View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mikkelsen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 22.07.2018 01:38 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske sikker på at vi ikke har en trener klar, Koteng var ganske klar på det under intervjuet med adressa.
Samtidig synes jeg det var svært interessant hvordan han svarte når Rini Coolen og hans nederlandske kontaktnett ble nevnt.
I mine øye tyder mer og mer på at en fra Holland kan være på vei inn. Blir spennende å se hva som skjer. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 22.07.2018 01:48 Post subject: |
|
|
Jeg har en ønskeliste.
1: Ã…ge Hareide.
2: Trond Sollied. |
|
Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 22.07.2018 02:33 Post subject: |
|
|
[quote="gurgla"]Jeg har en ønskeliste.
2: Trond Sollied.[/quote]
Klarer du ikke å dra fram annet enn usmakelig og uspiselig, eller utdatert og tvilsomme holdninger, synes jeg du skal la være å poste.
Vi skal oppover etter KI. IKKE nedover og I feil retning.
Jeg sier her som i flere andre kanaler. Det kommer en ekte 433er, mest sannsynlig med en eller annen link til Ajax.
Og skal klubben først dra en signering pÃ¥ størrelse med Bendtnersigneringen opp av hatten, er den vÃ¥te drømmen Slatjko Buvač. |
|
Back to top |
|
 |
Svendsen Junior
|
Posted: 22.07.2018 04:32 Post subject: |
|
|
HÃ¥per selv pÃ¥ Marcel Keizer, Peter Bosz eller SiniÅ¡a Mihajlović til Ã¥ ta over. Alle tre har trent klubber godt over vÃ¥rt nivÃ¥, men om Koteng virkelig ønsker Ã¥ ta Rosenborg et steg videre er det dette nivÃ¥et vi mÃ¥ lete pÃ¥.
De oppfyller Kotengs kriterier om offensiv fotball og 4-3-3 også, og ingen av de har jobb for øyeblikket, så sånn sett er det "perfect match". |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 22.07.2018 09:49 Post subject: |
|
|
Mihajlović fÃ¥r jo Kjetil Rekdal til Ã¥ framsto som mentalt stabil.
Keizer har vel ikke imponert noen som helst. Peter Bosz derimot er en veldig interessant trener og 4-3-3-idealist som sannsynligvis vil prioritere sjansen til å dyrke spillestil sterkere enn økonomiske hensyn.
Ellers så er Michael Laudrup, Frank de Boer, Jordi Cruyff og Jaap Stam nycruyffianske trenere som er ledige på markedet. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 22.07.2018 10:09 Post subject: |
|
|
Et argument Koteng brukte under pressekonferansen som jeg bet meg merke i var noe slikt som "fordi vi har god økonomi nå" (og derfor kan vi ta oss råd til å ansette en trener som forventer høyere lønn enn det som har vært normalt for en RBK-trener?) |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 22.07.2018 11:00 Post subject: |
|
|
Greit nok det. Etterlønn til Kåre samt lønn&sign-on til ny koster det hvis treneren er god. Når det er sagt så krever ofte bedre trenere større budsjett for spillerkjøp. Spennende å se hvordan det slår ut. Kommer det en som er «helt ny» ift RBK og norsk fotball kan vi fort se en rydding i stallen og.
Tipper det fort handler om at de har råd til å gi Kåre etterlønn, og lønne ny trener på omtrent samme nivå. Ikke noe mer |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 22.07.2018 11:11 Post subject: |
|
|
Jeg tolket det som at man nå har råd til en bedre trener enn Kåre. Om budsjettet er på samme nivå som før, var jo Kåre, sine begrensinger til tross, den beste treneren vi kunne hatt. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 22.07.2018 11:40 Post subject: |
|
|
Kåres presisering om at "jeg er den beste treneren Rosenborg kan få", for den lønna som klubben har betalt ham, kan vel også tolkes dit hen om at klubben kanskje tenker på å hente inn noen som koster mer i lønn fra utlandet.
En annen tolking er at den som klubben ønsker seg ønsker å fullføre inneværende sesong, og om det for eksempel er Deila som tiltenkt å få en sjanse, så har han kanskje uttalt at det er aktuelt først etter at sesongen er over. Ergo er RC/TH en midlertidig løsning slik som da TH/EH vikarierte frem til Hamrèn kunne starte etter å ha fullført den danske sesongen med Aalborg. I så måte er Kåre sin uttalelse et stikk til de som tror det blir bedre av å hente inn en annen norsk trener, gitt de resultatene som Kåre kan vise til, men med forbehold om at det finnes dyktigere trenere, og da kun om man ser utenfor Norge og til en langt høyere lønn enn det klubben normalt bruker på trenerlønninger.
Jeg tror Koteng og styret tenker dit hen at nå prøver vi en ny strategi; vi går for en meritert trener som tidligere har lyktes med å spille den 4-3-3-fotballen som klubben ønsker seg og som også kan ta klubben et steg videre i Europeisk fotball. Og så får det koste det som det koster. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2018 11:51 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Jeg tror Koteng og styret tenker dit hen at nå prøver vi en ny strategi; vi går for en meritert trener som tidligere har lyktes med å spille den 4-3-3-fotballen som klubben ønsker seg og som også kan ta klubben et steg videre i Europeisk fotball. Og så får det koste det som det koster. |
Ja, dette er det som gir mest mening. De har formidlet til Kåre at de ønsker å hente fra en hylle over han, Kåre tror det er veldig vanskelig. Liker ambisjonsnivået til styret, men hvor realistisk det er å lokke storfisker til Lerkendal er jeg usikker på. Styret har på en måte kjørt en "all in" så får vi se om de treffer... |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 22.07.2018 11:55 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | nidaros997 wrote: | Jeg tror Koteng og styret tenker dit hen at nå prøver vi en ny strategi; vi går for en meritert trener som tidligere har lyktes med å spille den 4-3-3-fotballen som klubben ønsker seg og som også kan ta klubben et steg videre i Europeisk fotball. Og så får det koste det som det koster. |
Ja, dette er det som gir mest mening. De har formidlet til Kåre at de ønsker å hente fra en hylle over han, Kåre tror det er veldig vanskelig. Liker ambisjonsnivået til styret, men hvor realistisk det er å lokke storfisker til Lerkendal er jeg usikker på. Styret har på en måte kjørt en "all in" så får vi se om de treffer... |
Kanskje, men i så tilfelle er det en trener utenfor eliteserien. Deila nevnes, men det er samme hylle som Kåre mener nå jeg. Synes ikke KålEnga spiller en fotball jeg vil anse som ett steg opp for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2018 12:03 Post subject: |
|
|
Deila, Valakari og andre norske trenere er selvfølgelig ikke aktuelle. Ender man opp med noe sånt så har styret bommet fullstendig. |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 22.07.2018 12:05 Post subject: |
|
|
Jeg liker diskusjonen her inne. Spennende utenlandske navn, en drøm rett og slett. Og så sitter vi med Fagermo når neste års sesong sparkes i gang. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 22.07.2018 12:10 Post subject: |
|
|
Overraskes om vi ikke ender opp med middelmådigheter men regner med at de som er for sparkingen av Kåre klarer å rettferdiggjøre det også.. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 22.07.2018 12:16 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Overraskes om vi ikke ender opp med middelmådigheter men regner med at de som er for sparkingen av Kåre klarer å rettferdiggjøre det også.. |
Isåfall tror jeg styret har signert sin egen avskjed. Da velges de ikke på nytt. De må vise til et og helst to steg opp på trenersiden om de skal gjenvelges neste gang. |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 22.07.2018 12:16 Post subject: |
|
|
gurgla wrote: | Jeg har en ønskeliste.
|
Nå har vi nettopp sparket en trener grunnet spillestil og rævvafotball, og du ønsker deg Hareide hit? Hareide er overhodet ikke aktuell om det er noe hold i de uttalte kriteriene som må innfris av en rbktrener.
Last edited by SHJINNJWÆST on 22.07.2018 12:35; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2018 12:32 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Overraskes om vi ikke ender opp med middelmådigheter |
Hvor legger du lista for middelmådigheter? Som jeg skrev så ser jeg ingen i ES som kan regnes som et stort steg opp fra Kåre. Mener også at dersom de ender opp med Coolen på permanent basis så har de bommet. Men hva tenker du om et navn som Kasper Hjulmand? |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 22.07.2018 13:26 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Kasper Hjulmand? |
Prestasjoner med Nordsjælland (kun hele sesonger)
--------------------------------------------------------
2011/12:
Liga: 1. plass (2,06 poeng/kamp, 1,48 mål/kamp).
Cup: kvartfinale.
Europa: 0-1-1 (mål: 1-2).
2012/13:
Liga: 2. plass (1,82 poeng/kamp, 1,82 mål/kamp).
Cup: åttedelsfinale.
Europa: 0-1-5 (mål: 4-22).
2013/14:
Liga: 6. plass (1,39 poeng/kamp, 1,15 mål/kamp).
Cup: semifinale.
Europa: 0-1-3 (mål: 1-8 ).
2016/17:
Liga: 5. plass (1,36 poeng/kamp, 1,64 mål/kamp).
Cup: røk i 3. runde mot et lag fra nivå 2.
Europa: deltok ikke.
2017/18:
Liga: 3. plass (1,64 poeng/kamp, 2,11 mål/kamp).
Cup: åttendelsfinale.
Europa: deltok ikke.
Resultater i Europa, samlet: 0-3-9 (6-32).
I sommer vant Hjulmand sine første kamper i ecup, med to 2-1-seiere over nordirene Cliftonville.
Om disse prestasjonene er gode eller ikke, kan jeg ikke si så mye om. Kanskje noen som følger dansk fotball litt mer kan gi en vurdering? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2018 14:43 Post subject: |
|
|
Resultatene i Europa er nok for svake til at han vurderes. Ironisk nok har han blitt kritisert for å være for offensiv mot gode lag i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 22.07.2018 14:50 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Resultatene i Europa er nok for svake til at han vurderes. Ironisk nok har han blitt kritisert for å være for offensiv mot gode lag i Europa. |
Haha. Samme kritikken som NAE fikk i sin tid det. Ble jo rett og slett overkjørt de første årene. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 22.07.2018 15:20 Post subject: |
|
|
Siden jeg er så godt i gang, lager jeg like godt en oversikt over prestasjonene til den eneste andre treneren som er linket til oss
Seinäjoen Jalkapallokerho under Valakari
2012(Nivå 2, nyopprykket fra nivå 3):
Liga: 2. plass (1,74 poeng/kamp, 1,56 mål/kamp).
Cup: Runde 5 av 10, sin 2. runde, tap mot FC Jazz fra nivå 3.
2013(Nivå 2):
Liga: 1. plass (2,19 poeng/kamp, 1,89 mål/kamp).
Cup: Runde 3 av 9, sin 1 runde, tap mot lag fra nivå 3.
2014(Nivå 1, nyopprykket):
Liga: 2. plass (1,79 poeng/kamp, 1,21 mål/kamp).
Cup: kvartfinale.
Ligacup: 1. plass
2015:
Liga: 1. plass (1,82 poeng/kamp, 1,52 mål/kamp).
Cup: Runde 5 av 9, sin 1. runde.
Ligacup: kvartfinale
Europa: 0-0-2 (mål: 0-2), røk i 1. runde mot FH fra Island.
2016:
Liga: 3. plass (1,73 poeng/kamp, 1,48 mål/kamp).
Cup: 1. plass.
Ligacup: 2. plass
Europa: 0-1-1 (mål: 2-4), røk i 2. runde (sin 1.) mot BATE.
Resultater i Europa, samlet: 0-1-4 (2-6).
-------------------------------------------------------- |
|
Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 22.07.2018 16:16 Post subject: Re: Topptrener |
|
|
RBK_1917 wrote: | Hva med å kontakte vår gamle kjenning Viktoria Plzen for å forhøre oss om Pavel Vrba?
Han har i følge Transfermarkt et poengsnitt på over 2 poeng per kamp:
https://www.transfermarkt...ainer/4861
I følge Sillyseason.com hadde han også kun 175.000,- BP i årslånn da han trente Tsjekkia i 2016, så han bør absolutt være innenfor våre økonomiske rammer dersom ambisjonene er bedre resultater enn Kåre hadde
https://sillyseason.com/f...ach-73632/
|
Hva tenker dere her på forumet om dette forslaget? Ikke sett noen andre enn libido som har kommentert dette, og jeg mener dette absolutt er en topp 3-kandidat for oss  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2018 16:29 Post subject: |
|
|
Jeg for min del synes han ser veldig spennende ut. Usikker på hvor mye han eventuelt vil koste, og hvor interessert han er i en tur til Norge. Kjenner lite til fyren, men resultatene ser jo unektelig interessante ut _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
|