English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 211, 212, 213 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
danielsk
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 09:28    Post subject: Reply with quote

Svært blandede følelser for min del. Jeg liker personen Kåre svært godt og har lenge håpt at han skulle finne tilbake til suksessoppskriften fra 2015.

Dessverre mistet Kåre (og trenerteamet) fokus på å vedlikeholde grunnlaget for suksessen, som var spillestilen og samspillet. I Europa 2015 så vi livsfarlige ut i angrep, men vi gikk på store smeller på grunn av dårlig forsvarsspill. I 2016 og 2017 var vi bedre defensivt, men angrepsspill og samspill ble sakte men sikkert hvisket ut.

At trenerteamet ikke innså før denne sommeren at vi hadde mistet alt av det vi var gode på i 2015 har jeg slitt veldig med å forstå. Mitt inntrykk er at Kåre delegerte mye ansvar og ga stor tillitt til teamet rundt seg, så jeg er bekymret over at det er mye av den samme gjengen som sitter igjen.

Jeg håper virkelig at styret klarer å finne en trener som kan utvikle laget og ivareta klubbens verdier, men jeg er samtidig redd for en ny ørkenvandring der vi om 3-5 år angrer bittert på denne avgjørelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 09:37    Post subject: Reply with quote

danielsk wrote:
At trenerteamet ikke innså før denne sommeren at vi hadde mistet alt av det vi var gode på i 2015 har jeg slitt veldig med å forstå.

Sa ikke Koteng noe om at de hadde vært misfornøyde med KI i et års tid?
danielsk
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 09:43    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker ikke om styret, men om Kåre og trenerene rundt han. Refererer til det som skjedde tidligere i sommer, når de plutselig tok selvkritikk for at spillestil og samspill var dårlig, og de skulle begynne å jobbe med det på treningsfeltet igjen. Over 2 år etter alle andre hadde innsett forfallet.
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 20.07.2018 09:56    Post subject: Reply with quote

Folk som har fulgt treningene har rapportert at Kåre ikke har ledet treningene. Sånn som jeg har forstått det har treningene i stor grad vært ledet av Hoftun og Pereira? Hovedansvaret for spillerlogistikk ligger jo hos Bjørnebye, mens Pereira har vært ansvarlig for analyse. Hva har vært Kåres arbeidsoppgaver, rent fotballfaglig, det siste året?
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 09:59    Post subject: Reply with quote

Finnes det faktisk noen sannhet i akkurat det utsagnet der? Jeg har sett spede reporter av det og så har det spredd seg som ild i tørt gress, mens andre har vært på treninger og sagt at Kåre har vært veldig aktiv.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 10:00    Post subject: Reply with quote

Adressa forteller at det var Malmø som var interessert i Kåre tidligere i år.
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 20.07.2018 10:01    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg må understreke at jeg ikke har sett en eneste trening de siste tre årene. Så dette er bare et inntrykk jeg sitter med etter å ha lest her. Korriger meg gjerne hvis det er feil.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2018 10:02    Post subject: Reply with quote

Det kan være lett å få skylapper hvis man har veldig tro på den veien man har staket ut, og da er det essensielt å ha kompetente folk rundt seg som tør å utfordre deg på dine grunnleggende antakelser. Trenerne gjorde noen ofringsavgjørelser for å oppnå noen resultater de mente var nødvendige defensivt, men ble nok blinde for det at de samtidig rev ned alt som var bygget opp offensivt, og kanskje ikke helt i stand til å se sammenhengen.

For det skal man si til Kåres forsvar her: jeg tror ikke han har hatt den optimale sammensettingen av teamet rundt seg, og da tenker jeg spesielt på en assistenttrener helt uten trenererfaring, arvet fra en annen del av organisasjonen. At vi nå i denne endringsprosessen benytter sjansen til å tenke nesten like mye på hvem som skal fungere som assistenttrener, og hvilken rolle denne har rundt hovedtrener, det er et viktig suksesskriterium.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 10:14    Post subject: Reply with quote

Assistenttrener bør alltid velges av hovedtrener i mine øyne. Å trykke en assistent ned over ørene på en trener er lite optimalt for alle parter.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2018 10:19    Post subject: Reply with quote

Enig i det - hvis hovedtreneren har en veldig klar preferanse på person, så bør vi gå langt i å oppfylle det ønsket.

Men vi bør fortsatt ha klart for oss hvordan det fungerer - er assistenten for eksempel en hovedtrenerkandidat hvis sjefen finner grønnere gress, eller er han en integrert del av flyttelasset? Trenere som lykkes hos oss er alltid aktuelle for større klubber, og vi bør tenke langsiktig på rekrutteringen også av trenere.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 10:19    Post subject: Reply with quote

Når det er sagt tror jeg også Kåre er fryktelig sta når det kommer til spillestil. Eksempelvis i forhold til indreløperne. Det virket til slutt som at det ble viktigere for Kåre at høye indreløpere skulle fungere enn å være åpen for innspill fra andre fagpersoner. Som jeg sa tidligere i tråden tipper jeg at Kåres demonstrative tilbakegang til 4-1-5 mot Valur ble dråpen for styret, mens Kåre håpet at vi skulle vinne 6-0 med høye indreløpere og han kunne motbevise kritikerne sine en gang for alle.
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 12:07    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Når det er sagt tror jeg også Kåre er fryktelig sta når det kommer til spillestil. Eksempelvis i forhold til indreløperne. Det virket til slutt som at det ble viktigere for Kåre at høye indreløpere skulle fungere enn å være åpen for innspill fra andre fagpersoner. Som jeg sa tidligere i tråden tipper jeg at Kåres demonstrative tilbakegang til 4-1-5 mot Valur ble dråpen for styret, mens Kåre håpet at vi skulle vinne 6-0 med høye indreløpere og han kunne motbevise kritikerne sine en gang for alle.

Stiller meg bak dette. Virket som Kåre var besatt av å bevise at han hadde rett, og at alle andre tok feil. Tanken bak høye indreløpere var god nok den: de fleste lag i Eliteserien sitter ekstremt dypt i etablert forsvar mot RBK og stenger mellomrommet. Derfor er det "poengløst" å ha egne indreløpere såpass dypt, for når de mottar ballen så har de fortsatt to forsvarsledd foran seg. Tanken ved å sende indreløperne høyt var at hvis de hadde utgangspunkt på backlinje til motstanderen så kunne de møte mot ballfører og enten motta ballen umarkert i det lille bakrommet som fantes, eller så dro de med seg en stopper/back ut av posisjon. Det kunne ha fungert, om RBK hadde en sentral midtbane som evnet å slå disse pasningene gjennom første pressledd og på fot til møtende indreløper eller til ving på vei inn i bakrommet som ble åpnet av indreløpers bevegelser. Men i stedet ble det statisk 4-1-5 og trilling i backrekka.
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 12:46    Post subject: Reply with quote

Koteng 'live' på adressa.no kl.15blank.
Kan sende inn spm nå.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 12:47    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...i-seg-selv

Ingen overraskelse at Perry foretatt er bitter.

Quote:
Hvor bra fotballkunnskapen til de som sitter der er, vet jeg ikke.

Nei, det har du helt rett i, og det er ikke det eneste du ikke vet. Du har ikke peiling, Perry. Hold kjeft, så du ikke driter deg ut enda mer.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 12:53    Post subject: Reply with quote

Det vi derimot vet er at han som sitter på Fannrem har betydelig høyere fotballkompetanse enn Perry Smile
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 12:54    Post subject: Reply with quote

Fannrem >>>> Stjørdal

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 12:56    Post subject: Reply with quote

Er fra Fannrem. Kan bekrefte.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 12:58    Post subject: Reply with quote

vegardj wrote:
eksil wrote:
Da Hroar ble hfjernet var det også sterke reaksjoner basert på sympati. Visst var det synd på ham, men i ettertid ser man at det var riktig.

Nå er det ikke ikke følelser og sympati som er grunnen til at folk er kritiske og bekymret, da.

Edit: Beklager at jeg tar ting ut av kontekst, men jeg syntes det var en unødvendig ting å skrive.

Hei, ikke meningen å fremstå utidig. Her på forumet diskuteres det, stort sett, i en helt annen liga enn hva som skjer i kommentarfelt og på sosiale medier. Der er det helt vilt hvordan folk uttaler seg skarpt åpenbart uten særlig innsikt. Det var mer det jeg siktet til.

Forøvrig komisk at VG henvender seg til Perry for å kaste lys over saken...hjelpe meg han virker bitter på Rosenborg.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2018 12:59    Post subject: Reply with quote

Bitterfitta wrote:
– Styret bør helt klart gå i seg selv. Hvor bra fotballkunnskapen til de som sitter der er, vet jeg ikke. Men mange styrer i ulike klubber består av for lite fotballkunnskap. De er totalt uforberedt på hvordan det fungerer i en toppklubb, sier «Perry» til VG.

Ifølge Perry holder det altså ikke å være tidligere profilerte spillere for å påberope seg noen fotballkunnskap, man må egentlig ha kjent på overgangen til å være trener, og det presset det medfører. Så med mindre RBK-styret består av ham selv, Jönsson, Henriksen, By Rise, Eggen, Hansen og Sollied, så bør de egentlig bare holde kjeft og la treneren fortsette til han sjøldør, for you weren't there, man! Alle påvirkningsagentene! Ikke rart jeg mislykkes!

Gud bedre så glad jeg er for at vi er kvitt den nepa der. Hvordan noen lot seg sjarmere av ham er en gåte for meg.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 13:01    Post subject: Reply with quote

Assistenten til Lagerbeck, blitt storkar....
attityd!
Proff

PostPosted: 20.07.2018 13:17    Post subject: Reply with quote

Styret kunne ha handlet mot slutten av sesongen, og unngått å sette klubben og sesongen i fare. Denne brå og totalt uventede avslutningen av Kåre Ingebrigstens arbeidsforhold er ekstremt uproffesjonelt håndtert. Det er tydelig at styret ikke har vært åpne og transparente overfor trenerteamet angående forventninger og krav, samt konsekvenser dersom disse ikke ble møtt.

Spillergruppen har tidligere uttalt at Kåre har vært pedagogisk dyktig, har en ekstrem fotballkunnskap og at hans entusiasme har vært svært smittende. Det har vært gøy å spille under Kåre. Å tror at denne spillergruppen vil opptre lojalt og dra i samme retning overfor Coolen og hans planer fremover, vitner om total mangel på organisasjonsforståelse og menneskelig tilpasningsevne. Situasjonen ville vært en totalt annen om Kåre hadde mistet garderoben. Ikke bare er dette illojalt overfor Kåre og Hoftun, men også overfor Coolen.

Med de resultatene og titlene Kåre og Hoftun har levert siden 2015, hadde de klart fortjent å få sjansen ut sesongen med klar oversikt over konsekvensene dersom kravene ikke ble innfridd.

Hvorvidt man (les: styret) har god handlingsevne vurderes ikke kun ut fra gjennomførte handlinger, men også hvordan de utføres. Her står styret til stryk. Min personlige spådom er at vi ikke tar gull i serien, ryker ut i Europa før gruppespill og flere spillere blir solgt uten å bli erstattet.

De siste månedene (sett bort fra kun et par kamper, f.eks. Valur-kampene) viste laget god progresjon etter at Kåre tok til seg konstruktiv kritikk og la om treningene. Med Kåre i årene fremover hadde vi hatt gode muligheter til å utvikle en meget dyktig trener (innse det: han har et stort potensiale), samtidig som vi hadde opprettholdt resultater. Jeg tror Kåre har rett, RBK har ikke råd eller er ikke fristende nok til å lokke gode nok trenere hit til å realisere de (til tider usaklige) målene om Champions League. Dersom ryktene om Vallakari stemmer, er det bare å gi opp hele skjiten.
Back to top
Noldus!
Senior

PostPosted: 20.07.2018 13:26    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Merker jeg nesten skammer meg litt over måten dette ble gjort på. Synes helt klart at Kåre hadde fortjent bedre etter alt han har gjort for klubben. Det at han har vært litt på villspor føler jeg at kunne bli korrigert og med litt veiledning og bedre støtteapperat kunne det blitt virkelig bra.
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 20.07.2018 13:36    Post subject: Reply with quote

Hva om denne korrigeringen og veiledningen faktisk har funnet sted, men at Kåre ikke har vært så veldig ivrig på å la seg korrigere og veilede?
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 20.07.2018 13:36    Post subject: Reply with quote

attityd! wrote:
Det er tydelig at styret ikke har vært åpne og transparente overfor trenerteamet angående forventninger og krav, samt konsekvenser dersom disse ikke ble møtt.

Hvordan vet du det? Styret har jo til og med vært ute i media og sagt at de stiller høyere krav

attityd! wrote:
Spillergruppen har tidligere uttalt at Kåre har vært pedagogisk dyktig, har en ekstrem fotballkunnskap og at hans entusiasme har vært svært smittende. Det har vært gøy å spille under Kåre.

Om det har smittet så har det ihvertfall ikke vistes ute på banen, der ser spillerne oftere frustrerte ut enn noe annet.
Back to top
attityd!
Proff

PostPosted: 20.07.2018 13:41    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke mer enn dere - men både Kotens og Kåres uttalelser tyder på at det ikke har blitt kommunisert tydelig at en oppsigelse har vært aktuelt dersom ikke umiddelbar forbedring har blitt vist. Dette er særlig tydelig ettersom de siste måneders progresjon (treningsopplegg og tidsvis langt bedre prestasjoner) tydeligvis ikke har blitt vektlagt av styret.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 211, 212, 213 ... 271, 272, 273  Next
Page 212 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb