English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 38, 39, 40  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 03.04.2018 12:01    Post subject: Reply with quote

Jeg savner faktisk Bjørdal, det sier MYE om hvor god Rasmussen har vært i midtforsvaret så langt i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 03.04.2018 12:04    Post subject: Reply with quote

Syns kampen i går viste ganske tydelig at vi mangler en klar ballsentral i laget. En type a la Jone Samuelsen hadde passet bedre inn sentralt hos oss enn noen av de vi har på midtbanen. Han er vel uansett ikke aktuell for oss, men en type som ligner, som er god med ball, et aktivum og som involverer seg mye både i frispilling og offensivt. Samulsen var banens beste i går.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 03.04.2018 12:08    Post subject: Reply with quote

Vel, nå er det en gang slik at for talentuvtikling må spillere satses på. Rasmussen har et potensial som må jobbes med for at han skal kunne bli en god midtstopper. Vi var igjennom akkurat det samme med Skjelvik som til slutt ble en OK midtstopper. Stefan Strandberg det samme, var mye rusk der i starten.

Vi burde tatt tre poeng i går. Vi kløner bort to for andre kamp på rad. Med litt med gli så ville vi stått med 7 poeng på 3 kamper i stedet for 2. Det ville vært krise om vi det hadde endt 2-0 mot KBK og 0-1 mot Odd også. Fordi banespillet vårt og fordelingen i av rollene i forsvarsspillet vårt er horrible. Merk at i situasjonen hvor Meling klarerer i Rasmussen så slipper han sin markering helt på Vebjørn Hoff ( nr 9?)
Hadde Odd spilleren vært obs på dette hadde det blitt utlignet uansett.
Det var noe febrilsk over forsvarsspillet vårt som gjor at hver gang Odd hadde ballen på vår banehalvdel så var det ekstremt høy puls og nervøsiteten var synlig hos alle andre enn Tore.
Samme mot Sarpsborg, Samme mot KBK. Dette fører til enkle feil.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.04.2018 12:37    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Konradsen hevder se ser bedre ut på trening. Hvis de klarer å spille ordentlig på trening, hva i all verden stopper dem fra å spille ordentlig i kamp? Denne troppen bør virkelig ikke lide av nerver, de er en for en landets solid beste tropp. Syntes også det er bekymringsverdig at de ikke veit hva problemene er.

De som får sett treninger relativt ofte: Stemmer det at Kåre ikke er like mye 'med' på treningene som han var i 2014/15? Mannen som visstnok kan 433 så godt må jo ut på feltet hver dag.

Helland sier det samme i intervjuet etter kamp; i følge ham har de aldri vært bedre på trening den tida han har vært i klubben. Det må jo i så fall ligge fryktelig mye mentalt, selv om trening og kamp selvsagt er to vidt forskjellige ting.
enojado
Veteran

PostPosted: 03.04.2018 13:10    Post subject: Reply with quote

Hvis det er slik at KI tror han ikke trenger å være på feltet kan han like gjerne slutte... det er der jobben gjøres, ingen andre steder. Begynner å bli stor-kar kanskje!?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 03.04.2018 14:09    Post subject: Reply with quote

Hvem er det som sier at han ikke er på feltet? Selvsagt er han på feltet.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 03.04.2018 14:22    Post subject: Reply with quote

Jeg mener å ha hørt at han er langt mindre aktiv på feltet enn det han var tidlig i perioden sin. Ble nok skrevet dårlig av meg, men poenget står vel til en viss grad.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.04.2018 14:40    Post subject: Reply with quote

Dette burde vært laget

Hansen

Reitan - Reginiussen - Rasmussen - Hedenstad

Jensen / Konradsen - Trondsen - Meling

Helland / Levi - Bendtner - Adegbenro / Helland

Få Trondsen inn i midten. Få Meling opp på midtbanen. Reitan må inn. Helland og Adegbenro på kantene, Helland bytter side når Adegbenro nå er ute. Vet ikke hvem som er best av Mike og Konradsen som indreløper lenger. Mistenker sistnevnte men la begge prøve seg så tar man en avgjørelse på hvem som benkes.

Begynn å tren formasjon. Så blir det dette.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.04.2018 15:17    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Dette burde vært laget
Helland / Levi - Bendtner - Adegbenro / Helland

Helland på begge vingene og Bendtner i midten. Det støtter jeg.
Hedning
Legende

PostPosted: 03.04.2018 15:40    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 03.04.2018 15:54    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Hvem er det som sier at han ikke er på feltet? Selvsagt er han på feltet.

Han har gått fra å være sjefen på feltet, til sjefen for feltet. Han har selv forklart dette, at en hver trener i større klubber bygger et apparat rundt seg som tar seg av det meste av det foregår på feltet. Han mener spillerne hadde gått lei om han skulle holde på styre detaljer på feltet som i 2014 og 2015.

For meg blir problemet at KI egentlig ikke har noe å vise til som sjef for feltet. Han er derimot veldig god på feltet, akkurat som Eggen (som trolig var like god på begge deler), men i det han skal være sjefen for feltet, og ikke på feltet, trer han inn i en helt annen rolle. Han skal bestemme hvem som skal styre treningene, som ikke er han selv. Det er veldig lite som tyder på at KI er fantastisk i denne rollen. For meg blir det litt for tilfeldig at Hoftun og Pereira tilfeldigvis er de beste til å ta over dette ansvaret, hvert fall når Pereira overhodet ikke har tatt over KI's rolle, men kommet inn med helt nye ting, som er veldig langt fra det KI kom inn på feltet med i 2014.

Tanken med Pereira var at han med sine mer øvelsesbaserte treninger skulle utvikle spillernes individuelle ferdigheter, siden det gikk opp et lys for KI og Hoftun i 2016, at det var dette vi røk ut på i kvaliken til CL/EL. For meg blir dette litt for mye å "snu kappa etter vinden". Ja, selvfølgelig er vi dårligere individuelt enn motstanderne, men det har vi stort sett alltid vært i Europa. Grunnen til at vi slått fra oss i Europa er alltid et kollektivt så godt at spillerne individuelt ser langt bedre ut enn de faktisk er. Med Pereira fant man ut man skulle begynne å terpe mer basisferdigheter hos voksne spillere.

Pereira hører til på G16, der kan han jobbe med slik detaljer. I Rosenborg a-stall gjelder det å få maksimalt ut av ferdighetene spillerne faktisk besitter, og da er det samspill, relasjoner som får maks ut av hver enkelt spiller. Tanken om å utvikle spillere er god, men på seniornivå gjøres dette best med å spille og trene RBK-fotball. Ser man på kampene fra vårsesongen 2015 (da det var mest fokus på relasjoner, mindre tid til den typen treninger i det tette kampprogrammet på høsten) ser man en helt annen pasningssikkerhet. Det er som om spillerne våre var tre-fire hakk bedre individuelt enn motspillerne våre i tippeligaen selv om nivåforskjellen var mer eller mindre som i dag. I dag lugger det og enkle pasninger slås helt feil, indreløperbevegelsene er totalt bort, og dermed ser plutselig Mike Jensen bare ut som en vanlig ES spiller.

KI er en fantisk trener, men han burde ikke være hovedtrener. Få Hoftun ut som konsulent for lokalklubbene (finne på en rolle), la KI være assistent og sjef på feltet, få inn Geir Bakke som hovedtrener, og Pereira ned i utviklingsavdelingen igjen. Dette kommer selvfølgelig aldri til å skje. Aldri om KI blir degradert, selv om han åpenbart ikke takler rampelyset eller sjefsrollen særlig godt, men at han skulle akseptere å la seg degradere kan jeg ikke tenke meg. Til det har egoet vokst for mye.

Last edited by Nordens Lokomotiv on 03.04.2018 15:59; edited 1 time in total
Back to top
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 03.04.2018 15:59    Post subject: Reply with quote

Problemet er at Kåre har en posisjon i klubben nå som gjør at det aldri vil være naturlig eller akseptabelt for han å degraderes til assistent. Han må enten få laget på plass igjen eller finne seg en ny jobb. Får håpe på førstnevnte.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 03.04.2018 16:27    Post subject: Reply with quote

Hvordan kan du foreslå Geir Bakke når han står for 4-4-2 og vi har for det meste 4-3-3 spillere?

I fjor ble vi rundtspilt av mange lag. Blant annet Sandefjord. Vi er rett og slett ett dårlig taktisk lag. Ny trener er det behov for. Men dessverre vil ikke det skje noe mtp det KI har fått til de 3 siste åra.

Deila og Hjulmand (FCN) er de jeg ville foreslått.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 03.04.2018 16:43    Post subject: Reply with quote

Har sansen for Geir Bakke, men tror ikke han hadde vært noe treneremne for oss. Nå må vi for all del ikke begynne å bytte formasjoner og fotballideologier som vi begynte med i post-Eggen tida.
Havstein
Junior

PostPosted: 03.04.2018 17:06    Post subject: Reply with quote

Taper vi knepent mot Molde etter å ha spilt en god kamp, og skapt masse sjanser, er det neppe krise. Da er det fullt mulig å ta igjen med sedvanlig god høstform. Men om vi derimot taper mot Molde fullt fortent, da tror jeg det skal bli tøft å ta gull faktisk.
Back to top
everlong
Senior

PostPosted: 03.04.2018 17:41    Post subject: Reply with quote

Er ikke ofte jeg er enig med Joacim Jonsson, men her kommer han faktisk med noen brukbare poenger.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.04.2018 17:50    Post subject: Reply with quote

Spillet ser jo rett og slett ordentlig dårlig ut; ikke noe forbedring fra 2017 i det hele tatt.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 03.04.2018 18:16    Post subject: Reply with quote

Kan ikke se at denne saken er diskutert andre steder på forumet, så sakser inn noen sitater fra Mike Jensen og KI. Oppløftende å høre at dem ikke har trent på å ta så lite risiko i angrep, men at det heller er en konskevens av litt høye skuldre i kampsituasjon.

Quote:
– Nå skal vi snakke sammen og finne en god løsning på hvordan vi skal gjøre ting framover. Den første kampen ble spilt under vanskelige forhold. Vi fikk dårlig betalt mot Kristiansund mens kampen mot Odd var dårlig. Men det er en tendens at vi ikke får poeng. Vi leverer ikke, og nå begynner det å bli kritisk.

– Vi skal finne en vei ut av dette, noe jeg har kjempestor tro på at vi klarer. Vi må jobbe hardt, bruke hodet godt de neste dagene, og finne en felles måte å håndtere det på. Det nytter ikke at folk går rundt med egne tanker om hvorfor resultatene har vært som de har vært. Vi har litt problemer akkurat nå, men de er ikke større enn at de kan fikses, sier han.

Etter kampen mandag kveld var omkvedet fra RBK-leiren at ting ser bedre ut på trening enn i kamp for tiden.

Dette vil bli tema under samlingen på Brakka.

– Vi tar ikke med oss det vi øver på - og får til - på trening. Ofte under vanskeligere forhold enn i kampene, sier RBK-treneren.

– Jeg har et stort ansvar for at vi drar i samme retning. På banen er det meg som skal lede laget, blant annet i presset vårt. Jeg må erkjenne at det ikke har fungert, vi ser dårlige ut i presset og blir spredt i stedet for å opptre samlet, sier han.

Vegard2711
Legende

PostPosted: 04.04.2018 03:27    Post subject: Reply with quote

Synes starten i år minner om starten i fjor, bare at nå så går det stang ut hvor veldig mye gikk stang inn i starten i fjor. Da spilte de dårlig men vant mange kamper for det. Hadde det vært i fjor ville RBK trolig stått med 7 p og ikke 2 nå.

Uansett så må de ta seg sammen nå og få igang noe ordentlig spill. Molde må slås til helga for å unngå å, ikke bare havne for langt bak, men å unngå å gi Molde alt for stor selvtillit nå på starten av sesongen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 08:55    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser på utviklingen til laget, begynner jeg å lure på om ikke denne motgangen er bra for både klubb, trenerapparat og spillertropp.

Vi har glidd lett gjennom serien de siste par årene, og det kan se ut som det har sneket seg inn en følelse av at dette klarer vi uansett prestasjoner.

Kanskje har vi veldig godt av en sesong hvor vi må jage serieledelsen...
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 04.04.2018 17:54    Post subject: Reply with quote

Bør ikke Lundemo få sjansen som sentral igjen snart?

Det vi har sett av midtbanen de tre første kampene har vært begredelig. Og jeg river meg i håret når Konradsen tar rollen som ballfordeler.

Lundemo var solid i fjor, spesielt mot Ajax, og med mer rutine i posisjonen tror jeg han kan bli en svært god spiller. Langt foran Konradsen når det kommer til overblikk, ro med ball, hurtig ballbehandling/vende opp spillet.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 05.04.2018 09:06    Post subject: Reply with quote

Problemet er at hverken lundemo eller andre på det laget klarer å slå lange presise pasninger. Lundemoen er kun brukbar til å slå korte pasninger.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 05.04.2018 11:26    Post subject: Reply with quote

Det å ha noen som kunne slått noen litt enkle pasninger hadde jo også vært flott. Mot Odd gikk vertfall 3 ti meters pasninger utover sidelinjen.
vegran
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 19:44    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet om Kåre bruker Nils Arne som mentor nå? Han er vel ganske aktiv på treningsfeltet osv. i starten da Kåre tok over som trener. Nils Arne ser vel alle kampene og vet vel hva som må gjøres for for at ting skal fungere på banen.
Rart om han ikke kommer med noen leksjoner. Kåre har jo åpenbart no clue selv på hva som er galt.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 20:38    Post subject: Reply with quote

To nye «ballspillere» inn ville gjort susen, en erstatter for Anders sentralt og en forsvarspiller. Jeg er også kritisk til Helland. Nå var ikke Levi på hugget sist kamp, men jeg ville gitt han flere sjanser på h. ving i noen kamper.
Nå er vår klart beste spiller, Samuel, ute og det er dramatisk. DeLanley var en katastrofe og la oss håpe Zechini får det til.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 38, 39, 40  Next
Page 9 of 40

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb