View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
wikivic Proff

|
Posted: 16.08.2018 17:02 Post subject: |
|
|
@Zorac: Haha, ikke sant!
@nidaros997: Det kan nok være. Etter å ha sett flere klipp, virker han absolutt som en som kan/bør være med å styre angrepene som hengende spiss/offensiv midt. Han kan vende spill, tre gjennom eller avslutte selv. Han virker klinisk i situasjoner med eventuelle returer. Med sin høyde kan han også gi ekstra trykk inne i feltet i motsetning til Jensen. Jebali bak en Bendtner i gryende form kan lukte svidd utover høsten!
Tror ikke Jebali gjør seg bort på vingen, men satser på at det er midlertidig før Samuel kommer tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 16.08.2018 17:30 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Det jeg sa var 'benke Bendtner, Søderlund og Helland for å få plass til Levi', inkludert altså å bytte tiltenkt posisjon på vår nye kantspiller. Det synes jeg er trippel idioti. Som om Levi er viktig, liksom. |
Nå er vel denne tråden uansett om Jebali, så kan vi vel vurdere viktigheten av Levi i hans egen tråd.
Uansett håper jeg at det ikke vil gå på stoltheten løs å bruke Jebali som ving. At f.eks. Coolen nekter å bytte posisjon på Jebali på tross av svake prestasjoner. (Jfr. Kåres tunnelsyn på Konradsen som anker.) Coolen virker dog som en ydmyk og klok mann. For hvis Jebali fungerer bedre i kollektivet Rosenborg som hengende spiss, skal han selvfølgelig brukes der. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.08.2018 17:39 Post subject: |
|
|
Nå spiller jo ikke vi med hengende spiss da, ref. tidligere diskusjon vedrørende Jensens rolle. Vår spillestil er en 4-3-3 / 4-2-3-1, ikke en 4-4-1-1 /4-4-2.
Og det er ikke for å pirke på formasjonen eller blåholde på tradisjon, det betyr at vi har en framskutt midtbanespiller heller enn en tilbaketrukket spiss. Det innebærer spesifikt en ganske annen rolle i presspillet, og mer bevegelse enn ballholdende kreativitet med ballen i laget.
Det kan selvfølgelig hende Jebali også er et arbeidsjern som kan løse den rollen, men ut ifra beskrivelser virker det som Denic er nærmere å være et alternativ der enn Jebali. |
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 16.08.2018 19:32 Post subject: |
|
|
Godt poeng, zaphod81. Jeg personlig håper vi etterhvert går tilbake til dyp playmaker på midten, mener å ha hørt at Denic kan bekle en sånn rolle. Evt. Trondsen om han ikke blir solgt. |
|
Back to top |
|
 |
Laße Junior
|
Posted: 16.08.2018 19:36 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | VÃ¥r spillestil er en 4-3-3 / 4-2-3-1 |
<flisespikkdeluxe>
Kan det argumenteres for at formasjonen vi spiller akkurat nå heller er en 4-2-1-3? Det er vel en 4-3-3 med litt andre roller på midtbanen, men fremdeles med en midtspiss og to vinger, som er tenkt formasjon? Vi spiller vel ikke en treer-midtbane med kanter foran en dobbel pivot/sikring?
</flisespikkerideluxe> |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.08.2018 09:19 Post subject: |
|
|
4-3-3, 4-2-1-3, 4-2-3-1 ... Disse kan i praksis flyte så godt inn i hverandre at man kan argumentere for hvilken som helst av dem, med ca. like stor rett. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 17.08.2018 12:01 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Skjønner ikke hvorfor så mange har vanskeligheter med å akseptere at Jebali er hentet inn som en ving. Levi spilte ikke ving han heller før han ble hentet, men har konsekvent blitt brukt som det. Ville vært merkelig å beskrevet han som ving hvis planen er å bruke han som noe annet etterhvert. |
Akkurat dette jeg problematiserer. At vi henter spillere som skal satses på i roller de sjelden/aldri har spilt i før. Det lukter ikke akkurat godfot av det. Når man uttaler offentlig at man skal hente spillere som går rett inn og hever laget, så henter man spillere det er knyttet en viss spenning til om faktisk gjør det. Synes Gauseth m.fl. har et poeng.
At Levi har blitt hentet som ving har vel ikke akkurat ført til voldsom suksess ifølge en del her. Jeg tror også at Levi hadde passet bedre i en rolle mer sentralt, men spørsmålet er da om Levi passer i Rosenborg om vi etterhvert går tilbake til anker på midten. Som noen har vært inne på, hadde det kanskje ikke vært en dum idé å la Levi gå på lån for å lære seg vingspill. Så får man se hvordan han utvikles med tillit over tid. Vi har nok spillere som trenger tid til å læres opp/spilles inn etter skade. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.08.2018 12:19 Post subject: |
|
|
Problemet er jo primært at nesten ingen lag i Norden eller andre steder spiller klassisk 4-3-3 slik vi ønsker å spille det ! (med noen få unntak som bekrefter regelen, + Nederland som gjør det mye mer). Det er derfor veldig vanskelig å hente ferdig opplærte rollespillere for ving i 4-3-3, da ville markedet for spillere vært minimalt, og det er en helt riktig tankegang at vi må hente råtalentet og forme det videre inn i rollen hos oss. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.08.2018 12:21 Post subject: |
|
|
Og så er det mulig å ha to tanker samtidig. Han er åpenbart hentet inn for å spille venstreving nå, men planen er kanskje en annen når Adegbendro er tilbake. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 17.08.2018 18:55 Post subject: |
|
|
Spilte ikke Jebali ving i Tunis før han endte opp i Sverige? |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 17.08.2018 19:02 Post subject: |
|
|
Sletto wrote: | Spilte ikke Jebali ving i Tunis før han endte opp i Sverige? |
|
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 17.08.2018 19:02 Post subject: |
|
|
- Hvor lenge er det siden at du har spilt venstreving?
- De siste kampene i Sverige spilte jeg spiss, men jeg har skiftet litt underveis i kampene også: Noen ganger har jeg havnet ute til venstre. Jeg har også spilt i tier-rollen.
- Men da jeg var ung, var jeg venstreving. BÃ¥de i toppdivisjonen i Tunisia, i afriansk Champions League og CAF Cup spilte jeg de fleste kampene som venstreving - noen som tier.
- Du føler at du har fått utnyttet høyrefoten som venstreving?
- Ja, jeg har gått innover, kombinert, utfordret én mot én og utnyttet farten min bak forsvaret. Jeg liker å mikse litt i stedet for å gjøre det samme hver gang! |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 17.08.2018 21:09 Post subject: |
|
|
Håper han lærer bort det siste der til Levi _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 18.08.2018 00:02 Post subject: |
|
|
Ha ha
Ærlig talt tror jeg Jebali er i en helt annen liga enn Levi ferdighetsmessig. Gleder meg til søndag! |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 18.08.2018 00:20 Post subject: |
|
|
Jeg har også et håp om det. Og alt tyder jo også på akkurat det. Har egentlig en følelse av at vi kvitter oss med Levi etter denne sesongen _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
Laße Junior
|
Posted: 18.08.2018 13:18 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | 4-3-3, 4-2-1-3, 4-2-3-1 ... Disse kan i praksis flyte så godt inn i hverandre at man kan argumentere for hvilken som helst av dem, med ca. like stor rett. |
Absolutt. Og det utgjør, i beste fall, minimal praktisk forskjell i diskusjon på et forum. Men det er vel noen som har sagt at Rosenborg spiller med «two stoppers and three spisses». For meg kan 4-2-3-1 indikere 5 på midtbanen, men Coolen har vel bare justert rollene til de tre som allerede er der. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.08.2018 14:16 Post subject: |
|
|
wikivic wrote: | Akkurat dette jeg problematiserer. At vi henter spillere som skal satses på i roller de sjelden/aldri har spilt i før. Det lukter ikke akkurat godfot av det . |
Akkurat dét er det ingen grunn til å problematisere. Å hente inn en tilsynelatende middelmådig spiller som så blomstrer i en helt ny rolle han aldri har spilt før har vi gjort mange ganger. Det er selve essensen av godfot.
Bent Skammelsrud beskrev rollen sin i Malmö som «stort sett å vinne andreballer». Erik Hoftun kom fra en indreløperrolle i Molde. Roar Strand var spiss.
I 1999 kjøpte Arsenal en benkesliter av en venstreving med navn Thierry Henry. Et kjøp som ble slaktet til de grader. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.08.2018 00:25 Post subject: |
|
|
Men vi kjøpte også Odd Inge Olsen fordi vi trengte ny høyreback, med Nils Arnes bevingede ord, - "Gode spællera kan spæll overalt!"
Han ble kjapt flyttet opp som indreløper. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 19.08.2018 14:14 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | wikivic wrote: | Akkurat dette jeg problematiserer. At vi henter spillere som skal satses på i roller de sjelden/aldri har spilt i før. Det lukter ikke akkurat godfot av det . |
Akkurat dét er det ingen grunn til å problematisere. Å hente inn en tilsynelatende middelmådig spiller som så blomstrer i en helt ny rolle han aldri har spilt før har vi gjort mange ganger. Det er selve essensen av godfot. |
At du trekker frem enkelte eksempler på at det har fungert å omskolere spillere tidligere, er en annen ting enn å bevisst hente en spiller til en posisjon han sjelden/aldri har spilt før. Man kan vel trekke frem minst like mange spillere dette ikke har fungert særlig godt med, som bl.a. tidligere nevnte Søderlund og Konradsen. Levi har vel heller ikke briljert på vingen følge enkelte. At du sier at det ikke er noen som helst grunn til å problematisere at vi henter middelmådige spillere til en rolle han aldri har spilt i før, synes jeg virker veldig naivt. Etterhvert å omskolere til den rollen han passer best i, er som sagt noe annet enn å først hente en spiller for en annen rolle.
Uansett gleder jeg meg til Ã¥ se friskt blod pÃ¥ banen, og hÃ¥per virkelig det beste bÃ¥de for vÃ¥r og Jebalis del 😊 |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 19.08.2018 14:33 Post subject: |
|
|
Jebali har spilt masse venstreving så akkurat det er ikke et problem. Så får vi se hvordan han passer inn i vårt system. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 19.08.2018 18:50 Post subject: |
|
|
SeG wrote: | Jebali har spilt masse venstreving så akkurat det er ikke et problem. Så får vi se hvordan han passer inn i vårt system. |
Kan godt hende. Men ja, spennende å se hvordan han vil passe inn. Personlig foretrekker jeg typer á la Samuel på vingen, Gjertsen i KBK et annet eksempel. |
|
Back to top |
|
 |
Mestalla Senior
|
Posted: 19.08.2018 19:08 Post subject: |
|
|
Hvis dette er nivået så lurer jeg på hva SIB bedriver. Må bare flire. Noe av det dårligste jeg har vært vitne til på nivå 1 |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 19.08.2018 19:22 Post subject: |
|
|
Han her må vi bære skyndt oss å selg! |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 19.08.2018 19:23 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | Han her må vi bære skyndt oss å selg! |
Huff ja, selg "skiten" han skaper jo målsjanser _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
Mestalla Senior
|
Posted: 19.08.2018 19:25 Post subject: |
|
|
Jeballi viser klasse der. Gjør alt selv. Helland hadde ikke klart det samme med 40 forsøk engang.
Forhåpentligvis bare over snittet med nerver. |
|
Back to top |
|
 |
|