| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 04.09.2017 22:46 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Hvis "toppfotball"-sjef Semb hadde hatt ett minimum av selvrespekt hadde han trukket seg umiddelbart etter denne kampen. Å lønne ham med flere millioner for å prestere nada for begge kjønn er en hån mot fotball-Norge.
Men ett forbund som mener at Terje Svendsen er rette mann til å lede skuta tviholder vel på trivelige Nils Johan. |
Blir ikke kvitt den Ku.. der med det første, nei. I årevis har han forpestet norsk fotball med visjonene sine - og det har han attpåtil tatt seg rikelig betalt for. Var vel over 3 millioner kroner han tjener i året, om jeg husker riktig. Hvis noe skal gjøres i NFF, så må man først og fremst kvitte seg med $emb. Han har hatt/fått rikelig med tid til å overbevise forbundet og norsk fotball om at han overhodet ikke er noen ressurs. _________________ Putte-ventrilokvist.
Last edited by Attaboy on 04.09.2017 22:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 04.09.2017 22:48 Post subject: |
|
|
| Eneste positive nå er at det er over en måned til neste kamp for landslaget. Skal bli godt med ordentlig fotball nå |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 04.09.2017 22:50 Post subject: |
|
|
Duket iallefall for ToreR neste kamp, han evner iallefall å ta for seg i duellene.
Vi kan ikke spille med veike ballbingeteknikere mot slike lag. Jarstein bør benkes. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 04.09.2017 22:53 Post subject: |
|
|
Det verste er jo at vi var i overtall i flere av situasjonene som ble mål imot, likevel ser det så lett ut å finne rom mot oss. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 04.09.2017 22:55 Post subject: |
|
|
Dagbla' børsen:
Skala:1-10
Rune Almenning Jarstein - 4
Omar Elabdellaoui - 2
HÃ¥vard Nordtveit - 3
Jørgen Skjelvik - 3
Haitam Aleesami - 2
Mohamed Elyounoussi - 3
Ole Selnæs - 4
Sander Berge - 3
Mats Møller Dæhli - 4
Jo Inge Berget - 3
Joshua King - 4
Gustav Valsvik (45 minutter for Berge) - 2
Jonas Svensson (32 minutter for Elyounoussi) - 3
Martin Linnes (15 minutter for Selnæs) - For kort tid til å bli vurdert
Last edited by hellvikrunner on 04.09.2017 22:58; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3664 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 04.09.2017 22:55 Post subject: |
|
|
Tv2 sporten med slakt
Jarstein 4
Omar 1
Nordtveit 1
Skjelvik 1
Aleesami 1
Moi 2 (kunne like godt fått 1 syns jeg)
Selnæs 2
Berge 1
Dæhli 2
Berget 2
King 4
Valsvik 3
Svensson 1 |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 04.09.2017 23:00 Post subject: |
|
|
Børsen på den forsvarsrekka. Hahaha _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 04.09.2017 23:00 Post subject: |
|
|
At keeperen blir BB i en 6-0 kamp sier vel sitt om den totale håpløsheten. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3664 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 04.09.2017 23:02 Post subject: |
|
|
Fikk dessverre ikke med meg hele Perry intervjuet på Vg så vet dessverre ikke om han sa Opp på Hæsten  |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 04.09.2017 23:03 Post subject: |
|
|
Send Perry på flere studieturer til Belgia!  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 05.09.2017 00:11 Post subject: |
|
|
| I denne kampen var det igrunn bare én utespiller som viste at han holdt nivået, og det var Joshua King. Hadde han fått mer å jobbe med hadde han skapt mer. Fortjener et øye mer på terningen enn nestemann i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 05.09.2017 01:51 Post subject: |
|
|
Fantastisk morsom og underholdende kamp! Jeg satt og koste meg
Ellers vil jeg si at det første målet var en gedigen keepertabbe. Skuddet var ikke hardt og rett over hodet på Jarstein. Noen andre som for øvrig la merke til at Jarstein satt på kne ved omtrent alle målene? Noen som har sett Andre Hansen gjøre det? Man havner på kne om grunnteknikken er for dårlig (fotarbeidet). Hansen ruver over Jarstein i alle keeperspillets faser!
Det er pinlig at Hansen ikke er førstekeeper, samtidig er jeg også glad for at Hansen ikke får vist seg frem mer enn det han allerede gjør. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 05.09.2017 06:37 Post subject: |
|
|
Hansen har da hatt sin dose keepertabber denne sesongen han også, før vi tar helt på vei.
Men vært fantastisk i kvalikken, ikke misforstå. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 05.09.2017 06:51 Post subject: |
|
|
"– Når vi set oss ned for å analysere kampen, skal spelarane få vite kva som krevst i ein slik kamp, lova Lagerbäck."
Mon tro om noen av spillerne får beskjed om at de rett og slett ikke er gode nok? |
|
| Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 05.09.2017 07:16 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Fantastisk morsom og underholdende kamp! Jeg satt og koste meg
Ellers vil jeg si at det første målet var en gedigen keepertabbe. Skuddet var ikke hardt og rett over hodet på Jarstein. Noen andre som for øvrig la merke til at Jarstein satt på kne ved omtrent alle målene? Noen som har sett Andre Hansen gjøre det? Man havner på kne om grunnteknikken er for dårlig (fotarbeidet). Hansen ruver over Jarstein i alle keeperspillets faser!
Det er pinlig at Hansen ikke er førstekeeper, samtidig er jeg også glad for at Hansen ikke får vist seg frem mer enn det han allerede gjør. |
Så bare målene, men det jeg stusset på var jo at fyren enten faller som en potetsekk, eller ikke slenger seg / PRØVER i det minste, på målene. Jeg hva i alle dager? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.09.2017 07:35 Post subject: |
|
|
| Indreløper wrote: | | Konstaterer at det er en lang veg til mesterskap for vår del. Det gledelige i hele denne sausen av elendighet er jo at argumentet om at Rosenborg er Norges fotballstolthet ikke akkurat blir noe mindre gyldig. |
Den får vi rett i fleisen når RBK møter de bedre utenlandske lagene. Tyskland på landslagsnivå kan greit sammenliknes med finalelagene i CL, hvordan hadde Rosenborg gjort det i det selskapet? Vi hadde blitt like avslørt. Blir neppe pent i EL heller.
Skremmende nivåforskjell i tekniske ferdigheter med ball. Hurtigheten i ballbehandlingen. Styrken og presisjonen i pasninger og innlegg. Forflytningene. De er proffe, vi ser ut som halvgode amatører; og jeg er redd for at det vil se akkurat likeens ut for RBK etterhvert. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 05.09.2017 07:56 Post subject: |
|
|
Har en ekkel følelse av at Perry har en hov med i spillet. Han er som en giftig assistenthest som forer rytteren (treneren) med vonde ideer.
"Du må bruk hainn Allesammen på vænsterbækk Lars, bæste vi har".
Vedder på at hesten er grunnen til Korea-krisen og. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.09.2017 07:57 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
Det er pinlig at Hansen ikke er førstekeeper, samtidig er jeg også glad for at Hansen ikke får vist seg frem mer enn det han allerede gjør. |
Også mot Tyskland hadde han et av disse uprovoserte utspillene flatt langs bakken og til motspiller.
Jeg har ikke sett mye av Jarstein i Bundesliga, men om de to siste landskampene er i nærheten av representative for nivået, så er Hansen klart foran. Med god margin. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.09.2017 08:14 Post subject: |
|
|
| Har veldig sansen for Lagerbäck, men å avslutte kampen med Linnes og Svensson på sentral midtbane er litt spesielt. Litt Per Joar Hansen over det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.09.2017 08:15 Post subject: |
|
|
Vi må huske at det handler ikke bare om han når den ballen ute ved stanga, eller hvordan han opptrer i feltet, men også hvordan keeper styrer forsvaret. Det var den klareste forskjellen på Hansen og Kwarazay (?). Kommunikasjonen med forsvaret var ikke på topp når Jarstein var her heller, men det ble liksom ikke skikkelig tydelig for meg før vi fikk Hansen.
Mulig det ikke er like stort behov for dette i Tyskland? At de har ordnung på alt uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 05.09.2017 08:39 Post subject: |
|
|
Er det bare jeg som synes at en Jarstein med litt balanse i kroppen burde tatt det første målet? Ellers synes jeg forsvaret spilte uten organisering, struktur og press, slo av etter 3-0. Vi får trøste oss med at vi var omtrent like gode som Brasil i VM-finalen i 2014.  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.09.2017 08:58 Post subject: |
|
|
Skjønner egentlig ikke hvorfor pressen opptrer overrasket. Det er nivået norsk fotball er på for tiden. Et Bayern München som hadde fyrt på alle sylinderne kunne fort slått RBK med samme siffer også. Naturligvis kan man håpe at de ikke helt har dagen, som når Frankrike roter mot Luxenburg, det er en del av fasinasjonen med fotball, men når et tysk landslag spiller opp mot sitt beste så får Norge pr. i dag juling 10 av 10 ganger.
Last edited by Sløvsekken on 05.09.2017 08:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 05.09.2017 08:58 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Har veldig sansen for Lagerbäck, men å avslutte kampen med Linnes og Svensson på sentral midtbane er litt spesielt. Litt Per Joar Hansen over det. | Vi avsluttet kampen med fem-5-backer, det er totalt Prry dominans på benken det der. Totalt ubrukelig.
Synes forøvrig det blir fel å gi Jarstein masse skyld for baklengsmålene, tyskerne får stå upressa med masse tid til å avslutte og da bommer ikke spillere på dette nivået.
Satt forøvrig og storkoste meg med spillet Tyskland vartet opp med. Frydet meg over at inkompetansens høyborg, NFF, fikk seg en midt på trynet så det sang etter. Før det er ryddet opp blant de 100 ansatte i administrasjonen på Ullevål er det ikke håp for norsk fotball. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 05.09.2017 09:14 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | Synes forøvrig det blir fel å gi Jarstein masse skyld for baklengsmålene, tyskerne får stå upressa med masse tid til å avslutte og da bommer ikke spillere på dette nivået.
| Det var det manglende presset som forbauset meg mest, at man ikke får til å gjøre så mye med ballen er nå så sin sak, men jeg hadde forventet noen bedre evner til å stå i mot.
| ace wrote: | | Satt forøvrig og storkoste meg med spillet Tyskland vartet opp med. | Vakkert ja. Minnet meg om en kveld i Porto med Tyskland Brasil på skjermen i den lokale skalldyrsjappa.
| ace wrote: |
Frydet meg over at inkompetansens høyborg, NFF, fikk seg en midt på trynet så det sang etter. Før det er ryddet opp blant de 100 ansatte i administrasjonen på Ullevål er det ikke håp for norsk fotball. | NFF må vel være blant de mest overbetalte, overadministrerte og inkompetente særforbundene i Norge? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.09.2017 09:15 Post subject: |
|
|
Dette er jo verdens beste landslag. Med knusinga av Brasil friskt i minne er det ikke veldig overraskende at usle Norge fikk svinebank. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
|