English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg BK - FC Lyn Oslo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.10.2006 22:19    Post subject: Reply with quote

Kritikken ballaballaballa retter mot Tettey begynner å bli latterlig. Uansett hva han gjør, er det negativt. I dag viste han, igjen, tegn på pasningssikkerhet, løpskraft og kreativitet. Mange ganger hadde han geniale pasninger som nesten endte opp i mål. Pluss at han hadde et skudd i krysstverra. Hans feil at Lyn scoret? Egentlig ikke. Det var bare HELT tifeldig at Lyn scoret akkurat da. Det kunne vært hvem som helst andre. Og hadde Solli gjort det samme, hadde du nok brukt de samme argumentene som jeg bruker nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 01.10.2006 22:20    Post subject: Reply with quote

HoldBrillan wrote:
Om du sier at det er kun Iversen som er grunnen til at vi er med i gullkampen, så er du en Dansk idiot.

Hvor siger jeg at han er den eneste grunden? Fakta er stadig at han har afgjort mange kamper for os.
Godt at have dig tilbage, troede du havde taget dit eget råd og flytet over til til rbk.no forummet. Men andre personer med samme høje standard som dig trak dig vel tilbage?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
dags
Veteran

PostPosted: 01.10.2006 22:24    Post subject: Reply with quote

Dessverre tror jeg i såfall Sigge tok med seg et par rbk.no-forumbrukere med skrivekløe over hit.
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 01.10.2006 22:29    Post subject: Reply with quote

Ta det rolig nå kjekken.
Veteran

PostPosted: 01.10.2006 22:31    Post subject: Reply with quote

Knerten_10, jeg er faktisk ikke enig med deg overhodet... Min støtte går til ballaballaballa sine innlegg angående Tettey. Når det gjelder det enorme fokuset her inne på Tettey sine feil, skyldes det i stor grad at folk virker helt blinde på Tettey her. Personlig mener jeg ikke Tettey er dårlig, men faktisk synes jeg han ødelegger rytmen i mange potensielt farlige situasjoner hvor RBK kunne ha skapt virkelig farlige ting. Ja, Tettey klarer jo å være med på å skape noe innimellom selv, men det skulle da heller bare mangle. Jeg synes alt i alt at han har for mange støttepasninger og mangler noe overblikk, som fører til at han stopper opp angrep.

Skjelbred anser jeg som et bedre alternativ. Virker som mer trøkk med en gang skjelbred er i tilsvarende situasjoner. Han har guts til å gjøre ting Tettey ikke klarer eller tørr. Kan være Skjelbred rett og slett har et bedre overblikk. Jeg synes ihvertfall Skjelbred er bedre.

Og all den tid Sapara forsvarer plassen, og Riseth spiller som vårt anker ut sesongen, ville jeg ha satt Tettey på benken...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.10.2006 22:31    Post subject: Reply with quote

Signaturen din traff ganske bra til slutt, da, Sigge...

Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 01.10.2006 22:32    Post subject: Reply with quote

Slutt å gnål og gled dere over 3 nye poeng!! Nå har vi 5 på brann, som garantert driter seg ut i morra Wink
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 01.10.2006 22:33    Post subject: Reply with quote

Jepp, sier litt om mine kunnskaper. Har brukt signaturen siden før seriestart.
Veteran

PostPosted: 01.10.2006 22:39    Post subject: Reply with quote

slapp av HoldBrillian
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.10.2006 22:39    Post subject: Reply with quote

rbk.no wrote:
Tettey var veldig aktiv og god i denne perioden, og stod bak mye av det Rosenborg produserte.

Tviler på at rbk.no favoriserer enkeltspillere, de er nok ganske nøytrale.
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 01.10.2006 22:40    Post subject: Reply with quote

Skjelbred skal ha skryt for innhoppet i dag! Tommel'n opp! Klar formstigning på gutten!

Vil uansett meddele at jeg har vært sykemeldt fra forumet en stund, men er nå tilbake for fullt. Jeg og Per Mathias har hatt lange dialoger. Tommel'n opp!
Veteran

PostPosted: 01.10.2006 22:49    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
Dessverre tror jeg i såfall Sigge tok med seg et par rbk.no-forumbrukere med skrivekløe over hit.

Jeg registrerer det samme. Dette er ikke noe chattested. Skriver man mange innlegg på kort tid, er det stor sannsynlighet for at innleggene er intetsigende og totalt unødvendige.

Dessuten er det utrolig slitsomt å lese så mange innlegg med negativ innfallsvinkel. Vi vinner kampen 2-1 etter herlig glød og innsats, og 90 % av diskusjonen i etterkant dreier seg om hvilke spillere som var dårlig, og hvem av forumbrukerne som tar "feil". Totalt meningsløst, og kvaliteten på forumet faller i takt med antall innlegg av en slik art.
langtind
Junior

PostPosted: 01.10.2006 22:52    Post subject: Reply with quote

Her kommer sammendraget fra TV2's fotballstudio i dag.

RBK - FC Lyn (Video - YouTube)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 01.10.2006 22:56    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Kritikken ballaballaballa retter mot Tettey begynner å bli latterlig. Uansett hva han gjør, er det negativt. I dag viste han, igjen, tegn på pasningssikkerhet, løpskraft og kreativitet. Mange ganger hadde han geniale pasninger som nesten endte opp i mål. Pluss at han hadde et skudd i krysstverra. Hans feil at Lyn scoret? Egentlig ikke. Det var bare HELT tifeldig at Lyn scoret akkurat da. Det kunne vært hvem som helst andre. Og hadde Solli gjort det samme, hadde du nok brukt de samme argumentene som jeg bruker nå.

Svar på dette enkle spørsmålet:

Hadde Lyn kunnet score om ikke Tettey hadde gitt bort ballen?

Ja det er tilfeldig, men målet hadde aldri kommet der om ikke Tettey hadde mistet ballen. Ballmissen fører til at Lyn kan kontre på ett RBK i full fart på veg i angrep.

Det er like tilfeldig at Stabæk putta i cup-finalen når Jamtfall slapp ned ballen på 2 meter. Målet kommer pga en feil. Og feilen denne gangen var Tetteys. Synd men sant.

Og det er det eneste jeg har sagt om Tettey idag, jeg har ellers ikke sagt ett pip om passningene hans, og det er flere som reagerer noe voldsomt, skulle nesten det er Perry som jakter på anmeldere som har gitt noen av spillerene hans 1 på børsen. At en enkelt setning kan skape slike reaksjoner er for meg en gåte.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 01.10.2006 23:01    Post subject: Reply with quote

For bare slutte mig til Brady, det fører ingen vejne at svare på indlæggene dine alligevel.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 01.10.2006 23:07    Post subject: Reply with quote

Man kan vel si det samme om dine.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 01.10.2006 23:11    Post subject: Reply with quote

Synes dagen i dag var knall jeg! Vi vinner nok en sliteseier, og har marginene med oss. Vi tangerer klubbrekorden i antall seire på rad, og legger press på alle bak oss i medaljestriden. Trekløveret Braaten, Iversen og Sapara fungerer fortsatt like forbanna bra, Molde er nærmere nedrykk, og Lillestrøm kommer aldri i nærheten av oss igjen i år. Til og med Ciljan er på vei tilbake i form. Hva er det å være negativ for i kveld?

Livet er rett og slett godt for småtroll i kveld!
Nero
Proff

PostPosted: 02.10.2006 00:03    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Zorac!

Vi bar tydelig preg av å være slitne på slutten av kampen i dag. Men likevel gjorde alle spillerne en heroisk innsats. All ære til dem!

Ivers er en goalgetter. Akkurat det vi trenger! RBK
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 02.10.2006 00:08    Post subject: Reply with quote

Katalysator wrote:
Går du på lykkepiller Brady? Du er jo mer optimistisk enn noen gang før, noe som forsåvidt er bra.

HAHA! kanonkommentar!

Ivers virker som han er nær sitt livs form og holder oss inne i gullkampen og hele laget virker proppet med lyst til å vinne. Sapara taper nesten aldri ballen før han går tom i andre omgang. Tettey gjør en veldig god kamp og snart sitter vel skuddene mellom stengene også.
Tommel'n opp!
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 02.10.2006 00:17    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:
Svar på dette enkle spørsmålet:

Hadde Lyn kunnet score om ikke Tettey hadde gitt bort ballen?

Ja det er tilfeldig, men målet hadde aldri kommet der om ikke Tettey hadde mistet ballen. Ballmissen fører til at Lyn kan kontre på ett RBK i full fart på veg i angrep.

Er enig med Ballaballaballa. Det er ikke tilfeldig at det er akkurat Tettey som mister ballen, da han var en av de svakeste på midtbanen igår. Og det er kanskje tilfeldig, men det er en grunn til at det ikke var Sapara som ga bort ballen og ga Lyn scoring
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 02.10.2006 00:38    Post subject: Reply with quote

Tettey legger ned en voldsom innsats for dagen, og er likevel en av de som blir minst slitne når kampen går mot slutten. Jeg er enig i at han ikke spilte noen strålende fotballkamp, men han får skryt for denne kampen fra meg.

Jeg er sjeleglad for at vårt trenerteam, i motsetning til dere balla og gamble, ser hvilken jobb Tettey gjør for laget. Dere foretrekker kanskje Fremskrittsparti-fotball også? Da løper man bare når det er til fordel for seg selv Wink

Jepp, Tettey mistet ballen oppe ved Lyns 16-meter før Lyns mål, og det vet han nok selv også. Det betyr ikke at han ene og alene er skyld i målet. Om noen av spillerne våre mister ballen etter å ha f.eks. utfordret en motspiller, skal de ikke slaktes. Det er herlig at våre spillere tør å prøve, i stedet for at frykten for å feile overvinner lysten til å utfordre. Ellers hadde det hadde vært mange høye skuldre på banen.

