View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ballbingen Veteran
|
Posted: 15.11.2017 01:20 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om VM-billett kan bety at vi får beholde han i minst 1 sesong til...? an har utvilsomt funnet seg til rette her, og det kunne kanskje være risikabelt å ta steget tilbake til en større klubb - men den risikoen det innebærer i forhold til spilletid...
Jeg håper også han får muligheten fra start i oppkjøringen, til å vise Åge at han selvsagt skal starte istedet for Nicolai Jørgensen... |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 15.11.2017 01:23 Post subject: |
|
|
Hareide har jo sagt at han anser det som en fordel om Bendtner blir i Rosenborg til sluttspillet, så det regner jeg med han hører på  |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7156 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.11.2017 13:37 Post subject: |
|
|
Kan fort bli en risiko for han å dra til en ny klubb når han allerede er i Danmarks tropp så lenge han holder formen oppe. Gir han sikkert også ekstra motivasjon fram til sommeren. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 15.11.2017 13:41 Post subject: |
|
|
Hva var status på kontraktslengde? Risikerer vi nå at han blir 1 år til og går gratis etter denne? |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 15.11.2017 14:08 Post subject: |
|
|
Kontrakten er 3 år. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 15.11.2017 14:43 Post subject: |
|
|
Dette sier Bjørnebye om mulig Bendtner-exit.
Stig Inge Bjørnebye er ikke redd for å miste Nicklas Bendtner etter sesongslutt, tross danskens gjeninntreden på landslaget og scoringsformen i Rosenborg.
– Vi ønsker ikke å hausse opp noe rundt Nicklas, men det er positivt for RBK at han også gjør det bra for Danmark, sier sportslig leder Bjørnebye til NTB.
– Tidligere har dere solgt Gytkjær og Søderlund etter sesongslutt. Satser du på at Bendtner blir i RBK minst fram til VM?
– Vi planlegger ikke for noe annet, svarer 47-åringen, som ikke vil kommentere om Bendtners høstform har økt interessen rundt dansken fra andre klubber. |
|
Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 15.11.2017 15:47 Post subject: |
|
|
Når vi signerte Bendtner kom det til å gå en av to veier. Enten så kom han til å floppe og karrieren trolig hadde vært over, ellers så kom det til å bli en vinter hvor vi var livredd for en overgang hver gang vi så navnet hans nevnt i avisene. Jeg er glad det ble nr to. |
|
Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Kvitost Junior
|
Posted: 15.11.2017 16:17 Post subject: |
|
|
Jeg blir helt rørt jeg  |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 15.11.2017 17:37 Post subject: |
|
|
VG wrote: | Danske journalister mener at det er liten tvil om at det er interesse for Bendtner fra andre land.
– Siden du trives så godt i Rosenborg, kan det være en risiko for deg å skifte klubb nå, med tanke på dine muligheter for å komme i VM-troppen?
– Jeg tenker ikke på å skifte klubb nå.
– Du tror det spiller i Rosenborg når serien starter?
– Ja. |
Lord  _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.11.2017 10:24 Post subject: |
|
|
Et uvirkelig eventyr! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 16.11.2017 14:30 Post subject: |
|
|
William Kvist wrote: | - Vi er et slagkraftigt hold, som kan forskellige ting. Vi har typer som Andreas Cornelius og Yussuf Poulsen, så har vi nogle gamle, smukke mænd som mig, og så har vi nogle spillere med små, fine finurligheder - og så har vi Bendtner. |
https://www.bold.dk/fodbo...opbakning/ |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 18.11.2017 22:03 Post subject: |
|
|
http://www.sportsbibelen....-imponert/
Morten Langli er en jævla klovn. Følger han med i det hele tatt?
– Nei, ikke kom til meg å si at han har vært god’a. Han har vært j****g dårlig i mange kamper, også har han vært helt grei og scoret masse mål for det beste laget som jeg ikke synes har vært gode. Av det jeg har sett synes jeg nivået generelt har vært ganske dårlig denne sesongen her, forteller Langli til Sportsbibelen før han konkluderer:
– Så Bendtner har ikke vært den beste, jeg synes ikke han var vært noe sånn supergod, avslutter Unibet-profilen om Bendtner. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.11.2017 22:48 Post subject: |
|
|
Langli burde holde seg til hest. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 19.11.2017 00:48 Post subject: |
|
|
Morten Langli er en av mine favoritt kommentatorer, men her bommer han grovt.
Begynner å lurer på om han bare har sett Bendtner i våres, og ikke i høst.
Han kan umulig ha sett han i de kampene han har briljert. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff..
Last edited by niccolai on 19.11.2017 01:11; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 19.11.2017 00:53 Post subject: |
|
|
Til Langlis "forsvar" (et syltynt forsvar riktignok) så kan man argumentere med at Bendtners toppnivå har først og fremst vært tydelig i våre internasjonale kamper... Her har han vist klasse, sammenlignet med alle andre ES-spillere... Men stryker man disse kampene, og ser kun på ES-kampene i år (artikkelen bruker tross alt ES som referanse), så blir bildet litt blassere... Årsaken til dette er jo sammensatt, og man kan i stor grad si det samme om hele RBK - vi har ikke briljert spillemessig (selv om vi gjør det resultatmessig).
Synes likevel det er skivebom å ikke annerkjenne Bendtners betydning for RBK i årets sesong, både som spiller på banen og profil i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.11.2017 00:59 Post subject: |
|
|
Enig med ballbingen. Bendtner var svak lenge før han gradvis ble bra og så strålende i enkeltkamper. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 19.11.2017 12:10 Post subject: |
|
|
Langli wrote: |
scoret masse mål for det beste laget som jeg ikke synes har vært gode. |
Dette stemmer iallefall på en prikk. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.11.2017 12:31 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: | Morten Langli er en av mine favoritt kommentatorer, men her bommer han grovt.
Begynner å lurer på om han bare har sett Bendtner i våres, og ikke i høst.
Han kan umulig ha sett han i de kampene han har briljert. |
Langli pisser på norsk fotball når han har sjansen, og sånn var han også da han (tydelig motvillig) kommenterte kamper. Fyren er en idiot av rang og hvordan han kan være noens favorittkommentator forstår jeg lite av. Han er en "kul" Arild Rønsen, bare med fokus på spansk og engelsk fotball.
Trolig den "eksperten" i norsk media jeg forakter mest av alle. Og det har ingenting med Bendtner å gjøre, for jeg er langt på vei enig med han der. 2/3 av kampene til dansken sesongen sett under ett har vært dårlig. Når den siste tredjedelen er såpass bra og timingen er så god, får han likevel mye fortjent ros. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.11.2017 17:19 Post subject: |
|
|
Langemann har mest sannsyneligvis spilte FM18, og der er ikke Bendtner noen åpenbaring. Synd at enkelte ikke klarer å skille mellom en fiktiv realitet i et spill og virkeligheten... _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 19.11.2017 19:42 Post subject: |
|
|
Altså, 19 mål for en RBK-spiss er jo isolert sett helt gjennomsnittlig. Men det er jo ikke det det er snakk om. Bendter binder sammen angrepet og gjør laget bedre på en måte vi ikke har sett siden Steffen Iversen var på sitt beste.
Han har en kombinasjon av spilleforståelse og pasningsferdigheter som løfter opp vingene og midtbanen. En spiller som Adegbenro for eksempel ville neppe vært så effektiv om han måtte spille med Gytkjær eller Bille. Da ville han framstått som en ueffektiv og uintegrert angriper a lá Chibuike.
Bendtner har skapt seg sin egen rolle i Rosenborg, og det er den rollen han skal bedømmes etter. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 19.11.2017 20:00 Post subject: |
|
|
Langli er og har alltid vært en klovn, som tror han er kul bare han lirer utav seg nok usaklige kontroverser. Tulling.
Hva gjelder Bendtner så kan man ikke se seg blind på sesongstatistikken, all den tid han var utrent og mer eller mindre hadde gitt opp karrieren når han kom hit. Han har tatt tak i det fysiske, og selv ei blind høne ser jo at det har vært en helt annen spiller i høst. Han besitter ferdigheter ingen andre i ES er i nærheten av, og er han her hele neste sesong er jeg ganske sikker på at han er nærmere 30 enn 20 mål. I tillegg har han den ekstra x-faktoren man trenger for å lykkes i tette kamper i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 19.11.2017 21:54 Post subject: |
|
|
Nicklas Bendtners gfycat-samling | Eliteserien | 2. april | Rosenborg - Odd | 1-0 | | 5. april | Sandefjord - Rosenborg | 0-2 | | 1. mai | Sarpsborg 08 - Rosenborg | 0-1 | | 20. mai | Rosenborg - Lillestrøm | 1-0 | | 3. juli | Kristiansund - Rosenborg | 3-3 | | 8. juli | Rosenborg - Sandefjord | 2-0 (str) | | 5. august | Rosenborg - Kristiansund | 2-0 (str) | 3-1 | | 12. august | Molde - Rosenborg | 1-1 | | 10. september | Strømsgodset - Rosenborg | 0-1 | | 17. september | Rosenborg - Vålerenga | 1-0 | 2-0 (str) | | 24. september | Lillestrøm - Rosenborg | 0-1 | 0-3 (str) | | 14. oktober | Tromsø - Rosenborg | 0-2 | | 22. oktober | Brann - Rosenborg | 0-1 |
0-2 | | 5. november | Aalesund - Rosenborg | 0-1 (str) | | 19. november | Rosenborg - Viking | 0-1 | Europa League | 24. august | Rosenborg - Ajax | 1-0 | | 28. september | Rosenborg - Vardar | 1-0 (str) | | 2. november | Rosenborg - Zenit | 1-0 (str) | |
|
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 20.11.2017 10:16 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Altså, 19 mål for en RBK-spiss er jo isolert sett helt gjennomsnittlig. Men det er jo ikke det det er snakk om. Bendter binder sammen angrepet og gjør laget bedre på en måte vi ikke har sett siden Steffen Iversen var på sitt beste.
Han har en kombinasjon av spilleforståelse og pasningsferdigheter som løfter opp vingene og midtbanen. En spiller som Adegbenro for eksempel ville neppe vært så effektiv om han måtte spille med Gytkjær eller Bille. Da ville han framstått som en ueffektiv og uintegrert angriper a lá Chibuike.
Bendtner har skapt seg sin egen rolle i Rosenborg, og det er den rollen han skal bedømmes etter. |
Hvordan er 19 mål "gjennomsnittlig"? Kikk gjerne på toppscorertråden før du svarer. |
|
Back to top |
|
 |
|