var et eller annet bunnlag.
At vi ble ydmyket i fjor anser jeg som lite relevant. Vi har blitt bedre siden den gang, Brann har blitt dårligere. Kan godt sammenligne dagens Rosenborg-tropp med den som spilte i Bergen i fjor også. Det er kvalitetsforskjell. |
Likevel er Brann altså på førsteplass og vi rett bak, og vi utrettet veldig lite når vi hadde ball i denne kampen.
Veldig beleilig å anse det som lite relevant.
Ta en titt på hjemmehistorikken til Brann, ta en titt på vår historikk mot Brann, og se på formen til Brann i Eliteserien.
Denne femmerlinja til Alfred kan veldig fort ha vært forskjellen på tap og uavgjort her. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 11.05.2025 17:55 Post subject: |
|
|
Synes ikke kampen var kjedelig. Her var det nok av spenning i alle 90 minutter.
Jeg tenker vi så to lag som hadde forberedt seg godt. De gjorde våre angripere anonyme (lenge siden jeg har sett Ceide og Broholm så påpasset) og vi tok ut deres angrep fullstendig.
Brann hadde flest skudd, vi hadde flest skudd på mål. Gitt dette er det litt lettvint å si at vi slapp billig unna. Brann hadde også en strekredning.
Godt taktisk håndtverk mot en sterk motstander. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 11.05.2025 18:49 Post subject: |
|
|
Synes kampen var helt fin jeg. Vi fikk det vi kom for og var profesjonelle; noe nytt vi har begynt med det siste året tydeligvis
Skulle gjerne sett blendende angrepsfotball hele veien selvfølgelig; men det er viktigere å gjøre jobben hvis vi vil være i toppen. 1 poeng borte mot Brann er "par" som vi må ligge på, og vi har levert nærmest så bra som vi kan håpe til nå. Kun et hinsides elendig "var-drama" som gjør at vi ikke ligger på topp med en pen målforskjell (hadde vi fått 3-0 fremfor 3-1 mot KBK). |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 11.05.2025 18:50 Post subject: |
|
|
Slik vi har prestert mot Brann de siste årene, så lever jeg helt fint med denne kampen. Selv om det kunne gått skeis helt på tampen.
Synd at man ikke klarer å lage litt lengre angrep når man har ballen selv, men det ble vel fort konsekvensen av å legge om på denne måten.
4-3-0 og 9-2 på de første syv er OK. Viktig å få en storseier 16.mai før vi drar til Aspmyra i runden etter. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 11.05.2025 20:02 Post subject: |
|
|
| Kampen var - som flere sier - helt grusomt kjedelig å se på, men en fin anledning til å øve på noen grep som er nødvendige å beherske hvis vi skal ha noe ute i Europa å gjøre. Dessuten blir dette fort en sekspoengskamp i medaljekampen, og da er uavgjort på bortebane mot Brann ok pluss. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 11.05.2025 20:31 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: |
Veldig beleilig å anse det som lite relevant.
|
Selvfølgelig er fjorårets kamp lite relevant, det sier Alfred selv før kampen. Vi har en sterkere tropp siden den gang, Brann har en svakere tropp.
Midtstopperparet vi stilte i Bergen i fjor har ikke spilt sammen siden den kampen. Volden har fått kun to innhopp i Eliteserien siden da.
Den kampen var Markus Henriksen sin siste kamp på midtbane. Neste kamp var han tilbake på midtstopper.
Den kampen var Emil Frederiksen sin siste kamp i startelleveren til Rosenborg. Tre måneder senere ble han lånt ut.
Jesper Reitan Sunde var, som han ofte var i fjor, i startelleveren. I år er han ikke i nærheten av startelleveren.
Vi er på en helt annen plass i år enn det vi var i fjor. Kampen før Brann i fjor var tap mot Glimt. De tre kampene etter Brann i fjor var uavgjort mot Molde, tap mot KFUM og tap mot Tromsø. Vi er bedre enn å legge oss på rygg og parkere bussen mot Brann. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.05.2025 21:15 Post subject: |
|
|
| Og likevel så parkerer vi bussen i forsvar fordi Alfred anser det som beste løsning. Jeg tror ikke Alfred når han sier at den kampen ikke er relevant, jeg er helt overbevist om at hadde ikke Brann ydmyket oss ganger to ifjor så hadde vi gått ut helt annerledes her idag. |
|
| Back to top |
|
 |
|