English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Juch
Veteran

PostPosted: 28.09.2006 21:11    Post subject: Reply with quote

TV2 kårer Sapi til banens beste med 7. Iversen og Braaten får også 7.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran

PostPosted: 28.09.2006 21:38    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Tettey var så dårlig egentlig, hvis en tar spillet i 1. omg i betraktning.. (Han tar ut Bernier ...)
Det ble slått en mer langt fra begge lag slik at det ble mye løping mellom 16 meteren uten at det ble utrettet stort av noen spiller.

I 2.omg spiller RBK mer ball, og da blir det lettere å utmerke seg.. Men Skjelbred spillte bra, mens Sapara var outstanding..

Å av de 4 spillerene som spillte på midtbanen i dag, så var Riseth den dårligste...

Jeg tviler på om det er så lurt å ha Sapara lengre bak på banen. nå mener jeg, med den løpskraften og teknikken som midtbanespillerene besitter at de burde prøve Sapara - Tettey- Skjelbred...
Jambi
Junior

PostPosted: 28.09.2006 21:42    Post subject: Reply with quote

Var det bare jeg som så at vi hadde tidenes dårligste ving i storflor i kveld? pinlig forestilling! han var faktisk akkurat like katastrofal som øvrebø! Det positive var derimot tre kløveret; Sappara, Braaten og Ivers! Satan så god Sappara er, deilig:D
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 28.09.2006 21:42    Post subject: Reply with quote

gaMblE wrote:
Håper vi får alle tre poengere inntil Høgmo kommer tilbake, regner med ett par poeng tap da.. Rolling Eyes

Virker som om alle har mye imot at PMH kommer tilbake. Tviler nok på at spillerne plutselig bestemmer seg for å springe mindre pga av en ny leder. Jeg vil også tru at Tørum vil få mer ansvar enn før PMH syke fravær.
Men personlig så trudde jeg alt var kjørt når Høgmo tok perm og Tørum tok over. Men jeg ble motbevist, ble jeg ikke?

EDIT: Off-topic
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.09.2006 21:46    Post subject: Reply with quote

Jambi wrote:
Var det bare jeg som så at vi hadde tidenes dårligste ving i storflor i kveld?

Meget sannsynlig. Han har fått mye skryt i tråden her, og det med rette. Klart førstevalg fremfor Solli, etter min mening.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.09.2006 22:00    Post subject: Reply with quote

Jambi wrote:
Var det bare jeg som så at vi hadde tidenes dårligste ving i storflor i kveld? pinlig forestilling! han var faktisk akkurat like katastrofal som øvrebø!

Ja, du er den eneste. Tommel'n ned
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 28.09.2006 22:03    Post subject: Reply with quote

Hvorfor hadde alle pressefolk og Tromsø-spllere\støtteapparat det for seg at det ble lagt til 4 minutt i første omgang? var da vitterlig bare ett?
Back to top
Keef
Senior

PostPosted: 28.09.2006 22:13    Post subject: Reply with quote

1 minutt ja

a sphincter says what?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.09.2006 22:32    Post subject: Reply with quote

Må si meg mektig imponert over alle som uttaler seg om medgangsdømming pga tillegg i dag! Helt ekstremt få diverse fora på nettet! Garantert nordlendinger, bergensere og romerikinger de aller fleste, da. Litt godt også!Smile
Roamer
Veteran

PostPosted: 28.09.2006 22:49    Post subject: Reply with quote

Jambi wrote:
Var det bare jeg som så at vi hadde tidenes dårligste ving i storflor i kveld? pinlig forestilling! han var faktisk akkurat like katastrofal som øvrebø! Det positive var derimot tre kløveret; Sappara, Braaten og Ivers! Satan så god Sappara er, deilig:D

Nei, du var langt fra den eneste. Var mye klaging og roping fra tribunene der jeg satt ihvertfall. Jeg synes ihvertfall at Storflor var RBK's dårligste i dag, men han foretrekkes uansett foran Solli.
Henri
Legende

PostPosted: 28.09.2006 22:55    Post subject: Reply with quote

Storflor var usynlig i 1.omg, litt over middels i 2.omg, men bommer også på en fantastisk sjanse på 1-1.
Back to top
langtind
Junior

PostPosted: 28.09.2006 22:58    Post subject: Reply with quote

RBK - TIL: Etter kampen (Video - Youtube)

Intervjuer og oppsummering etter kampen fra TV2 Zebra. De av dere som var på kamp rakk vel ikke hjem til å få sett det Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedning
Legende

PostPosted: 28.09.2006 23:10    Post subject: Reply with quote

langtind: Hjertelig takk! Setter stor pris på den Wink
Back to top
Svendsea
Senior

PostPosted: 28.09.2006 23:22    Post subject: Reply with quote

Ja takk, mye bra bilder der..
Den nikkeserien til Braathen etter ca 5 minutter må jo brukes i neste Braathen/Rbk video.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 28.09.2006 23:27    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Var på lerkendal og forsøkte å sende Sapara som banens beste. Skrev "RBKBB 27" og sendte til 1985 og fikk følgende melding tilbake;

"Du må stemme med gyldig drakktnr. på aktuell spiller. Stemmekode: RBKBB <draktnummer>. Eksempel: RBKBB 7 (for Ørjan Berg). Tjenesten er levert av Telenor Mobil."

Jepp, opplevde akkurat det samme.
Back to top
langtind
Junior

PostPosted: 28.09.2006 23:43    Post subject: Reply with quote

MÃ¥lene fra kampen (Video - You Tube)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
syltynn
Proff

PostPosted: 29.09.2006 00:37    Post subject: Reply with quote

Kom i prat med en sos.ant. på byen i dag og han hadde noe virkelig interressant å fortelle;

Tromsøfolk,- og tromsfolk, er resultatet av en utvandring fra Armenia som bestod av (for det meste) tatere og sigøynere. Disse slo seg ned i Narva-bukta i dagens Russland. De kryssa østersjøen og kom til Nord-Sverige hvor de levde i ett med kvænene. Denne gruppa, kvænene og utvandrerne fra Armenia, ble jaget lengre nord av sør-samer som hadde sett seg lei. Denne situasjonen har fulgt dem, og kan derfor virke noget sytete (for alt det skulle være).Til slutt endte de opp i dagens Troms, hvor de grunnla hovedstaden Strøymr, som ganske enkelt betyr "strøm", som igjen beskriver vanskeligheten de hadde med å svømme over sundet, Tromsøsundet. Dette er byen vi i dag kaller Tromsø.

Visste ikke dette fra før, selv om jeg har hevda tidligere at de virker litt mer fysiske og ikke har helt øye for estetikk og gode mønstre som resten av oss "søringer" (som de kaller alt sør for polarsirkelen). Syntes dette virkelig var til oppklaring og tenkte jeg skulle dele det med dere..
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2006 01:02    Post subject: Reply with quote

Må bare poste fra Brann-bataljonen sitt forum.. Viser hvor langt folk er villig til å gå, og hvor kort de tenker når de kritiserer..

krøvel vellevold wrote:
Utmedsnolken wrote:
KEA wrote:
Selv om jeg lider av Alzheimer light kan jeg ikke huske at vi noensinne har fått 6 minutter tillegg på Stadion! Hos oss: skuespill, bårebæring, påtatte hodeskader…….men 6 minutter; NEVER! Men når RBK spiller: Man legger til den tiden som anses nødvendig for R,BK. Fuck Øvrebø! Fuck NFF! Fuck RBK!

Og som ikke poengforskjellen 42/40 er nok, så er målforskjellen 36-19 (+17)/35-25 (+10) verd ett poeng akkurat nå. Fuck dét også!

Leste etellerannet sted at det ble lagt til 7min under en Brann-Tromsø kamp nylig, uten at jeg skal gå god for det

Hvis det er i år du snakker om, så LEDET Brann ved 90 min. Så det har i hvert fall ikke hjulpet OSS!

Er så fantastisk god argumentasjon!Smile
dags
Veteran

PostPosted: 29.09.2006 01:03    Post subject: Reply with quote

- Det blir ikke rettferdig

Quote:
Henning Berg mener det varierer altfor mye fra dommer til dommer hva som blir lagt til i kampene. Men han støtter Tom Henning Øvrebøs vurdering om seks minutters tillegg på Lerkendal.

Her har jo Henning Berg et viktig poeng. Grunnen til at det blir så mye bråk for mye/for lite tillagt tid, er at reglene blir tolket meget forskjellig fra kamp til kamp, og til og med fra omgang til omgang.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2006 01:07    Post subject: Reply with quote

Jepps!

Stusser litt sjøl i dag, da Øvrebø velger kun det obligatoriske minuttet etter første omgang, med hodeskader og det hele, mens det blir hele 6 minutter i andre omgang. Kanskje årsakene henger sammen?

Forøvrig synes jeg det generellt sett legges til alt for lite, og det er kamper som i dag som bør være standarden. Lag kan drøye bevisst på alt som er av dødball, man ser ofte keepere som får gult kort for drøying, spillere vrir seg i smerte til de blir båret ut, da spretter de opp igjen, osv. Men det er skjelden man ser mer enn 3-4 minutter tillegg nærmest uansett drøying av tid. Eneste måte å bli kvitt svineriet (som det florerer av fra bortelag på Lerkendal) er å straffe lagene for det. Offansiv fotball bør belønnes!
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2006 01:13    Post subject: Reply with quote

Jeg har hørt at praksisen er helt annerledes i f.eks. Tyskland. Der legger man nesten aldri til ett eneste minutt etter førsteomgang og minimalt etter andreomgang. Noen som har fulgt bedre med og kan bekrefte det?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2006 01:22    Post subject: Reply with quote

I Tyskland spiller man to ganger førtifem minutter. Og that's it!

Nå har jeg ikke sett allverden tysk fotball, men jeg kan ikke huske å ha sett tillegg i det hele tatt. Men der er nå praksisen sånn, og alle er underforstått med det.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 29.09.2006 01:24    Post subject: Reply with quote

Dermed er det bare å sette i gang å filme, fortjenesten skulle være stor Smile
dags
Veteran

PostPosted: 29.09.2006 01:26    Post subject: Reply with quote

Ordnung muss sein.

Det er kanskje ikke så mye "liggetid" på spillerne heller da? Skulle jo tro at dette kunne utnyttes rått for bortelagene mot storlag som f.eks. Bayern München
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2006 01:39    Post subject: Reply with quote

Tror den tyske fotballen er såpass strukturert og under ordnede former, normer og regler, at sånn gjør man ikke. Kan ikke huske at en spiller har fått behandling på banen osv. Ting går veldig sømløst og organisert for seg i Tyskland, har jeg intrykk av. Veldig "klinisk" fotball.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb