| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1072 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 30.07.2018 23:54 Post subject: |
|
|
Mulig Celtic matchen passer Bendtner bedre enn Søderlund. Søderlund er bedre når vi har gode kanter tilgjengelig så han kan krige mest mulig og få flere avslutter-muligheter i boks. Nicklas kan gjøre ting mer på egenhånd og har evnene til å sette opp andre. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.07.2018 23:55 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | Send utpå den som har mest lyst til å blø og dø for svart og hvitt. |
Selv vil jeg helst ha den spissen som i størst grad bidrar til laget. Kjernen-Cup og Øvre Øst er full av folk som gjerne ville ha blødd og dødd for drakta, liksom. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.07.2018 00:33 Post subject: |
|
|
Selv om jeg personlig mener at laget har større potensial med Bendtner enn med Søderlund, så kjenner jeg at jeg gir litt blanke i hvem som foretrekkes, så lenge valget av spiss henger sammen med valget av spillestil.
Det er riktignok synd å snakke ille om de døde, men jeg synes treneren har gjort lite for å tilpasse spillestilen slik at det passer til den enkelte spissen. Vi har ikke klart å få maks ut av Bendtner, men årets Rosenborg har sannelig ikke hatt noen klar plan for Søderlund heller når han spiller.
Skal vi spille gung ho offensiv gjenvinning : bruk Søder. Skal vi spille hurtig langs bakken :bruk Bendtner. Skal vi gjøre ulike ting i ulike deler av matchen : bytt spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 31.07.2018 12:14 Post subject: |
|
|
Godt å høre at han trives  |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.08.2018 05:23 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | sidney wrote: | | Send utpå den som har mest lyst til å blø og dø for svart og hvitt. |
Selv vil jeg helst ha den spissen som i størst grad bidrar til laget. Kjernen-Cup og Øvre Øst er full av folk som gjerne ville ha blødd og dødd for drakta, liksom. |
Type hoste blod etter det første trettimetersløpet og dø av infarkt etter det andre, jo takk. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 01.08.2018 23:06 Post subject: |
|
|
Søderlund vil ha mer spilletid, vi har Botheim som etter min mening bør være reserve bak Bendtner, og Brann viste interesse før sesongen og er vel fortsatt på jakt etter en tankspiss? I så tilfelle: selg!
Men brann må vel ha sett prestasjonen i kveld, så blir vel neppe noen sum å snakke om. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.08.2018 23:09 Post subject: |
|
|
Hvorfor i alle dager skal vi selge Søderlund til Brann? _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 01.08.2018 23:13 Post subject: |
|
|
Fordi da får Brann scoringstørke?  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.08.2018 23:15 Post subject: |
|
|
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.08.2018 23:16 Post subject: |
|
|
Det er vel ganske Saharamessig der i gården uansett er det ikke? _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 01.08.2018 23:43 Post subject: |
|
|
| Sant nok. Bryr meg egentlig ikke så mye om hvor han går, men mener oppriktig at vi ikke har bruk for han. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 01.08.2018 23:51 Post subject: |
|
|
For en elendig spiller han er, klarer ingenting, ikke vinne hode dueller, sette sjansene han får på må, mottak og pasninger. Syter i media om mer spille tid, fortjener ikke et sekund mer _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 01.08.2018 23:53 Post subject: |
|
|
Er rimelig sikker på at søder forsvinner, vi har ikke plass til tre «førstevalg» i den rollen. Så lenge Bendtner er i klubben, vil Bendtner alltid være #1 _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1072 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 01.08.2018 23:54 Post subject: |
|
|
Om han har en stor lønnings-pose, så hadde det kanskje hvert greit å frigjøre litt midler til å få inn ett bedre alternativ. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 01.08.2018 23:55 Post subject: |
|
|
| Jeg hadde ikke savnet han om han dro. Synes Botheim har vist mer den lille tiden han har fått enn Søderlund har. I tillegg er Matti tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
geirmykl Junior
|
Posted: 02.08.2018 00:26 Post subject: |
|
|
Søderlund har aldri vært en toppspiss på noen som helst måte. Trenger alt for mange sjanser for å score. Jeg sa det da han ble solgt - han kommer ikke til å bli noen suksess i Frankrike... og det stemte jo bra.
Fattet ikke hvorfor RBK ville ha ham tilbake, men han er kanskje god nok for den elendige norske serien hvor ett mål på seks sjanser er grei betaling? _________________ Grimsby Town - We only sing when we are fishing! |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 02.08.2018 00:33 Post subject: |
|
|
| Sa at dette var en tullete signering, og står ved det. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 02.08.2018 00:40 Post subject: |
|
|
Skal Søderlund ut må vi ha en ny inn. Matti er ikke noen målscorer og Botheim har enda litt igjen før han tar nivået. Greit nok at Søderlund trenger tjue sjanser per mål men om vi ikke spiller angrepsfotball er det ikke akkurat optimale arbeidsforhold heller. Pdd må vi først og fremst jobbe med hvordan vi spiller fotball _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.08.2018 01:00 Post subject: |
|
|
Vi satser på Søder som spiss ut sesongen, så blir han toppskårer en gang til og så kan vi selge ham en gang til  _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 02.08.2018 03:52 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Pdd må vi først og fremst jobbe med hvordan vi spiller fotball |
Med de alternativene vi til enhver tid har tilgjengelig på vingplass, vil det alltids være lite hjelp å få for en midtspiss i RBK, ihvertfall inntil Samuel er tilbake på banen. Men med Matti tilbake er Søder fullstendig overflødig for meg, selg! |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 02.08.2018 08:40 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Skal Søderlund ut må vi ha en ny inn. Matti er ikke noen målscorer og Botheim har enda litt igjen før han tar nivået. Greit nok at Søderlund trenger tjue sjanser per mål men om vi ikke spiller angrepsfotball er det ikke akkurat optimale arbeidsforhold heller. Pdd må vi først og fremst jobbe med hvordan vi spiller fotball |
Botheim kommer jo aldri til å ta nivået hvis han ikke får tillit. Hjelper ikke å sitte på benken som 2. reserve. Laget bør makte å ta seg fram i ES selv med Botheim på topp i de få kampene det det scenariet utspiller seg. Hvis vi ikke lar Botheim tilpasse seg nivået i ES kan vi hvertfall glemme at han skal komme inn mot europeisk motstand og utgjøre en forskjell. RBK er alt for dårlige til å slippe til unggutta. Derfor de går for 1 - 10 mill, i stedet for 50 -100. Greit nok å ligge i forkant mtp spillere inn og ut, men kan vel bidra til å heve nivået på trening også om våre unge talenter utvikler seg og tar større steg, i tillegg til at de da får god tid til å tilpasse seg en rolle hvor de er klare til å steppe inn ved et salg. Skal vi gjøre butikk av Botheim må vi la han få mulighet til å spille og utvikle relasjoner også.
Hvis vi sender han på lån nå, så går han vel for 8 mill til Groningen i desember.. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.08.2018 09:25 Post subject: |
|
|
Vi må ha mer offensiv samhandling på plass, og stabilt friske spillere på kantene, for at vi skal kunne gamble på Botheim som første midtspissbackup. Uansett hvor mye han selv trenger spilletiden.
Han har fortsatt helt tydelig et stykke å gå før han er på nivå, og å kaste ham innpå mot f.eks Molde eller Brann i en viktig kamp, når vi samtidig spiller med Meling og Morten Konradsen på kantene på grunn av skadesituasjon, det er ikke gambling, det er idioti.
Hvis han derimot kommer inn som ren erstatter for Bendtner mellom to friske, presterende førstevalg i et lag som flyter og vet hva de vil offensivt, så er det en helt annen sport. Da er det andre som kan dra mer av lasset. |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 02.08.2018 16:14 Post subject: |
|
|
| Fungerende lag eller ei ser jeg ikke hva søder tilfører laget utover det Botheim gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.08.2018 16:32 Post subject: |
|
|
| Herregud. Botheim er ikke i nærheten av å ha vist det samme i ES som Søderlund. Ærlig talt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 02.08.2018 16:45 Post subject: |
|
|
| Nei... Setter man opp Søderlunds 16 innhopp i Eliteserien i år mot Botheims 2, så blir det vanskelig å få vist det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
|