English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
doffen
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 07:47    Post subject: Reply with quote

Vi drar ingen storfisk opp av hatten nå. Flere er på vei tilbake fra skade, og klubben har signalisert en rydding i stall når ny trener er på plass. Da er det like greit å ikke blåse mer nå er vel tankegangen. PCS ville nok hatt en plass hos enhver RBK trener, men det er noe med å friste nye trenere med et overgangsbudsjett og mulighet til å bygge egen stall.

Vi er ferdige med denne tråden. Bare å stenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior

PostPosted: 15.08.2018 08:17    Post subject: Reply with quote

PCS har selv sagt at han kommer til å spille i utlandet ut 2018, så får vi se hva som skjer etter det. Meget mulig at han kommer i neste overgangsvindu.
Back to top
chroma
Senior

PostPosted: 15.08.2018 08:21    Post subject: Reply with quote

Hvis det er slik, Doffen, så kan hele styret ta hatten sin og gå. Det beviser at kastinga av Kåre skulle vært gjort etter overgangsvinduet. Det ble slett ikke enklere å hente storfisker etter å ha sparka treneren for så å ikke ha en ny en på plass med en gang. Amatørmessig. Registrerer at veldig mange her inne synes styret har gjort en modig beslutning, noe jeg er uenig i, og som den totalt mislykkede spillerjakten beviser. Med mindre Tettey og Ciljan kommer da. Da må styret gjeninnsettes.

Ellers synes jeg dette har vært et sinnsykt trist og flaut overgangsvindu, med noe som ligner på RBK som overgangstapere. Og så er jeg litt overrasket over at de ikke har greid å akkumulere Bendtner sin tilstedeværelse inn i enda en storfisk. For det er han som er nøkkelen til å få enda større navn inn, litt som da han gærningen i Radio Norge eller hva det var, byttet til seg ting som økte i verdi helt til han hadde en bil.

Når Bendtner er borte er vi igjen en klubb uten en eneste profil, sett mot det nivået vi skal være på.

Krysser fingrene for i dag, alt kan heldigvis skje.
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 08:22    Post subject: Reply with quote

Kontrakten utløper sommern 2019, med opsjon på ytterligere et år.

Chroma

Det har jo blitt hentet to nye spillere. De bør være gjennomscoutet med muligheter for å gå rimelig rett inn på laget.
Behov for ny høyreback, men ellers ser det greit ut. Bendtner og Søder får ut sesongen med å bevise seg verdig.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 08:34    Post subject: Reply with quote

chroma wrote:
Hvis det er slik, Doffen, så kan hele styret ta hatten sin og gå. Det beviser at kastinga av Kåre skulle vært gjort etter overgangsvinduet. Det ble slett ikke enklere å hente storfisker etter å ha sparka treneren for så å ikke ha en ny en på plass med en gang. Amatørmessig. Registrerer at veldig mange her inne synes styret har gjort en modig beslutning, noe jeg er uenig i, og som den totalt mislykkede spillerjakten beviser. Med mindre Tettey og Ciljan kommer da. Da må styret gjeninnsettes.

Ellers synes jeg dette har vært et sinnsykt trist og flaut overgangsvindu, med noe som ligner på RBK som overgangstapere. Og så er jeg litt overrasket over at de ikke har greid å akkumulere Bendtner sin tilstedeværelse inn i enda en storfisk. For det er han som er nøkkelen til å få enda større navn inn, litt som da han gærningen i Radio Norge eller hva det var, byttet til seg ting som økte i verdi helt til han hadde en bil.

Når Bendtner er borte er vi igjen en klubb uten en eneste profil, sett mot det nivået vi skal være på.

Krysser fingrene for i dag, alt kan heldigvis skje.

Tja. Skal ikke blande inn sparkingen av Kåre for mye her, men vi har spilt bedre under Rini enn under Kåre. Vi vet ikke hvordan det ville sett ut med Kåre, men det vil alltid være slik. Jeg er ikke stor fan av Rini (grunnet manglende erfaring), men det funker nå. Det var flere grunner til å sparke Kåre enn å beholde han. Heller ikke så sikker på at Kåre er er navn som trekker større profiler på sikt (vet han klarte noen signeringer).

Når det gjelder spillere har vi nå en noenlunde grei stall egentlig.

Spiss: bendtner, søder, villmann og botheim konkurrerer om 1 plass
Ving: jebali, dølle, helland, levi, bendtner konkurrerer om 2 plasser. Samuel tilbake om 6-8 uker
Midtbane: 3 posisjoner på midten, og 5 rene spillere pluss meling, villmann og et par talenter
Forsvar: midtstoppere har vi vel 3 reelle alternativer, og backer har vi 4 av

Blander ikke inn kvalitet i oversikten for den er ikke god nok, men dette er greit nok rent dekningsmessig. Da mistenker jeg at klubben holder litt igjen for å vente på trener, og bruke vinteren godt.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 15.08.2018 08:57    Post subject: Reply with quote

Hvorfor vil dere absolutt ha PCS tilbake?

Trodde ambisjonen var å tiltrekke seg andre enn overbetalte utenlandsproffer på tampen av karrieren, som ser seg om etter litt ekstrainntekter i pensjonisttilværelsen

Bare se på Bendtner, og Søderlund. Dasser rundt der ute med dollarglisene sine. Blir ikke stilt krav til de utover å møte opp på trening 2 timer hver dag, med årslønner på 3-5 mill !?

Trenger folk som kan blø for drakta. Afrikanere og østeuropeere Smile
puckno
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 09:03    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Jeg er ikke stor fan av Rini (grunnet manglende erfaring), men det funker nå.

Etter helgens katastrofe av en fotballkamp synes jeg det er et pussig tidspunkt å konkludere på dette.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2018 09:23    Post subject: Reply with quote

50prosenNT wrote:
Hvorfor vil dere absolutt ha PCS tilbake?

Fordi han er noe annet enn en avdanket utenlandsproff; han er en lokal gutt som vil kunne bidra til å øke positiv oppmerksomhet rundt klubben.

Litj-Per, ikke sant. Per Ciljan "Proffdrømmen" Skjelbred. Klart folk kommer på stadion.

Selvsagt ingen mann for fremtiden, men han forsvarer garantert en plass i troppen, for å si det sånn.
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 09:26    Post subject: Reply with quote

Kommer han neste sommer som 32-åring, bør det være muligheter for i hvert fall 2-3 gode år på banen. Da blir det minst like fremtidsrettet som de fleste disse dager ...

Er jo nesten heldig om vi beholder folk som Trondsen lenger enn året.
Back to top
Org45
Junior

PostPosted: 15.08.2018 09:33    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Kommer han neste sommer som 32-åring, bør det være muligheter for i hvert fall 2-3 gode år på banen. Da blir det minst like fremtidsrettet som de fleste disse dager ...

At en midtbanespiller på 32 skal ha 2-3 gode år på banen på det nivået RBK ønsker seg er veldig naivt og helt i strid med erfaringene.

Man kan jo håpe Per er et unntak, men særlig sannsynlig er det ikke.

Husk Gamst
Back to top
Org45
Junior

PostPosted: 15.08.2018 09:39    Post subject: Reply with quote

Org45 wrote:
Brødsmula wrote:

At en midtbanespiller på 32 skal ha 2-3 gode år på banen på det nivået RBK ønsker seg er veldig naivt og helt i strid med erfaringene.

Husk Gamst

Fakta - ikke synsing:

When do soccer players peak? A note

The peak age for professional soccer players is of significant interest to coaches, managers and executives alike. The evidence so far is predominantly anecdotal and subjective. This paper formally analyzes the peak or optimal age in professional men’s soccer using performance ratings of players in the four major top flight leagues of Europe. WhoScored.com ratings from 2010/11 to 2014/15 are used. The analysis is done for all outfield players, separately by field position. In addition to simple
age distribution and bivariate approaches, a player fixed effects model that accounts for potential selection bias is estimated.

The results show that the average professional soccer player peaks between the ages of 25 and 27.

In the preferred models, the average forward peaks at 25, whereas the typical defender peaks at 27. For midfielders, the estimated peak age varies by model but still occurs in the 25–27 age band. Defenders experience relatively minimal curvature in the age-performancerelationship. Further results show that peak age may vary directly with ability.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2018 09:40    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at PCS er over toppen. Men samtidig er det jo ikke dumt med litt erfaring blandt alle ungsauene som løper rundt.
doffen
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 09:43    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
doffen wrote:
Jeg er ikke stor fan av Rini (grunnet manglende erfaring), men det funker nå.

Etter helgens katastrofe av en fotballkamp synes jeg det er et pussig tidspunkt å konkludere på dette.

Enig, men han hadde ikke all verden å gå på der. Benken var tom før vi fikk se to nye. Når det er sagt. Han maktet ikke å gjøre tiltak når motstanderen drepte mellomrommet etter ca 20 min.
Back to top
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 09:45    Post subject: Reply with quote

Gamst var allerede på felgene og vel så det. Omskolert til sentral midt, benket i Championship og helt ute i kulden i Tyrkia. Likevel mener jeg å huske at han bøtta på med målpoeng i starten.

Ciljan kan kanskje ikke spille 40 kamper i året som 34 åring, men bidra? Det tror jeg absolutt.
Back to top
Bonnien
Senior

PostPosted: 15.08.2018 09:51    Post subject: Reply with quote

Ciljan har spilt fast i Bundesliga for en stor klubb de siste årene. Selvsagt vil han kunne bidra meget sterkt for RBK.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 09:52    Post subject: Reply with quote

Litt usikker på hva folk snakker om når de sier at PCS er over toppen! I Tyskland har han hatt en helt annen rolle en han hadde i RBK. Han spilte sist sesong 28 kamper i serien, 3 kamper i europa, samt 2 kamper i cupen! Dette for et godt lag i en meget sterk liga! Han har vært MEGET viktig i det defensive på midtbanen hos Herta, og er meget høyt aktet der! Alder er et tall! Noen er over toppen når de er 22, noen når de er 30 og noen når de er 35! Det er en lokal gutt som uten tvil vil skape blest rundt kampene og få folk tilbake på stadion! Å sammenligne han med Gamst blir helt feil, både fordi PCS presterer på et høyere nivå i en bedre liga, og han har en helt annen indre motivasjon for å blø for RBK...Ciljan er 31, han kan ha 2 gode år igjen og han kan ha 5 gode år igjen, det er mye opp til han selv. Han ville uten tvil styrket midtbanen vår, samt skapt mer engasjement på kampene!

Har full forståelse for at man vil ha inn unge talent med videresalgspotensiale, men det vil jeg ha i kombinasjon med rutinerte spillere som er gode forbilder og som blør for drakta! Det får man med PCS...Så får vi se når han eventuelt kommer! Dog jeg tviler på at det blir i vinter, da er det mer sannsynlig at det blir nå, eller om et år! Blant annet på grunn av sesongen i Tyskland og skoleåret for hans barn. Vil være merkelig å skulle være der 6 mnd til, for å flytte midt i tyske sesongen og skoleåret til barna, selv om det selvfølgelig er mulig...
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 09:53    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Enig, men han hadde ikke all verden å gå på der. Benken var tom før vi fikk se to nye. Når det er sagt. Han maktet ikke å gjøre tiltak når motstanderen drepte mellomrommet etter ca 20 min.

De neste ukene definerer mye av Coolens gjerning, urettferdig eller ikke. Alle vet at et trenerbytte gir umiddelbar ny energi, nærmest uansett hvem man bytter til og hva man gjør med laget. Det er i ukene og månedene etterpå vi ser mer av hva det kanskje kan føre til, selv om også det er tynt for å vurdere. Pari for oss, med den sitsen vi nå er i, er å både gå til gruppespill i Europa og å vinne serien. Alt annet er uakseptabelt. Vi får se. Jeg er personlig ikke veldig optimist, men det er det jo sjelden man er her inne på RBK Web Smile
Back to top
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 09:53    Post subject: Reply with quote

Org45 wrote:
Brødsmula wrote:

Husk Gamst

Mike Jensen sin kontrakt utløper for øvrig like før han fyller 34.

Som lønnsledene i klubben, regner jeg med at du syns den kontraktlengden er en kjempetabbe.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2018 09:54    Post subject: Reply with quote

Hva er det som skulle tilsi at Skjelbred ikke vil være meget god som 35-åring? Han har en fysikk og utholdenhet langt over middels, og erfaringen han har spilt på seg vil være helt unik i Eliteserien. Jeg er ikke i tvil om at han i en alder av 35 fortsatt vil være blant de aller beste, om ikke den beste, i hele ligaen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 15.08.2018 10:00    Post subject: Reply with quote

Jeg har knapt sett en kamp med PCS siden han dro fra Rosenborg, bare noen landskamper.

Husker han var utrolig god helt til Stoltidis kvesta han, og mener å huske at han ikke kom opp på det nivået igjen etterpå. Husker også hvordan jeg rev meg i håret over hvordan han ofte drepte kontringsmuligheter ved å bruke tid, og gjerne ta en runde med ballen før pasningen ble slått videre. Han var vel utrolig god til å gjenvinne ball, holde på ballen, en løpsmaskin.

For dere som har fulgt han: Er det fortsatt slik at han bruker litt tid, og er omstendelig i spillet? Skulle ikke tro han hadde tid til slikt på et så høyt nivå som Bundesliga. Andre områder han har utvikla seg på?
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 10:06    Post subject: Reply with quote

Nei, han er ikke så veldig omstendelig...Jeg har sett 5-10 kamper i året med han i Herta, så ikke sett i nærheten av alt. Han har jo en helt annen rolle der en hva han hadde hos oss før han ble kvesta! Han fungerer mer som en sittende midtbanespiller, som er en veldig god ballvinner og meget, MEGET god som press-spiller, gjennvinner mye! Fysikken i form av løpskapasitet er fortsatt ypperlig! Han slår jevn over gode pasninger, og er trygg og rolig med ball, men samtidig så tar han ikke de store risikoene og forsøker skjelden/aldri på de fantastiske gjennombruddspasningene, så litt "safe" er han.

Han tar skjelden/aldri med seg ballen på de raidene som har gjorde før i tiden, men det er litt rollen hans på laget også, at det er ikke hans jobb. I ES hadde han nok klart seg fint med å føre ball gjennom ledd, dersom han hadde fått lov til det..
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 15.08.2018 10:22    Post subject: Reply with quote

Norske spillere i utlandet:

Er usikker på hvor oppdatert denne lista er.

https://no.wikipedia.org/...i_utlandet
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 10:33    Post subject: Reply with quote

Dersom det ikke skjer mer i dag sitter jeg virkelig igjen med en bitter smak i munnen. Brann herjer på overgangsmarkedet selv om vi kanskje ikke ønsker noen av deres nysigneringer. Men Bamba vil nok bli en god spiller for dem. https://www.vg.no/sport/f...-millioner
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 15.08.2018 10:34    Post subject: Reply with quote

Ut med Gerch på lån og inn med Widgren hadde jo vært en bra deal i dag! Men heller tvilsomt at det skjer..
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2018 10:53    Post subject: Reply with quote

Stallfyll ut, to inn som ikke ser ut til å være stallfyll, og folk som kommer tilbake fra skade. Personlig synes jeg det ser ålreit ut. Ikke supert, ikke ræva.

I alle fall frem til Helland og Dølland får ny spilletid med påfølgende skader.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 133, 134, 135  Next
Page 124 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb