English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 10:30    Post subject: Reply with quote

Søder inn gir oss mer fleksibilitet. Han er i tillegg en spiller jeg absolutt hadde hatet å se for et annet lag. Målgarantist når han er i form.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert

PostPosted: 22.01.2018 11:03    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
Jeg er positiv til Søderlund inn, da har vi 2 sterke spisser.

Ingen mangel på klæbb heller. Embarassed
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 22.01.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

Søder er en fin mann å ha i Rosenborg, det har han bevist før. Dårlig til å avslutte og putte, men en utrolig 1. forsvarer og en type spiller som er veldig fint å ha. Som person er han vel også veldig bra uten at jeg kjenner han noe mer enn gjennom media. Men virker ikke som en fyr som tar stor plass.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

Med dagens spiss situasjon i RBK tar jeg imot Søder med åpne armer. Så lenge han finner seg i å sitte på benken, som han egentlig er for god til i ES sammenheng. Så er han jo iallefall ifølge vår ass. trener et godt alternativ på vingen og.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

Spilte han ikke midtstopper noen ganger også - med greit resultat?

Dette er rimelig spekulativt, men det kan jo hende de tenker på han som reserve i midtforsvaret også - dersom det skulle bli skader og suspensjoner som gjør at det blir litt for uerfarent i midtforsvaret.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.01.2018 13:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tar det for gitt at dette (eventuelt) er tenkt som Bendtners erstatter på sikt, ikke bare under VM. Om vi henter Søder tilbake og ikke selger Bendtner, sitter vi med et ganske heftig luksusproblem på midtspissplass. Ved seriestart 2019 vil vi da fort kunne ha både Bendtner, Søderlung og Vilhjlamsson, i tillegg til Helmersen og Botheim på vei opp - selv om det da er nærliggende å tro at det kan bli utlån på minst en av disse.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.01.2018 13:20    Post subject: Reply with quote

Som Bendtner-backup i sommer, med Vilhjalmsson ute, er jo Søder perfekt.
Jonas
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 16:35    Post subject: Reply with quote

For god+for høy lønn til å være backup til Bendtner i en klubb som RBK. For dårlig til å være spiss på det nivået vi ønsker å være. Ender på takk, men nei takk. Erstatteren til Bendtner den dagen han drar må være et hakk eller tre over Søder. Hyggelig type, men ender på nei.
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 16:52    Post subject: Reply with quote

Søderlund som backup kan man ikke klage på, men skeptisk til han som førstevalg den dagen Bendtner drar, som han nok isåfall vil være tiltenkt.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 17:58    Post subject: Reply with quote

Søderlund åpner for retur til Eliteserien

Alexander Søderlund ønsker seg bort fra St. Etienne, nå åpner han for en retur til norsk fotball.

Franske fotballsider har den siste tiden meldt at Søderlund nærmer seg gamleklubben Rosenborg. Han bekrefter selv at han har snakket med klubben, men vil vente med å se hva som skjer før han tar en avgjørelse. Det samme gjelder for en annen tidligere klubb, nemlig Haugesund.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.01.2018 19:54    Post subject: Reply with quote

Tror lokalavisa Le Progres er orginalkilden til mange av disse nettstedene i dag. De hevder at RBK har kommet med et konkret tilbud til St. Etienne, som er positive til overgang: Söderlund vers un retour à Rosenborg

Quote:
L’international norvégien est arrivé à Saint-Etienne il y a deux saisons en provenance de Rosenborg. Un club où il n’a laissé que de bons souvenirs et qui a émis le souhait de le récupérer.

Ses dirigeants ont fait une offre à leurs homologues stéphanois qui ne sont pas contre un départ. Söderlund est loin d’être opposé à ce retour à condition de trouver un terrain d’entente financier. Une issue favorable est attendue dans les prochains jours.

Google-oversetteren wrote:
The Norwegian international arrived in Saint-Etienne two seasons ago from Rosenborg. A club where he left only good memories and who expressed the wish to recover it.

Its leaders have made an offer to their counterparts Etienne who are not against a departure. Söderlund is far from opposed to this return as long as he finds a financial middle ground. A favorable outcome is expected in the coming days.

Litt mer fra intervjuet i Haugesunds Avis, som Eurosport omtalte:

Det norske overgangsvinduet stenger ikke før i slutten av mars.

– Ja. Skjer det ikke noe nå, kan det fort skje at jeg kommer hjem. Alle muligheter er åpne, sier Søderlund.

Ifølge 30-åringen har «mange norske klubber» forhørt seg om situasjonen hans.

– Har Rosenborg vært i kontakt i dette overgangsvinduet?

– Ja, det har de. Men jeg må bare se hva som skjer, sier Søderlund.

– Hva med FKH?

– Jeg har også snakket med FKH. Men det var mer at de ønsket å vite hva jeg tenkte, sier landslagsspissen.

Les mer: Har vært i kontakt med både Rosenborg og FKH

Kan virke som om skepsisen mot å konkurrere med Bendtner har blitt noe redusert den siste måneden? Er vel noe med fanden og fluespising.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 20:21    Post subject: Reply with quote

Elsker Søderlund. Hadde vært helt fantastisk å få ham hjem. Da hadde vi i hvert fall vært steike godt forspent offensivt.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 21:12    Post subject: Reply with quote

Får virkelig håpe han kommer tilbake!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 21:51    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg er litt usikker. Gøy med Søderlund, han har jo nesten kultstatus som en frustrerende trefot som bommer på åpenbare sjanser og setter de merkeligste. Men om Bendtner drar etter VM er nok ikke Søder spissen som sender oss til CL. Det er heller ikke noe videresalgspotensiale i fyren.

Det som likevel taler for er at han nok fint sklir inn i gruppa, vi vet hva vi får, og siste men ikke minst, han er kanskje den beste førsteforsvareren vi har hatt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.01.2018 22:08    Post subject: Reply with quote

Begge parter har mest lyst på leieavtale ut juli? Slik at det norske overgangsvinduet rekker å åpne.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 22:42    Post subject: Reply with quote

Hvis det tikker inn bud på Bendtner etter VM så er Søder en bra mann å ha på plass, fremfor å panikkhandle spisser om sommeren. Men samtidig skeptisk ja... vi hadde aldri slått Ajax med Søder fremfor Bendtner!
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 22.01.2018 23:44    Post subject: Reply with quote

Spettet imponerte stort med det laveste tempoet vi hadde sett siden Gamsten og Riise herjet på landslaget. Befriende at det er toppspisser derute, som stort sett alle på forumet hadde hatt en sjans til å løpe fra - uten slalomsko naturligvis.

Når det er sagt er Spettet en fin fyr, og han klarte seg brukbart sosialt sist han var her. Er han god nok, er han god nok. Bør dog ikke holde en plass på navnet - skal han spille må han være presentivt bedre enn talentene.
Standfot
Proff

PostPosted: 24.01.2018 10:32    Post subject: Reply with quote

Langt ifra effektiv nok til å steppe inn for Bendtner, ikke for gammel, men alderen taler ikke for ham heller. Liker fyren men sier likevel nei takk, jeg håper RBK tørr å satse på talentene den perioden Bendtner spiller VM, samt at de har andre erstattere for ham på blokka om han blir solgt. Send Søder til Haugesund eller Odd, sistnevnte får da kanskje mulighet til å by på konkurranse i medalje-kampen. Det trenger ligaen.
Back to top
Fusion
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 17:07    Post subject: Reply with quote

Silly Season på twitter: "Alexander Søderlund skal være svært nære en retur til Lerkendal. Nå skal spissen være i konkrete lønnsforhandlinger med Rosenborg, og det ventes at partnene blir enige om kontraktsdetaljer innen kort tid."

Tror ikke vi skal legge så mye inn i det da.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 18:01    Post subject: Reply with quote

er like glad i Søder som de fleste, men blir dumt å hente en dyr 30-åring fordi Bendtner sannsynligvis mister noen kamper pga VM. Hvis det er én ting jeg skal kritisere Kåre for så er det mangelen på spilletid til de unge talentene. Hva slags signal sender RBK til Botheim og Helmersen når de heller henter Søderlund enn å la de spille et knipe kamper? Og hva med Vilhjalmsson? Vet han er skadet men når han er skadefri så er det ikke lengre bare Bendtner som er konkurrenten men også Søderlund. Da er det bare for ham å begynne å lete etter ny klubb straks Søder signerer for RBK. Botheim og Helmersen også.

Nå må ikke RBK la følelsene ta overhånd, å hente Søderlund gir ingen mening annet enn at han er en jævla trivelig fyr. Både økonomisk og sportslig så er det en dårlig avgjørelse.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.01.2018 18:18    Post subject: Reply with quote

Bra backup, men spm er om han kommer i god nok form uten spiløetid. Han er stor, tung og sliter med skader.

Hmmm, mulig jeg egentlig er negativ til dette.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 18:29    Post subject: Reply with quote

Dette åpner vel for at vi kan snu V'en på bortebane i Europa også, en hardt-arbeidende Søder på topp med Bendtner liggende bak. Samt at 4-2-4 formasjonen kan bli mer effektiv.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 19:03    Post subject: Reply with quote

Mot lag som er nivået over OK ES-standard blir midtbanen overkjørt om vi spiller 424.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.01.2018 19:37    Post subject: Reply with quote

I papirutgaven av Adressa i dag:

Søderlund sliter med spilletiden i St. Etienne for tiden, og familien sliter med trivselen i Frankrike. Dette har 30-åringen også signalisert overfor klubbledelsen. Selv om svaret fra klubben er at Søderlund gjerne må bli, forteller 30-åringen at han nå vurderer vinterens overgangsvindu med tanke på sin egen fotballfremtid.

- Vi må se det litt an. Hvis jeg skal finne noe nytt, må det passe for hele familien, sier han til Adresseavisen.

(...) spissen [sier] at han snakket med RBK for et par uker siden, og temaet var ikke til å misforstå:

- De har spurt meg om hva jeg tenker. Jeg har svart dem hva jeg tenker, sier han.

(...)

- Rosenborg er alltid interessant. Jeg kan ikke si noe annet, svarer han.

- Da vi snakket med deg i desember, spurte vi blant annet om Bendtner-konkurransen. Hva tenker du nå?

- Nicklas er den spilleren med størst potensial i hele eliteserien. Det er en tøff mann å konkurrere mot, om man skulle komme dit. Men det handler om to klubber og slike ting før jeg eventuelt kan begynne å tenke på det, svarer han.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 19:55    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig ønsker at vi henter en annen spiss enn Søderlund.
Kanskje en som er ung, men med stort potensial, og som samtidig kan klare å gjøre en god jobb i de kampene Bendtner er borte.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 140, 141, 142  Next
Page 78 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb