View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Byåsengutt Junior
|
Posted: 18.09.2006 13:00 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Vel, alle har jo vært sin syn på det, og spesielt når man er fra forskjellige suporter-gupper. For øverig velkommen til RBKweb-forumet, Byåsengutt!  |
Takker. Jeg er forøvrig ikke Byåsen-supporter hvis noen skulle lure.
OT: Brann slutter rett og slett ikke å vinne, og har et tempo og flyt i kampene sine som skremmer meg. Heldigvis er alt opp til oss selv når det gjelder gullet. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.09.2006 13:09 Post subject: |
|
|
Jeg blir egentlig ikke forundret om Brann vinner i år. De har et lag som kan klare det. Husker ikke når RBK skåret fem i en seriekamp sist. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.09.2006 13:21 Post subject: |
|
|
Enklere å huske på når vi sist slapp inn fem, ja: 03.08.05 og 13.08.05. Svaret er uansett 25.09.05. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 18.09.2006 13:49 Post subject: |
|
|
Det var nå keeperen som ga de tre av målene. Hadde Sandefjord hatt en edru keeper er det vel sjanser for at de ville tatt poeng. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.09.2006 19:32 Post subject: |
|
|
Lite hjelp fra Vålerengen så langt. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.09.2006 20:22 Post subject: |
|
|
Koren er en syk avslutter. Det kan se enkelt ut det siste målet, men avslutningen er i verdensklasse. Og det gjør han gang på gang. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 18.09.2006 20:24 Post subject: |
|
|
Jepp, han ALENE kan avgjøre sesongen for LSK!
Mister de han og Mifsund så er det ikke mye igjen. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 18.09.2006 20:49 Post subject: |
|
|
Der ble det 2-1, hehe ser ut som Müller hvor målet står!
Men LSK vant desverre 2-1 tilslutt!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 18.09.2006 21:21 Post subject: |
|
|
Jaja, ingen "hjelp" i helga. Er jo grenser for hvor mange poeng LSK og Brann klarer å rote vekk også.. Så vi får bare gjøre jobben selv  _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
Henging Senior
|
Posted: 18.09.2006 21:31 Post subject: |
|
|
Noen som la merke til at Arason brukte to forskjellige par hansker i løpet av kampen? |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 18.09.2006 21:35 Post subject: |
|
|
Einherjar wrote: | Jaja, ingen "hjelp" i helga. Er jo grenser for hvor mange poeng LSK og Brann klarer å rote vekk også.. Så vi får bare gjøre jobben selv  |
Fordelen er kanskje at når det gjelder innbyrdes resultater mellom de tre lagene på tabelltoppen, ligger Rosenborg best an (en seier, to uavgjort) og Brann dårligst (et tap, to uavgjort). |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 18.09.2006 22:31 Post subject: |
|
|
Henging,
som gammel keeper benyttet jeg selv av og til "trikset" med å benytte to par hansker i en og samme kamp. Dette kan spesielt være lurt hvis det er svært vått. Hanskene har best grep om de er fuktige (derfor spytter keeperne ofte vann i hanskene), men ikke klissvåte. Blir hanskene for våte sitter de ikke stramt nok rundt hendene/fingrene og sugeevnen i hanskene vannes i tillegg bokstavelig talt ut.
Men dette er vel ganske logisk.
Dette kan ha vært grunnen til at Arason byttet hansker. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 19.09.2006 09:06 Post subject: |
|
|
Brann virker sterke. Og tar jeg ikke feil vil de i verste fall lede med 7 poeng før RBK spiller mot Odd neste mandag.
Håper ikke at utsettelsen av Tromsø kampen ødela den berømte flytsonen for Rosenborg.
Brann er nå ihvertfall favoritter til å vinne seriegullet nå, og RBK skal være GODE for å ta 3 poeng i Bergen (22/10).
Gullkampen lever nå i aller beste velgående  |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 19.09.2006 09:18 Post subject: |
|
|
Vinner vi ikke gullet så er det ikke i Bergen vi har rota det bort, men hjemme mot HamKam osv. før i år.
Jeg hadde gitt opp gullet etter den slappe våren, så er egentlig bare glad for at vi er med og kjemper igjen, selv om det kan se ut som Brann har overtaket akkurat nå.
Tror ikke Brann kommer til å glede seg til 22/10 akkurat. Det kan fort bli en situasjon der RBK ligger like bak og har alt å vinne, mens de har alt å tape. Det kan bli tøft for dem. Det er nesten så det er bedre å gå inn i den kampen som underdogs 1-2 poeng bak, enn som favoritter og 1-2 poeng foran, paradoksalt nok. Øh, 2-0 er en farlig ledelse? |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 19.09.2006 09:26 Post subject: |
|
|
Ja, hvorfor ikke? Brann har jo allerede bevist at tilmed 3-0 er en farlig ledelse  _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 19.09.2006 09:33 Post subject: |
|
|
Men hadde de ikke leda 3-0 før Sandefjord scora sine 3 hadde de vel ikke vunnet kampen til slutt...  |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 19.09.2006 12:20 Post subject: Neivei ? |
|
|
Hadde de ikke ledet 3-0 så hadde de ikke vunnet kampen ?
-hehe
Hadde de ikke ledet 3-0, så hadde de heller ikke slappet av og latt Sandefjord komme inn i kampen. Da hadde de trykket på i 90 minutter til, de hadde ledet
Start er et meget løpssterkt lag, og de jobber knallhardt. Merkevaren deres !
På stadion i år tapte Brann 1-0 mot Start. På selvmål.
-Start scoret ikke, men Brann scoret selv i eget bur...
Start ble rundspillt til de grader, og det var Brann som lignet på det Start var ifjor, et lag som løp løp og jobbet beinhardt... så det er ikke noe i veien med hverken kondisjon eller løpsstyrke i laget.
-Den dagen var det stang ut, og udyktighet foran mål som gjorde at ikke Brann vant. Kjipt...men sånne kamper får man innimellom.
-Også RBK.
Vi kan ikke skylde på det som skjedde mot Sandefjord, på annet enn at Brann var bombesikre på at 3-0 hadde punktert kampen, og ikke jobbet hardt lengre...Sandefjord begynte å presse på, og tok Brann på sengen...
-Ikke bra, men så kom vi strekt tilbake når det var uavgjort.
Akkurat som mot Stabæk, tok Brann det rolig når de ledet, men når Nannskog utlignet kjørte de på og scoret igjen...og vant kampen.
Jeg skulle helst sett at Brann hadde kjørt på videre mot Sandefjord når de ledet 3-0 istedet for å ta det rolig.
-Får håpe de lærer noe av dette ! _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 19.09.2006 12:40 Post subject: |
|
|
Tror du misforsto meg litt, eller jeg var litt uklar.
Jeg mente bare at det var en fordel å lede 3-0 før de slapp in de 3 Sandefjord måla, for det gjorde tross alt at det var 3-3 istedet for 0-3. Tror selvfølgelig ikke at det ville skjedd om de ikke hadde ledet. Uansett var det bare et flåsete svar på innlegget over.
Brann har vært 1 poeng bedre enn RBK så langt i år (etter 19 kamper), så langt har de ikke hatt større svakheter enn oss.
Sitter allikevel med en følelse av at RBK har et større potensiale i laget enn Brann og har mer å gå på i siste del av sesongen. Tror ikke Brann kommer til å bli særlig bedre enn de har vært tidligere i år, selv med noen nye ansikt. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 19.09.2006 16:23 Post subject: |
|
|
Geir_Brann wrote: | Vi kan ikke skylde på det som skjedde mot Sandefjord, på annet enn at Brann var bombesikre på at 3-0 hadde punktert kampen, og ikke jobbet hardt lengre...Sandefjord begynte å presse på, og tok Brann på sengen...
-Ikke bra, men så kom vi strekt tilbake når det var uavgjort. |
Dere har gri..flaks at dere får ta med, mer poeng en i denne kampen til Bregen. Totalt sett så fortjente dere å vinne, men når det er 3-3, og så få minutter igjen så har dere flaks. Bugge Pettersen gir dere jo Bursdaggave, Julegave i samma slengen. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 19.09.2006 16:36 Post subject: Tja..pussig |
|
|
Brann styrte kampen, og hadde full kontroll, og ledet 3 - 0 etter 60 minutter...de burde bare kjørt på og senket Sandefjord 5-0 når de har sjansen til det... at de slutter å jobbe og tillater at Sandefjord klarer å utligne 3 mål er for dumt.
-Dessuten ville en 5-0 seier hatt mye å si for målforskjellen....det kan faktisk avgjøre hvem som tar hvilke plasser når serien er ferdig.
-Det vet dere alt om ( 2004 sessongen )
Vi får glede oss til 22. oktober, og se hvem som kommer seirende ut av den duellen. Det blir helt klart en tøff kamp, som Brann bør vinne, og det tror jeg de gjør !
-Utifra hva RBK har vist i år, tror jeg de får det tøft på stadion.
RBK har flyt om dagene, men klarer de Brann i Bergen ? _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 19.09.2006 16:59 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Totalt sett så fortjente dere å vinne, |
Hva sa jeg da? _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 19.09.2006 20:05 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Dere har gri..flaks at dere får ta med, mer poeng en i denne kampen til Bregen. Totalt sett så fortjente dere å vinne, men når det er 3-3, og så få minutter igjen så har dere flaks. Bugge Pettersen gir dere jo Bursdaggave, Julegave i samma slengen. |
Nåja, all den tid dere har dommerstanden i ryggen så skal ikke dere snakke så altfor høyt om bursdagsgaver og julegaver... |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 19.09.2006 20:17 Post subject: |
|
|
Hvilken dommerstanden? Snakker du om LSK nå eller? _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 21.09.2006 16:23 Post subject: |
|
|
Nope, snakker vel mer om NFF som lar trøndere dømme kampene deres. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 21.09.2006 16:33 Post subject: |
|
|
POL, ASNEM ringte. De trenger en ny leder snarest og saa deg som perfekt for oppgaven. |
|
Back to top |
|
 |
|