English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller?
André Hansen
64%
 64%  [ 100 ]
Vegar Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 1 ]
Even Hovland
1%
 1%  [ 3 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Birger Meling
7%
 7%  [ 12 ]
Anders Konradsen
1%
 1%  [ 2 ]
Mike Jensen
4%
 4%  [ 7 ]
Anders Trondsen
2%
 2%  [ 4 ]
Jonathan Levi
2%
 2%  [ 4 ]
Alexander Søderlund
1%
 1%  [ 3 ]
Issam Jebali
12%
 12%  [ 19 ]
Total Votes : 156

Author Message
batigol
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 08:24    Post subject: Reply with quote

Det var morsomt å være på kamp i går å se at det var flere i bortesvingen enn på klan tribunen. Mange trøndere satt også på Langsiden/Intility tribunen.
BadMongo
Junior

PostPosted: 17.09.2018 09:06    Post subject: Reply with quote

Veldig artig kamp i går, flott stadion, god stemning og fantastisk resultat. VIF var gode synes jeg, og RBK i beste fall middelmådige. Jebali var elendig i 93 minutter. Treg, feilplassert og ineffektiv. Meling minnet ikke mye om en landslagsspiller, og Jensen viste hvorfor han ikke er (fast) landslagsspiller. Søderlund vant noen hodedueller, men da var Jebali alle andre steder enn der ballen landet. Og Søderlund er vaksinert mot å score. Fint at islendingen og DeLanley er tilbake, og sistnevnte var bare uheldig at han ikke satte headingen.

Nå har jeg sett to RBK-kamper live på kort tid (RBK-Haugesund og VIF-RBK), og jeg forstår ikke helt hvorfor Hedenstad får så jævlig mye tyn her på forumet. I går spilte han en helt grei kamp, sett bort fra å ha forårsaket et idiotisk og potensielt farlig frispark. Han var i alle fall ikke dårligere enn Meling. Har selvfølgelig sett en del kamper der han har vært katastrofalt dårlig denne sesongen, men det bør da ikke ha "fremovervirkende" effekt.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2018 09:09    Post subject: Reply with quote

Det var (etter hva jeg forsto) mye snakk om VIFs skader og suspensjoner i går, som en unnskyldning eller preemtive strike, men dette har jeg hørt lite om:

Quote:
- Rosenborg er en stor klubb og vi har mange landslagsspillere. De siste to ukene har vi ikke trent sammen, vi har reist mye og halvparten av spillerne har vært borte. Noen har bare trent en eller to dager, så måtte vi finne hverandre på banen i dag og trengte samtidig å vinne kampen, sier Jebali.

Hele saken

I tillegg til at også vi har en ganske slitsom skadesituasjon.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2018 09:10    Post subject: Reply with quote

DÃ¥rlig kamp. Vi vant. Next!
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 09:10    Post subject: Reply with quote

Synes de Lanley var et frisk pust de minuttene han fikk til tross for litt åpenbar kamprust. Helt åpenbart en bedre samhandlingsving enn Levi, dessuten mye bedre defensivt. Tror deLanley og Adegbenro kan bli veldig bra sammen.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2018 09:12    Post subject: Reply with quote

Du mener når De Lanlay tar backplassen fra Hedenstad, og Adegbenro tar høyre kantplass?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 09:13    Post subject: Reply with quote

Jebali reiste altså Trondheim - Swaziland - Trondheim. Det er en durabel reise. Abu var god, han kan vi godt prøve oss på. Konradsen og Hedenstad er direkte dårlige. Jeg fatter ikke at så mange middelmådige spillere runder Hedenstad så lett som de gjør. Også er det ganske utrolig at Konradsen er så dårlig på det han blir satt til å gjøre i går. Skal sies at han var veldig god i de kampene han faktisk fikk spille indreløper under Kåre, men antallet kamper det skjedde kan telles på en finger.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 09:15    Post subject: Reply with quote

Synes vi godt kunne spilt med både YEDL og Adegbenro som vinger. Vet ikke om YEDL egentlig foretrekker venstreving, men synes han gjorde sakene sine bra på høyresiden i går.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2018 09:16    Post subject: Reply with quote

Du vil ditche Jebali for å bruke YEDL? Er det en back-to-2017-greie på gang?

Eller vil du bruke tre vinger?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 09:18    Post subject: Reply with quote

YeDL hadde vel en kamp som høyreback i fjor? Få han inn der.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 09:19    Post subject: Reply with quote

At vi har tre fullgode vinger ser jeg på som et absolutt must. Blir mer enn nok spilletid på de tre til sammen. Er det en ting vi har lært i år er at vi egentlig trenger 4-5 fullgode vinger, og de kan være ganske sikre på å få nok spilletid.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2018 09:22    Post subject: Reply with quote

JA MEN HVEM MENER DU SKAL STARTE!!??

At vi godt kan spille med 'både Adegbenro og De Lanlay' er vel rimelig selvsagt, hvis man mener 'i troppen'. Det har vi jo gjort før, og vi gjør jo det nå også. Vi har også Helland og Levi. Hva er forskjellen? Hva er egentlig forslaget?

Jeg for min del likte egentlig det jeg trodde du mente, jeg tror fort De Lanlay hadde blitt en meget god vingback.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 09:32    Post subject: Reply with quote

Hvem vi starter med avhenger nok litt av motstander/forventet kampbilde. I utgangspunktet synes jeg YEDL er en bedre innleggsving enn Jebali, men Jebali er flinkere til å skjære inn. Problemet for meg er at vi har tre (med Helland fire) vinger som foretrekker å skjære inn og skyte, men bare én ving som oftere trekker ned mot dødlinja. Synes YEDL har egenskaper som de andre vingene mangler. Men ja, synes også han kunne blitt en god vingback!
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 09:35    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Det var morsomt å være på kamp i går å se at det var flere i bortesvingen enn på klan tribunen. Mange trøndere satt også på Langsiden/Intility tribunen.

Artig å innvie Intility med seier, og veldig god stemning med pyro og flagg, bare så forbanna synd at folk ikke klarer å holde blussene på tribunen. Ødelegger stemninga for meg når jeg ser blussene utpå banen.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2018 09:37    Post subject: Reply with quote

Man kan vel antyde at blusskastere får solide doser kjeft.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2018 09:40    Post subject: Reply with quote

YEDL blir vel neppe noe særlig bedre som innleggsving hvis han spiller på venstre, siden han er høyrebeint, men jeg synes det er interessant å bruke ham framfor Levi på høyre, så lenge Adegbenro er ute, og Helland forhåpentligvis matches uhyre forsiktig.

Venstresida vår har på mange måter blitt den nye høyresida, og vi ser at Meling i langt større grad finner rollen sin offensivt når vi spiller med en playmakerving der. Jeg tror det ville bremset oss veldig å spille med en mer klassisk ving på venstresiden nå (det måtte jo egentlig vært Levi eller Helland), og De Lanlay har veldig lite av de samme poengplukkeregenskapene som innoverkant.

Jeg tror altså vi heller skal rendyrke Jebali på den venstre kantplassen, og så håpe at han holder seg skadefri til Adegbenro er tilbake.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 09:50    Post subject: Reply with quote

Ja enig i det, tenkte egentlig ikke på YEDL som et alternativ til Jebali på venstresiden. Men mer at man kan spille med YEDL - Jebali, YEDL - Adegbenro. Synes YEDL er det beste alternativet vi har på høyresida, også har vi to gode alternativ på venstresida i Adeg og Jebali. Klarer ikke å se hvordan vi skal spille med Jebali og Adegbenro samtidig, med mindre Jebali spiller på midten. Adegbenro er i hvert fall ingen innleggsving som kan spille på høyresida.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2018 09:52    Post subject: Reply with quote

Jeg anbefaler for øvrig kamptråden på VGD for de som ikke har vært innom. Fryktelig mye deilig og standarisert "hat på spiker"-suppe fra VIF-folket. Nøkkelord: Dommerhjelp, flaks, sabotasje, og bønder.
SeG
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 09:57    Post subject: Reply with quote

Jeg simpelten elsker at fokuset etter kampen er at vi "skadet Abu og fikk han ut av kampen". Det blir ikke bedre enn et slik fokus fra dem. De spiller en ganske ok kamp, som kunne tippa begge veier, men så har vi marginene med oss. Jeg ville ha bygget videre og fokusert på det.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2018 09:57    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Klarer ikke å se hvordan vi skal spille med Jebali og Adegbenro samtidig, med mindre Jebali spiller på midten. Adegbenro er i hvert fall ingen innleggsving som kan spille på høyresida.

Åh, jeg klarer lett å se for meg Adegbenro på høyresida, og jeg forutsetter faktisk at klubben har planer om å bruke de to samtidig. En av grunnene til at Levi får så uhorvelig mye plass til å utfordre på sin side er jo at motstanderne må forskyve laget over mot vår sterke venstreside for å demme opp. Se for deg Adegbenro utfordre en mot en med så mye plass rundt seg? Han er dessuten såpass tobeint at han både kan skyte med venstre fra innenfor 16 og slå inn med høyrefoten.
Back to top
TomasH
Proff

PostPosted: 17.09.2018 09:59    Post subject: ViF- RBK Reply with quote

Helt utrolig dårlig og partisk kommentering av Discoverys menn under og etter kamp i går. Jeg syntes kampen så jevn ut, men her får vi opplest og vedtatt et enormt godt VIF, og middels til dårlig Rbk. Det er liksom bestemt at Rbk må spille helt suverent før de får godkjent, mens andre lag (f.eks Brann) blir genierklært bare de har en brukbar kamp. .
Dommeravgjørelser imot Rbk får ingen oppmerksomhet, mens motstanderlaget sine får massiv oppmerksomhet. I går var det jo ball i motstander og mål på begge målene i første omgang, men bare Rbk hadde flaks. Johnson sitt skudd ville aldri gått inn hvis ikke ballen hadde toucha Hedenstad.
Og foruten de to måla til VF, hvilke andre store sjanser hadde de?
Syntest Rbk fortjente å vinne.
Og når så Amin Nouri blir lagt ord i munnen av reporter, og hentyder at RBK spilte grisestygt og skada Abu med vilje, er det så til de grader urettferdig og usaklig.
Ser ut til at det er Rbk (oss ) mot verden hele tiden. MÃ¥ kanskje bare innfinne oss med det.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 17.09.2018 10:01    Post subject: Reply with quote

Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 10:05    Post subject: Reply with quote

Steike bukken for en klassescoring det der er av Jebali. Feiringa er også 10/10. For en matchvinner han er.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 10:09    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
DÃ¥rlig kamp. Vi vant. Next!

Dette har vært gjennomgangsmelodien i to sesonger nå.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 10:17    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Åh, jeg klarer lett å se for meg Adegbenro på høyresida, og jeg forutsetter faktisk at klubben har planer om å bruke de to samtidig.

Ja du har kanskje rett, jeg har bare ikke sett Adegbenro noe særlig på høyresiden, så jeg har ikke klart å se for meg ham som et alternativ der. Uansett synes jeg det begynner å se positivt ut med tanke på vingposisjonen med gode vinger med ulike ferdigheter avhengig av kampbilde. En ting Jebali virkelig er god til er å holde på ballen lenge nok til at overlappen rekker å komme fra Meling. Levi har ikke tålmodigheten eller ferdighetene til det samme på høyresiden.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33  Next
Page 30 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb