View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.07.2018 23:25 Post subject: |
|
|
AVR wrote: | Forklar gjerne hvordan dette er et lovbrudd? |
De hadde åpenbart snakka med Perry på et tidspunkt de ikke hadde lov til pga. kontraktsbestemmelser i 2012. De blånekta men det luktet veldig fishy. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 24.07.2018 23:42 Post subject: |
|
|
uansett, storm i vannglass. Kåre er ferdig og Rini har tatt over. Gru-gleder meg til kampen i morgen. Kan fort bli noen mål i mot.  |
|
Back to top |
|
 |
Xerxes Junior
|
Posted: 24.07.2018 23:56 Post subject: |
|
|
Jeg har så absolutt hatt sansen for Kåre og Erik, men har også sett at laget ikke har utviklet seg det siste 1,5 år. Jeg skjønner at sparkingen er tung å svelge, men sett mot hvor vi ønsker klubben skal utvikle seg var det det rette.
Så skuffer Kåre meg, - ja i kveldens utspill i VG bommer Kåre! Sa ikke han at klubben må komme foran alt? Så går han ut i VG og lager uro før morgendagens kamp. Uansett hva som har skjedd, dette kunne han ventet med.
Kåres påstander harmonerer vel heller ikke helt med at vi vet at sparkingen først ble formelt vedtatt på styremøtet som ble avsluttet en halv time før Valurkampen.
Om Coolen,som leder av akademiet, og således er en del av ledergruppa i klubben, fikk informasjon om at noe kunne skje på styremøtet, - og således skjønte at han kunne få en forespørsel om å ta på seg hovedtrenerrollen en periode? Ja det skulle bare mangle. Det hadde i hvert fall vært til klubbens beste, og ikke noe å lage sak av senere!
Jeg tror faktisk Koteng og Coolen på at den formelle forespørselen om å ta over kom først på torsdag morgen, _________________ Xerxes |
|
Back to top |
|
 |
Laße Junior
|
Posted: 25.07.2018 00:10 Post subject: |
|
|
Quote: | Det var i hvert fall tre dager før trening |
Torsdag (en): trenerskifte
Fredag (to)
Lørdag (tre)
Søndag: trening
Oppklaringen er i uttalelsen som forvirrer. Coolen har hatt mye å gjøre i det siste. Dette er ikke en reell sak. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 25.07.2018 00:20 Post subject: |
|
|
Omg. Jeg er forbauset over at det er mulig å begynne å diskutere når Coolen fikk tilbud om jobben på forsiden til VG. Hvem bryr seg? Verden er gal  |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 25.07.2018 00:26 Post subject: |
|
|
Laße wrote: | Quote: | Det var i hvert fall tre dager før trening |
Torsdag (en): trenerskifte
Fredag (to)
Lørdag (tre)
Søndag: trening
Oppklaringen er i uttalelsen som forvirrer. Coolen har hatt mye å gjøre i det siste. Dette er ikke en reell sak. |
Bet meg merke i den der å!. Virker mer som Coolen ikke hadde helt track på ukedagene.
Synes Kåre I sine uttalelser til VG er det værste, og nører opp saken enda mer.. Forundrer meg ikke om Kåre I. Tar feil her.. synes han framstår som bitter _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 25.07.2018 00:31 Post subject: |
|
|
Farse hele greia! Mente KI sa at det kom som et sjokk på torsdag, men sier nå at Coolen tok kontakt med han torsdag før Valur-kampen og fortalte at han har fått tilbudet om å ta over som midlertidig trener. Hvem lyver? Mye sier at KI har diktet opp litt i denne saken. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.07.2018 00:34 Post subject: |
|
|
Du må få tidslinjen din riktig.
Vi spilte mot Valur onsdag, rett før kampen ble vedtaket fattet og Coolen spurt om han kunne møte Koteng morgenen etterpå.
Torsdag morgen fikk Coolen spørsmålet om å ta over.
Torsdag ettermiddag fikk KÃ¥re sparken.
Torsdag kveld ringte vistnok Coolen Kåre og sa at han hadde fått beskjed på mandag.
I dag sier Coolen at han fikk spørsmål om å ta over tre dager før de startet å trene, altså torsdag (men blandet dagene og sa at det var mandag).
Så alt stemmer her, unntatt at Kåre hevder Coolen har sagt til han at han fikk spørsmål forrige mandag om å ta over. |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 25.07.2018 00:37 Post subject: |
|
|
Yv89 wrote: | Farse hele greia! Mente KI sa at det kom som et sjokk på torsdag, men sier nå at Coolen tok kontakt med han torsdag før Valur-kampen og fortalte at han har fått tilbudet om å ta over som midlertidig trener. Hvem lyver? Mye sier at KI har diktet opp litt i denne saken. |
Nei, du må lese igjen. "Rini Coolen ringte meg (etter sparkingen) og fortalte at han hadde fått tilbud om å trene Rosenborg mandag, altså to dager før kampen mot Valur på Lerkendal. " Etter sparkingen har coolen vistnok ringt og fortalt når han ble tilbudt jobben.
At folk kaller kåre bitter, og insinuerer at han lyver fordi han har svart på et vgspørsmål, viser bare hvor ufattelig lett folk lar seg styret av sine impulsive ønsker.
Og hva så om kåre er bitter? Hvilken mann ville ikke vært det i hans situasjon? Folk er jo fullstendig uten perspektiv. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 25.07.2018 00:38 Post subject: |
|
|
Hvorfor i alle dager skulle Coolen ha ringt KI om det? _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 25.07.2018 00:39 Post subject: |
|
|
Yv89 wrote: | Hvorfor i alle dager skulle Coolen ha ringt KI om det? |
Han har ringt kollegen sin for å ønske han lykke til videre og uttrykke sin respekt og sympati regner jeg med, så har det kommet fram litt av hvert. Det som er sikkert er at om kåre lyver, så kommer rini til å benekte påstandene, noe som neppe skjer. Med mindre koteng krever det da. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 25.07.2018 00:41 Post subject: |
|
|
Rini forveksler ukedager og KI utnytter situasjonen. Før en idiot KI er. Om det har vært et snev av sannhet så har det likevel vært for dumt å komme med dette dagen før årets viktigste kamp. Helle bensin på bålet og skyte seg selv i foten vil jeg si. KI kunne blitt en martyr men blir tatt i en løgn av bitterhet... |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 25.07.2018 00:43 Post subject: |
|
|
enojado wrote: | Rini forveksler ukedager og KI utnytter situasjonen. Før en idiot KI er. Om det har vært et snev av sannhet så har det likevel vært for dumt å komme med dette dagen før årets viktigste kamp. Helle bensin på bålet og skyte seg selv i foten vil jeg si. KI kunne blitt en martyr men blir tatt i en løgn av bitterhet... |
Patetisk konklusjon. Fjortisjentetankegang |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.07.2018 00:45 Post subject: |
|
|
Det er da vel så enkelt som at dette er både sant og usant. RBK har jo garantert forhørt seg om han er interessert på et tidligere tidspunkt enn torsdag,hvis ikke mætte de forhørt deg med noen andre. Så ble han formelt tilbudt jobben torsdag.
Dette er normalt og ingen sak. Tull å dra dette opp. Pinlig av KI å utnytte en ikke-sak med eneste hensikt å dra klubben gjennom søla i media. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 25.07.2018 00:52 Post subject: |
|
|
vegran wrote: | MÃ¥ vi opp med en graf da?
Denne her beskriver vel egentlig veldig godt utviklingen under Kåre. Veldig bra i 2015, noe dårligere men greit i 2016, starta bra i 2017 men ble veldig dårlig utover. Bånn i bøtta i år.
 |
Det er vel på tide å oppsummere Kåres bragd som «Kåre-effekten». _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 25.07.2018 00:52 Post subject: |
|
|
Stubbelur wrote: | Dette er Internett, du har lov til å banne her. Ville du heller at vi skulle sittet her med en trener styret ikke har tillit til? |
Ja! Absolutt! |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 25.07.2018 00:56 Post subject: |
|
|
SHJINNJWÆST wrote: | enojado wrote: | Rini forveksler ukedager og KI utnytter situasjonen. Før en idiot KI er. Om det har vært et snev av sannhet så har det likevel vært for dumt å komme med dette dagen før årets viktigste kamp. Helle bensin på bålet og skyte seg selv i foten vil jeg si. KI kunne blitt en martyr men blir tatt i en løgn av bitterhet... |
Og flere er i tåkeheimen ser jeg... jada jeg ble forespurt om å bli neste hovedtrener for Andeby fk og første jeg gjør er å ringe nåværende trener.. haha jau, god bedring. |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 25.07.2018 01:00 Post subject: |
|
|
enojado wrote: | SHJINNJWÆST wrote: | enojado wrote: | Rini forveksler ukedager og KI utnytter situasjonen. Før en idiot KI er. Om det har vært et snev av sannhet så har det likevel vært for dumt å komme med dette dagen før årets viktigste kamp. Helle bensin på bålet og skyte seg selv i foten vil jeg si. KI kunne blitt en martyr men blir tatt i en løgn av bitterhet... |
Og flere er i tåkeheimen ser jeg... jada jeg ble forespurt om å bli neste hovedtrener for Andeby fk og første jeg gjør er å ringe nåværende trener.. haha jau, god bedring. |
Ingenting som tyder på at du i hele tatt har klart å få med deg hva Kåre er sitert på, eller hva som er blitt påstått i denne saken. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 25.07.2018 01:06 Post subject: |
|
|
SHJINNJWÆST wrote: | enojado wrote: | SHJINNJWÆST wrote: | enojado wrote: | Rini forveksler ukedager og KI utnytter situasjonen. Før en idiot KI er. Om det har vært et snev av sannhet så har det likevel vært for dumt å komme med dette dagen før årets viktigste kamp. Helle bensin på bålet og skyte seg selv i foten vil jeg si. KI kunne blitt en martyr men blir tatt i en løgn av bitterhet... |
Ingenting som tyder på at du i hele tatt har klart å få med deg hva Kåre er sitert på, eller hva som er blitt påstått i denne saken. |
Akkurat like godt som KI-skaren forklarer IK sms-en til KI: møtes? ... som samtlige hengte seg opp i.
Du får henge opp noen bilder på veggen til minne om tiden med KI.  |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 25.07.2018 01:09 Post subject: |
|
|
Tviler på at Kåre sitter og lyver, men at det er noe misforståelser med når første gang Coolen ble spurt om han kan ta over dersom det er nødvendig og når han fikk formelt spørsmål. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 25.07.2018 01:21 Post subject: |
|
|
Fasit: Coolen vil ikke direkte lyve om når han ble forespurt/tilbudt trenerjobben og sier sannheten, men slenger på "eller tre dager før trening" som kan oppfattes som at han har sagt feil dag, og håper det blir forbigått i stillhet.
Last edited by Oppkast on 25.07.2018 01:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.07.2018 01:28 Post subject: |
|
|
Kjenner vi Koteng som en som gidder å lyve for noe så trivielt som når Coolen ble forespurt om å ta over? |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 25.07.2018 01:36 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Kjenner vi Koteng som en som gidder å lyve for noe så trivielt som når Coolen ble forespurt om å ta over? |
Svært lite trolig. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 25.07.2018 03:52 Post subject: |
|
|
En mulig saksgang:
Koteng forhører seg med Coolen forrige mandag om han er villig til å steppe inn som hovedtrener på kort sikt hvis det skulle bli besluttet av styret at Kåre må gå? Coolen bekrefter at han kan stille opp som midlertidig trener ut sesongen om det skulle bli nødvendig.
Styremøtet før kampen på onsdag konkluderer med at nok er nok, og Kåre og Erik må gå.
Koteng informerer Coolen om at han ønsker et møte med ham torsdag morgen.
På møtet blir Coolen informert om at Kåre må gå, og at det blir pressekonferanse om ettermiddagen som han må forberede seg til. Han må ikke fortelle noen om at Kåre og Erik har sparken før de har fått beskjed av styret.
Torsdag ettermiddag får Kåre vite at han er sparket, og han ringer umiddelbart til Erik.
Deretter er det pressekonferanse, med Coolen men uten KÃ¥re/Erik.
Tidligere har vi sett både tårevåte avskjeder med Tørum/Hamrèn og en sparket trener som har innkalt til egen pressekonferanse (PJH), så det er vel lite å si på at pressekonferansen var uten Kåre og Erik. At mye allikevel kunne vært gjort annerledes er det vel liten tvil om, ikke minst med tanke på at styret må ha forstått at sparkingen kom til å vekke mye følelser både blant de som ble sparket og hos fansen.
Hva som ble sagt på dagens pressekonferanse er uvesentlig og Kåre burde holdt seg for god til å lage en sak som skaper støy dagen før årets viktigste kamp. Det er en større sak at han forsøker å skåre et poeng på prosessen frem til han fikk sparken enn at han burde forstå hvorfor han ble sparket, erkjenne fakta, og gå videre, uten å forstyrre lagets forberedelser til kamp, ikke mindre med tanke på den splittelsen som var mellom spillere og styret. |
|
Back to top |
|
 |
|