English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tyskland - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 04.09.2017 22:46    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Hvis "toppfotball"-sjef Semb hadde hatt ett minimum av selvrespekt hadde han trukket seg umiddelbart etter denne kampen. Å lønne ham med flere millioner for å prestere nada for begge kjønn er en hån mot fotball-Norge.
Men ett forbund som mener at Terje Svendsen er rette mann til å lede skuta tviholder vel på trivelige Nils Johan.

Blir ikke kvitt den Ku.. der med det første, nei. I årevis har han forpestet norsk fotball med visjonene sine - og det har han attpåtil tatt seg rikelig betalt for. Var vel over 3 millioner kroner han tjener i året, om jeg husker riktig. Hvis noe skal gjøres i NFF, så må man først og fremst kvitte seg med $emb. Han har hatt/fått rikelig med tid til å overbevise forbundet og norsk fotball om at han overhodet ikke er noen ressurs.

Last edited by Attaboy on 04.09.2017 22:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Svangen
Proff

PostPosted: 04.09.2017 22:48    Post subject: Reply with quote

Eneste positive nå er at det er over en måned til neste kamp for landslaget. Skal bli godt med ordentlig fotball nå
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 04.09.2017 22:50    Post subject: Reply with quote

Duket iallefall for ToreR neste kamp, han evner iallefall å ta for seg i duellene.
Vi kan ikke spille med veike ballbingeteknikere mot slike lag. Jarstein bør benkes.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 04.09.2017 22:53    Post subject: Reply with quote

Det verste er jo at vi var i overtall i flere av situasjonene som ble mål imot, likevel ser det så lett ut å finne rom mot oss.
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 04.09.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

Dagbla' børsen:
Skala:1-10

Rune Almenning Jarstein - 4
Omar Elabdellaoui - 2
HÃ¥vard Nordtveit - 3
Jørgen Skjelvik - 3
Haitam Aleesami - 2
Mohamed Elyounoussi - 3
Ole Selnæs - 4
Sander Berge - 3
Mats Møller Dæhli - 4
Jo Inge Berget - 3
Joshua King - 4
Gustav Valsvik (45 minutter for Berge) - 2
Jonas Svensson (32 minutter for Elyounoussi) - 3
Martin Linnes (15 minutter for Selnæs) - For kort tid til å bli vurdert

Last edited by hellvikrunner on 04.09.2017 22:58; edited 2 times in total
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 04.09.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

Tv2 sporten med slakt Very Happy

Jarstein 4
Omar 1
Nordtveit 1
Skjelvik 1
Aleesami 1
Moi 2 (kunne like godt fått 1 syns jeg)
Selnæs 2
Berge 1
Dæhli 2
Berget 2
King 4

Valsvik 3
Svensson 1
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 04.09.2017 23:00    Post subject: Reply with quote

Børsen på den forsvarsrekka. Hahaha

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 04.09.2017 23:00    Post subject: Reply with quote

At keeperen blir BB i en 6-0 kamp sier vel sitt om den totale håpløsheten.
Hodor
Veteran

PostPosted: 04.09.2017 23:02    Post subject: Reply with quote

Fikk dessverre ikke med meg hele Perry intervjuet på Vg så vet dessverre ikke om han sa Opp på Hæsten Wink
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 04.09.2017 23:03    Post subject: Reply with quote

Send Perry på flere studieturer til Belgia! Tommel'n opp!

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 05.09.2017 00:11    Post subject: Reply with quote

I denne kampen var det igrunn bare én utespiller som viste at han holdt nivået, og det var Joshua King. Hadde han fått mer å jobbe med hadde han skapt mer. Fortjener et øye mer på terningen enn nestemann i mine øyne.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 05.09.2017 01:51    Post subject: Reply with quote

Fantastisk morsom og underholdende kamp! Jeg satt og koste meg Beer

Ellers vil jeg si at det første målet var en gedigen keepertabbe. Skuddet var ikke hardt og rett over hodet på Jarstein. Noen andre som for øvrig la merke til at Jarstein satt på kne ved omtrent alle målene? Noen som har sett Andre Hansen gjøre det? Man havner på kne om grunnteknikken er for dårlig (fotarbeidet). Hansen ruver over Jarstein i alle keeperspillets faser!

Det er pinlig at Hansen ikke er førstekeeper, samtidig er jeg også glad for at Hansen ikke får vist seg frem mer enn det han allerede gjør.
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 05.09.2017 06:37    Post subject: Reply with quote

Hansen har da hatt sin dose keepertabber denne sesongen han også, før vi tar helt på vei.

Men vært fantastisk i kvalikken, ikke misforstå.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 05.09.2017 06:51    Post subject: Reply with quote

"– Når vi set oss ned for å analysere kampen, skal spelarane få vite kva som krevst i ein slik kamp, lova Lagerbäck."

Mon tro om noen av spillerne får beskjed om at de rett og slett ikke er gode nok?
Back to top
avtrekkeren
Proff

PostPosted: 05.09.2017 07:16    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Fantastisk morsom og underholdende kamp! Jeg satt og koste meg Beer

Ellers vil jeg si at det første målet var en gedigen keepertabbe. Skuddet var ikke hardt og rett over hodet på Jarstein. Noen andre som for øvrig la merke til at Jarstein satt på kne ved omtrent alle målene? Noen som har sett Andre Hansen gjøre det? Man havner på kne om grunnteknikken er for dårlig (fotarbeidet). Hansen ruver over Jarstein i alle keeperspillets faser!

Det er pinlig at Hansen ikke er førstekeeper, samtidig er jeg også glad for at Hansen ikke får vist seg frem mer enn det han allerede gjør.

Så bare målene, men det jeg stusset på var jo at fyren enten faller som en potetsekk, eller ikke slenger seg / PRØVER i det minste, på målene. Jeg hva i alle dager?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2017 07:35    Post subject: Reply with quote

Indreløper wrote:
Konstaterer at det er en lang veg til mesterskap for vår del. Det gledelige i hele denne sausen av elendighet er jo at argumentet om at Rosenborg er Norges fotballstolthet ikke akkurat blir noe mindre gyldig.

Den får vi rett i fleisen når RBK møter de bedre utenlandske lagene. Tyskland på landslagsnivå kan greit sammenliknes med finalelagene i CL, hvordan hadde Rosenborg gjort det i det selskapet? Vi hadde blitt like avslørt. Blir neppe pent i EL heller.

Skremmende nivåforskjell i tekniske ferdigheter med ball. Hurtigheten i ballbehandlingen. Styrken og presisjonen i pasninger og innlegg. Forflytningene. De er proffe, vi ser ut som halvgode amatører; og jeg er redd for at det vil se akkurat likeens ut for RBK etterhvert.
eksil
Veteran

PostPosted: 05.09.2017 07:56    Post subject: Reply with quote

Har en ekkel følelse av at Perry har en hov med i spillet. Han er som en giftig assistenthest som forer rytteren (treneren) med vonde ideer.
"Du må bruk hainn Allesammen på vænsterbækk Lars, bæste vi har".

Vedder på at hesten er grunnen til Korea-krisen og.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2017 07:57    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Også mot Tyskland hadde han et av disse uprovoserte utspillene flatt langs bakken og til motspiller.

Jeg har ikke sett mye av Jarstein i Bundesliga, men om de to siste landskampene er i nærheten av representative for nivået, så er Hansen klart foran. Med god margin.
Henri
Legende

PostPosted: 05.09.2017 08:14    Post subject: Reply with quote

Har veldig sansen for Lagerbäck, men å avslutte kampen med Linnes og Svensson på sentral midtbane er litt spesielt. Litt Per Joar Hansen over det.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 05.09.2017 08:15    Post subject: Reply with quote

Vi må huske at det handler ikke bare om han når den ballen ute ved stanga, eller hvordan han opptrer i feltet, men også hvordan keeper styrer forsvaret. Det var den klareste forskjellen på Hansen og Kwarazay (?). Kommunikasjonen med forsvaret var ikke på topp når Jarstein var her heller, men det ble liksom ikke skikkelig tydelig for meg før vi fikk Hansen.

Mulig det ikke er like stort behov for dette i Tyskland? At de har ordnung på alt uansett.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 05.09.2017 08:39    Post subject: Reply with quote

Er det bare jeg som synes at en Jarstein med litt balanse i kroppen burde tatt det første målet? Ellers synes jeg forsvaret spilte uten organisering, struktur og press, slo av etter 3-0. Vi får trøste oss med at vi var omtrent like gode som Brasil i VM-finalen i 2014. Surprised
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.09.2017 08:58    Post subject: Reply with quote

Skjønner egentlig ikke hvorfor pressen opptrer overrasket. Det er nivået norsk fotball er på for tiden. Et Bayern München som hadde fyrt på alle sylinderne kunne fort slått RBK med samme siffer også. Naturligvis kan man håpe at de ikke helt har dagen, som når Frankrike roter mot Luxenburg, det er en del av fasinasjonen med fotball, men når et tysk landslag spiller opp mot sitt beste så får Norge pr. i dag juling 10 av 10 ganger.

Last edited by Sløvsekken on 05.09.2017 08:59; edited 1 time in total
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 05.09.2017 08:58    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Har veldig sansen for Lagerbäck, men å avslutte kampen med Linnes og Svensson på sentral midtbane er litt spesielt. Litt Per Joar Hansen over det.
Vi avsluttet kampen med fem-5-backer, det er totalt Prry dominans på benken det der. Totalt ubrukelig.

Synes forøvrig det blir fel å gi Jarstein masse skyld for baklengsmålene, tyskerne får stå upressa med masse tid til å avslutte og da bommer ikke spillere på dette nivået.

Satt forøvrig og storkoste meg med spillet Tyskland vartet opp med. Frydet meg over at inkompetansens høyborg, NFF, fikk seg en midt på trynet så det sang etter. Før det er ryddet opp blant de 100 ansatte i administrasjonen på Ullevål er det ikke håp for norsk fotball.
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 05.09.2017 09:14    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Synes forøvrig det blir fel å gi Jarstein masse skyld for baklengsmålene, tyskerne får stå upressa med masse tid til å avslutte og da bommer ikke spillere på dette nivået.
Det var det manglende presset som forbauset meg mest, at man ikke får til å gjøre så mye med ballen er nå så sin sak, men jeg hadde forventet noen bedre evner til å stå i mot.

ace wrote:
Satt forøvrig og storkoste meg med spillet Tyskland vartet opp med.
Vakkert ja. Minnet meg om en kveld i Porto med Tyskland Brasil på skjermen i den lokale skalldyrsjappa.

ace wrote:

Frydet meg over at inkompetansens høyborg, NFF, fikk seg en midt på trynet så det sang etter. Før det er ryddet opp blant de 100 ansatte i administrasjonen på Ullevål er det ikke håp for norsk fotball.
NFF må vel være blant de mest overbetalte, overadministrerte og inkompetente særforbundene i Norge?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2017 09:15    Post subject: Reply with quote

Dette er jo verdens beste landslag. Med knusinga av Brasil friskt i minne er det ikke veldig overraskende at usle Norge fikk svinebank.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb