English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 20.11.2017 17:24    Post subject: Reply with quote

Han spiller vel brukbart fast for u21. Var iallefall kaptein de kampene jeg har sett.
Fossum for en rimelig penge takker jeg mer enn ja til. God, ung spiller som har stagnert litt. RBK er perfekt sted å restarte karrieren sin.

Ellers sliter jeg med å se posisjoner hvor vi tydelig trenger forsterkninger (muligens h. back) dersom vi beholder alle gjennom vindervinduet. Troppen vr er ganske brukbar for tiden.
Sier derimot ikke nei takk dersom vi får inn en skikkelig storfisk ila vinduet.
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran

PostPosted: 20.11.2017 17:40    Post subject: Reply with quote

Hvis Fossum er i tyskland, hvem er i midtjylland. (google og det var wikheim). En liten glipp.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 20.11.2017 23:56    Post subject: Reply with quote

Matchvinner for Midtjylland i dag borte mot Aalborg. Han er vel ikke helt ute i kulda da.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.11.2017 00:29    Post subject: Reply with quote

Fossum har lignet mer på sitt gamle jeg i de to siste U21-kampene. God ide.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 21.11.2017 12:43    Post subject: Reply with quote

Merkelig om vi ikke ser på Torgil Gjertsen. 7 mål og 3 målgivende på de siste 9 kampene for Kristiansund. Tror også Gjermund Åsen hadde vært en solid dybdeforsterkning på indreløperplass.

Midtbane: Jensen, Konradsen, Lundemo, Trondsen, Åsen
Kant: de Lanley, Helland, Levi, Adegbenro, Gjertsen

Med tanke på skadefrekvensen til enkelte hadde de vært optimale forsterkninger å ha i en utfordrerrolle. Skader ikke å få tilbake litt local presence heller...
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 21.11.2017 13:18    Post subject: Reply with quote

Heller satse på Skarsem enn å kjøpe Åsen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2017 14:31    Post subject: Reply with quote

Tror også du har glemt Morten Konradsen der. For øvrig enig i at det er langt riktigere å tilby Skarsem en rolle som vannbærer og kylling enn å hente tilbake en spiller JEG tror aldri vil utfordre førstevalgene.
Back to top
Svangen
Proff

PostPosted: 22.11.2017 08:31    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Åsen ønsker å sitte på benken og få innhopp. Ser ikke hvem ham skal danke ut av førsteelleveren
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.11.2017 09:27    Post subject: Reply with quote

Redd for at Åsen bli å se i en blå drakt neste sesong. Vålerenga eller Godset er naturlige kandidater. Molde vil sikkert også ha han.

Han er altfor god og på et tidspunkt i karrieren der han selvfølgelig ikke vil sitte på benken, så vi er nok helt uaktuelle. Selv om jeg tror han fint kunne vært fast for oss uten at vi ble dårligere av det, er nok timingen litt dårlig akkurat nå.

Håper han finner seg klubb i Danmark.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
iconbit
Veteran

PostPosted: 22.11.2017 09:56    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Matchvinner for Midtjylland i dag borte mot Aalborg. Han er vel ikke helt ute i kulda da.

Fik det sidste kvarter og imponerede med flot mål efter fejl af Okore. Anden gang har scorer et flot mål mod AaB i slutminutterne.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 26.11.2017 00:31    Post subject: Reply with quote

Selv om Bjørnebye, Thoresen og co landet den beste svenske kantspilleren tilgjengelig i det svenske seriesystemet i sommervinduet, så kan det være verdt å holde et øye med Niclas Eliasson som var en god nummer to. Ble solgt til Bristol, men har fått veldig knapt med spilletid (153 minutter fordelt på 6 kamper) i ligaen som må være den nest fremste på "bruk og kast"-mentalitet blant alle europeiske ligaer, bare storebroren på nivået over er verre.

Kan spille på begge kantene Tommel'n opp!
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 26.11.2017 21:19    Post subject: Reply with quote

Giertsen avsluttet sesongen med stil han. Ny scoring i kveld da KBK sikret 7. plassen (!). Løp og kjøp. Dette er langt mer enn et hot streak...
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 26.11.2017 22:16    Post subject: Reply with quote

Enig, Gjertsen bør hentes med en gang.
Back to top
Toilling
Veteran

PostPosted: 27.11.2017 06:17    Post subject: Reply with quote

Bare å slenge millioner på bordet for Gjertsen før han blir dratt ut av landet.
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 27.11.2017 09:28    Post subject: Reply with quote

Burde være et kurant bytte for begge parter:
Stamnestrø + 3 millioner mot Gjertsen?

Men klarer vi å tilby han nok spilletid?
2xKonradsen
Lundemo
Trondsen
Jensen
Skarsem

Selv om vi bytter ut Stamnestrø så er konkurransen om spilletid på den midtbanen der ganske fryktinngytende.
Henri
Legende

PostPosted: 27.11.2017 09:40    Post subject: Reply with quote

Gjertsen er ving, ikke midtbanespiller.
Back to top
KB
Junior

PostPosted: 27.11.2017 13:36    Post subject: Reply with quote

Gjertsen har kun spilt 13 kamper av årets sesong, og bokført seg med 8 scoringer og 4 assists. Det er voldsomt imponerende, og viser at han har tatt nivået fra Obos-ligaen til Eliteserien veldig raskt. En hardtarbeidende spiller med god hurtighet som er god til å utfordre 1 mot 1. I mine øyne er han en bedre utgave av Jevtovic, med mange av de samme kvalitetene.

I tillegg er han en jordnær trønder som har kommet seg dit han er i dag gjennom hardt arbeid. Han har aldri vært innom RBK-systemet, men har gått den lange veien ved å ta nivå for nivå gjennom Melhus, Strindheim og Ranheim.

Vi har behov for flere trøndere i stallen, og da håper jeg virkelig at vi benytter muligheten til å hente hjem Torgil fra Nordmøre.

Enig i at Stamnestrø kan gå motsatt vei i en byttehandel som sikkert inkluderer noen kroner til møringene også.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.11.2017 13:42    Post subject: Reply with quote

Det jeg er skeptisk til er om han er god nok mot lag som legger seg lavt. Ingenting hadde gleda meg mer enn om han kom hit og gjorde det bra, men å spille kant for Kristiansund og for Rosenborg er to forskjellige ting.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.11.2017 13:43    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han skal få minst 6 mnd til i Kristiansund før vi evt henter han.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.11.2017 14:07    Post subject: Reply with quote

Adama Diomande spiller lite for et Hull-lag som sliter.
Back to top
KB
Junior

PostPosted: 27.11.2017 14:18    Post subject: Reply with quote

Ser at TV2 (Mathisen) har satt Gjertsen på benken på årets lag, med følgende vurdering:

Torgil Gjertsen (Kristiansund BK)

Kreativ, uredd, enorm løpskraft og en skikkelig poengplukker! Ble hentet fra Ranheim i sommer, og for en signering det har vært! Har vært direkte avgjørende for den gode poengfangsten nå i høst, og i et par av kampene har han gjort ting man normalt sett kun ser i de største ligaene i Europa. Han har til tider sett ut som Eliteseriens svar på Eden Hazard! Gjertsen har faktisk ett målpoeng i snitt per kamp, og det er en ganske vill statistikk. Gjertsen ga KBK en kreativitet de ikke hadde fra før, og Christian Michelsen sitt lag ble plutselige mye mer uforutsigbare siste halvdel av sesongen.

Forøvrig 4 RBK spillere i førsteelleveren til Mathisen (Hansen, Meling, Reginiussen og Bendtner) + 2 innbyttere (Trondsen og Adegbenro)

Dette kun til info Very Happy
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.11.2017 15:44    Post subject: Reply with quote

Mulig det er luftet her før, men da tar vi i så fall reprise. Vi må erstatte minst en stopper i løpet av vinteren, kanskje to. Det begynner å fylles opp med utlendinger, og RBK ønsker vel fortsatt primært å hente så lokalt som mulig.

Finnes det i det hele tatt stoppere med norsk pass som er gode nok, tilgjengelige, og ikke (med norske briller) har latterlig prislapp?

Det har jo vært lukta på Rosted tidligere, men det har vært stille siden i sommer.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 27.11.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

Strandberg. Rosted. Ajer. Kun de - og dyrt blir det uansett. Vi trenger et bunnsolid førstevalg (Tore er ikke i nærheten, godt understreket av han selv i høst), og jeg tror vi blir nødt til å se til utlandet.

Hvor mange utlendinger har vi fra 2018 da? Regner med at Gersbach ryker, og Jevto er allerede ferdig. Så ser det jo ut som Igho Ogbu er så godt som klar.

Mike Jensen
Nicklas Bendtner
Samuel Adegbenro
Matti Vilhjalmsson
Jacob Rasmussen
Jonathan Levi
Igho Ogbu

Er det fortsatt kvote på 9 stk?

Last edited by Harceïde on 27.11.2017 16:17; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.11.2017 16:13    Post subject: Reply with quote

Tipper vi forlenger ett år med Bjørdal, signerer Ogbu og satser på Reginiussen-Rasmussen som førstevalg neste sesong.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.11.2017 16:15    Post subject: Reply with quote

Rismark Eggen har vel vært nevnt, men om han holder nivået aner jeg ikke. Sliter med å se noen norske stoppere som skulle heva oss skikkelig, dessverre. Valsvik tror jeg ikke er god nok, Strandberg tror jeg ikke vi har råd til, Næss dro vel relativt nylig til Heerenveen, Ajer blir vel både for dyr og ønsker helt sikkert å fortsette i Celtic. Det er vel alle de norske stopperne som spiller i utlandet og som kanskje kan være på den lista vi trenger. Har sett en del snakk om at Glesnes i Godset har hatt en god sesong, men jeg er generelt skeptisk til å hente spillere fra ES, og kanskje spesielt stoppere. Norsk angrepsfotball er tafatte greier, så at en spiller står ut i Norge betyr absolutt ikke at han er god nok for utlandet/europa-køpp. Skulle veldig gjerne vært flue på veggen til SIBs kontor ei uke i overgangsvinduet. Det er kanskje veldig urealistisk/opportunistisk, men jeg håper vi speider ligaer som er kjent for god fotballforståelse og defensiv evne, f.eks. Italia. Se etter en lovende ung stopper der kunne vært interessant.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 133, 134, 135  Next
Page 24 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb