| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Johans Junior
|
Posted: 29.07.2018 16:35 Post subject: |
|
|
Er innom her daglig og nå var det på tide å registere seg en bruker for å bli med i debatten.
Vel... konsirasjonsteoriene begynner å svirre for meg... Virkelig en ambisiøs signering som jeg har stor tro på i henhold til de "skrytevideone" jeg har sett av han på YouTube.
MEN! Føler denne spilleren skinner med en riktig form for spillestil, og da lurer jeg veldig på om Rosenborg har fått et ultimatum av en potensiell trener de er i dialog med?
Greit at vi har savnet en Riberia på sentral midt siden Selnæs dro, men hva skjer med Trondsen opp i det hele her? Han skulle jo bli dyrket som Sentral? Og likevel så syns jeg Konradsen har en så mye bedre indreløper forstålelse og løpsfrekvens enn Trondsen i en Indreløper rolle.
Hva tenker dere boys? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 29.07.2018 16:36 Post subject: |
|
|
SeG,
jeg følger som sagt Liverpool tett og dette er en spiller jeg ser på som bedre enn Bendtner. Hovedsaklig fordi Bendtner er litt slapp og tung, men veldig god i sine øyeblikk (som dessverre er for sjelden).
Chirivella er lett til beins, forflytter seg over store områder og veldig aktiv i spillet. Han vil rett og slett bli en mere "nyttig" spiller enn Bendtner.
For øvrig er Chirivella meget god med ballen i bena og vil være et perfekt sentralt oppspillspunkt for RBKs forsvarsfirer, fordi Chirivella vil være i stand til å holde i ballen til laget kommer etter. Også en meget god pasningsspiller!
I Eliteseriesammenheng en strålende spiller
I Europa League en meget god spiller
I CL en god spiller _________________ Takk.
Last edited by TomH on 29.07.2018 16:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.07.2018 16:39 Post subject: |
|
|
| Her sikler Kåre etter en Zackhariassen i S 08 til en stiv pris på 25-30 mill. Så tryller SIB frem denne!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
|
|
| Johans wrote: | men hva skjer med Trondsen opp i det hele her? Han skulle jo bli dyrket som Sentral? Og likevel så syns jeg Konradsen har en så mye bedre indreløper forstålelse og løpsfrekvens enn Trondsen i en Indreløper rolle.
Hva tenker dere boys? |
Velkommen!
Jeg tenker at Trondsen og Konradsen vil måtte komme til å rotere på indreløperplass. Vi har jo alltid skader uansett, så har tro på at dette vil løses på en grei måte.
Først og fremst må jo Chirivella bevise at han fortjener startplassen, og det er jo ikke sikkert. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
|
|
| Det har vel ikke vært snakk om slike signeringer og slike summer siden klubben prøvde å sikre seg den unge Østerikske forsvarsspilleren Prødl. Da snakket man om 30 millioner. Han har hatt en ganske god karriere etter den tid. Er vel ennå i Watford så vidt jeg vet. I sammenligning med den «nestenhandelen», så er vel denne summen liten i forhold. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.07.2018 16:40 Post subject: |
|
|
Velkommen, Johans!
Mange som tenker som deg, og har sagt at det blir umulig å få inn spillere uten en solid trener.. Lov å drømme er det jo absolutt! Og håpe kan vi også.
Om dette så bare er en signering av SIB for å vise potensielle trenere at joda, vi satser, så er det forsåvidt greit det også! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
|
|
Skal også være linket til Nottingham Forest...
https://www.nottinghampos...ed-1819124 _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
|
|
| TomH wrote: | SeG,
jeg følger som sagt Liverpool tett og dette er en spiller jeg ser på som bedre enn Bendtner. Hovedsaklig fordi Bendtner er litt slapp og tung, men veldig god i sine øyeblikk (som dessverre er for sjelden).
Chirivella er lett til beins, forflytter seg over store områder og veldig aktiv i spillet. Han vil rett og slett bli en mere "nyttig" spiller enn Bendtner.
For øvrig er Chirivella meget god med ballen i bena og vil være et perfekt sentralt oppspillspunkt for RBKs forsvarsfirer, fordi Chirivella vil være i stand til å holde i ballen til laget kommer etter. Også en meget god pasningsspiller!
I Eliteseriesammenheng en strålende spiller
I Europa League en meget god spiller
I CL en god spiller |
Ah ja, jeg sammenlignet bare "oi--faktoren" i denne overgangen. Sammenligner ikke spillerne forøvrig! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 29.07.2018 16:43 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Da vil jeg heller hente en ny høyreback om vi skal styrke forsvaret. Har nada tro på Hedenstad. |
Forsåvidt enig med deg. Sier litt om at vi har endel problemer. Helland og Hedenstad burde være først ut døra. De er rett og slett ikke gode nok. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.07.2018 16:44 Post subject: |
|
|
Først og fremst tror jeg at denne muligheten er av typen 'kan ikke gå glipp av'. Profilen tilsier jo også at om han kommer og gjør det bra blir han fort solgt. At det eventuelt blir konkurranse for den sentrale plassen for Trondsen bør jo bare være positivt. Enten utvikler begge seg videre, eller så holder han ikke mål. Det kan også være at Trondsen har blitt tiltenkt en indreløperrolle av Rini/Rambo, spesielt nå som Konradsen er skada. Mike og Konradsen begynner også å dra på åra, og kan trenge avbrekk i større grad enn tidligere.
Hva gjelder trener er jeg mer usikker. Det er slett ikke utenkelig at Buvac i en potensiell forhandling har uttrykt et sterkt ønske for å ta med seg spilleren, og at vi dermed har fulgt opp det ønsket. Om det stemmer er det et positivt tegn for oss, både i forhold til hvilke ambisjoner vi utstråler, men også (gitt at vi faktisk snakker med Buvac) viser oss villige til å strekke oss langt for å gi han det han ønsker seg.
Uansett om Buvac er på trappene eller ikke er jo dette en ekstremt spennende signering. Mangler vel bare en offentlig kunngjøring fra klubbene nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 29.07.2018 16:46 Post subject: |
|
|
Men,hva er vitsen med Ã¥ ha en barista som slÃ¥r de lekreste gjennombruddspasninger, uten en hurtig kantspiller/spiss pÃ¥ topp?🙊 Blir vel fort Ã¥ slÃ¥r tversover og bakover han Ã¥ nÃ¥ i RBk😂🤦🏼♂️🙊 _________________ «Koteng: Jo dÃ¥rligere og dÃ¥rligere det gikk, jo tryggere var vi pÃ¥ at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 29.07.2018 16:50 Post subject: |
|
|
Begynner å lukte fugl nå  |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 29.07.2018 16:50 Post subject: |
|
|
Dette er for godt til å være sant.
Sentral midtbanespiller i 25 millioner pluss-klassen? Sykt. Topper kanskje Bendtner-overgangen. |
|
| Back to top |
|
 |
JW Rutinert
|
Posted: 29.07.2018 16:54 Post subject: |
|
|
Fantastisk signering!
Og ikke minst , her lukter det Buvac lang vei! Det vil bety et forvandlet RBK- lag med et intenst press i gjenvinningsfasen. Treningen vil da bli langt opp for å tåle mange korte spurter i løpet av en kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 29.07.2018 16:55 Post subject: |
|
|
Lukter Buvac lang vei.. slapp av med det der nå da. Chirivella har spilt i nederland, ike utenkelig at Coolen har merket seg han her, og at Bjørnebyes kontakter har lønnet seg. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 29.07.2018 16:57 Post subject: |
|
|
| Buvac fordi vi signerer en Pool-spiller, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 29.07.2018 17:02 Post subject: |
|
|
| Uten å vite, tviler jeg på at Coolen har hatt noe med dette å gjøre. Sikkert en ganske lang prosess bak, hvor Bjørnebye har vært i Liverpool og brukt nettverk og vært flink. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 29.07.2018 17:04 Post subject: |
|
|
Virker som en meget solid signering både sportslig og omdømmemessig. Et virkelig statement fra Rosenborg som klubb. Vi kvitter oss med den relative suksessen Kåre Ingebrigsten fordi vi ønsker å ta et steg videre og slenger samtidig potensielt 37,5 millioner kroner i bordet for det som tilsynelatende er en virkelig kvalitetspiller. Vi viser alvor. Jeg synes overgangen er meget betryggende av følgende årsaker:
- Vi er første norske klubb som bruker penger i det konkurransetunge internasjonale markedet. Det betyr noe for omdømmet.
- Chirivella har 48 kamper i Eresdivise i en alder av 21 år.
- Liverpool ser potensial og ønsker tilbakekjøpsrett i tre sesonger fremover.
- Han har spansk og engelsk fotballoppdragelse.
- Større klubber har vært ute etter ham. Både Swansea og Forest ønsket å hente ham nå i sommer. Da var det snakk om £5 millioner.
- Den finansielle avtalen er ikke veldig risikobetont. Vi betaler en relativt beskjeden sum på 25 millioner innledningsvis. Tipper vi betaler de resterende 12,5 millionene om vi kommer til Europa og da dekker inntektene derfra mer enn det vi betaler.
- Vi får endelig inn en sentral midtbanetype som bidrar med mye av de kvalitetene Selnæs bidro med skal vi tro rapportene. Får vi se en kollektiv heving nå som den viktige posisjonen i RBK-kollektivet blir besatt?
- Chirivella bidrar til økt konkurranse. Nå har vi fire kvalitetsspillere som kjemper om tre plasser på midten.
- Han har vært kaptein på Spanias U17-landslag.
- Han virker å ha vært en del av Klopps planer fremover til tross for stor konkurranse på midten i Liverpool. Spilte mot Manchester United i går.
Virker for øvrig på artikkelen fra Liverpool Echo at avtalen er klar, at han reiser til Norge for den medisinske sjekken i løpet av de neste dagene og registreres til Celtic-kampen.
Last edited by Der Kaiser on 29.07.2018 17:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
jinx Junior
|
Posted: 29.07.2018 17:05 Post subject: |
|
|
Jeg har aldri hørt om spilleren tidligere, men basert på highlights på youtube, så ser han ut til å passe oss veldig bra. Taklingssterk, trygg med ballen, og ikke minst veldig gode gjennombruddspasninger, spesielt ut til vingene, men også sentralt til spiss.
Med en knallgod ving på plass, eller Samuel og Dølle tilbake i storform, så ser dette plutselig meget lovende ut! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.07.2018 17:06 Post subject: |
|
|
Verdt å merke seg at de 23 millioner kronene som vi betalte Vålerengen for John Carew i 1999 tilsvarer 34 millioner 2018-kroner på grunn av prisstigninga.
Etterpå har vi blant annet fått avvist bud på 27 mill. for Prödl, muligens 25 mill. for Reginiussen og 20 mill. for Caulker.
| tobyk wrote: | | Endelig kommer Stig Inges kontakter til nytte! Leser at det er med tilbakekjøp-klausul. |
Kanskje Coolen og Thoresen har vært like viktige med å kvalitetssikre spilleren? Vil tro at han har god kontroll på æresdivisjonen. Dessuten har Coolen spilt for Go Ahead Eagles, der Chirivella var utleid i fjor vår.
Noen som vet hvordan slike tilbakekjøpsopsjoner vanligvis fungerer? Har RBK trolig gått med på faste beløp eller har Liverpool bare rett til å matche høyeste bud fra andre klubber?
Last edited by 2mas on 29.07.2018 17:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 29.07.2018 17:08 Post subject: |
|
|
@ Der Kaiser
Han hadde vel noe ryggproblemer før han dro til Nederland?
Ingenting som jeg tror det er verdt å bite seg merke i.
Midtbanen hos Liverpool er ekstremt god, og de blir en topp 5 klubb i Premier League i år også.
De har brukt han i oppkjøringen, og vil ha en tilbakekjøpsklausul de neste 3 sesongene.
Det tyder jo på at de langtifra har 'gitt ham opp. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.07.2018 17:09 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner ikke spilleren, men i den grad slikt eksisterer i fotballen, fremstår dette som en relativt sikker investering økonomisk. Han har allerede et navn gjennom en stor klubb i PL som, om ryktene stemmer, har sikret seg tilbakekjøpsklausul, og det er klubber i Championship som ønsker å hente ham. Penger er det som kjent nok av på balløya.
Han vil nok bli fulgt nøye av flere fotballøyne i Storbritannia, og han skal neppe imponere ekstremt før han er interessant for klubber som lett blar opp vesentlig mer enn vi eventuelt gir. Et spillerkjøp til 50 millioner er tross alt for vekslepenger å regne i Premier League. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.07.2018 17:10 Post subject: |
|
|
Slik jeg har forstått det så er det ikke lov til å sette en fast sum på en spiller i Norge .
Så da må det være at Liverpool vil få retten til å matche høyeste bud. |
|
| Back to top |
|
 |
|