| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 27.07.2018 10:06 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Når laget gjennomfører avtalt taktikk på en veldig bra måte fra start, og så faller tilbake til gamle synder når beina ikke henger med lenger, så er det rimelig dårlig pedagogikk å slakte de utad for prestasjonen som helhet. Spillerne fulgte jo opp det som ble avtalt så lenge de klarte, og trenger kanskje den positiviteten som ligger i at resultatet tross alt ikke ble noen krise. Jeg kan ikke tenke meg at noen var fornøyd med andre omgang, og det vet de selv.
Innad regner jeg med at jobben starter med å innprente i spillerne at de ikke må legge seg såpass på rygg, at det blir tyngre på den måten. Det er jo akkurat den samme jobben Hamrén brukte sin første sesong i Rosenborg på - å legge en grunnleggende struktur i det defensive som lar oss vinne mer ball, og kontrollere mer av kampene. |
Jeg håper du har rett i at det er en helt annen kommunikasjon innad. Men når Bendtner og Helland svarer slik som de gjorde på kritikken fra Eggen, ser det ikke slik ut for å si det mildt. Spillerne er mette, overlegne og dårlig trent. Det sykeste er at store deler av fansen har feiret de ansvarlige for dette resultatet. Helt ufattelig.
I tillegg bør det rettes stor kritikk til spillerlogistikken. Vi har flere spillere som ikke holder nivået, spesielt defensivt. Dette ser de fleste, men ikke RBK selv.
Den nye treneren må røske opp i tullet som Kåre har skapt. Det fysiske apparatet bør sparkes etter sesongen. Ny trener bør få muligheten til å bygge nytt apparat. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 27.07.2018 10:53 Post subject: |
|
|
Med denne stallen kan vi glemme Europa i år, og ligagullet kan bli en seriøs utfordring. Molde virker til å forsterke, og Brann har virket mye mer solid enn oss. Forsterker brann er avstanden enda større. Håper virkelig klubben gjør noe, hvis ikke er grunnlaget for neste år mest sannsynlig dårlig. Et dårlig grunnlag for 2019 kan også påvirke hvilke trenere som vil hit på kort sikt.
Forslag:
1) ny ving med tempo, dribleferdigheter og evner til å prikke innlegg. Selg Dølle som konstant er skadet. Helland er skadet nok til at spilletid løser seg av seg selv.
2) ny sentral midtbane som faktisk kan slå en pasning. Lundemo er best på benken, og da kan de 4 andre konkurrere om plassen.
3) ny stopper. Dersom Tore eller Even skades nå raser vi på tabellen..
Alternativt leie. Kritisk å få dekket hullene stallen har fort siden det tar tid å bli kjent med medspillere osv |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.07.2018 11:07 Post subject: |
|
|
Stopper dropper vi, vi har Serbecic på benken som har gjort et tillitvekkende inntrykk i innhoppene sine. Vi kan ikke ha tre stoppere på et nivå som vil spille hver eneste kamp, og bosnieren er i en fin alder og status til å fases inn i løpet av neste sesong.
På sentral midtbane mener jeg vi har mannen allerede i Trondsen, men han kan ikke drive med ymse vikariat på andre plasser. Kjøp en indreløper med høy frekvens og gode ballferdigheter, som er så god at Jensen og Konradsen virkelig må levere for å starte kamper.
Kantspillerbiten er jeg helt enig i. Typen er litt tricky - på en måte må vi erstatte De Lanlay/Jevtokanten som legger ned masse innsats i gjenvinning, på den annen side er vi veldig tynne særlig på fart, men også på dribleferdigheter en mot en, med Adegbenro ute. Og skal vi ha begge deler blir det dyyyrt. Men verdt det? |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 27.07.2018 11:42 Post subject: |
|
|
| vi tar ligaen i år med den gjengen vi har nå, men europa er noe annet. |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 27.07.2018 11:47 Post subject: |
|
|
Norø Ingebrigtsen og Sakor er ferdige i IFK. Hadde vært greie signeringer begge to, for bredden i stallen om ikke annet?
https://www.eurosport.no/...tory.shtml _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 27.07.2018 12:44 Post subject: |
|
|
| Nei, det er mer av det samme. Altså, stallfyll. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 27.07.2018 13:52 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Stopper dropper vi, vi har Serbecic på benken som har gjort et tillitvekkende inntrykk i innhoppene sine. Vi kan ikke ha tre stoppere på et nivå som vil spille hver eneste kamp, og bosnieren er i en fin alder og status til å fases inn i løpet av neste sesong.
På sentral midtbane mener jeg vi har mannen allerede i Trondsen, men han kan ikke drive med ymse vikariat på andre plasser. Kjøp en indreløper med høy frekvens og gode ballferdigheter, som er så god at Jensen og Konradsen virkelig må levere for å starte kamper.
Kantspillerbiten er jeg helt enig i. Typen er litt tricky - på en måte må vi erstatte De Lanlay/Jevtokanten som legger ned masse innsats i gjenvinning, på den annen side er vi veldig tynne særlig på fart, men også på dribleferdigheter en mot en, med Adegbenro ute. Og skal vi ha begge deler blir det dyyyrt. Men verdt det? |
Greit nok med indreløper, men jeg vil ha høyt fokus på at man kan sende en pasning. Tar motstanderen ut Trondsen er vi avhengig av at flere kan starte angrep på en fornuftig måte. Viktigst er nok som du sier tempo i bein, og en kondis&innsats som Strand hadde.
Kantspilleren må ha fart så lenge vi har bendtner eller søder uten fart. Samuel på venstre dekker dette, men vi må ha på høyre og. Med svært gode indreløperne med tempo kan kanskje vingen slappe av litt i gjenvinning? Da kan vi gå for tempo og ferdigheter en mot en. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.07.2018 13:57 Post subject: |
|
|
| Vi kan ikke ha flere vinger som slapper av litt i gjenvinning, vi har defensivt ubrukelige Helland og Levi fra før, Adegbenro er langtidsskadet og Dølle en kjeks. Kanskje må vi rett og slett kjøpe to kanter og selge en på sikt? |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 27.07.2018 14:07 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Adegbenro - Bendtner - Friday
Haha latterlig juks å stille med den angrepsrekka i Elisteserien  |
Ser Maars Johnsen er klar for AZ. Mulig Friday kan være interessert i å flytte på seg nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 27.07.2018 14:18 Post subject: |
|
|
Friday har vært på lån til Sparta Rotterdam i et halvt år nå. Tviler på at han har noen krystallklar fremtid i klubben. Men, er ikke han først og fremst spiss og ikke ving? Han spilte spiss i LSK og er 1.87 høy. Synes å huske at han hadde brukbar hastighet, men hvor teknisk er han? Slår han gode innlegg?
For all del. Hadde blitt meget fornøyd hvis vi kjøpte han, men usikker på om han er en god 4-3-3 ving... (Har ikke sett han siden LSK tiden, så jeg kan være langt ute på jordet) _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Ril Senior
|
Posted: 27.07.2018 15:19 Post subject: |
|
|
| Ganske sikker på at han er spiss, men han kan da umulig gjøre en dårligere jobb en Helland. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 27.07.2018 15:27 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Vi kan ikke ha flere vinger som slapper av litt i gjenvinning, vi har defensivt ubrukelige Helland og Levi fra før, Adegbenro er langtidsskadet og Dølle en kjeks. Kanskje må vi rett og slett kjøpe to kanter og selge en på sikt? |
Ja, du har rett. Uansett er løsningen å kjøpe en ny ving. En med kvalitet. Du så mot ajax i fjor hva spillere som er for gode for eliteserien kan utrette på rett arena. Vi trenger det. Enkelt og greit |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 27.07.2018 15:37 Post subject: |
|
|
| For meg virker det tvilsomt at vi får inn forsterkninger i det heletatt i sommer. Klubben er satt litt på vent ift. Hvordan Coolen(som jeg ikke har troa på) gjør det i europa kvalifiseringen og i påvente av evt. Ny trener. Skal vi forsterke laget, må vi bruke en del penger, og det er dumt å gjøre så lenge fremtidsutsiktene på trenersiden e såpass uklar som den er nå. Helt riktig å sparke Kåre, men blir meningsløst all den tid vi ikke har noen bedre alternativ. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 27.07.2018 15:40 Post subject: |
|
|
| Sette ting på vent nå er det samme som å trekke av en colt45 mens den er i bukselomma. Kan ikke gå bra. Venter de nå, så gambler vi med årets og neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 27.07.2018 15:41 Post subject: |
|
|
| Er akkurat det jeg er redd for.. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.07.2018 18:31 Post subject: |
|
|
Det har vel vært sagt tidligere at spillerkjøp ikke utelukkende er avhengig av hovedtrener, så jeg føler meg rimelig sikker på at det jobbes godt med prospekter. Det er selvsagt mulig det er vanskeligere å lande disse i dagens situasjon, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at det forsøkes. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 27.07.2018 20:10 Post subject: |
|
|
Se for dere når timingen er rett for både Skjelbred, Tettey og Sollied.
Ciljan vil avslutte i RBK: - Vi har to barn som har veldig lyst til å flytte hjem
https://www.adressa.no/10...8838b.html |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 27.07.2018 20:11 Post subject: |
|
|
| Korte utdrag? |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 27.07.2018 20:23 Post subject: |
|
|
Veldig agurk-intervju...
Om et år går kontrakten (kanskje) ut i Hertha - ungene vil hjem... Ønsker å bidra for Rosenborg før han gir seg, bidra med sin erfaring og rutine spesielt opp mot yngre spillere.
Har fortsatt en drøm om Newcastle...
Skjer neppe noe før tidligst om et år. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 27.07.2018 22:47 Post subject: |
|
|
Allerede ett år for sent eller to.
Next! |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 28.07.2018 01:08 Post subject: |
|
|
| Der Kaiser wrote: | Se for dere når timingen er rett for både Skjelbred, Tettey og Sollied.
|
Timingen er riktig NÅ! NÅ! NÅ!
Faen at dette skal være så vanskelig... |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 28.07.2018 08:44 Post subject: |
|
|
| Det vil aldri bli feil å ha Per på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 28.07.2018 09:34 Post subject: |
|
|
Vanskelig for å se at de skal gjøre oss spesielt mye bedre - og spesielt på lang sikt.
Føler kanskje at mange har et litt for romantisert bilde av hvor gode de er. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 28.07.2018 09:39 Post subject: |
|
|
| Vi trenger noen kontinuitetsbærere på laget. Har vi det per idag? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.07.2018 10:03 Post subject: |
|
|
Tore, Mike og André er vel kanskje mest nærliggende å tenke på i den rollen. Men André kan jo bli solgt i det øyeblikket en rik klubb skjønner hvor god han er, mens Mike og Tore jo er på siste del av karrieren sin.. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
|