English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 175, 176, 177 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Xerxes
Junior

PostPosted: 10.09.2018 20:09    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Snorre «Nicklas Bendtner er ikke straffedømt og skal behandles deretter. Dette er en ikke-sak frem til dom eventuelt forelgger!»

For nå har vi 2 versjoner av hendelsesforløpet, og saken er kanskje langt mer nyansert enn mange her på forumet har lagt til grunn.

Selv om vold selvsagt skulle vært unngått, må jeg si at hvis Philines framstilling har et snev av riktighet, kan jeg vanskelig se at dette skal få noen betydning for Bendtners plass i klubben. Men som nevnt i mitt tidligere innlegg, la oss nå, for Guds skyld, vente til alle detaljer er kjent før vi trekker noen konklusjon. Her kommer det sikkert flere opplysninger etterhvert.

Men en ting, Bendtner er VÅR spiller, en av de beste vi noen gang har hatt. I vanskelige tider stiller vi opp for våre, det er da vi står sammen, det er nå vi må vise hva det betyr å ha en klubb og supportere i ryggen. Før fakta er kommet fram så dømmer vi ingen av våre egne!

Viser så videoen fra taxien eller andre kan bevitne at Bendtner har vært den aktive part, DA og da basert på fakta, er tiden den rette for å trekke en konklusjon.
larsarus
Legende

PostPosted: 10.09.2018 20:12    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Selv om kjeven relativt lett kan brekkes (sammenlignet med andre ben i kroppen), så skal det en viss kraft til. Det er ikke snakk om slag med flat hånd.

Har du ikke sett Karate Kid?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.09.2018 20:19    Post subject: Reply with quote

Tror det er greiest å spekulere og moralisere minst mulig inntil fakta (les: video og vitneutsagn) kommer på bordet, og det foreligger noe mer konkret fra for eksempel politiet.

I så måte kommer for eksempel kommentaren i Adressa fra BL alt for tidlig. Unødvendig av Adressa og BL.

Selvfølgelig skal fansen ha muligheten til å spekulere og si sin mening, men mange uttalelser her er basert på antagelser om hendelsesforløpet, og graden av alvorlighet hauses opp fordi det er Bendtner (nok en gang) som kommer i medias søkelys etter en tur på byen, og ikke for eksempel Mike Jensen.

Rosenborg trenger en god NB utover høsten i EL og kampen om gullet. Da passer det dårlig å være moralister eller koke suppe på spiker om taxi-sjåføren også var provoserende og truende.

Uansett foranledning. Hadde noen kastet ei flaske etter dama mi og deretter kommet løpende mot oss hadde jeg også klinket ned fyren i selvforsvar, og jeg regner ikke meg selv som noen voldelig person. Det er latterlig hvordan flere her inne maner til ikke-vold i en situasjon ingen av oss kjenner detaljene i. Men det som er sikkert, er at du bare snur ikke ryggen til noen som er truende, hissig og kommer mot deg. Den passive taktikken har jeg selv prøvd, med det resultatet at jeg fikk et slag i nakken. Aldri igjen.
Back to top
Snorre
Junior

PostPosted: 10.09.2018 20:20    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Det er typisk juristfelle det der, å gjemme seg bak at det i enhver kontekst må foreligge noe strafferettslig fellende for at man skal kunne agere og ha meninger på forhold som vedrører omdømme og som har allmenn interesse for folk som er forbilder i samfunnet. I så fall ville Giske fremdeles ha vært på posten sin som nestleder, Molde FKs evneveikhet ville fremstått som passende, osv. Vi skal liksom trekke bindet foran øynene frem til juristprofesjonen har fått kjelet med saken i sine egne prosesser i månedsvis. Til det har jeg bare en ting å si: glem det. Heldigvis har vi forum som dette som belyser og diskuterer saker fra alle mulige passende og upassende hold.

Jeg er ikke uenig i at en god offentlig debatt i noen tilfeller kan være viktig. Uten en generell offentlig debatt vil man neppe ha noe fremskritt i lovgivningen heller. Lover blir som kjent til av behov. Behovet oppstår gjerne gjennom offentlig anerkjennelse og debatt. Til sammenligning har vi som følge av offentlig debatt og behov fått de nye terrorbestemmelsene i straffeloven.

Jeg håper for guds skyld ikke vi lar de mange jusprofessorer få avgjøre offentlige saker ved å komme med en uttalelse. Jeg setter heller min lit til at påtalemyndigheten, partene og til sist domstolen evner å få saken opplyst.

Det var rent generelt.

NÃ¥ over til "saken" eller "ikke-saken":

Nå er det engang slik at denne saken ikke er opplyst. Vi må altså legge premisser og forutsetninger for hvert eneste standpunkt. Både i forhold til det rettslige og det "omdømmemessige". Det er en betydelig risiko for at man tar feil.

La oss tenke at følgende avisoverskrift hadde stått på toppen av VG til å begynne med:

---Nicklas Bendtner forsvarte kvinne fra blind vold!--- Fulgt opp med en artikkel om at Nicklas Bendtner avverget et farlig angrep ved å forsvare seg selv og kvinnen. Nederst i artikkelen står det et notis om at personen Nicklas slo ned har levert inn anmeldelse.

Hadde saken da stilt seg annerledes for folk flest? Mulig. Ville den vært opplyst nok for folk flest? Etter min mening er svaret her et ubetinget nei.

Ville en slik sak gitt Bendtner omdømmeproblem? Ville en slik sak gitt RBK omdømmeproblem? Jeg er usikker.

Jeg ser jo selvfølgelig paradokset i at jeg engasjerer meg i "debatten" når jeg åpenbart mener at dette er en "ikke-sak". Men jeg forbeholder meg retten til å kaste så my stein i mitt eget glasshus som jeg vil

Cool
puckno
Veteran

PostPosted: 10.09.2018 20:22    Post subject: Reply with quote

Xerxes wrote:
Men en ting, Bendtner er VÅR spiller, en av de beste vi noen gang har hatt. I vanskelige tider stiller vi opp for våre, det er da vi står sammen, det er nå vi må vise hva det betyr å ha en klubb og supportere i ryggen. Før fakta er kommet fram så dømmer vi ingen av våre egne!

Jeg synes heller supporterne bør stå samlet om å ta tydelig avstand fra vold, på generell basis. Da slipper man iallefall et kleint MFK-stempel i all ettertid.

Last edited by puckno on 10.09.2018 20:23; edited 1 time in total
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 10.09.2018 20:22    Post subject: Reply with quote

Xerxes wrote:
Helt enig med Snorre «Nicklas Bendtner er ikke straffedømt og skal behandles deretter. Dette er en ikke-sak frem til dom eventuelt forelgger!»

For nå har vi 2 versjoner av hendelsesforløpet, og saken er kanskje langt mer nyansert enn mange her på forumet har lagt til grunn.

Viser så videoen fra taxien eller andre kan bevitne at Bendtner har vært den aktive part, DA og da basert på fakta, er tiden den rette for å trekke en konklusjon.

Jeg regner med du er aktiv inne på tråden hvor moldespilleren som er anklaget for voldtekt også da og advarer mot spekulasjoner og forhondsdømming?

Hvis ikke så vil jo alle andre lags supportere le høylytt over dobbeltmoralen
Back to top
domis
Senior

PostPosted: 10.09.2018 20:26    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Likevel kan man anslå noe om kraften bak slaget basert på at det faktisk er brudd i kjeven. Selv om kjeven relativt lett kan brekkes (sammenlignet med andre ben i kroppen), så skal det en viss kraft til. Det er ikke snakk om slag med flat hånd.

Eller så brekker den ved at hodet treffer asfalten etter et slag/dytt som ikke trenger å ha voldsom kraft. Ikke akkurat rakett forskning dette, heller tullete spekulasjoner som skal gi argumenter til det ene våset etter det andre.
Fint med diskusjon og debatt, men dette er lavmål.

Håper han kommer tilbake på banen før Celtic kampen.
Back to top
Snorre
Junior

PostPosted: 10.09.2018 20:34    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Øh, @Snorre hva skal man gjøre på et forum om ikke diskutere og komme med spekulasjoner? Smile

Saken har en foranledning ved at det er diskutert opp ogned i mente om hvorvidt xxx-moldespiller er skyldig i voldtekt her inne på forumet. Med mindre klare bevis for hva som har skjedd.

Med Bendtner sak så vet man så sikkert som man kan at han har slått til en taxisjåfør slik at denne brakk kjeven og havnet på sykehus. Det innrømmer kjæresten også. Et slag med slik kraft kan i noen tilfeller være dødelig. Bare sånn for å nevne alvoret.

Omstendighetene for hvorfor dette skjedde er uklare. Bendtners kjæreste er ikke et uhildet vitne i så tilfelle.

Sannsynligvis så har de prøvd å slippe unna å betale for kjøreturen og sjåføren har prøvd å få betalt.

Det er mulig det bare er meg, men å begynne svaret til et debattinnlegg med "øh" er uhøflig og bærer mer preg av å være hersketeknikk. Jeg antar at det imidlertid ikke var tilsiktet som noe av det nevnte Smile

Du skriver "at man vet så sikkert som man kan". Her er jeg uenig. Nei, det vet vi ikke. Jeg har ikke sett videoen. Jeg har ikke sett det totale bevisbildet. Det finnes hundrevis, for ikke å si tusenvis av alternative scenario. Smile

For alt vi vet kan slaget ha vært så svakt at kjeven ikke knakk på stedet men at taxisjåføren ordnet denne skaden på annet vis. Ren spekulasjon det også, så jeg orker ikke gjøre mer utav det. Poenget er, nok en gang: Saken er ikke opplyst og dom har ikke falt. Ingen her vet egentlig hva som skjedde.

Til sist skriver du at de "sannsynligvis har prøvd å slippe unna å betale for kjøreturen". Hvordan kan du angi denne sannsynligheten? Alminnelig sannsynlighetsovervekt angis med mer eller mindre enn 50 % og det må være et eller flere bevis som tilsier det ene eller andre alternativ. Er det noen som har forklart at Nicklas og madammen forsøkte å stikke av fra regninga? I så fall har ikke jeg lest det. Men godt mulig det stemmer.

Jeg tror nok denne sannsynligheten som du viser til mer bærer preg av å være din egen formening og synsing. Ikke beviselig sannsynlighet.

Her også. Inntil dette er innrømmet eller funnet bevist og pådømt så ser jeg ikke grunn til å spekulere i faktum Smile
Henri
Legende

PostPosted: 10.09.2018 20:36    Post subject: Reply with quote

Herregud det er mye rart her inne nå.
Back to top
Snorre
Junior

PostPosted: 10.09.2018 20:48    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Xerxes wrote:

Jeg regner med du er aktiv inne på tråden hvor moldespilleren som er anklaget for voldtekt også da og advarer mot spekulasjoner og forhondsdømming?

Hvis ikke så vil jo alle andre lags supportere le høylytt over dobbeltmoralen

Jeg har ikke satt meg så godt inn i den debatten for æ være oppriktig, så jeg har heller ikke uttalt meg. Skal ikke ta noe slikt "på sparket" heller i den spesifikke saken. Jeg har ikke lest tingrettens dom engang.

Rent generelt, uansett lovbrudd: Når det gjelder påstander om straffbare handlinger mener jeg det unødvendig å forhåndsdømme og spekulere i faktum.

Samtidig tar jeg avstand fra alle straffbare handlinger.

Det at jeg ikke har engasjert meg noe i den "moldesaken" som du nevner har nok sin forklaring i at jeg ikke bryr meg så mye om Molde FK. Det er selvfølgelig en veldig lei sak.

Jeg er og forblir Rosenborger. Det at jeg så grunn til å delta i debatten angående Nicklas er fordi han er Rosenborgspiller.

Dersom jeg skulle engasjert meg i alle straffesaker som reiser debatt tror jeg kona hadde gått fra meg. Hadde jo ikke hatt tid til annet enn å debattere. Det får være nok at jeg trykker F5 ca 400 ganger i timen i tråden "nye spillere" under overgangsvinduet Embarassed

Synes ikke det er dobbeltmoralsk at jeg ikke hiver meg på enhver diskusjon, men det er jo delte meninger om slikt.
Snorre
Junior

PostPosted: 10.09.2018 20:54    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Xerxes wrote:

Jeg synes heller supporterne bør stå samlet om å ta tydelig avstand fra vold, på generell basis. Da slipper man iallefall et kleint MFK-stempel i all ettertid.

Her er jeg helt enig. Vold er ikke bra og man skal ikke utøve det. Enkelt og greit. Men det standpunktet kan man ta uten å bruke Nicklas Bendtner som symbol.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 10.09.2018 20:55    Post subject: Reply with quote

@Snorre

Skjønner at du kan mye om juss som du har lyst til å demonstrere her og opptrer som en annen Erasmus Montanus. (Nok en hersketeknikk) Wink

Det er ingen som bestrider at Bendtner har slått til drosjesjåføren. Heller ikke kjæresten og Bendtner selv så vidt jeg har forstått. Derfor betrakter jeg det som et faktum og spekulerer ut fra det. Det er hvorvidt RBK kan ha en spiller/forbilde som gjentatte ganger tyr til vold som først og fremst er temaet her.

Sjargongen på et fotball-forum er noget annerledes enn i en rettsal og sikkert annerledes enn forumet til Feministisk Initiativ.. Smile
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 10.09.2018 21:05    Post subject: Reply with quote

DB skriver nå at Taxiselskapet har overvåkingsvideo, som viser at innlegget som ble lagt inn på dama til Bendtners konto var ren løgn:" Dantaxi sent mandag kveld at de sitter på en overvåkningsvideo som angivelig viser et annet hendelsesforløp enn Roepstorff skildre".

Stemmer det at Bendtner først slo ned taxisjåføren, for så å lyve, for å prøve å legge skylden på taxisjåføren, så er det vel ikke mulig å synke dypere, rent etisk.

Jeg er helt sikker på at Roepstorff ikke postet noe offentlig, uten først å ha diskutert dette med Bendtner.

Hvis dette stemmer, er han rett og slett en drittsekk. Det samme er dama hans.
Back to top
muppet
Proff

PostPosted: 10.09.2018 21:10    Post subject: Reply with quote

Mange her inne som går tabloidavisene en høy gang hva gjelder synsing. Gjelder å smi mens jernet er varmt. Helst før fakta er på bordet, slik at man får utnyttet så mange vinkler som mulig før det er for sent Razz

Underholdende i det minste Tommel'n opp!
Snorre
Junior

PostPosted: 10.09.2018 21:12    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
@Snorre

Skjønner at du kan mye om juss som du har lyst til å demonstrere her og opptrer som en annen Erasmus Montanus. (Nok en hersketeknikk) Wink

Det er ingen som bestrider at Bendtner har slått til drosjesjåføren. Heller ikke kjæresten og Bendtner selv så vidt jeg har forstått. Derfor betrakter jeg det som et faktum og spekulerer ut fra det. Det er hvorvidt RBK kan ha en spiller/forbilde som gjentatte ganger tyr til vold som først og fremst er temaet her.

Sjargongen på et fotball-forum er noget annerledes enn i en rettsal og sikkert annerledes enn forumet til Feministisk Initiativ.. Smile

Kan du lære meg disse hersketeknikkene? Jeg trenger et kurs! Very Happy

Litt synd om man ikke kan bruke fagkompetansen sin i et debattinnlegg bare fordi debatten går på et fotballforum. Det er veldig mange her på forumet som har fortreffelig kompetanse innenfor forskjellige fag. Både økonomer, matematikere osv.

Jeg er glad for at sjargongen på et fotballforum er annerledes da, men det er nok også grunnen til at jeg stort sett ikke engasjerer meg aktivt Smile

Jeg passer på å bruke litt smilefjes. Alt er sagt i beste mening.

Trollan!!!
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.09.2018 21:24    Post subject: Reply with quote

Snorre wrote:
Men jeg forbeholder meg retten til å kaste så my stein i mitt eget glasshus som jeg vil
Cool

- og med det er du i kjempegodt selskap her inne!

Velkommen som ny debattant Smile
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.09.2018 21:31    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 10.09.2018 21:36    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Henning wrote:
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 10.09.2018 21:54    Post subject: Reply with quote

Om taxi-næringen i København bare er halvparten så shady og uprofesjonelt som den vi har i Trondheim, er det ingen grunn til å tro at det som kommer fra den kanten har noe særlig tyngde. En virksomhet fylt med avskum (hederlige unntak, selvsagt).
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 10.09.2018 22:13    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Stemmer det at Bendtner først slo ned taxisjåføren, for så å lyve, for å prøve å legge skylden på taxisjåføren, så er det vel ikke mulig å synke dypere, rent etisk.

Hva om det ikke stemmer? Hva er han og dama da?
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 10.09.2018 22:15    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
DB skriver nå at Taxiselskapet har overvåkingsvideo, som viser at innlegget som ble lagt inn på dama til Bendtners konto var ren løgn:" Dantaxi sent mandag kveld at de sitter på en overvåkningsvideo som angivelig viser et annet hendelsesforløp enn Roepstorff skildre".

Jeg er helt sikker på at Roepstorff ikke postet noe offentlig, uten først å ha diskutert dette med Bendtner.

Opplagt at hun løy, men la oss være så vennlig å ikke legge skylden på bendter for at dama er en idiot. Dette er nok noe hun har kokt sammen selv, da ingen oppegående mann hadde vært dum nok til å tro at han kunne sluppet unna med en sånn vill historie som det der, når de fleste er klar over overvåkingen. Er vel sikkert hun som har stelt i stand hele situasjonen og tenker jeg, og nå prøver å dekke pver det på en så dum og naiv måte som bare unge fulle kvinner klarer å få til.
Back to top
BadMongo
Junior

PostPosted: 10.09.2018 22:21    Post subject: Reply with quote

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig: Selvfølgelig er NB uskyldig til det motsatte er bevist, altså uskyldspresumsjonen, "in dubio pro reo", etc etc (jeg er også jurist og har lest Andenæs i øst og vest). Men samtidig er det noe annet vesentlig her, og det er at han er (samfunns)kontrakt med RBK om å ikke føkke opp ting, f.x. å surre småfull rundt i KPH midt i sesongen og havne i håndgemeng med påfølgende kæbeknæk.

Og i denne contexten - et nettforum basert på RBKs gjøren og laden - så må det jo kunne diskuteres hva i helvete denne dansken driver med - og hvilke konsekvenser det kan få for ham. RBKweb er ikke en rettssal. Og RBK har vist ham, og alle andre som spiller der, stor tillit og generøs betaling. Da forventesdet en lojalitet om å nettopp ikke føkke opp ting - uten at man nødvendigvis rent juridisk har gjort noe galt. Som andre har påpekt her; Giske hadde jo heller ikke gjort noe straffbart, selv om han hadde betydelige mengder sammalt mel i posen.
larsarus
Legende

PostPosted: 10.09.2018 22:27    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Hedon wrote:
Henning wrote:
Back to top
Numsk
Rutinert

PostPosted: 10.09.2018 22:28    Post subject: Reply with quote

Her tror jeg VAR må inn i bildet.

Fra spøk til revolver, i går var den instinktive reaksjonen både oppgitthet, sinne og ikke så rent lite overraskelse. Det virker så "out of character", basert på hvor knirkefritt det har vært å ha Bendtner i klubben helt siden han kom hit. Om historien til madammen stemmer, er dette formildende. Men vold blir feil, uansett. Trist sak - for alle involverte.
vegran
Veteran

PostPosted: 10.09.2018 22:32    Post subject: Reply with quote

Kanskje han bestilte en HC Andersen vogn og fikk feil? Very Happy
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 175, 176, 177 ... 297, 298, 299  Next
Page 176 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb