| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 27.05.2018 21:47 Post subject: |
|
|
Nuvel. Hadde det vært en kompetent dommer utpå der hadde Nicklas berga poeng på en fin måte i dag. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.05.2018 21:50 Post subject: |
|
|
| Driblevækk wrote: | | Nuvel. Hadde det vært en kompetent dommer utpå der hadde Nicklas berga poeng på en fin måte i dag. |
I og for seg sant, men på Lerkendal skal det være pari å faktisk gå i strupen på motstanderen fra starten av første omgang. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.05.2018 21:59 Post subject: |
|
|
| Driblevækk wrote: | | Nuvel. Hadde det vært en kompetent dommer utpå der hadde Nicklas berga poeng på en fin måte i dag. |
Er du uenig i at vi er et bedre lag med 433 og at Søderlund må spille etter prestasjonen mot FKH sist? |
|
| Back to top |
|
 |
arigold Junior
|
Posted: 27.05.2018 22:27 Post subject: |
|
|
Drit i dommeren, og drit i tabbene på målene til brann! Sist vi spilte med den formasjonen så ble vi pepet av banen av 20000 tilskuere etter en nitrist 1-1 kamp mot ranheim, ved å gå tilbake til en ren 4-3-3 og kamper med framgang både på spill og ikke minst sjanse skaping så velger han å gå tilbake til den formasjonen !
Det burde ene og alene være oppsigelsesgrunn! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.05.2018 22:29 Post subject: |
|
|
Helt enig! Glem dommeren. Glem Brann. Vi spilte elendig, og jeg tviler på om vi øver på å spille annerledes. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 27.05.2018 22:44 Post subject: |
|
|
| Enig. Vi spiller slik som Kåre har øvd på nå i snart to år, og verre og verre ser det ut. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.05.2018 22:46 Post subject: |
|
|
Du vil nesten til og med si at nå er det nok? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 27.05.2018 22:52 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke på noen områder at KI er særlig merkbart bedre enn Janne Jønnson eller Perry.
Jeg har en snikende følelse av at KI hadde litt tur da han kom. Det var så til de grader lite som skulle til for å få mer potensiale ut av troppen i 2014-15.
Tilbake til røttene og høy entusiasme og glimt i øyet. Vipps så kom vi i flyt. Laget med dobbelt så stort budsjett som de fleste konkurrentene. Selvfølgelig skulle det lite til. Så kom hverdagen sigende og vi har sakte men sikkert blitt transformert til en vassen ubestemmelig grøt som er minst like ille som under Perry og Janne. KI later til å mangle en grunnleggende klokkeklar tro på Eggens fotball. Vi har jo ikke spilt ordentlig 433 på flere år! Unntatt et par kamper nylig etter at han ble instruert av Koteng.
Det er på tide å innse at KI ikke er fremtiden for Rosenborg. Det er kun trønder-romantikk som har tillatt at han har fått så lite kritikk. Han ble mottatt som Messias men viste seg å være noe helt annet. Enkeltprestasjoner i Europa har han hatt. Men Tørum slo Valencia borte og hjemme i CL!! Og det året havnet vi vel utenfor pallen hjemme. Mot Ajax i høst slet vi bigtime mot et langt sterkere nivå, men Samuel vant omtrent på egen hånd.
De gode resultatene de siste par årene skyldes i størst grad økonomiske muskler og dermed forutsetninger for gode enkeltmannsprestasjoner. Det ser vi jo stadig.
KI har tilført en glimrende stall null samhandling og en forferdelig ståe.
Så lurer jeg på i hvor stor grad Hoftun har forgiftet KI. Han har jo tidligere harselert med at Eggen-fotballen er avleggs. Og Hoftuns rolle i avskiltinger av Eggen sist kommer jeg aldri til å tilgi ham. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 27.05.2018 22:55 Post subject: |
|
|
| Bare glem det. Kåre er rettmessig fredet, vi blir nummer to i denne søppelligaen og klarer kanskje EL med litt hell. Muligens vinner vi neste år igjen, når Brann går den uunngåelige knekken. Vi klager på manglende underholdning, mens laget stadig spiller 4-4-2(4-5-1) og vinner 1-0. Sånn går no dagan. |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 27.05.2018 23:01 Post subject: |
|
|
Dagens formasjon og laguttak var en kjempe tabbe av Kåre. En tabbe som bevitner at han ikke har det som skal til for å være hovedtrener på dette nivået.
Jeg er ikke fotball faglig dyktig nok til å uttale meg om alt mulig men jeg som de fleste er oppegående mennesker, til en viss grad
Vi har fomlet offensivt lenge og etter Ranheim kampen tok han endelig grep! 4-3-3 med klassiske vinger, alle mann i angrep, mer direkte i spillestil. Alle ser at dette fungerer, vi gjenkjenner ett vist mønster, folk ser 4-3-3 og vi vinner kamper og skaper mange sjanser.
Så, selv etter denne formstigningen og folkets optimisme så endrer han altså tilbake til en skeiv 4-3-3/4-4-2 med både Bendtner og Søder. Det er ikke og kommer aldri til å bli en suksess. Offensivt så mistet vi ALT det som har vært positivt i det siste.
Vi ble fanden meg stående i 4-1-5 igjen, store avstander med med og uten ball. Helt horribelt valg av Kåre og nå har han gjort samme feil to ganger.
1) Da han valgte å satse på denne 4-1-5 saken sin.
2) Da han, etter 4-3-3 suksess med pil i riktig rening, endrer tilbake.
Han må gå. Dette kan jo ikke fortsette? Vingle slik? Hvorfor skal en av nordens beste og største klubber ha en slik hovedtrener som åpenlyst ikke har de ferdighetene som kreves?
Nei jeg tok telling da han endret sin filosofi, i dag var det knockdown! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.05.2018 23:06 Post subject: |
|
|
KÃ¥re = Vingle Petter?? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 27.05.2018 23:10 Post subject: |
|
|
Jeg har vært avventende lenge, men nå mener jeg faktisk at Kåre har nådd sitt inkompetansenivå. Vingling, stahet, elendig kampstrategi og mangel på en synlig og konsistent kampplan. Jeg tror ikke Kåre fortsetter så lenge. Jeg tror ikke han får fyken, men han og klubben blir nok enige om å avslutte arbeidsforholdet. Jeg håper faktisk det nå! _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 27.05.2018 23:11 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | KÃ¥re = Vingle Petter?? |
#vinglekåre #Kåreout #boringrbk |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 27.05.2018 23:27 Post subject: |
|
|
http://www.rbkweb.no/vis/13339
Hvorfor kan man ikke bare være ærlig på det som er problemet vårt? Alle ser det jo. Han burde sagt:
- Vi sliter noe jævlig offensivt, det er grunnen til at vi taper denne kampen. Vi taper den fordi vi ikke har ett offensivt samhandlingsmønster. Vi taper ikke fordi Brann er sterke på dødballer eller noen uheldige dommersituasjoner. Vi er rett og slett dårlig offensivt og vi har vært det lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
Vondfoten Junior
|
Posted: 27.05.2018 23:33 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | Jeg ser ikke på noen områder at KI er særlig merkbart bedre enn Janne Jønnson eller Perry.
Jeg har en snikende følelse av at KI hadde litt tur da han kom. Det var så til de grader lite som skulle til for å få mer potensiale ut av troppen i 2014-15.
Tilbake til røttene og høy entusiasme og glimt i øyet. Vipps så kom vi i flyt. Laget med dobbelt så stort budsjett som de fleste konkurrentene. Selvfølgelig skulle det lite til. Så kom hverdagen sigende og vi har sakte men sikkert blitt transformert til en vassen ubestemmelig grøt som er minst like ille som under Perry og Janne. KI later til å mangle en grunnleggende klokkeklar tro på Eggens fotball. Vi har jo ikke spilt ordentlig 433 på flere år! Unntatt et par kamper nylig etter at han ble instruert av Koteng.
Det er på tide å innse at KI ikke er fremtiden for Rosenborg. Det er kun trønder-romantikk som har tillatt at han har fått så lite kritikk. Han ble mottatt som Messias men viste seg å være noe helt annet. Enkeltprestasjoner i Europa har han hatt. Men Tørum slo Valencia borte og hjemme i CL!! Og det året havnet vi vel utenfor pallen hjemme. Mot Ajax i høst slet vi bigtime mot et langt sterkere nivå, men Samuel vant omtrent på egen hånd.
De gode resultatene de siste par årene skyldes i størst grad økonomiske muskler og dermed forutsetninger for gode enkeltmannsprestasjoner. Det ser vi jo stadig.
KI har tilført en glimrende stall null samhandling og en forferdelig ståe.
Så lurer jeg på i hvor stor grad Hoftun har forgiftet KI. Han har jo tidligere harselert med at Eggen-fotballen er avleggs. Og Hoftuns rolle i avskiltinger av Eggen sist kommer jeg aldri til å tilgi ham. |
Ingen områder som Kåre er bedre enn Janne og Perry?
Han har vel tre seriegull, to cupgull og to EL Gruppespill (etter fritt minne) - Det er vel mer resultat enn de to vel?
Tur når han kom i 2014? Vel, han så potensiale i spillertroppen som Perry hadde totalt oversett. Det var blant annet rett inn med Selnæs og Helland - og 2015 sesongen viste vel hva som bodde i det laget. Tur eller ikke - han fant noe i den troppen som Perry ikke var i nærheten av, og det er jo jobben til en trener.
Enkeltprestasjoner i Europa? Det er vel en ganske sterk prestasjon å komme til Europa som Norsk lag slik det er blitt? Dessuten er det ikke helt riktig å sammenligne tidligere CL bragder med nåtiden på grunn av to ting etter min mening:
1. Rosenborg mister alltid sine beste spillere etter 1-2 gode sesonger. Tenk på laget under Eggen sin tid - da var det svært få utskiftninger i stallen fra år til år.
2. Den økonomiske forskjellen er mye større i dag enn den var før.
La oss ikke bli helt historieløse her, vi må huske hva vi kommer fra. X antall år med dårlige trenere og dårlige resultater. For min del så har Rosenborg endelig funnet en god match på trenersiden etter Eggen, og det blir for dumt å omtrent ønske et trenerbytte med de resultatene vi har hatt de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.05.2018 23:40 Post subject: |
|
|
| Jeg synes også det er tåpelig å snakke om trenerskifte nå. Samtidig er det Kåre kritiseres for helt på sin plass. Det går ann å kritisere uten å alltid tro at løsningen er at noen må gå, som enkelte tror. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 27.05.2018 23:40 Post subject: |
|
|
Kan du utdype hva du mener med at Rosenborg har god match med Kåre Ingebrigtsen? _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 28.05.2018 00:25 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Jeg synes også det er tåpelig å snakke om trenerskifte nå. Samtidig er det Kåre kritiseres for helt på sin plass. Det går ann å kritisere uten å alltid tro at løsningen er at noen må gå, som enkelte tror. |
Ja det ville blitt dramatisk om man byttet ut hovedtrener. I 2-3 dager ville det vært en voldsom mediaomtale hvor trykket på de ansvarlige ville vært stor. I tillegg måtte man jo hatt den nye treneren klar.
Vi vet jo ikke hva som skjer bak lukkede dører og det er jo svært lite info som lekker fra klubben. De ansvarlige for sport og styre har vell sett en negativ utvikling den siste tiden og det må jo ha vært møter, om ikke annet ett tema.
Etter Ranheim kampen var signalene fra Koteng og flere av garderobens viktigste menn klar:- Det vi har holdt på med er ikke bra nok og vi må gjøre en endring.
Noen dager senere er endringen ett faktum og vi tar tre strake seire hvor vi til tider viser flott angrepspill i en mer vant 4-3-3 med klassiske vinger og en Søder på topp.
Kåre ble feig. Han stoler ikke på denne klassiske 4-3-3 som vi kjenner så godt. Det valget han gjorde i dag er akkurat beviset på det. Han valgte det han mener er det trygge og riktige å gjøre i en slik type kamp.
Hvor uttrykk som:- angrep er det beste forsvar, er nå blitt til:- forsvar er det beste angrep. Kåre mener at RBK må bli bedre defensivt enn offensivt for å lykkes. Så legger han opp treninger og taktikk etter det.