Det er glimrende at unge spillere som Skjelbred og Tettey får spille mye, det kommer til å betale seg senere i RBK-karrieren.

PS. Nå gidder jeg ikke høre mer negativt syt fra dere. Prøv å berømme laginnsatsen i stedet - det er ikke så verst det heller faktisk.
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 02.10.2006 00:46    Post subject: Reply with quote

Som sagt tidligere Tbone. Jeg hadde en enkelt setning, anngående Tettey, det er "TB" som drar igang diskusjonen.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 02.10.2006 00:46    Post subject: Reply with quote

Fantastisk kamp i dag - mye spenning, fart og moro. Iversen var, som nevnt her før, uvuurdelig som goalgetter. Sapara imponerer stadig og Braaten er virkelig livlig i andre omgang. Ellers synes jeg Tettey gjør en god jobb, tar de tunge offensive løpene uten ball og er flink til å jobbe tilbake. Masse positivt i dag, spesielt med tanke på at det er den tredje kampen denne uka.

Når det er sagt, så var det noen feil å peke på. Hirschfeld har usedvanlig mange slette involveringer og vi er heldige som ikke ble straffa for det. Videre ser jeg at det er akutt nød for nye forsvarspillere, tenker da spesielt på Basma og Roar. Roar er ikke god nok defensivt, mens Basma sliter med pasningspillet (noe Roar gjorde i dag også).

At Riseth har karantene neste kamp er positivt, tror ikke han hadde en eneste godkjent pasning i dag, hvis man da ikke regner med den målgivende flikken til Iversen. Det eneste aberet med Riseth's karantene er at det kan åpne for en Solli på midtbanen igjen - mitt verste mareritt.

Det er også på høy tid å skifte ut Storflor. Han stopper opp spillet med de dumme dragningene for å få ballen på høyrefoten og i dag klarte han ikke å få avgårde et godkjent skudd en gang. Håper, men tror ikke, at en av unggutta får sjansen der neste kamp.

NB! Beklager negativiten i innlegget, men det kommer ut ifra et ønske om en enda bedre innsats i neste kamp.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 02.10.2006 01:54    Post subject: Reply with quote

En av de beste innleggene jeg har lest idag Roamer!
Du var ærlig og kritisk, det synes jeg er meget bra. Tommel'n opp!

Kvaki wrote:
i dag var heldige. vi henger med i 70 minutter, så tar lyn helt over. de hang ikke med det så hjelpe løst ut.

Den siste 5-10minuttene var vi jo litt gode, vi ga dem lite rom.

gaMblE wrote:
Han hadde flere JÆVLIG dårlig skudd også, men de nevner du ikke nei... Rolling Eyes

Mange av skuddene var fra dårlige vinkler, et himmelhøyt noe som ofte skjer i en kamp og et skudd på tverliggern. Knallhardt, men synd det ikke gikk inn.

Kvaki wrote:
tetty gjorde det greit i dag. mener banens beste var braaten, han var elendig i første, men i andre var han utrolig god.

Helt utrolig å se Braaten, han jobbet sammen med Tettey hele kampen selv med det defensive. Flott kamp igjen av Braaten.

gaMblE wrote:
henning wrote:
Godt å se Tettey tilbake på sitt gode nivå!

Tilbake? Når har han vært på godt nivå?

Ikke kom med slike Idiotiske komentarer gaMblE! Tettey var veldig god idag, ofrer alt. Selv om han ferdighetmesig ikke er like god som Braaten osv. så jobber han utrettlig gjennom hele kampen. Elsker spillere som er døds-slitne når kampen er over, og det er Alexander Banor Tettey ofte.

attach wrote:
Eivind_12 wrote:
Yssouf Kone!! Han kunne gjort det samme, bare han hadde fått litt spilletid

Ha, den som er bedre enn de andre og presterer på trening får spilletid. Iversen gjør nettopp det. Hvordan vet du at Kone kunne gjort akkurat det samme? Er han en like bra lagspiller også? Sapara trengte ikke å spille seg inn. Kone har ikke klart det.

Er faktisk litt enig med "Eivind_12", at ferdighetmesig så er Kone på høyde med Iversen og han kan også skyte godt fra distanse (husker Molde-kampen). Får han flere i sjanser i RL osv, så blir dette bra, men at han bør starte det er jeg uenig i slik sitvasjonen er nå.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 02.10.2006 02:34    Post subject: Reply with quote

Steffen Iversen om seiern:
http://fotball.adressa.no...e65951.ece

Tørum om seiern:
http://fotball.adressa.no...e65950.ece
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
Page 14 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb