| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Juch Veteran
|
Posted: 28.09.2006 21:11 Post subject: |
|
|
| TV2 kårer Sapi til banens beste med 7. Iversen og Braaten får også 7. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.09.2006 21:38 Post subject: |
|
|
Synes ikke Tettey var så dårlig egentlig, hvis en tar spillet i 1. omg i betraktning.. (Han tar ut Bernier ...)
Det ble slått en mer langt fra begge lag slik at det ble mye løping mellom 16 meteren uten at det ble utrettet stort av noen spiller.
I 2.omg spiller RBK mer ball, og da blir det lettere å utmerke seg.. Men Skjelbred spillte bra, mens Sapara var outstanding..
Å av de 4 spillerene som spillte på midtbanen i dag, så var Riseth den dårligste...
Jeg tviler på om det er så lurt å ha Sapara lengre bak på banen. nå mener jeg, med den løpskraften og teknikken som midtbanespillerene besitter at de burde prøve Sapara - Tettey- Skjelbred... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Jambi Junior
|
Posted: 28.09.2006 21:42 Post subject: |
|
|
| Var det bare jeg som så at vi hadde tidenes dårligste ving i storflor i kveld? pinlig forestilling! han var faktisk akkurat like katastrofal som øvrebø! Det positive var derimot tre kløveret; Sappara, Braaten og Ivers! Satan så god Sappara er, deilig:D |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 28.09.2006 21:42 Post subject: |
|
|
| gaMblE wrote: | Håper vi får alle tre poengere inntil Høgmo kommer tilbake, regner med ett par poeng tap da..  |
Virker som om alle har mye imot at PMH kommer tilbake. Tviler nok på at spillerne plutselig bestemmer seg for å springe mindre pga av en ny leder. Jeg vil også tru at Tørum vil få mer ansvar enn før PMH syke fravær.
Men personlig så trudde jeg alt var kjørt når Høgmo tok perm og Tørum tok over. Men jeg ble motbevist, ble jeg ikke?
EDIT: Off-topic |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.09.2006 21:46 Post subject: |
|
|
| Jambi wrote: | | Var det bare jeg som så at vi hadde tidenes dårligste ving i storflor i kveld? |
Meget sannsynlig. Han har fått mye skryt i tråden her, og det med rette. Klart førstevalg fremfor Solli, etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 28.09.2006 22:00 Post subject: |
|
|
| Jambi wrote: | | Var det bare jeg som så at vi hadde tidenes dårligste ving i storflor i kveld? pinlig forestilling! han var faktisk akkurat like katastrofal som øvrebø! |
Ja, du er den eneste.  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 28.09.2006 22:03 Post subject: |
|
|
| Hvorfor hadde alle pressefolk og Tromsø-spllere\støtteapparat det for seg at det ble lagt til 4 minutt i første omgang? var da vitterlig bare ett? |
|
| Back to top |
|
 |
Keef Senior

Joined: 05 Feb 2006 Posts: 228 Location: 13 hodekråka unna stadion.
|
Posted: 28.09.2006 22:13 Post subject: |
|
|
1 minutt ja _________________
a sphincter says what? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.09.2006 22:32 Post subject: |
|
|
Må si meg mektig imponert over alle som uttaler seg om medgangsdømming pga tillegg i dag! Helt ekstremt få diverse fora på nettet! Garantert nordlendinger, bergensere og romerikinger de aller fleste, da. Litt godt også! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 28.09.2006 22:49 Post subject: |
|
|
| Jambi wrote: | | Var det bare jeg som så at vi hadde tidenes dårligste ving i storflor i kveld? pinlig forestilling! han var faktisk akkurat like katastrofal som øvrebø! Det positive var derimot tre kløveret; Sappara, Braaten og Ivers! Satan så god Sappara er, deilig:D |
Nei, du var langt fra den eneste. Var mye klaging og roping fra tribunene der jeg satt ihvertfall. Jeg synes ihvertfall at Storflor var RBK's dårligste i dag, men han foretrekkes uansett foran Solli. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.09.2006 22:55 Post subject: |
|
|
| Storflor var usynlig i 1.omg, litt over middels i 2.omg, men bommer også på en fantastisk sjanse på 1-1. |
|
| Back to top |
|
 |
langtind Junior

|
Posted: 28.09.2006 22:58 Post subject: |
|
|
RBK - TIL: Etter kampen (Video - Youtube)
Intervjuer og oppsummering etter kampen fra TV2 Zebra. De av dere som var på kamp rakk vel ikke hjem til å få sett det  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.09.2006 23:10 Post subject: |
|
|
langtind: Hjertelig takk! Setter stor pris på den  |
|
| Back to top |
|
 |
Svendsea Senior
|
Posted: 28.09.2006 23:22 Post subject: |
|
|
Ja takk, mye bra bilder der..
Den nikkeserien til Braathen etter ca 5 minutter må jo brukes i neste Braathen/Rbk video. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.09.2006 23:27 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | Var på lerkendal og forsøkte å sende Sapara som banens beste. Skrev "RBKBB 27" og sendte til 1985 og fikk følgende melding tilbake;
"Du må stemme med gyldig drakktnr. på aktuell spiller. Stemmekode: RBKBB <draktnummer>. Eksempel: RBKBB 7 (for Ørjan Berg). Tjenesten er levert av Telenor Mobil."
|
Jepp, opplevde akkurat det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
langtind Junior

|
|
| Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 29.09.2006 00:37 Post subject: |
|
|
Kom i prat med en sos.ant. på byen i dag og han hadde noe virkelig interressant å fortelle;
Tromsøfolk,- og tromsfolk, er resultatet av en utvandring fra Armenia som bestod av (for det meste) tatere og sigøynere. Disse slo seg ned i Narva-bukta i dagens Russland. De kryssa østersjøen og kom til Nord-Sverige hvor de levde i ett med kvænene. Denne gruppa, kvænene og utvandrerne fra Armenia, ble jaget lengre nord av sør-samer som hadde sett seg lei. Denne situasjonen har fulgt dem, og kan derfor virke noget sytete (for alt det skulle være).Til slutt endte de opp i dagens Troms, hvor de grunnla hovedstaden Strøymr, som ganske enkelt betyr "strøm", som igjen beskriver vanskeligheten de hadde med å svømme over sundet, Tromsøsundet. Dette er byen vi i dag kaller Tromsø.
Visste ikke dette fra før, selv om jeg har hevda tidligere at de virker litt mer fysiske og ikke har helt øye for estetikk og gode mønstre som resten av oss "søringer" (som de kaller alt sør for polarsirkelen). Syntes dette virkelig var til oppklaring og tenkte jeg skulle dele det med dere.. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.09.2006 01:02 Post subject: |
|
|
Må bare poste fra Brann-bataljonen sitt forum.. Viser hvor langt folk er villig til å gå, og hvor kort de tenker når de kritiserer..
| krøvel vellevold wrote: | | Utmedsnolken wrote: | | KEA wrote: | Selv om jeg lider av Alzheimer light kan jeg ikke huske at vi noensinne har fått 6 minutter tillegg på Stadion! Hos oss: skuespill, bårebæring, påtatte hodeskader…….men 6 minutter; NEVER! Men når RBK spiller: Man legger til den tiden som anses nødvendig for R,BK. Fuck Øvrebø! Fuck NFF! Fuck RBK!
Og som ikke poengforskjellen 42/40 er nok, så er målforskjellen 36-19 (+17)/35-25 (+10) verd ett poeng akkurat nå. Fuck dét også! |
Leste etellerannet sted at det ble lagt til 7min under en Brann-Tromsø kamp nylig, uten at jeg skal gå god for det |
Hvis det er i år du snakker om, så LEDET Brann ved 90 min. Så det har i hvert fall ikke hjulpet OSS! |
Er så fantastisk god argumentasjon! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 29.09.2006 01:03 Post subject: |
|
|
- Det blir ikke rettferdig
| Quote: | | Henning Berg mener det varierer altfor mye fra dommer til dommer hva som blir lagt til i kampene. Men han støtter Tom Henning Øvrebøs vurdering om seks minutters tillegg på Lerkendal. |
Her har jo Henning Berg et viktig poeng. Grunnen til at det blir så mye bråk for mye/for lite tillagt tid, er at reglene blir tolket meget forskjellig fra kamp til kamp, og til og med fra omgang til omgang. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.09.2006 01:07 Post subject: |
|
|
Jepps!
Stusser litt sjøl i dag, da Øvrebø velger kun det obligatoriske minuttet etter første omgang, med hodeskader og det hele, mens det blir hele 6 minutter i andre omgang. Kanskje årsakene henger sammen?
Forøvrig synes jeg det generellt sett legges til alt for lite, og det er kamper som i dag som bør være standarden. Lag kan drøye bevisst på alt som er av dødball, man ser ofte keepere som får gult kort for drøying, spillere vrir seg i smerte til de blir båret ut, da spretter de opp igjen, osv. Men det er skjelden man ser mer enn 3-4 minutter tillegg nærmest uansett drøying av tid. Eneste måte å bli kvitt svineriet (som det florerer av fra bortelag på Lerkendal) er å straffe lagene for det. Offansiv fotball bør belønnes! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.09.2006 01:13 Post subject: |
|
|
| Jeg har hørt at praksisen er helt annerledes i f.eks. Tyskland. Der legger man nesten aldri til ett eneste minutt etter førsteomgang og minimalt etter andreomgang. Noen som har fulgt bedre med og kan bekrefte det? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.09.2006 01:22 Post subject: |
|
|
I Tyskland spiller man to ganger førtifem minutter. Og that's it!
Nå har jeg ikke sett allverden tysk fotball, men jeg kan ikke huske å ha sett tillegg i det hele tatt. Men der er nå praksisen sånn, og alle er underforstått med det. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 29.09.2006 01:24 Post subject: |
|
|
Dermed er det bare å sette i gang å filme, fortjenesten skulle være stor  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 29.09.2006 01:26 Post subject: |
|
|
Ordnung muss sein.
Det er kanskje ikke så mye "liggetid" på spillerne heller da? Skulle jo tro at dette kunne utnyttes rått for bortelagene mot storlag som f.eks. Bayern München _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.09.2006 01:39 Post subject: |
|
|
Tror den tyske fotballen er såpass strukturert og under ordnede former, normer og regler, at sånn gjør man ikke. Kan ikke huske at en spiller har fått behandling på banen osv. Ting går veldig sømløst og organisert for seg i Tyskland, har jeg intrykk av. Veldig "klinisk" fotball. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|