| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Nordlys Veteran
|
Posted: 31.07.2017 10:54 Post subject: |
|
|
| copenhagen wrote: | Og hvor er Carsten V nu sportschef og laver disse kæmpesalg?
FC Nordsjælland  |
En mann for RBK? |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 31.07.2017 11:26 Post subject: |
|
|
| Helst ikke. Carsten V. Jensen gjorde handlede ret uklogt da han havde penge i FCK og var i min optik en af grundene til at FCK havde svært ved at etablere sig som scandinaviens bedste/største hold (noget de desværre må siges at være i dag) |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.07.2017 11:41 Post subject: |
|
|
| copenhagen wrote: | | So cute <3 |
Dere har 7000 tilskuere på en seriekamp. I København. 2 millioner mennesker innenfor en time fra stadion. Det sier seg da faktisk selv at FCK er en klubb som fenger særdeles lite.
Det må jo finnes en forklaring på hvorfor dere har tilskuertall som Aalesund, Odd og Molde (som alle tilhører byer langt under 100 000 innbyggere). Hvis det jeg skrev ikke er forklaringen, er jeg spent på å høre hva din forklaring er. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 31.07.2017 12:29 Post subject: |
|
|
En klubb som FC Nordsjælland hadde 2.309 tilskuere på forrige hjemmekamp. Det er ekstremt lavt tall. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 31.07.2017 18:57 Post subject: |
|
|
Det kan jo forklares med at fotball ikke nødvendigvis er "den hellige ku" i Danmark. Interessen er kanskje spredd mer jevnt utover flere idretter enn i Norge hvor det aller meste handler om ski og fotball.
Men lave tall det er det. Men det har kanskje flere forklaringer. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.08.2017 00:20 Post subject: |
|
|
| Tja. Det er vel ikke mange nok Badminton-spillere i landet til å forklare de tallene. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 01.08.2017 03:58 Post subject: |
|
|
De 10 største idrætsforbund i DIF:
1. Fodbold 341.342 (-15.412).
2. Golf 157.371 (-125).
3. Svømning 155.930 (+9827).
4. Gymnastik 151.514 (+21.638).
5. HÃ¥ndbold 111.675 (-1648).
6. Badminton 92.717 (+1750).
7. Ridning 70.690 (-2333).
8. Tennis 60.921 (+507).
9. Arbejderidræt 56.267 (-22.765).
10. Sejlsport 54.780 (-1844).
FCK = Plastklubb numero uno. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 01.08.2017 15:07 Post subject: |
|
|
Popularitet for idretter i Norge per 2016 (oppgitt i prosent, flere stemmer kan gis):
1. Langrenn 52
2. Skiskyting 48
3. HÃ¥ndball 41
4. Alpint 37
4. Fotball 37
6. Skihopping 27
7. Friidrett 21
8. Kombinert 20
8. Sykling 20
10. Ikke interessert 19
11. Skøyter 14
12. Curling 12
13. Ishockey 10
13. Sjakk 10
15. Rally 8
15. Motorsport 8
17. Dans 7
17. Svømming 7
17. Ekstremsport 7
17. Formel 1 7
21. Skyting 6
21. Boksing 6
21. Tennis 6
21. Snowboard 6
21. Roing 6
https://www.nrk.no/tronde...1.13239074
Teorien min faller i hvertfall. Trodde fotball skulle være mye høyere, men tydelig at de siste 10+ åra har hatt sin effekt på interessen her til lands _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 01.08.2017 21:40 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | copenhagen wrote: | | So cute <3 |
Dere har 7000 tilskuere på en seriekamp. I København. 2 millioner mennesker innenfor en time fra stadion. Det sier seg da faktisk selv at FCK er en klubb som fenger særdeles lite.
|
Hvorfor har FCK så 200.000 følgere på facebook og er generelt den mest fulgte klub i Norden? Men ja FCKs følgere er nok nogle helt specielle mennesker uden følelser ikke. Vores ultras føler anderledes end jeres, vores familer føler anderledes end jeres og vores almindelige fans føler anderledes end jeres. Bullshit. Det er så barnligt, og utroligt at folk kører sådan en logik.
Jeg må rose Brøndby for, at de trods alt ikke gør det længere. De kender så mange FCKere personligt i København, at de naturligvis ved der ikke er nogen forskel i følelserne hos de forskellige fans. Sorry to break the illusion.
Først og fremmest omkring: FCK burde have flere tilskuere, men det er langt langt mere nuanceret end du fremstiller det.
- Kampen blev spillet lørdag og ikke søndag
- Kampen blev afviklet midt i sommerferien
- Kampen blev afviklet dage inden en afgørende CL playoff som folk hellere vil se
- Kampen blev afviklet lørdag kl 18 istedet for kl 16, hvilket gør mange børnefamilier ikke vil komme
- Kampen er mod den kedeligste modstander i hele Superligaen
Ja en lørdagskamp mod Hobro trækker ikke det store, men lad os nu se på realiteterne.
A) FCKs snit er OK. Det er ikke prangende men det er OK. Husk at det beregnes som folk på stadion, ikke solgte billetter.
B) FCK har været i et andet game end fx. Rosenborg de sidste 10 år. Husk på vi har 2 kvalifickationskampe, 3 gruppekampe og i snit 1 kamp efter gruppespillet hvert år. Derudover en cupfinale på hjemmebane. Derudover 4 (sidste år 5) kampe mod Brøndby pr sæson samt et par afgørende kampe om guldet i ligaen. Jeg kender personligt mange mennesker som gerne vil se ca 10 kampe live årligt, og de gider ikke komme medmindre det er Brøndby, Europacup, Guldkampe eller Cupfinale. Og de får altså deres kampe dækket af de her opgør.
C) Hvis du ser tilbage i historien har FCK haft flere kampe i ligaen med flotte tal. Vi havde et helt forår med 20.000+ til alle kampe inden vi slog igennem i Europa og jeg er gammel nok til at huske fx. guldkampene i parken i 1993 og 1994 (ja vi har faktisk historie hohoho), og til disse kampe var der også 25.000+ tilskuere i parken. Dette til kampe mod Aalborg og Silkeborg.
Men det er en anden tid idag, og min reaktion var sådan set ikke omkring FCKs tilskuertal (som jeg synes burde være endnu højere), men mod den latterlige "vi har passion i har ikke" retorik, så man efterhånden kun møder på udenlanske forums. Hjemme i Danmark kender alle folk jo så mange FCK fans personligt, at man ved det er et latterligt statement fra egne erfaringer.
HÃ¥ber det kan opklare lidt  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 02.08.2017 00:20 Post subject: |
|
|
| Ã… kalle noe latterlig er ikke et argument. |
|
| Back to top |
|
 |
Alta_Troll Junior
|
Posted: 02.08.2017 04:03 Post subject: |
|
|
| copenhagen wrote: | | Hedon wrote: | | copenhagen wrote: | | So cute <3 |
|
Hvorfor har FCK så 200.000 følgere på facebook og er generelt den mest fulgte klub i Norden? Men ja FCKs følgere er nok nogle helt specielle mennesker uden følelser ikke. Vores ultras føler anderledes end jeres, vores familer føler anderledes end jeres og vores almindelige fans føler anderledes end jeres. Bullshit. Det er så barnligt, og utroligt at folk kører sådan en logik.
Jeg må rose Brøndby for, at de trods alt ikke gør det længere. De kender så mange FCKere personligt i København, at de naturligvis ved der ikke er nogen forskel i følelserne hos de forskellige fans. Sorry to break the illusion.
Først og fremmest omkring: FCK burde have flere tilskuere, men det er langt langt mere nuanceret end du fremstiller det.
- Kampen blev afviklet dage inden en afgørende CL playoff som folk hellere vil se
- Kampen blev afviklet lørdag kl 18 istedet for kl 16, hvilket gør mange børnefamilier ikke vil komme
Ja en lørdagskamp mod Hobro trækker ikke det store, men lad os nu se på realiteterne.
A) FCKs snit er OK. Det er ikke prangende men det er OK. Husk at det beregnes som folk på stadion, ikke solgte billetter.
B) FCK har været i et andet game end fx. Rosenborg de sidste 10 år. Husk på vi har 2 kvalifickationskampe, 3 gruppekampe og i snit 1 kamp efter gruppespillet hvert år. Derudover en cupfinale på hjemmebane. Derudover 4 (sidste år 5) kampe mod Brøndby pr sæson samt et par afgørende kampe om guldet i ligaen. Jeg kender personligt mange mennesker som gerne vil se ca 10 kampe live årligt, og de gider ikke komme medmindre det er Brøndby, Europacup, Guldkampe eller Cupfinale. Og de får altså deres kampe dækket af de her opgør.
C) Hvis du ser tilbage i historien har FCK haft flere kampe i ligaen med flotte tal. Vi havde et helt forår med 20.000+ til alle kampe inden vi slog igennem i Europa og jeg er gammel nok til at huske fx. guldkampene i parken i 1993 og 1994 (ja vi har faktisk historie hohoho), og til disse kampe var der også 25.000+ tilskuere i parken. Dette til kampe mod Aalborg og Silkeborg.
Men det er en anden tid idag, og min reaktion var sådan set ikke omkring FCKs tilskuertal (som jeg synes burde være endnu højere), men mod den latterlige "vi har passion i har ikke" retorik, så man efterhånden kun møder på udenlanske forums. Hjemme i Danmark kender alle folk jo så mange FCK fans personligt, at man ved det er et latterligt statement fra egne erfaringer.
Rosenborg har flere følgere på både Twitter og Facebook. Dette i en by med 200,000 innbyggere kontra 2,000,000. Også ganske sikker på at AIK har flere. Uansett er det å bruke følgere på sosiale medier som et argument blant det rareste jeg har hørt.
Og et av argumentene dine er at FCK drar så lite fordi de fleste kampene er så uviktig og folk driter i å komme på kampene med mindre det er CL eller Brøndby? Så folk bryr seg altså såpass lite om FCK at de kun kommer et par ganger hver sesong? Da er det vel ganske obvious at FC København er et lag som fenger veldig lite. Kanskje ikke så overraskende med tanke på at nesten alle spillerne er utlendinger. Plastikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.08.2017 09:05 Post subject: |
|
|
Sosiale medier og andre arenaer som krever svært lite av "supportere" er fryktelig dårlig målestokk for reell interesse og supporterbase. Det er et klart skille mellom fans og supportere slik jeg ser det. Det finnes haugevis av folk som assosierer seg med en klubb (og garantert følger dem på sosiale medier) som ser kamp på TV når det passer, men sjelden eller aldri legger igjen ei krone, kalori eller vokalnote på stadion.
Undersøkelser viser at Rosenborg har godt over en halv million fans i Norge, uten at dette på noen måte betyr at flere hundre tusen må forlate Lerkendal slukøret uten billett annenhver helg. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 02.08.2017 14:27 Post subject: |
|
|
| copenhagen wrote: | | Hedon wrote: | | copenhagen wrote: | | So cute <3 |
|
Lol. Vi har flest følgere av alle de nordiske klubbene, med unntak av Dalkurd, på sosiale medier, så den kan du bare legge vekk. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 02.08.2017 15:35 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Ã… kalle noe latterlig er ikke et argument. |
Og netop derfor skrev jeg et relativt langt indlæg hvor jeg prøvede at forklare dig årsagerne. Jeg ser ingen argumenter overhovedet fra din side.
| Quote: | | Lol. Vi har flest følgere av alle de nordiske klubbene, med unntak av Dalkurd, på sosiale medier, så den kan du bare legge vekk. |
Kan i finde rundt i jeres egen selvmodsigende logik? Rosenborg og Kbh har ca. ligeså mange følgere på FB, som uden tvivl er et godt pejlemærke. I har også et stort geografisk område, mens vi i storkøbenhavn har 5 klubber (fem!) i superligaen.
Mit postulat gik primært på det latterlige i "plastik" argumentet. Som sagt man hører det sjældent i Danmark længere, simpelthen fordi folk er eksponeret for så mange FCK fans at udsagnet fremstå latterligt. Selv de mest frelste har jo igennem årene indset det er noget sludder. Nu lever det kun steder som her, hvor eksponeringen er mindre. Derfor har der gennem årene stået så mange skøre myter om FCK på dette forum uden hold i virkeligheden, at det er klart illusionerne kan bygges op.
Nogle gange må i dog forvente at få en reaktion, når det bliver så langt ude at vi sidder fysisk og griner bag skærmen
Hvis du stadig tror følelserne fra de forskellige fangrupper, alt fra den tatoverede ultras til den 10 årige dreng der tager i Parken med far i hånden, eller den almindelige fan der ser fodbold med vennerne er anderledes for en FC Københavner end for fx. en Rosenborg fan, jamen så forbyder ingen dig at leve i den tro. Jeg tror bare ikke du skal regne med det har ret meget med virkeligheden at gøre, for os der har FCK i hjertet og har de følelser.
Hvis i ikke vil anerkende dem er det self. helt fair, men netop den der "vi er mere ægte end jer" retorik er om noget en ting de fleste Københavnere brækker sig over. Mens man smiler samtidig. For som jeg skrev i det første indlæg til hedon: Det er altså lidt cute <3 |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 02.08.2017 15:56 Post subject: |
|
|
7000 på en seriekamp for FCK er patetisk uansett tidspunkt, dag, vær, hallmåne/fullmåne, gresslukt, pollen, farger på bilene utenfor stadion, antall folk med langt hår, antall folk uten afro (men med bart), om det er salg på pølser på stadion eller ikke, gratis inngang på Tivoli eller hva f***. Det kan pokker ikke bortforklares. Det er patetisk, null og niks annet. Det er også ifølge nifs.no mer normalt at FCK har rundt 10.000-12.000 enn 20000 og oppover på seriekampene. Altså 7000, SYV TUSEN...
Eller for å si det jævla enkelt, utrolig søtt!  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.08.2017 16:09 Post subject: |
|
|
Virker som du synes det er kjempcute.
Ellers passe komisk med en danske som blir grundig fornærmet over at det finnes skjøre myter om dansk fotball i Norge. Noen som har lest hva de skriver om norsk fotball på danske fora? Et mer unisont negativt bilde finner du ingen plass. Likte spesielt godt han ene på Bold.dk som mente at 0-0 borte mot Celtic bare beviser hvor skidt ringe norsk fotball er. Samme kveld som FCK tapte fortjent mot et lag fra Makedonia...
Der har du dansker i et nøtteskall. Selvforherligende og nedlatende på grensen til det parodiske.
Shoutout til iconbit, Harald og Johnny Rainbows som er flotte unntak.
Last edited by Hedon on 02.08.2017 16:13; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.08.2017 16:11 Post subject: |
|
|
Men vi kan i det minste være enige om at FCK har en relativt populær profil på Facebook. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 02.08.2017 16:20 Post subject: |
|
|
Joda, det er sant. Fin hjemmeside har de også. Også kan en nå nevne at det ikke er så rart at det er 5 lag i Superligaen fra Stor-København, når landet deres er på størrelse med indre Østfold. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 02.08.2017 16:39 Post subject: |
|
|
| copenhagen wrote: | | Kan i finde rundt i jeres egen selvmodsigende logik? Rosenborg og Kbh har ca. ligeså mange følgere på FB, som uden tvivl er et godt pejlemærke. I har også et stort geografisk område, mens vi i storkøbenhavn har 5 klubber (fem!) i superligaen. |
Det er iallefall lettere å finne rundt i logikken min enn i geografikunnskapene dine. I såfall er Alta IF et storlag, siden Finnmark er større enn Danmark. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 02.08.2017 16:43 Post subject: |
|
|
| Mulig jeg gjentar meg selv her, men... 7000??? Om ikke det er søtt... Får jo Vålerenga til å se ut som en storklubb... |
|
| Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 02.08.2017 16:52 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | copenhagen wrote: | | Kan i finde rundt i jeres egen selvmodsigende logik? Rosenborg og Kbh har ca. ligeså mange følgere på FB, som uden tvivl er et godt pejlemærke. I har også et stort geografisk område, mens vi i storkøbenhavn har 5 klubber (fem!) i superligaen. |
Det er iallefall lettere å finne rundt i logikken min enn i geografikunnskapene dine. I såfall er Alta IF et storlag, siden Finnmark er større enn Danmark. |
Jeg skal hjelpe deg å forstå hva han mener. RBK er enerådende i Trøndelag, hvor de samler tilskuere fra et område med en halv mill innbyggere. FCK kjemper om oppmerksomheten med fire andre rivaliserende lag i Stor-København. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.08.2017 16:59 Post subject: |
|
|
| Det bor ikke en halv mill i Trøndelag. |
|
| Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 02.08.2017 17:05 Post subject: |
|
|
Det stemmer. Drøye 450 000 ifølge SSB _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 02.08.2017 17:26 Post subject: |
|
|
| Forklarer ikke for meg at de ikke trekker flere tilskuere enn de faktisk gjør. De trakk flere til de større kampene i fjor (bl.a Brøndby og tilsynelatende AGF om jeg husker riktig fra nifs.no) så de har jo tydeligvis noen fans. Folk gir faen i å se laget spille med mindre det er noe ekstra å se. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.08.2017 17:28 Post subject: |
|
|
Og om du først skal inkludere de 450k trønderne, så må du ta i betraktning at noen av de har ganske drøy reiseavstand -også mtp. at de fleste av våre kamper går søndag kl. 20.
FCK har rett og slett ingen unnskyldning for de svake tilskuertallene. |
|
| Back to top |
|
 |
|