Resultat: RBK 2018.
Bør han instrueres ennå engang? Lar han seg gjøre det? Bør vi sondere terrenget etter alternativer? Ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 28.05.2018 00:44 Post subject: |
|
|
Kåre gjør mye rart og virker ikke som en som har en klar plan for hvor han vil ta RBK fremover verken i spillerkjøp eller spillemønster... men han kan utvilsomt vise til gode resultater de siste årene og jeg tror vi vinner ligaen i år også. Eggen brukte mange år på å sette sammen laget, men forskjellen tror jeg er at Kåre ikke har en overordnet plan ala Eggen. Her er det mest, kjøpe gode spillere, sette en formasjon og håpe det går bra i en av Europas dårligste ligaer. Det fungerer nok i EL, men ikke i CL.
Ja jeg vil gjerne ha en trener ala Klopp til RBK, men det er vel å tro på julenissen at vi finner slikt gull som kan erstatte Kåre... Jeg har sett mange her inne som krever ny trener, men jeg har vel til gode å se en som kommer med ett godt forslag på hvem som skal ta over?
Jeg tror ikke noen av de Norske trenerne er mer i stand til å skape et langsiktig vinnerlag hos oss enn Kåre er pr i dag... Det er vel heller ingen av de som lukter RBK fotball i det de driver med kamp etter kamp.
Om vi skal ha ny trener på sikt, tenker jeg kanskje Koteng og gjengen bør skaffe seg en speider som faktisk reiser rundt og sjekker opp noen assistent trenere rundt om i Europa som lukter og føler RBK fotball i blodet... da kan vi kanskje finne noen som er gode nok til å ta over oss. Ulempen er at da er også sjansen stor for at den treneren, om han skulle ha suksess, forsvinner videre til en større klubb etter hvert også er vi tilbake til start. Ideelt sett burde vel en klubb av vårt kaliber hatt en fulltidsanalytiker som hele tiden opprettholdt en liste over mulige trenerkandidater slik at vi kunne fylt opp ledig posisjon om treneren dro, men der er vi ikke.
Vi er i Eliteserien og jeg tror det er mer realistisk at Kåre skaffer seg erfaring, får beskjed underveis at det forventes en logikk og tanke bak det han driver med osv osv slik at vi faktisk utvikler en ny Eggen selv som kan ta oss videre inn i fremtiden som Nordens beste lag. Noe annet tror jeg neppe kommer til å skje. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 28.05.2018 01:51 Post subject: |
|
|
| Trenger ikke å se så veldig langt. Ansett Svein Maalen. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 28.05.2018 01:54 Post subject: |
|
|
Ja hvor mange trofeer har han vunnet?
Kåre organiserte også feiende flott fotball i starten.
Gi han 2-3 sølvplasser og 1-2 cup gull, så kan vi prate mulig arvtager. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.05.2018 05:35 Post subject: |
|
|
| La han fortsette. Skal vi bytte trener nå blir det sikkert bare Ullsokk eller Keiko uansett... |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 28.05.2018 06:26 Post subject: |
|
|
Virker som han virkelig begynner å miste autoriteten i gruppa
https://www.vg.no/sport/f...-mot-brann _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 28.05.2018 06:37 Post subject: |
|
|
Svært mange gode observasjoner i den artikkelen ja. Spillerne ser det, publikum ser det, ….men Kåre?
Mike Jensen, kapteinen, ble litt bekymret etter forestillingen mot Brann:
– Det Rosenborg vi så mot Brann, minner meg om det Rosenborg vi «kravlet oss opp av» tidligere i vår; det var tungt, tregt og med dårlig press. Og da fungerer ikke Rosenborg, sier Jensen til VG i intervjusonen etter kampen. Han trodde RBK var «ferdig med den perioden», men mot Brann var RBK altså tilbake i sirupen som førte dem på avstand fra serielederen fra Bergen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 28.05.2018 06:55 Post subject: |
|
|
Dette er dramatisk faktisk. Føler at det nesten alltid er begynnelsen på slutten når denne muringen begynner å nå mediene. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
|