English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 176, 177, 178 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 10.09.2018 23:28    Post subject: Reply with quote

Snorre wrote:
[juridisk utlegning] ... Nærværende

Det er bare jurister som bruker ordet nærværende på den måten.
Da kan det stilles et forsvar bestående av Hansen, Meling og Snorre i denne saken. Pro bono. Eller i alle fall under femtilappen i honorar.
larenim
Veteran

PostPosted: 10.09.2018 23:55    Post subject: Reply with quote

Høhø. Nicely put...
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2018 00:18    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
(...)dama er en idiot. (...) ingen oppegående mann hadde vært dum nok (...)på en så dum og naiv måte som bare unge fulle kvinner (...).

Et cetera et cetera. Dette var ikke engang de verste eksemplene, bare de nyeste. Jeg antar at du er fanevaiende incel, i det minste håper jeg det, for ellers syns jeg fryktelig synd på den stakkaren som i kortere eller lengre intervaller utsettes for det fryktelig usjarmerende og misogynistiske vesenet du er. Det er mye rart her inne, men du sprer en drittlukt som ikke burde finnes på dette forumet. Opp til meg? Direkte utestengelse, uten advarsel, samme rasjonale som rasistiske innlegg. Men det er nå bare min mening, kanskje lista ligger høyere for kvinnehat.

Til saken: det er jo umulig å vite om versjonen til den visstnok for anledningen sørpe fulle frøken Roepstorff er korrekt. Men den tjener for så vidt som et eksempel på en forklaringsmodell jeg ville kunne akseptert som forenlig med fortsatt spill for klubben.

Hadde noen oppført seg såpass aggressivt mot meg og kona på byen, og faktisk kastet ei flaske med intensjon om å treffe henne, for så å oppsøke henne/oss løpende, da tror jeg jaggu jeg hadde funnet frem høyreslegga sjøl. Det tror jeg. Og jeg har aldri slått noen i hele mitt ikke-barnlige liv. Følgelig hadde jeg heller ikke hatt noen anelse hvor hardt jeg skulle slått, så i blodtåka hadde jeg sikkert passet på å slå hardt nok. Brukket kjeven hans? Ja, sikkert, kanskje, jeg vet ikke hva som skal til, men jeg har da noe styrke. Hadde sikkert brukket hånda og. Jeg ville da følt det var dypt urettferdig å miste jobben på grunn av det, selv om jeg nok ville akseptert en bot eller lignende hvis det er lovens bokstav grunnet overreaksjon. Men jeg ville neppe angret på å ta fighten hvis den andre oppsøkte den - det er erfaringsmessig farligere å snu seg vekk, og med høyhælt kone på slep ville favorittløsningen med beinflyging unna slåsskjempen vært utelukket.

Sannsynligvis ligger vel sannheten et sted i midten, og hvor på midtskalaen det befinner seg vil avgjøre hva jeg mener bør gjøres fram til eventuell tiltale tas ut. Jeg registrerer at taxiselskapet, som tilsynelatende fører saken for sin ansatte, mener de har videobevis - det vil jeg gjerne se (vurdert av politiet) før jeg tror det, for jeg har veldig vanskelig for å tro at det er et uprovosert overfall dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 11.09.2018 01:19    Post subject: Reply with quote

Bra formulert Zap Tommel'n opp!

Det skal såklart diskuteres og deles meninger. Men noen innlegg er virkelig stygge. Det må gå ann å puste med begge lunger inkl magen, og ikke bli ufin.

Vi får vell et mye bedre bilde på hva som har skjedd og hva som kan være eventuelle reaksjoner.

Men må si jeg gruer meg, jeg vil veldig gjerne ha NB i klubben. Så jeg håper av hele mitt hjerte at han har gjort som ganske mange nok hadde gjort når de sto der i situasjonen. Å beskyttet seg og sitt. Men. Bare tiden vil vise Neutral
gurgla
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 01:25    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hans treffsikkerhet så langt i sesongen så er det jo ett under at han i fylla klarte å treffe blink på en løpende gal dansk taxisjåfør.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.09.2018 07:32    Post subject: Reply with quote

To ting:

1. De skinnvestene har riktig nok vært avleggs ei stund, men det var overraskende hvor vondt det luktet av den som ble dratt frem her.

2. Hvis det stemmer at slaget kom utenfor taxien (ville vært rart hvis kjæresten hevdet det og Dantaxi har video av at det skjer i taxien?), så er altså videobeviset som "motbeviser" hennes versjon, ikke av selve slaget, men et videobevis som motbeviser hennes versjon av hva som skjedde i taxien. I så fall må det vel annet videobevis eller vitner til for å løse saken. Veldig spent på å høre Bendtners versjon.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.09.2018 07:35    Post subject: Reply with quote

En ting til.

At Bendtner er litt på byen i køben har jeg i utgangspunktet ikke noe problem med, frihet under ansvar osv. Men når han er skadet, og under opptrening, så må man nesten si at det ansvaret er dårlig forvaltet.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 08:39    Post subject: Reply with quote

Vi vet heller ikke om han var edru. Just saying.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 08:42    Post subject: Reply with quote

Om Bendtner var edru så stryker ikke det hans sak

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 09:20    Post subject: Reply with quote

"Komikveld" å følge forumet angående Bendtner. Minner sterkt om de som forsvarte Nicki Bille...
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 09:22    Post subject: Reply with quote

Leste et vitneutsagn som hevdet Bendtner var "medium" full, mens dama var snydens
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 10:32    Post subject: Reply with quote

Vi er faen meg en fin supportergjeng... Her forventes det at kontrakten skal termineres umiddelbart, før klubb har fått fakta på bordet og spilleren selv har fått uttale seg. Saken er vedtatt, dom opplest og bøddel har allerede funnet fram øksa.

Alt dette i frykt for at vår egen korskrig mot håndteringen av Sarr-saken skal slå tilbake på oss. Vi står ikke et sekund opp for egen spiller, men kaster han ut umiddelbart.

Det er ikke lov å slå og det er ikke lov å voldta. Punktum. Begge må ta den straffen de får. Men det er i mine øyne langt mellom en som ender opp i bråk på byen og en som voldtar ei jente ute av stand til å motsette seg noe som helst. Den ene er en idiot, den andre er rent søppel. Men istedet for å stå oppreist i vinden som kommer til å komme fra andre supportere dersom vi gjør noe annet enn å terminere kontrakten (fordi det er dette supportere gjør), så har vi avsagt dom mot egen spiller og ofret han til ulvene basert på de aller første avisartiklene som kom ut på søndag.

Forøvrig ser jeg at mange av de som roper høyest om straffegjennomførelse i denne tråden, er de samme som i flere spillertråder regelrett mobber egne spillere (Bendtner, Helland, Hovland, Lundemo, Levi, Konradssen), applauderer når de er ute med skade og tørker seg i rævva med eget saklighetsnivå.

Jeg fikk en flau smak i munnen under en av de tidligere kvalikkampene på Lerkendal hvor lydnivået var relativt labert igjennom hele kampen, bortsett fra ved 2 anledninger: Når kjernen sang "Babacar skal fengsles" -sangen (x2). En kamp hvor Molde ikke var til stede, hvor TV-sendingen gikk bak betalmur for spesielt interesserte, en sang som på ingen måte hjelper egne spillere. Skal vi lage Molde-TIFO mot Celtic kanskje? Men enda flauere blir jeg av å se hvordan en håndfull av "våre egne" her inne over lengre tid bidrar til at rbkweb av og til framstår som et sutreforum med tastatursupportere som er mest opptatt av å klage på våre egne.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2018 10:39    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Alt dette i frykt for at vår egen korskrig mot håndteringen av Sarr-saken skal slå tilbake på oss. Vi står ikke et sekund opp for egen spiller, men kaster han ut umiddelbart.

Skal du snakke på vegne av "oss", så foreslår jeg at du i det minste bruker noe annet enn et digert mindretall som referanse. Jeg vet ikke om jeg har sett noen her som vil kaste han på dør uten noe som helst rot i fakta. Tvert imot har vel nærmest samtlige som har snakket om avslutning av kontrakt tatt forbehold om at historien fra dansk media stemmer med virkeligheten.

Og dette har ingenting med Sarr å gjøre. Det var bred enighet om at Bille også var ferdig da detaljer om hans tur i samme by kom frem, og det var en langt mildere hendelse enn det som har kommet fram her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ballbingen
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 10:48    Post subject: Reply with quote

Man kan mene at det ikke har noe med Sarr å gjøre, det endrer uansett ikke på mitt synspunkt om at vi bør forsvare egen spiller til vi har hørt hva han selv har å se, sett hvordan han ønsker å håndtere dette, fått fakta på bordet. Heldigvis er klubben roligere enn vi selv er her inne.

Jeg er ikke istand til å avgjøre nøyaktig hvor mange som snudde seg mot Bille dagen etter hans første eskapade ble kjent - men jeg synes egentlig ikke det endrer på at vi bør være mer avventende nå. Jeg ser at de mange har med en "alle fakta må på bordet", men det synes jeg betyr fint lite når hovedessensen av innlegget oser av at man allerede egentlig har bestemt seg.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 10:49    Post subject: Reply with quote

Og nei, jeg snakker ikke på vegne av "oss" - kun på vegne av meg selv. Jeg snakker "til dere" (og så får den som vet de ikke har grunn til å ta det til seg bare la være å gjøre det).
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 10:54    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Om Bendtner var edru så stryker ikke det hans sak

Om Bendtner var beruset så styrker det heller ikke hans sak. Det er ikke slik at alkohol gjør vold mer akseptabelt.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 11:03    Post subject: Reply with quote

Ser VGsporten har lagt ut bilde av Bendtner på sin Instagram profil, og merker jeg blir provosert. Ikke fordi det er Bendtner, men fordi han blir hengt ut, mens Sarr blir anonymisert gang på gang...
Back to top
Snorre
Junior

PostPosted: 11.09.2018 11:05    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Vi er faen meg en fin supportergjeng... Her forventes det at kontrakten skal termineres umiddelbart, før klubb har fått fakta på bordet og spilleren selv har fått uttale seg. Saken er vedtatt, dom opplest og bøddel har allerede funnet fram øksa.

Det er ikke lov å slå og det er ikke lov å voldta. Punktum. Begge må ta den straffen de får. Men det er i mine øyne langt mellom en som ender opp i bråk på byen og en som voldtar ei jente ute av stand til å motsette seg noe som helst. Den ene er en idiot, den andre er rent søppel. Men istedet for å stå oppreist i vinden som kommer til å komme fra andre supportere dersom vi gjør noe annet enn å terminere kontrakten (fordi det er dette supportere gjør), så har vi avsagt dom mot egen spiller og ofret han til ulvene basert på de aller første avisartiklene som kom ut på søndag.

Forøvrig ser jeg at mange av de som roper høyest om straffegjennomførelse i denne tråden, er de samme som i flere spillertråder regelrett mobber egne spillere (Bendtner, Helland, Hovland, Lundemo, Levi, Konradssen), applauderer når de er ute med skade og tørker seg i rævva med eget saklighetsnivå.

Jeg fikk en flau smak i munnen under en av de tidligere kvalikkampene på Lerkendal hvor lydnivået var relativt labert igjennom hele kampen, bortsett fra ved 2 anledninger: Når kjernen sang "Babacar skal fengsles" -sangen (x2). En kamp hvor Molde ikke var til stede, hvor TV-sendingen gikk bak betalmur for spesielt interesserte, en sang som på ingen måte hjelper egne spillere. Skal vi lage Molde-TIFO mot Celtic kanskje? Men enda flauere blir jeg av å se hvordan en håndfull av "våre egne" her inne over lengre tid bidrar til at rbkweb av og til framstår som et sutreforum med tastatursupportere som er mest opptatt av å klage på våre egne.

Enig!

Rent sportslig sett så trenger ikke klubben at supportere vender ryggen til Nicklas nå. Vi trenger han og han trenger oss.

Skal vi ha en reell sjanse til å gå videre i Europa trenger vi en Bendtner i storslag. Det får vi ikke dersom ikke hans egne står opp for ham. Dersom hylekoret eskalerer vil kanskje folka på brakka høre på hylekoret og "suspendere" Bendtner frem til avgjørelse foreligger.

Helt siden han kom hit har Nicklas Bendtner vært et positivt tilskudd til klubben. Samtidig har Rosenborg og Trondheim vært et positivt tilskudd i Bendtners liv og karriere (min mening). Det blir for dumt at alt dette skal rakne på nåværende tidspunkt.
Pirlo
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 11:08    Post subject: Reply with quote

Trondheim wrote:
Ser VGsporten har lagt ut bilde av Bendtner på sin Instagram profil, og merker jeg blir provosert. Ikke fordi det er Bendtner, men fordi han blir hengt ut, mens Sarr blir anonymisert gang på gang...

Patetisk av VG.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 11:15    Post subject: Reply with quote

Viser det seg at den riktige reaksjonen er suspendering så synes jeg ikke klubben skal la være pga sportslige hensyn. Mitt poeng er at han er vår til han ikke er det lengre, han er elsket til han ikke er det lengre.

Å forhåndsdømme egen spiller etter første avisartikkel rettferdiggjøres ikke i ettertid ved å peke på et eventuelt utfall som er i samtråd med forhåndsdømmingen.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.09.2018 11:40    Post subject: Reply with quote

Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.09.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

Disclaimer: Dette er medie-satire Very Happy
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.09.2018 11:53    Post subject: Reply with quote

Hvordan gikk det med hånda til Bendtner? Irriterende om han har pådratt seg en skade til.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 11.09.2018 11:55    Post subject: Reply with quote

Ha ha!
puckno
Veteran

PostPosted: 11.09.2018 11:59    Post subject: Reply with quote

Istedenfor å gjøre dette til en misforstått sausete lojalitetsgreie ala MFK bør man vise at man står for noe ved å ta tydelig avstand fra vold på en inkluderende måte som også Bendtner kan være del av. Det er eneste måten å komme styrket ut av dette på.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 176, 177, 178 ... 297, 298, 299  Next
Page 177 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb