View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 24.05.2018 12:25 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | For noen år siden fikk FKH et straffespark da Per Verner Rønning ble skutt i ryggen. Det var ganske spesielt. |
Var i 2013.. husker Bille Nielsen skaut et elendig et.. tenk at du måtte minne meg på det _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.05.2018 13:31 Post subject: |
|
|
Var det samme år som Strandberg opplevde det samme? Ble skutt i ribbeina under en klassisk Strandberg-blokkering og viste til og med dommer rødt avtrykk på grillribba etter treffet, men dommeren sto på sitt.
Reginiussen hadde også en straffe imot på hands rundt den tida. Også den syntes jeg var feil (ball skutt opp i albue med kroppen bak), men jeg husker også det var lite protester.
Vi fikk relativt mye straffer imot i den perioden der, da hands vel var fokusområde for dommerne, og de skjøt fra hofta. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 24.05.2018 20:46 Post subject: |
|
|
Korrekt. Var vel hands og holding i feltet som var det store da. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.05.2018 22:27 Post subject: |
|
|
Oppmerksomheten om begge deler har heldigvis dabbet av. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.05.2018 10:53 Post subject: |
|
|
Løfaldli oppsummerer i 100 % Fotball:
Mønsterangrepene som nesten 20 000 hadde betalt billett for å se, eksisterte ikke. Nok en gang var det vanskelig å få øye på hvilken plan Kåre Ingebrigtsen hadde lagt før kampen.
Hvilket er meget presist.
Betalingsartikkel: Trøsten finnes, men du skal lete godt etter den
tl;dr Rosenborg trenger at andre norske lag, og spesielt de klubbene med størst potensiale, er så gode at vi får reell konkurranse. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 28.05.2018 12:03 Post subject: |
|
|
Det vi så i går var ikke noe nytt, forskjellen er at Brann er såpass gode at de straffer oss det vi er svake.
Forskjellen på lagene i går var at Brann løpte i ledige rom og var flinke til å stenge av våre rom. Dette ble veldig enkelt da vi ikke har ett offensivt spillemønster, samtidig som vi presser uten plan.
Elefantene i rommet heter Bendtner som ikke presser i det hele tatt og Kåre som ikke evner/tør å sette opp ett funksjonelt lag, men går for navn.
Vært bedre med 4-4-2 i går enn å la Søder prøve en rolle han ikke behersker. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 28.05.2018 21:04 Post subject: |
|
|
RBK mangler en ballsikker og kreativ ballsentral. I dag spiller vi med 3 indreløpere. RBK bør hente en maestro ballsentral asap. I tillegg mangler vingene våre fart. Vi trenger vinger med hurtighet. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 28.05.2018 21:23 Post subject: |
|
|
Ja, så enkelt er det. Men mye hadde sett annerledes ut med Samuel på banen. Han hadde kompensert for udugeligheten til Helland og Konradsen i feil rolle sentralt. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 28.05.2018 21:25 Post subject: |
|
|
Samuel hadde sikkert funket i en Ørjan Berg rolle også. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 28.05.2018 22:45 Post subject: |
|
|
Om vi får solgt Bendtner og samtidig frigitt lønnskostnadene så bør det kun stå en ting på blokka til Stig Inge: Sentral midtbanespiller.
Om man ikke finner en som er like god begge veier så bør man fokuserer på å finne en som er bedre offensivt enn defensivt. Litt kreativ og basisferdigheter på ett ok nivå, alt er bedre enn Konradsen.
Det er en viktig rolle og bør være det eneste man søker etter. Vi har mer enn nok dekning på resten.
Så har vi tre indreløpere som kan rullere i Konrad, Mike og Anders. I går trur jeg det hadde funket bedre med Rasmussen enn Klompfot Konrad. Det sier litt om nivået på våre sentrale midtbanespillere.
Vist man ikke finner en sentral så må man la Anders bli dyrket i den rollen. Beste alternativ i troppen. Vi mister litt offensivt men det positive er at Klomfot ofte kommer i boks, er fysisk sterk og god på hode. En liten maskin med enkle kortslutninger i ny og ned. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 28.05.2018 23:27 Post subject: |
|
|
Jeg tror altså Samuel hadde vært så god for oss at de andre svakhetene i laget hadde blitt kamuflert. Iallfall nok til at vi hadde vært rimelig suverene og ingen kunne kreve Kåre sitt hode på et fat. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.05.2018 23:54 Post subject: |
|
|
Vi hadde antakelig fått flere muligheter, men jeg tror ikke vi hadde sett noe mer offensivt samspill. Det er ikke først og fremst flere gode enkeltmannsprestasjoner jeg ønsker meg. Jeg vil se at laget fungerer godt som lag. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 29.05.2018 00:20 Post subject: |
|
|
haavarl sier det bedre enn jeg kladdet og forkastet første gang. Skal prøve på nytt; *kremt*
Samuel er som hvitløk og rosmarin. Det kommer til sin rett når du har et saftig lammelår å by på. Om du derimot holder på å koke kålrabi så trenger du noe mer som Jensen - havsalt, en smørklatt, og kværnet sort pepper.
Traff jeg? |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 29.05.2018 12:33 Post subject: |
|
|
Ja  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.05.2018 12:40 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig i at vi trenger en skikkelig sentral-midtbane-general. Bla heller opp store penger for en skikkelig god en. Vi kan helt seriøst ikke la Konradsen fortsette å spille sentralt. |
|
Back to top |
|
 |
Havstein Junior
|
Posted: 29.05.2018 12:58 Post subject: |
|
|
https://streamable.com/fqsjf
Brann ser her ut som Barcelona, ikke fordi de er så ballsikre, men fordi vi presser en og en. Ingen lag skal få holde på slik på Lerkendal. Utilgivelig slapt. Heldigvis mangler Brann avsluttere. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.05.2018 14:18 Post subject: |
|
|
Vi avskjærer jo ikke en pasningsbane. Det nærmeste vi kommer er når Helland(?) løper mot ballfører slik at sistnevnte må løfte ballen for å treffe en totalt umarkert mann bak, ellers er det elleve pasninger hvor vi ikke er i nærheten av å avskjære pasningsalternativer. Det her er jo bare en litt friere versjon av det vi kalte rangel'n (finner for øvrig lite treff på navnet på google - hva heter/kalles denne øvelsen offisielt?) på stor bane. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.05.2018 14:30 Post subject: |
|
|
Tysker? Det som kalles El Rondo på FIFA?
Det mest påfallende er jo at hver enkelt spiller tar ansvar kun for sin egen spiller, men konstant ligger for langt unna til å egentlig sette press på ham. Aldri mer enn en spiller som løper om gangen. |
|
Back to top |
|
 |
Havstein Junior
|
Posted: 29.05.2018 16:11 Post subject: |
|
|
Kan jo lure på om det var planen å presse 1 og 1? Eller om spillerne gav blaffen i planen? Eller eventuelt at det ikke var noen plan? |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 29.05.2018 16:58 Post subject: |
|
|
meget godt spørsmål Havstein |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 30.05.2018 03:09 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Det er ikke først og fremst flere gode enkeltmannsprestasjoner jeg ønsker meg. Jeg vil se at laget fungerer godt som lag. |
Amen! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.05.2018 12:17 Post subject: |
|
|
Ranheim har i utgangspunktet OBOS-stall på "deltid" med et solid forankret og tydelig spillemønster. Vi har på kanskje den beste stallen Eliteserien har sett post Eggen, men mangler samhandling i så å si alle aspekter av spillet. Resultatet er (enn så lenge) fryktelig lik poengfangst. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.05.2018 12:24 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Ranheim har i utgangspunktet OBOS-stall på "deltid" med et solid forankret og tydelig spillemønster. Vi har på kanskje den beste stallen Eliteserien har sett post Eggen, men mangler samhandling i så å si alle aspekter av spillet. Resultatet er (enn så lenge) fryktelig lik poengfangst. |
Dette sier jo alt om hvor dårlig RBK sin prestasjon er for tiden. Det som er mest skremmende er at de ikke ser det selv. Hadde vi hatt et tydelig spillemønster som hadde funket så hadde vi vunnet hver bidige kamp i Elisteserien. Men Kåre utnytter RBK på 30% av nivået. Hvem hadde gjort det dårligere med tanke på ressurser og stall i dag? En vanlig mann fra gata hadde ikke gjort det dårligere. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 30.05.2018 12:28 Post subject: |
|
|
Eller som Koteng sa det til Adressa etter Ranheim-kampen:
Quote: | Men på styrenivå kan jeg si at vi ikke helt spiller den fotballen vi ønsker å spille. Sannsynligvis kunne ikke én av Ranheim-spillerne forsvart en plass på laget vårt. Likevel er de vel så gode som oss i perioder. Dersom vi tar ut hele vårt potensial slik Ranheim gjorde, kunne vi sikkert spilt likt med Bayern München, sier Koteng. |
Null press  |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 31.05.2018 07:46 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Dette sier jo alt om hvor dårlig RBK sin prestasjon er for tiden. Det som er mest skremmende er at de ikke ser det selv. Hadde vi hatt et tydelig spillemønster som hadde funket så hadde vi vunnet hver bidige kamp i Elisteserien. Men Kåre utnytter RBK på 30% av nivået. Hvem hadde gjort det dårligere med tanke på ressurser og stall i dag? En vanlig mann fra gata hadde ikke gjort det dårligere. |
Det er ingen tvil om at Sportslig avdelings ønske om bedre individuelle egenskaper i forsvar og trening på å spille seg ut av eget forsvar har vært et helt mislykket prosjekt, som forhåpentligvis er avviklet, slik at vi vil se mer fremgang i det offensive spillet fremover.
Men de urealistiske forventningene du har bør du legge bort, hvis ikke vil du aldri få noen glede av å følge RBK. Å vinne alle kamper har vi kun gjort en gang, og det var ikke med NAE's filosofi, men med Hamrens kjedelige forsvarsfilosofi, ispedd litt NAE angrep i 2. halvdel av sesongen. Hadde Eggen trent dette laget, hadde vi sansynligvis etter brannkampen ledet serien på målforskjell.
Vi hadde antagelig spillt omtrent like mange dritkjedelige kamper mot svak motstand i innledningen som i år, og vi hadde antagelig tapt omtrent like mange poeng.
Forskjellen ville vært, at vi antagelig hadde slått både Moled og Brann, og når vi gjorde det, ville vi sett samhandling på høyt nivå og ikke enkeltmannsprestasjoner, slik det er i dag. |
|
Back to top |
|
 |
|