| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 10.08.2017 09:50 Post subject: |
|
|
Denne stripa kunne vært skrevet om til det som skjedde dagen før styremøtet, den gangen da Boti Goa ble hentet  |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 10.08.2017 12:24 Post subject: |
|
|
Tror ikke det skjer en pøkk fra RBK sin side i dette vinduet.
Alt var fokusert rundt spill i ChL. Nå røyk den, og vinduet stenger før vi veit om vi karrer oss inn i EL. Sjjansen for EL spill er uansett relativt små, så dermed sitter SIB, Koteng og gutta på brakka med hendene i kors, og kjøper ikke inn en dritt. Filosofien er vel at laget er godt nok for ES, og nå har RBK ett år på seg til neste kvalik. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 10.08.2017 12:27 Post subject: |
|
|
| ...og da blir det samme regla om igjen. Vente å se om vi karrer os til Europa før det kjøpes noe. Ond sirkel. |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 10.08.2017 12:32 Post subject: |
|
|
| Keep calm. Ikke usannsynlig at de trekker overraskelser opp av hatten denne gangen også. De holder tett som en dau sogneprest når det gjelder overganger der inne på Brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
Silkesvarten Proff

|
Posted: 10.08.2017 13:52 Post subject: |
|
|
Hva? mener du at vi ikke skal krisemaksimere basert på absolutt ingenting?
Uhørt! |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 10.08.2017 15:32 Post subject: |
|
|
Mye snakk om Adegbenro, men om Diatta i S08, som ifølge div. rykter, "bare" koster 25 mill. er det hvertfall bare å bla opp. En investering som ikke kan slå feil. Bare 18 år, har ferdigheter til å drible hele Odd (45 sek. ut i videoen øverst på siden), og kan bekle begge kantene, 10er-rollen, og kanskje tilogmed en indreløperposisjon. Med vårt rennomé som klubb kan han stagnere fullstendig fra i morgen av, og likevel bli solgt for 50 millioner om noen år. Så god er han.
Last edited by Nordlys on 10.08.2017 15:33; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 10.08.2017 15:33 Post subject: |
|
|
| Diatta har potensial til å bli en spiller i verdensklasse, men er han ikke allerede i søkelyset til Man Utd, Club Brugge, etc? |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 10.08.2017 15:39 Post subject: |
|
|
| Jo, han er vel det, men mtp. at han gikk til S08 i våres virker han å være en fornuftig type som ønsker å ta steg for steg. Nå har han vært et halvt år i Særp, et nivå han tar med glans. RBK er et ganske lite steg opp rent sportslig, men klubben som helhet er jo av et helt annet kaliber når det kommer til alt utenfor banen. Ville brukt "alle" midler for å sikre meg ham om jeg satt i sportslig ledelse. Fyren har såvidt spilt ES-kamper, noe som kanskje kan gjøre ham oppnåelig for oss enn så lenge. Han herjer jo hver gang han spiller. Her mot Brann |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.08.2017 15:45 Post subject: |
|
|
Han er syyyk, men vi kommer aldri til å brenne av 20-25m på en 18 åring det er jeg rimelig sikker på. MEN! det viser at det finnes spillere der ute som vi KAN plukke opp med ekstreme ferdigheter som går langt utenpå det klassiske up and comming talentet i tippeligaen.
Ingenting hadde gledet meg mere enn at vi betaler S08 godt med penger for denne spilleren og viser honnør til arbeidet de har lagt ned for å finne ham, for som det nevnes, temmelig sikker på at vi kan selge ham med gedigen gevinst videre uansett!
Edit: ja den kampen mot Brann var han sinnsykt god. Minner om en slags blanding av Omoya, Ronaldo og Messi.
Han har jo helt vill teknikk, fart OG han er direkte i spillestilen, Drømmekantspiller for oss, tenk Helland med Daniels fysikk, farten til Jan Derek og Teknikken til Ørjan Berg.... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 10.08.2017 15:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.08.2017 15:45 Post subject: |
|
|
| Rart han ikke spiller mer om han er så fryktelig god. Hva skyldes det? |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 10.08.2017 15:48 Post subject: |
|
|
| Først var han vel i en innkjøringsperiode i klubben og i møte med en ny kultur. Deretter var han vel småskadet en kort periode, og tilsist spekuleres det vel i om S08 bevisst holder ham litt igjen for å holde på ham noe lenger, dvs. ut sesongen. Selges han i vintervinduet har man jo mye bedre tid til å finsikte erstattere, samt vente på at flere melder seg på slik at man får budkrig. Hadde han spilt hele vårsesongen hadde han garantert vært solgt allerede. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.08.2017 15:51 Post subject: |
|
|
Sikkert sammensatt av forsiktig matching og alt derre der tenker jeg.
men kan jo være han har slitt litt med småskader også uten at jeg vet det for sikkert, er jo ingen tvil i om at han herjer på banen iallefall, og han har ikke Krim Jim som agent xD _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 10.08.2017 15:53 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Han er syyyk, men vi kommer aldri til å brenne av 20-25m på en 18 åring det er jeg rimelig sikker på. MEN! det viser at det finnes spillere der ute som vi KAN plukke opp med ekstreme ferdigheter som går langt utenpå det klassiske up and comming talentet i tippeligaen |
Akkurat dette. Om vi utvikler nettverket vårt i Afrika, Øst-Asia etc. kan vi få tak i om ikke fullt så gode, men likevel store, store talenter som vi ikke finner i Norge pdd med mindre vi betaler 100 mill. Skandinaviske spillere er grovt overpriset. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.08.2017 15:58 Post subject: |
|
|
| Du har en herlig FM-tilnærming til det hele Nordlys. Realiteten er at vi aldri kommer til å basere spillerlogistikken vår på afrikanere og øst-asiatere. Og bra er det. Klubben har ikke kompetanse til å begi seg ut på et sånt eventyr, og heller ikke ressursene til å skaffe seg det. Vi får heller kjøpe litt dyrt, men trygt. Vi har ikke råd til å drive med bingo. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 10.08.2017 16:04 Post subject: |
|
|
Likevel er det frustrerende å se andre norske/svenske/danske lag som i stor grad lykkes med dette. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 10.08.2017 16:04 Post subject: |
|
|
Jeg må ha missa møtet hvor man ble enige om at spillere fra Øst-Asia var en ettertraktet greie? Er det noe jeg ikke har fått med meg? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 10.08.2017 16:07 Post subject: |
|
|
| Møtet foregikk vel bare mellom de gutta som baserer sin fotballkunnskap fra FM. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.08.2017 16:09 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Likevel er det frustrerende å se andre norske/svenske/danske lag som i stor grad lykkes med dette. |
Sikkert ikke like frustrerende som det må være å se Rosenborg vinne tittel etter tittel og selge spillere for summer ingen andre i Norge er i nærheten av. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 10.08.2017 16:10 Post subject: |
|
|
Det hello sier! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 10.08.2017 16:46 Post subject: |
|
|
Kall meg gjerne en FM-spiller uten rotfeste i virkeligheten, men det er utrolig dårlig motargumentasjon. Fakta er at ALLE klubber som har ambisjoner om å spille jevnlig i e-cup i 2017 satser hardt på scouting/analyse/statistiske undersøkelser når man signerer spillere. Om ikke RBK snart gjør dette kommer man til å sitte med skjegget i postkassa, enkelt og greit.
Brøndby/FCK/Nordsjælland/Midtjylland/Norrkoping/Østersund/Sarpsborg 08. De utvikler seg på dette området alle sammen, og signerer spillere som går oss hus forbi hele tiden. Kompetansen finnes ikke på Brakka nå, men det er slettes ikke umulig å finne den. Analysedelen av spillet har utviklet seg enormt de siste årene, og de vokser frem flere og flere akademiske utdannelser direkte rettet mot fotballfaget.
Sigurd Rosted, for å ta et eksempel er en spiller vi lett kunne fåttt tak i om vi hadde brukt en liten million mer på scouting i lavere divisjoner i Norge. Om vi skulle kjøpe ham nå koster han fort det tidobbelte, og dette er én spiller. At det er dyrt å etablere en god scoutingavdeling er en myte, det som er dyrt er å ikke gjøre det. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 10.08.2017 16:48 Post subject: |
|
|
Øst-Asia ble en besettelse merker jeg. Vi skal altså bli best/bedre i et marked hvor de største klubbene i verden allerede leter med lys og lykte etter noe talent. De er til og med villige til å gjøre middels Koreanske og Japanske spillere til stjerner for å få fotfeste hos fansen i Asia. Det er altså her vi skal finne gull.
Det importeres lite fra Øst-Asia. Har nevnt Sør-Korea og Japan som har noen spillere i toppen i Europa, men Kina, Thailand, Vietnam, Malaysia og Papa Ny Guinea osv har jeg hørt lite om mtp storspillere i europa, og jeg tenker at det sikkert er en god grunn til det. Så desperate verdens største klubber er etter å bli størst også i asia kan jeg ikke skjønne annet enn at de er desperate etter å finne gull der borte. Dessuten er det vel slik at de aller aller fleste asiater kommer til Europa veldig tidlig alder, og lenge før vi en gang kan tenke på å snappe dem opp. Kan vi ikke heller bli bedre på å scoute i terreng vi har noe kjennskap fra før?
Øst-Asia... klarer ikke finne en positiv side med å kaste penger mot det markedet der borte. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 10.08.2017 16:50 Post subject: |
|
|
| Nordlys wrote: | | Sigurd Rosted, for å ta et eksempel er en spiller vi lett kunne fåttt tak i om vi hadde brukt en liten million mer på scouting i lavere divisjoner i Norge. Om vi skulle kjøpe ham nå koster han fort det tidobbelte, og dette er én spiller. At det er dyrt å etablere en god scoutingavdeling er en myte, det som er dyrt er å ikke gjøre det. |
Forsåvidt enig her, og noe jeg tenker vi kan bli bedre på, men er RBK en klubb som har rom, og tålmodighet til å finne gull på samme måte som S08? Selv om begge er norske klubber er det litt forskjell på modus operandi mellom RBK og S08 _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 10.08.2017 16:51 Post subject: |
|
|
| STRANDerGUD wrote: | | Jeg må ha missa møtet hvor man ble enige om at spillere fra Øst-Asia var en ettertraktet greie? Er det noe jeg ikke har fått med meg? |
Japan og Sør-Korea jobber meget godt med spillerutvikling. De har noen svært dyktige ungdomslandslag Vi snakker om to land med tilsammen ca. 170 millioner innbyggere. Altså nesten 40 ganger Norges befolkning. Når de i tillegg er lenger fremme på spillerutvikling enn Norge anser jeg det som en gullgruve. Bundesligaklubber henter derfra hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 10.08.2017 16:53 Post subject: |
|
|
Ifølge wikipedia er det 30 totalt fra Japan igjennom tidene. Av de jeg kunne se var vel 5 stk som kunne regnes som rimelig habile spillere. Resten er vel så som så med, selv om flere sikkert kunne gjort en god jobb på RBK. Er ikke sikker på at det er fasiten for oss
15 fra Sør-Korea hvorav 3 kan regnes som stjerner. Igjen, usikker på om det er veien å gå
https://en.wikipedia.org/...yers#Japan _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
|