View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kai88 Veteran
|
Posted: 26.08.2018 12:06 Post subject: |
|
|
27Sapara wrote: | Skjønner ikke hvorfor Simo Valakari skulle være aktuell som trener for Rosenborg. Hva har han prestert med Tromsø? Dessuten ligner han på den perverse karakteren i en David Lynch film. |
Bare norsk presse som prøver å skape klikk. Samme kategori som Solskjær og Fagermo, uaktuelt! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.08.2018 12:14 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | Håper vi finner en trener som kan litt om ballbesittelse. Det ser så rævva ut når vi sliter med å treffe på 3 passninger på rad. |
På én måte enig. Men når det gjelder basisteknikk med ball - pasningssikkerhet - mottakssikkerhet ... Er det ikke en bedre løsning å signere spillere med bedre basisteknikk, enn å la RBKs A-lag drive utdanning?
Jeg har aldri trent et fotballag, så jeg vet ikke hvilken effekt trening har å si. Bør man ikke ha et høyt nivå før man kommer inn i gruppa? Hvor mye av treningstiden må man bruke for å få utilfredsstillende spillere opp på et godt nok nivå? Kan mye gjøres som egentrening?
Mike Jensen blir ikke Messi av at vi ansetter Michael Laudrup, tenker jeg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.08.2018 12:21 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: |
Coolen har absolutt oppside men hvis det var sånn at Koteng hadde noen konjakk-samtaler med ham på forhånd og tenkte "denne karen skjønner masse som ikke Kåre får til!" og så bare kjørte løpet for å få inn ham istedenfor synes jeg det grenser til uredelig. Det kommer dog aldri noen til å innrømme, selvfølgelig. |
Ja, skulle Coolen bli permanent fremstår sparkingen som kun et ønske om å fjerne Kåre, ikke et bevisst valg om å få inn noen som kan løfte klubben til nye høyder.
Coolen har gode resultater til nå, og har tatt et par grep som har vært vellykket i forhold til hvordan laget så ut på slutten under Kåre. Men egentlig bare et par grep som virket helt åpenbare på enhver som har fulgt laget tett de siste årene.
Jeg er litt redd for at Coolen med gruppespill og noen poeng der, samt et seriegull, blir løsningen på trenerjakten, og da har RBK egentlig ikke kommet noen vei, kanskje tatt et steg tilbake til og med - på litt lengre sikt.
At Kåre hadde kjørt seg fast var utvilsomt, men han er en likandes kar og kunne sikkert hanglet laget inn til seriegull foran ganske fulle tribuner sesongen ut.
Slik styret har frontet denne saken, så blir det rett og slett for tynt å ansette Coolen permanent uansett resultater i høst. De har lagt lista for noe helt annet, og det trengs både sportslig og ikke minst for hele blesten rundt RBKs del. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 26.08.2018 12:25 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: |
På én måte enig. Men når det gjelder basisteknikk med ball - pasningssikkerhet - mottakssikkerhet ... Er det ikke en bedre løsning å signere spillere med bedre basisteknikk, enn å la RBKs A-lag drive utdanning?
|
Jo! Nå har vi hatt to trenere på rad hvor løsningen på å bli et godt fotballag har vært å ha statisk kjegletrening på feltet og spill på små mål, det har ikke akkurat fungert så bra. En god trener vil få oss ballsikre ved å enkelt sette en struktur på laget med korte innbyrdes avstander, skape trekanter osv. som eksempelvis Hamren var så god til, eller Eggen (og KI's første år), der vi var ballsikre fordi vi trente så mye spill og bevegelser på feltet i kamplignende situasjoner at spillere alltid visste hvor de hadde hverandre.
KI (v. 2.0) og Perry satset på småguttetrening for å utvikle spillerne våre til nivået på motstanderne våre i Europa  _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.08.2018 12:46 Post subject: |
|
|
Med mindre Coolen gjør noe spektakulært i høst. Feks tar seriegull med grei margin, leder oss til cupgull, og vinner ei EL-gruppe foran feks Arsenal, Marseille og Eintracht Frankfurt. Så kommer min første tanke til å være "her har de ikke klart å lande den storfisken de håpte på" hvis de ender opp med å ansette Coolen. Det bør ikke være nok for Coolen å ta oss til et seriegull. Og feks et gruppespill med 5-7 poeng. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 26.08.2018 12:57 Post subject: |
|
|
Hacken wrote: | Mye soya latte blant Kjernen om dagen? |
 |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.08.2018 14:11 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig i at vi kunne trengt å jobbe med ballbesittelse og generelle ballegenskaper. Det er ganske skremmende hvor svak store deler av stallen er med ballen i beina og i pasningsspillet. Mange av de laga vi kunne møtt i kvalikken har spillere som er vesentlig mye bedre med ballen enn det vi er. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.08.2018 15:15 Post subject: |
|
|
Men ikke ballbesittelse for ballbesittelsens skyld. Da blir det kjedelig og ineffektiv Hamren-ball når motstanderen er bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.08.2018 15:19 Post subject: |
|
|
Nei, for all del. Men vi hadde hatt gått av å være i stand til å holde på ballen mer enn det vi klarer nå. Spesielt lag som ligger lavt mot oss må ofte bearbeides godt før vi kan komme til sjanser. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.08.2018 15:31 Post subject: |
|
|
Helt enig. Jeg liker å se lag som spiller ballbesittende fotball, men ikke for selve ballbesittelsens skyld. Jeg vil ikke se et RBK som står å triller ballen mellom forsvarerne i lavt tempo på egen banehalvdel i beste OddFagermo-stil, skal det spilles ballbesittende fotball på Lerkendal så skal det gjøres med høyt tempo på motstanderens banehalvdel, med vridning av spill til motsatt kant.
Like viktig som ferdigheter med ball er ferdigheter uten ball like viktig.
Det går selfølgelig an å trenes på. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 26.08.2018 15:31 Post subject: |
|
|
Leverer Coolen bra i Europa, så mener jeg han er riktig mann til å trene laget (under forutsetning av at det blir seriegull).
Jeg er bra sikker på at vi ville fått både seriegull og Europaligaspill med Kåre også, men kanskje måtte de endringene som Coolen kom med være det som skal få oss til å nå enda et nivå? |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 26.08.2018 19:53 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Men ikke ballbesittelse for ballbesittelsens skyld. Da blir det kjedelig og ineffektiv Hamren-ball når motstanderen er bedre. |
Generelt er det jo bedre å spille direkte med ballsikre spillere enn å spille ballbesittende med talentløse spillere. |
|
Back to top |
|
 |
bottis86 Junior

Joined: 26 Aug 2018 Posts: 56 Location: Eidsøra Møre&Romsdal
|
Posted: 26.08.2018 21:24 Post subject: |
|
|
Hvorfor nevnes ikke Trond Sollied i landets aviser?
Har sett navnet hans nevnt her i forumet, men er han uaktuell? |
|
Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 26.08.2018 21:27 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal han være aktuell? Den siste stabile perioden han hadde var i 2000-2005. Han har ikke trent en klubb på 5 år eller der omkring. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.08.2018 21:28 Post subject: |
|
|
Er jo en del uklarheter rundt Sollied. Det er veldig lenge siden han har vært trener for én og samme klubb mer enn noen måneder i slengen. De siste årene har han ikke vært trener i det hele tatt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
bottis86 Junior

Joined: 26 Aug 2018 Posts: 56 Location: Eidsøra Møre&Romsdal
|
Posted: 26.08.2018 21:32 Post subject: |
|
|
Han var jo en fremragende trener, men har selvfølgelig lagt merke til at det har dabbet av med årene.
Men syns allikevel han navnet hans burde dukke opp  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.08.2018 21:38 Post subject: |
|
|
Det dukker opp og hysjes ned.
Men han var jo blant de 15 navnene Adressa nevnte som muligheter her forleden. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.08.2018 09:26 Post subject: |
|
|
Håper Trond Sollied tar over nå. Enten lykkes han, eller så slipper vi gnål om Sollied de neste tjue årene. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.08.2018 09:36 Post subject: |
|
|
Hehe, det er faktisk et godt poeng. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 27.08.2018 09:38 Post subject: |
|
|
Enten lykkes han, eller så lykkes han ikke. 50/50 egentlig. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 27.08.2018 09:39 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Enten lykkes han, eller så slipper vi gnål om Sollied de neste tjue årene. |
this |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.08.2018 09:49 Post subject: |
|
|
Bare 20 år? Vi vil da til evig tid få spekulasjonene rundt what could have been. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 27.08.2018 19:43 Post subject: |
|
|
Jeg tenker man burde kjørt samme prosjekt som hopplandslaget. Det betyr i denne sammenheng hollandsk akademitrener. Om vi har så mye penger som Koteng sier i media, burde det være mulig å gjøre denne trenerjobben konkurransedyktig.
Det er bare spekulasjon at KI kun ble sparket for å gi plass til ny trener. Virker på alle måter ulogisk. Jeg heller mot at det er grunner vi ikke kjenner til, og at styret som vanlig er potte tett om det interne livet på bakrommet. Det har de faktisk blitt veldig gode på.
Sollied var lenge en våt drøm for min del, men timingen er feil - burde vært her da Tørum tok over. Nå er det toget opplagt gått for fryktelig lenge siden. Ingen ting ville gledet meg mer, men da må det ha skjedd mye på den fronten. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.08.2018 08:35 Post subject: |
|
|
Håper styret er tett på laget og observerer det nye treningsregimet. Er det bra det som skjer på feltet og ellers, er det bare å la Coolen og Rambo fortsette. Viktigst med et godt navn enn et kjent navn...... Finnes mange Boing-folk blant presse og fans..... |
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 28.08.2018 12:23 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/10...0599b.html
Quote: | Styremøte i RBK mandag kveld: Har trenerlista klar. Bekrefter at Rini Coolens navn står på lista. |
Spennende, står det noe mer spennene i artikkelen eller kun stating the obvious?[/quote] |
|
Back to top |
|
 |
|