English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10650

PostPosted: 14.12.2021 21:06    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Styret har jo både driften av ... (inkludert ansatte i RBK shop, kioskselgeren osv) ...

Noen må gjerne korrigere meg om de har oppdatert info, men sist jeg sjekket hadde klubben både kvittet seg med RBK-shop (beholdt kun en liten minoritetsaksjepost) og de har i mange år outsorcet kioskdriften til Go2Arena.
Således intet behov for å rekruttere styremedlemmer som har ekspertise på å være hands-on med ringelister for kioskvakter etc.

Sist jeg sjekket var for øvrig også rekruttering av kioskmedarbeidere til Go2Arena AS ganske selvgående. Tenkte å prøve å få en avtale om å bruke "dugnadsforeldre" fra fotballaget slik at vi kunne få råd til bedre champagne m.m. på trenersamlingene, men de ville visst ikke ha folk som kunne servere.
16-åringer som brukte to minutter på å legge ei pølse i brød og der minst en i hvert arbeidslag ikke hadde kompetanse til å betjene kaffekanna, gjerne den som skulle tappe kaffe i koppen, så imidlertid ut til å bli foretrukket.
Observert ved selvsyn i utallige kiosk-køer på Lerkendal. Har vel gjerne med lønnskroner å gjøre vil jeg gjette, avfyrt fra hofta.

Beklager avsporingen.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 14.12.2021 21:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.12.2021 21:25    Post subject: Reply with quote

outsurchingen er jo en del av dette personalansvaret. Jeg trodde det sa seg selv at det var snakk om inndirekte - det meste ett styre har nasvar for er jo inndirekte.

Og det kan godt hende jeg har missfortsått, men så vidt jeg veit er det Lerkendal Stadion AS som står for utleie av lokalene til f.eks. shopen og kiosken. Og Lerkendal Stadion er en del av konsernet.

Konsernets eierandel i RBk Shop AS er for øvrig litt over 11%.

I tilegg til dette kommer potensialet som ligger i Klokkesvingen ASm og hva de velger å ghøre med denne delen av konsernet.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10650

PostPosted: 14.12.2021 21:47    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
outsurchingen er jo en del av dette personalansvaret. Jeg trodde det sa seg selv at det var snakk om inndirekte - det meste ett styre har nasvar for er jo inndirekte.

Beklager min totale mangel på inkompetanse, men det var ikke så lett å oppfatte hvor indirekte du mente dette personalansvaret var ut fra dette (min utheving):
Bakklandia wrote:
Styret har jo både driften av Abrahallen og Lerkendal, utleielokalene og leietakere, kurs-, arrangemnet og eventavdelingen og personalbehandlig (inkludert ansatte i RBK shop, kioskselgeren osv) de har ansvar også.

Sjekket for øvrig Brreg og så at de fremdeles hadde kun 11,4 % av aksjene i RBK-shop AS.

Sist jeg sjekket var det også Munkvold (økonomileder i RBK og daglig leder i Lerkendal Stadion AS m.m.) som hadde hånd om utleie, uten å belaste styremedlemmer. Det pleide å gå greit. Skal ikke uttale meg om det kunne gått verre dersom styremedlemmer skulle legge seg bort i daglig drift, men det skulle sannelig ikke forundre meg om det beste er å holde styremedlemmene unna. Eierspørsmål er dog noe annet, men slik jeg har oppfattet det, befengt av mangel på total inkompetanse eller hvordan det nå var, så er ikke eiendomskompetanse det vi har savnet mest i styret.
Kudos dog til styreleder Koteng som sørget for at klubben kom relativt godt ut i handelen med hotelltomta.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 14.12.2021 22:33    Post subject: Reply with quote

tydelig at medlemmene som har skrevet under ikke har tilgang på de fantastiske kildene tett på klubben som de som bruker rbkweb har
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10650

PostPosted: 15.12.2021 00:46    Post subject: Reply with quote

NRK wrote:
Rundt 100 medlemmer i Rosenborg har signert et brev til styret i Rosenborg. De ber Koteng, Bratseth og resten av styret trekke seg. [ ... ]
Brevet med kravet om avgang er allerede sendt til Tove Moe Dyrhaug, daglig leder i klubben. [ ... ]

– Hun (Dyrhaug journ.anm.) har bekreftet at hun vil ta med brevet til styremøtet i kveld, sier Rødsjøsæter.


Adressa wrote:
Tirsdag mottok Rosenborg også et brev fra medlemsgruppa «Falkenkameratene», som ber styret om å stille sine seter til disposisjon. [ ... ]
På spørsmål fra VG om de ville snakke om brevet fra medlemmene, svarte Koteng slik på vei inn til møtet:

– Ja, det vil vi nok.


Adressa wrote:
RBK-styret ble bedt om å gå. Åtte timer senere sier Koteng at han ikke kjenner kritikken
Men Rosenborg-styret har ikke besvart på kritikken, som hadde tre hovedpunkter. Ikke før etter tirsdagens styremøte på Brakka. [ ... ]
- Hva tenker du om den kritikken som kommer fra medlemmene?
- Jeg kjenner ikke kritikken.
- Hva tenker du om at de ønsker at dere skal gå av?
- Kritikken kjenner jeg ikke. Men at de ønsker det er det årsmøtet som er en arena for.


Blir vel vanskelig å få verifisert hvorvidt og hvordan de behandlet brevet med kritikken, men det er vanskelig å forstå at styrelederen, talsmann for et samstemt styre, har valgt å ikke gjøre seg kjent med kritikken de før møtet lovte å behandle.
Adressa wrote:
– Kritikken som kommer fra medlemmene går blant annet på lekkasjer til media, de siste årenes resultater og at dere ikke følger opp klubbens verdier... Ser du den kritikken?

– Ja, det er ikke vanskelig å se den fra utsiden. [ ... ]
Når det gjelder lekkasjer, er det dessverre noe som skjer, og som vi prøver å forhindre. Vi har innimellom brukt utestemme for å sørge for at det ikke kommer lekkasjer. Så har vi ikke lyktes med det, og det er jo synd. Men vi tror kanskje at det skal bedre seg nå.


Hadde vært interessant om journalister forfølger den siste setningen der. Hvorfor tror "vi" at det kanskje skal bedre seg nå?
Er munnkurv innført? Tviler på at det er noe erklært uttalelsesforbud sånn generelt, men det er jo bare å spørre andre enn styrelederen, så får man evt indikasjoner?

Eller er det innskjerpet hvem som får info og når? Må i tilfelle ned på en, maks to for at det skal ha effekt. Bare Dorsin (utførende) og Koteng (konsulteres, oppdateres) som kjører prosessen frem til de evt deler med styret før neste møte?

Har ikke billett til sirkusnummeret, så jeg håper journalister følger opp og leverer.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 15.12.2021 02:16    Post subject: Reply with quote

kjenner ikke kritikken?
kjenner jeg blir provosert. føles litt som at han sier den ikke er relevant
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 15.12.2021 09:08    Post subject: Reply with quote

Det er utrolig arrogant svart av Koteng. Akkurat som i dag, der eneste svar på spørsmålene om Milos og Eggen i Nidaros er «ingen kommentar.» Verdiene om åpenhet er helt borte. I tillegg tar ikke klubben avstand fra Eggens kommentar om at blir galt å være serbisk i RBK. Kjenner det blir helt feil å kunne støtte en slik klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 751

PostPosted: 15.12.2021 09:18    Post subject: Reply with quote

https://www.midtnorskdeba...938941.ece

Arve Tellefsen

Quote:
Så er høstjakta i gang igjen. Rosenborg Ballklub er på hektisk jakt etter ny trener slik det har vært annethvert år siden 2012. Styret i klubben har åpenbart en usvikelig tro på at veien til suksess er å skifte trener ofte. Men etter å ha brukt denne oppskriften de siste ti årene, må det vel snart begynne å demre for styret at problemene i klubben stikker dypere. Mye dypere.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6278
Location: Skottland

PostPosted: 15.12.2021 09:41    Post subject: Reply with quote

Tellefsen er jo bestekompis med Eggen, så denne kritikken bør treffe tungt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2021 10:10    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
Ja, gud forby Koteng, Bratseth og andre trøndere som bruker rbk som CVpapir.


Ikke at det er noe poeng i diskusjonen om de bør trekke seg eller ikke, men dette er en av de dummeste påstandene som jevnlig blir brukt her på forumet.

Det finnes vel knapt et styremedlem siden klubben ble profesjonell, som trenger RBK på sin CV. De har fulle nok CVer, og er godt kjente i sine bransjer.

De to du nevner spesielt, er jeg ikke sikker på om gidder å ha CV en gang. Iallefall ikke miliardæren Koteng
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 15.12.2021 10:18    Post subject: Reply with quote

krist2 wrote:
https://www.midtnorskdeba...938941.ece


Endelig et litt velskrevet innlegg fra en fan. Kotengs arrogante svar på all kritikk er jo uansett «bra at folk engasjerer seg», så ingenting vil endre seg/bedre seg før han er erstattet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2761

PostPosted: 15.12.2021 11:12    Post subject: Reply with quote

Alle må gå. Dette er uakseptabelt.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6791
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.12.2021 11:12    Post subject: Reply with quote

Møtes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7449
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 15.12.2021 11:20    Post subject: Reply with quote

50 underskrifter er vel det som kreves for ekstraordinært årsmøte, bare å starte innsamling
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.12.2021 11:23    Post subject: Reply with quote

Det målet tror jeg allerede er nådd, for å si det forsiktig, så cluet er at folk melder seg inn så snart som mulig for å få påvirkningskraft.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2054
Location: Østlandet

PostPosted: 15.12.2021 11:34    Post subject: Reply with quote

SIGNER:

https://forms.gle/xegKE2ZjtkcdtUzN9
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Spørs om du må lage et nytt hvis man faktisk skal kreve ekstraordinært årsmøte. Det gamle er kun en trussel om det.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18555

PostPosted: 15.12.2021 11:49    Post subject: Reply with quote

Gratulerer, dere er det styret som slo inn den siste spikeren i kista. Med dette vil nedturen fortsette og jeg tror OBOS i løpet av de neste 10 årene er mer sannsynlig enn gull de neste ti årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6791
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.12.2021 12:49    Post subject: Reply with quote

Det er jo bikket over til å bli imponerende hvor dårlig styret har holdt på de siste årene. Man skal jobbe godt for å være mer virkelighetsfjerne enn det Koteng & Co er. De gjør jo konsekvent det motsatte av de medlemmene og supporterne ønsker.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7449
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 15.12.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

Det nye styret bør ha fotballfaglig kompetanse, men samtidig er det nok greit at de ikke har _for_ nær tilknytning til RBK, ellers ender vi bare opp med at de ansetter Kåre Ingebrigtsen
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6791
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.12.2021 14:24    Post subject: Reply with quote

En ting er å ville kaste styret, og det er ikke akkurat vanskelig å begrunne det. En annen ting, som er vel så viktig, er å fremsette noen forslag til hva som må gjøres for å få ting på rett kjøl igjen. Noen overordnede punkter, underpunkter og hvordan man konkret kan jobbe mot de delmålene og målene. Jeg kan jo begynne med å feie ned noen raske tanker rundt hva klubben trenger;

-Modernisere klubben.
a. Endre strukturen for de formelle ansettelsesprosessene som angår sport. Styret skal ikke ha siste (fotballfaglige ord) på hvem som skal trene Rosenborg. Den avgjørelsen skal SL ta, gjerne sammen med andre personer i sportslig avdeling.
b. Stille sportslig leder over hovedtrener.
c. Bygge opp et analyseteam i klubben som bygger på både kvalitative og kvantitative data. Både kamp- og spilleranalyser trenger en voldsom overhaling. Jeg har ikke trua på at Geir Hansen skal revolusjonere det, basert på at det er det sittende regimet som har gitt han den posisjonen.
d. Tenke langsiktig, bygge og hente fotballspillere som både gir (relativt) kortsiktig suksess og økonomisk suksess i et lengre perspektiv.

- Rosenborg MÅ finne tilbake til de riktige røttene
a. Klubben MÅ slutte å være så forbanna arrogante når det kommer til hvordan man bygger fotballklubb- kultur og spillestil.
b. Distansere seg fra dagens utgave av Eggen. Han har gjentatte ganger bevist at han ikke bør brukes til noe som helst sportslig. Tankegodset fra storhetstida, ja. nåværende, nei.
c. Innse at det fins utrolig mange flinke fotballfolk rundt om i både Norge og verden generelt. Man kan faktisk ansette folk som ikke er født i Trøndelag.

osv osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2021 16:03    Post subject: Reply with quote

Og hvordan hadde de tenkt å revitalisere kjemien mellom Rekdal og Geir Hansen da?

Geir Hansen har sagt opp stillingen sin som spillerutvikler i Aalesunds Fotballklubb, skriver AaFK i en pressemelding. Hansen har hatt permisjon fra spillerutviklerjobben mens han har jobbet som assistenttrener for hovedtrener Kjetil Rekdal. - Forskjellene mellom hvordan Kjetil Rekdal og jeg tenker om fotball, er for store. Vi er ulike som personer, og god kjemi er avgjørende i en sånn stilling. Det er derfor naturlig og udramatisk for meg å avslutte nå - etter ti år flotte år i Aafk, sier Geir Hansen.

https://www.smp.no/fotbal...115342.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 298

PostPosted: 15.12.2021 16:04    Post subject: Reply with quote

Nytt kulepunkt;

Det nye styret må lære seg å holde kjeft, bli enig om hva som skal sies utad, og holde seg til det. De som ikke klarer å stå imot fristelsen til å ringe en journalist for å dele litt godsaker må finne seg noe annet å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 15.12.2021 16:10    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk et mer normaltfungerende styre ikke engang har behov for å lære seg å ikke lekke alt mulig rart ut
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 15.12.2021 16:15    Post subject: Reply with quote

Løfaldli har som vanlig huet i sanden:

Om samtlige går, skal denne kompetansen erstattes. Jeg tror Falkenkameratenes forslag, om det ville ha blitt realisert, vil gjøre jobben til Skjalg Nesjan, Synnøve Farstad, Jo Erik Øverby, Merethe Storødegård, Jørn Ødegård og Jan Ragnar Viggen i valgkomitéen verre enn om de fritt får vurdere mellom friske krefter og dem som allerede har erfaring.

https://www.adressa.no/sp...m-skal-inn
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 16 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb