English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
wikivic
Proff

PostPosted: 15.08.2018 10:53    Post subject: Reply with quote

Usikker på om det er realistisk, men hadde ikke takket nei til et teknisk arbeidsjern som Veton Berisha. I hvert fall sånn jeg husker han fra Viking; som en Søder med teknikk. En god stund siden han har falt ut av landslaget og kunne vel trengt en restart. Tror han hadde blomstret i Eliteserien med gode spillere rundt seg, og kan være et alternativ på vingen ved behov. Ny Tarik-historie?
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 10:59    Post subject: Reply with quote

Veton Berisha passer ikke profilen som RBK-spiss. Liten (1.72), ikke spesielt hurtig og uten noen ekstreme kvaliteter. Passer egentlig kun som spiss i 4-4-2 formasjoner spør du meg.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 11:00    Post subject: Reply with quote

Overrasket over Rosenborg: - Ingenting tilsier seriegull

- Per nå er det ingenting som tilsier at Rosenborg skal ta seriegullet. Jeg synes de trenger å styrke stallen, det er det ingen tvil om, sier Fredheim til Nettavisen

https://www.nettavisen.no...25109.html
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 11:07    Post subject: Reply with quote

"VG-journalist Knut Espen «Svea» Svegaarden kjenner litt til Denic, og mener Rosenborg har truffet godt med signeringen.

- Det er en klassespiller som trolig går rett inn på sentral midtbaneplass. Han har potensial til å bli meget god, sier Svea til Nettavisen. "

Fra samme artikkel. SÃ¥ det er uenighet blant ekspertene.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 11:26    Post subject: Reply with quote

Og som det kommer frem i artikkelen, Fredheim uttalte seg før overgangen til Denic var kjent.
Back to top
SFL
Senior

PostPosted: 15.08.2018 11:27    Post subject: Reply with quote

Nå som Morten Konradsen er offisielt klar for Glimt, fikk jeg litt trua på at det kommer inn en midtbanespiller til i løpet av dagen - også for å "sikre" ifht. Trondsen.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 15.08.2018 11:29    Post subject: Reply with quote

Det må det gjøre..
Back to top
Sletto
Proff

PostPosted: 15.08.2018 11:33    Post subject: Reply with quote

Opplever egentlig de som maser om manglende profiler i dagens lag, og mener det er fullstendig krise at det ikke hentes verdensstjerne er i et overgangsvindu, som litt historieløse.

Det var jo ikke sånn at laget hadde en "storfisk","stjerne" eller "profiler" som var stappfull av spisskompetanse og ferdigheter i storhetstida under NAS. NAS hentet rollespillere, som oftere enn man husker, hadde begrensede individuelle ferdigheter, men som sammen utgjorde et fantastisk kollektiv.
Back to top
wikivic
Proff

PostPosted: 15.08.2018 11:36    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Veton Berisha passer ikke profilen som RBK-spiss. Liten (1.72), ikke spesielt hurtig og uten noen ekstreme kvaliteter. Passer egentlig kun som spiss i 4-4-2 formasjoner spør du meg.

Han er like høy som Agüero, midtspiss i Citys 4-3-3. Er ikke nødvendigvis høyde som tilsier hvor god du er som spiss, om du ikke kan utnytte det. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett Bendtner tape hodedueller ved oppspill fra keeper f.eks. Veton er i hvert fall ikke spesielt treig, og har ellers bedre overall kvaliteter enn Søderlund. Jeg er i hvert fall ikke mot en byttehandel. Er vel også greit å kunne ha flere strenger å spille på ettersom motstanderlag varierer.

Nå vil jeg jo vi skal satse på egne talenter (les: Botheim), og ikke kjøpe inn stallfyll som skyver de lengre bak i køen istedenfor å få sine definitive gjennombrudd. Men vi har vel i det siste sett at det ikke skader å ha en bred stall utover i en lang sesong.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 11:37    Post subject: Reply with quote

Gitt at Trondsen blir, synes jeg ikke vi bør hente flere til midtbanen - med mindre det er en skikkelig klassespiller. Morten Konradsen har spilt tre minutter eliteserie i år. Vi har per i dag: Trondsen, Lundemo, Jensen, Denic, Konradsen, Vilhjalmsson, Skarsem og Meling til å dekke tre plasser. Det må være nok. Spesielt om vi ønsker spilletid og utviklingen for vårt lokale talent-alibi Skarsem.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 15.08.2018 11:42    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Skeptix, henter vi midtbanespiller nå så er det fordi Atalanta har økt budet på Trondsen.

Dessuten, hvis vi ikke kvalifiserer oss til EL så bør vi vurdere å selge Trondsen selv om vårt vindu er stengt. Vi har brukt mye penger på spillere i år og tilskuertallene er svake.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 11:50    Post subject: Reply with quote

wikivic wrote:
Dew wrote:

Han er like høy som Agüero, midtspiss i Citys 4-3-3. Er ikke nødvendigvis høyde som tilsier hvor god du er som spiss, om du ikke kan utnytte det. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett Bendtner tape hodedueller ved oppspill fra keeper f.eks. Veton er i hvert fall ikke spesielt treig, og har ellers bedre overall kvaliteter enn Søderlund. Jeg er i hvert fall ikke mot en byttehandel. Er vel også greit å kunne ha flere strenger å spille på ettersom motstanderlag varierer.

City spiller en helt annen type fotball, selv om de stort sett ligger i den formasjonen Coolen har benyttet seg av. Altså, ikke klassisk 4-3-3, men mer en 4-2-3-1.

Det er uansett en helt uinteressant sammenligning, for Agüero har helt ekstreme ferdigheter. Det har ikke Berisha. Jeg mener vi med våre begrensede ressurser er helt avhengige av et fungerende oppspillspunkt for å lykkes i Europa - bare se på Celtic-kampene i år og kvalifiseringen i fjor. Mulig du har sett Bendtner tape noen dueller, men han tar de fleste.

Berisha må i så fall være et alternativ til Botheim som du sier. Jeg tror Botheim blir mye bedre innen 1-2 år.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2018 11:58    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:

Ingenting, faktisk. Litt av en ekspert han Fredheim. Bra han kommenterer samtlige RBK-kamper sammen med med-ekspert Skullerud.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

Vi har vel ca samme stallen som da vi ble tippet som soleklare serievinnere før sesongen... Så at vi, ett poeng bak Brann, med to nye inn til å forsterke stall ikke skal være med å kjempe om gullet hørtes jo ganske søkt ut..
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 15.08.2018 12:05    Post subject: Reply with quote

Fredheim er en klovn Evil
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 15.08.2018 12:06    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg ikke lest saken. Men, med tanke på hvor jevnt det er i toppen, og at både Molde og Brann har kommet soleklart styrket ut av dette vinduet, så er det ikke så rart at vi ikke vurderes som favoritter. Vi er bare litt styrket, samtidig er det store usikkerheter pga ny trener og skadesituasjonen vår.
Er likevel ikke enig i at INGENTING tilsier at vi skal ta gull. Det er mye som tilsier at vi kan ta gull.

Får Rini det til, og vi slipper for mye skader framover, er jeg ikke i tvil om at vi klarer å ta gullet i år også.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 12:09    Post subject: Reply with quote

Er Molde og Brann så utrolig mye sterkere? Kan være enig at Molde er styrket litt, men de hadde en ganske bred stall fra før. Brann mistet jo også et par, dersom de lukker Bamba derimot vil de også ha styrket seg noe. (det kan jo behøves etter 1-10 mot Molde på 2 kamper...)
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 12:11    Post subject: Reply with quote

Er det noe spesielt som tyder på at det kommer flere folk inn da? Vet at SIB sa at de kommer til jobbe frem til vinduet stenger, men har vanskelig med å se for meg hvem som evt. skal hentes inn. Finner de fleste norske spillerne som er nevnt her som lite sannsynlige/realistiske og da er det plutselig veldig lite igjen som kan forsterke troppen noe særlig.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 15.08.2018 12:17    Post subject: Reply with quote

Pedro caset er fortsatt ikke makulert...
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 12:18    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det med kvoten egentlig? Vi kan jo alltids utelukke igho/gersbach/villy fra listen om en storfisk kommer?

- Serbecic
- Igho
- Gersbach
- Jensen
- Samuel
- Dennis the menace
- Jemali
- Bendtner
- Villy
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 15.08.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

50prosenNT wrote:
Pedro caset er fortsatt ikke makulert...

Gjetter du, eller vet du? Hadde vært utrolig bra å signert han, da hadde plutselig vi vært det laget som kom mest styrket ut av vinduet. Og vi hadde vært rustet for et Trondsen-salg.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2018 12:28    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Iziba Jaja wrote:

Ingenting, faktisk. Litt av en ekspert han Fredheim. Bra han kommenterer samtlige RBK-kamper sammen med med-ekspert Skullerud.

Ja, vi har bare underprestert oss frem til ett poeng bak serielederen med "halve" førstelaget ute med skader.

Det er ganske påfallende hvor dårlig Fredheim er på å fremstå i nærheten av nøytral. Det skinner grei gjennom at han ikke ønsker at RBK skal vinne.
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 15.08.2018 12:52    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke, men har et håp om at den ballen ikke er lagt død.

Kanskje er det fortsatt mulig å lokke ham hit. SIB må skru på sjarmen. Et lån burde hvertfall være mulig å få til
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 15.08.2018 12:53    Post subject: Reply with quote

"Jeg HÃ…PER Pedro-caset fortsatt ikke er makulert.", heter det da Rolling Eyes
Back to top
Org45
Junior

PostPosted: 15.08.2018 13:06    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Org45 wrote:
Brødsmula wrote:
Kommer han neste sommer som 32-åring, bør det være muligheter for i hvert fall 2-3 gode år på banen. Da blir det minst like fremtidsrettet som de fleste disse dager ...

Er jo nesten heldig om vi beholder folk som Trondsen lenger enn året.

At en midtbanespiller på 32 skal ha 2-3 gode år på banen på det nivået RBK ønsker seg er veldig naivt og helt i strid med erfaringene.

Man kan jo håpe Per er et unntak, men særlig sannsynlig er det ikke.

Husk Gamst

Mike Jensen sin kontrakt utløper for øvrig like før han fyller 34.

Som lønnsledene i klubben, regner jeg med at du syns den kontraktlengden er en kjempetabbe.

Skulle gjerne sett at kontrakten var kortere ja. Samtidig må man jo se alt i sammenheng. Kontraktforlengelse koster jo langt mindre enn kjøp av spillere, og selv om det nå over tid er lenge siden han var på sitt beste har han vel vært vår kanskje aller beste de siste kampene. Kontraktslengde er nok prisen man må betale. Selv om han sannsynligvis vil falle ytterligere i prestasjoner er dessverre ikke RBKs nivå nå bedre enn at han vil ha mye å bidra med i minst en sesong til.

Samme poeng gjelder jo sef også for PCS - han spiller jo nå på et så høyt nivå at han absolutt vil kunne styrke førsteelveren vår selv om han vil forfalle - spørsmålet er om det over tid vil være verdt en kraftig investering i overgangssum og lønn. Jeg er meget skeptisk.

Da frister Tettey mye mer, for han tror jeg kan flyttes ned som stopper og prestere der i mange år. Det er jo fakta at stoppere eldes langt bedre enn spillere fremover på banen.

Last edited by Org45 on 15.08.2018 15:01; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 133, 134, 135  Next
Page 125 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb