| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 11.03.2013 15:31 Post subject: |
|
|
| Denne drittkampen er altså årsaken til at TL starter altfor tidlig og i minusgrader. Herregud. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 11.03.2013 15:41 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Rollen han spiller i gjør at han sjelden er over midtstreken. Når han en håndfull ganger i løpet av en kamp går på løp, er han avhengig av å få ballen fra medspiller for å kunne score mål. Tettey har med unntak av de første par kampene fra start ikke kommet i en posisjon der det er spesielt sannsynlig at han vil score mål.
At Tettey skyter titt og ofte er feil. I følge whoscored.com har han i gjennomsnitt 1,0 skudd pr kamp så langt i år. |
Ok, takk for interessante tall. Innrømmer at jeg ikke har sett mye av Tettey i Norwich. Men 1 skudd per kamp er ikke SÅ lite, han har 20 kamper og dermed 20 skudd. Mener å huske han hadde et skudd hvis retur førte til scoring, og også minst ett håpløst skudd fra langt hold som ikke var i nærheten av noe som helst. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.03.2013 15:42 Post subject: |
|
|
En annen årsak er at de skal ha sommerpause.
Tippeligaen skal ha sommerpause. Vi befinner oss så langt nord at klimaet tilsier at fotball spilles best fra april-september, med klart høydepunkt i juni og juli, men i disse 2 mnd spilles det kun 5 kamper.
Hvor er logikken? |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 11.03.2013 15:47 Post subject: |
|
|
| Du verden, hadde fått med meg at de tok to ukers ferie i juli, men at det var fire ukers pause i juni også så jeg først nå. Helt utrolig. Det er jo EM for U-landslaget som er grunnen, men det var nå litt i overkant. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.03.2013 15:51 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: |
Ok, takk for interessante tall. Innrømmer at jeg ikke har sett mye av Tettey i Norwich. Men 1 skudd per kamp er ikke SÅ lite, han har 20 kamper og dermed 20 skudd. Mener å huske han hadde et skudd hvis retur førte til scoring, og også minst ett håpløst skudd fra langt hold som ikke var i nærheten av noe som helst. |
Det er ikke 'titt og ofte'. Med 1,0 skudd pr. kamp ligger han omtrent gjennomsnittlig for spillerne i Premier League.
Personlig syns jeg Norwich burde satset på å fått ham i god skuddposisjon lang oftere enn hva tilfellet er i dag. Han har så mange gode offensive egenskaper at det grenser til misbruk å bruke ham som et dypt anker. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 18.03.2013 23:35 Post subject: |
|
|
| Hadde denne kampen vært flyttet til Trondheim, hadde det vært fullsatt og stor stemning. Fantastisk synd å tenke på at man ikke kan verdsette denne potensielle folkefesten, selv om jeg kan forstå de kommersielle hensyn etc. med å ha de i NFF-korridorene i hovedstaden. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 18.03.2013 23:53 Post subject: |
|
|
Tja,noen av oss som har levd lenge husker kanskje at noen landskamper ble flyttet til bla. Lerkendal,tror det var på 70-tallet,evnt. tidlig 80.
Det var ingen stor suksess mht. publikumstall.
Husk det er mange som liker RBK og trøndersk idrett uten å være særlig interessert i landslaget. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.03.2013 00:04 Post subject: |
|
|
Var det ikke noen kamper som gikk for fulle tribuner på Brann stadion for noen år tilbake? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.03.2013 00:33 Post subject: |
|
|
Sjøl kan jeg ikke huske landskamper i Norge andre plasser enn på Ullevaal, Bislett, Aspmyra og Røkkeløkka. Altså mens jeg for alvor har fulgt med.
Forrige landskamp på Lerkendal var vel på slutten av 80-tallet.
Ergo tror jeg det er lenge siden forrige kamp i Bergen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.03.2013 00:40 Post subject: |
|
|
Mente at det ikke var så lenge siden selv, men det begynner å bli noen år:
Siste gang Norge spilte landskamp på Brann stadion var EM-kvalifiseringskampen mot Ungarn (0–0) i 1990.
EDIT: Ser nå at det sikkert var Aspmyra som lå i bakhodet. Det var i 2002. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 19.03.2013 02:58 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Sjøl kan jeg ikke huske landskamper i Norge andre plasser enn på Ullevaal, Bislett, Aspmyra og Røkkeløkka. Altså mens jeg for alvor har fulgt med.
Forrige landskamp på Lerkendal var vel på slutten av 80-tallet.
Ergo tror jeg det er lenge siden forrige kamp i Bergen. |
Juni 1990 i følge deg selv
http://www.rbkweb.no/foru...php?t=4106 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 19.03.2013 21:03 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Tja,noen av oss som har levd lenge husker kanskje at noen landskamper ble flyttet til bla. Lerkendal,tror det var på 70-tallet,evnt. tidlig 80.
Det var ingen stor suksess mht. publikumstall.
Husk det er mange som liker RBK og trøndersk idrett uten å være særlig interessert i landslaget. |
De kampene var ofte like godt besøkt som kampene på Ullevaal var på den tiden. Det var som regel kun mot store motstandere og noen få viktige kvalifiseringskamper som var godt besøkt på Ullevaal på den tiden. Feks kan jeg nevne at treningskampen mot Sverige i 1990 trakk 10 065 tilskuere i Stavanger. Mens den tilsvarende treningskampen i 1991 på et nyrenovert Ullevaal trakk 9 428 tilskuere.
Hvis vi ser på tilskuertallene på Ullevaal i 91 og 92, så er snittet på 11 452 tilskuere. Men fjerner vi de tre store kampene, hhv EM-kvalikk mot Italia (27 500) og Sovjet (25 427) i 91, og VM-kvalikk mot Nederland (19 998) i 92, så blir snittet i de resterende 8 kampene kun 6 631. Ingen av de 8 øvrige kampene hadde tall over 10 000. Og det er dårligere enn hva man opplevde året før da man hadde kamper i Trondheim, Bergen og Stavanger. Vi ser det samme om vi ser på årene før også.
Det samme var situasjonen på 60 og 70-tallet også. Da man spilte en kamp eller to utenfor Oslo nesten årlig.
Jeg har lenge ment at to kamper hvert år bør flyttes til Trondheim, Bergen eller Stavanger. Mens de resterende 2-4 kampene kan spilles på Ullevaal. Det vil over en 3-årsperiode gi
2 kamper i Trondheim
2 kamper i Bergen
2 kamper i Stavanger
6-12 kamper i Oslo.
Det hadde gitt fullere tribuner på de kampene som hadde blitt spilt i Oslo også. I tillegg til godt besøkte kamper i Trondheim, Bergen og Stavanger. Jeg er ikke i tvil om at minst 17 000 hadde dratt til Lerkendal om kampen gikk der på fredag. Og kanskje over 20 000 også. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 19.03.2013 21:26 Post subject: |
|
|
Publikum svikter ikke pga hvor landskampene spilles. Publikum svikter fordi vår landslagstrener ikke bryr seg om å ha et lag som engasjerer.
Jeg mener man kan få resultater samtidig som man engasjerer. Og at det faktisk er litt av ansvaret til landslagssjefen å engasjere fotballnorge. Så lenge landslagssjefen kun bryr seg om resultater og er likegyldig til om det er 5 eller 5000 tilskuere på landskamper så vil også interessen svikte enten det spilles på Ullevål, Lerkendal eller Brann stadion. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 19.03.2013 21:35 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | Publikum svikter ikke pga hvor landskampene spilles. Publikum svikter fordi vår landslagstrener ikke bryr seg om å ha et lag som engasjerer.
Jeg mener man kan få resultater samtidig som man engasjerer. Og at det faktisk er litt av ansvaret til landslagssjefen å engasjere fotballnorge. Så lenge landslagssjefen kun bryr seg om resultater og er likegyldig til om det er 5 eller 5000 tilskuere på landskamper så vil også interessen svikte enten det spilles på Ullevål, Lerkendal eller Brann stadion. |
Vet ikke om du husker VM-kvalifiseringen i 1992-93. Sjelden har fotball I Norge vært mer engasjerende en den gangen. Man kan ikke skape engasjement uten resultater.
Skal legge til at jeg er enig i at det norske landslaget ikke spiller festfotball for tiden, men det går mer på spillermateriell enn et rent trenerproblem. Hareide forsøkte seg med "gladfotball", men det ble nå ikke det helt store. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.03.2013 21:56 Post subject: |
|
|
Lenge siden drillo har engasjert folket,lei av og se den type fotball,ansett solskjær eller deila som landslagtrener,så kan de med klippekort forsvinne også,som ikke har prestert på landslaget.
Latterlig at carew,gamst pedersen og riise blir vurdert engang,når talenter som har mer spennende ferdigheter kan brukes.
Vi må bygge for framtida,og vi kommer garantert ikke til brasil uansett.
Har mista intressen for landslaget for leeeenge siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 19.03.2013 21:56 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke helt hva du prøver å motsie meg på nå Frodo. Som du siterer mener jeg at vi kan engasjere og skape resultater samtidig, men vår landslagssjef er likegyldig til om folk er på ullevål så lenge laget vinner.
Med en slik holdning kan NFF hvertfall ikke regne med flere tilskuere. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 19.03.2013 22:05 Post subject: |
|
|
Tja, jeg siktet nok til dette med at engasjement henger sammen med resultater. Kommer vi til sluttspill, så blir det engasjement, men for å klare det må man ha resultater. Med dagens norske spillere tror jeg ikke man oppnår resultater på annen måte enn å fokusere spesielt på kun dette.
Men hva mener du Drillo burde gjort for å engasjere folket bedre? (Trenger ikke nevne tatt ut Skjelbred, men andre ting.) |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 19.03.2013 22:12 Post subject: |
|
|
SÃ¥ konklusjonen din er: resultater -> sluttspill -> engasjement.
Det er en selvfølge. Man kan engasjere på veien, ved å blant annet ikke uttale at man gir blaffen i om det kommer tilskuere eller ikke.
Og jeg har på ingen måte tenkt å diskutere Skjelbred noen gang igjen med deg. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 19.03.2013 22:24 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | SÃ¥ konklusjonen din er: resultater -> sluttspill -> engasjement.
Det er en selvfølge. Man kan engasjere på veien, ved å blant annet ikke uttale at man gir blaffen i om det kommer tilskuere eller ikke.
|
For all del, jeg har ikke sett uttalelsen før nå. Han kunne spart seg for det, selv om det til dels var framprovosert gjennom spørsmål om saken. Drillo er nok litt utaktisk av og til med tanke på å si det han mener når han får en mikrofon opp i trynet. Det så vi spesielt den tiden han var arbeidsledig.
Tror nok Drillo hadde samme oppfatning på begynnelsen av 90-tallet også, men da var resultatene så bra at engasjementet kom av seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.03.2013 22:36 Post subject: |
|
|
Forundrer meg at Drillo - i intervjuet - virker irritert og gir blanke faen i hvor mange som kommer på kamp, når det tilsynelatende (på meg) virket som han egentlig var irritert over at folket ikke støtter opp om ham og laget.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 19.03.2013 22:47 Post subject: |
|
|
| Skyter deg selv i leggen ved å prate sånn. Landslaget er et produkt. Publikumsintekter er viktigere for et klubblag enn et landslag, men i det lange løp er publikum og engasjement bak landslaget prekært. Om landslaget blir "en sånn kjedelig greie, man ser på når ingenting annet er på tv" faller også prestisjen i å spille for laget for spillerne. Mister man prestisjen i å spille for laget, kan man like godt legge ned laget. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 20.03.2013 00:30 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Denne drittkampen er altså årsaken til at TL starter altfor tidlig og i minusgrader. Herregud. |
De (FIFA + UEFA) skulle samlet alle landskamper og spillt de i den samme perioden hvert år, Kvallik og sluttspill (EM/VM) annenhvert år. Med litt oppkjøring først og et par kamper i uka kunne det vært unnagjort på en måneds tid. Med mer komprimert kvallik hadde en kanskje blitt litt engasjert også. Aldersbestemte kamper også i den samme perioden, iallefall for U21 og U19, så en slipper at enkeltspillere er utilgjengelig pga slikt midt i klubbsesongen.
Totalt sett et mer effektivt opplegg som ville gjort det lettere å gjennomføre klubbfotballen uten irriterende pauser. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.03.2013 16:03 Post subject: |
|
|
Henriksen starter trolig, tror TV2: "Landslagssjefen har foreløpig heller ikke bestemt seg for hvem som skal spille sentralt på midtbanen. Markus Henriksen og Håvard Nordtveit starter trolig på to av plassene ...". _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 20.03.2013 20:06 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...273372.ece
Ganske nøyaktig 2 mnd etter at Riise gikk ut i media og lanserte at han gir seg på landslaget går han ut nok en gang og modererer seg til at han vil lytte til den neste trenerens ønsker. Hva som har forandret seg på 2 mnd er uvisst, men jeg mistenker at denne Riise liker å se navnet sitt i avisen. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.03.2013 22:21 Post subject: |
|
|
Da han annonserte at han ville gi seg var min umiddelbare reaksjon at nå ønsker hr Riise å se noen medieoppslag der folk trygler og ber om at han må være så snill å fortsette litt til.
Nå kommer han vel selv med en slags bekreftelse på at han vil se noe slikt. Hvis neste landslagssjef trygler ham om å være så snill å beære landslaget med sin tilstedeværelse så vil han muligens takke ja. Må kanskje sende han gutten i Widerøereklamen. ( "Bare en gang til så skal jeg ikke mase mer. Vær så snill, bare eeen gang til.")  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|