English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Celtic - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 50, 51, 52  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 3 ]
Reginiussen
7%
 7%  [ 8 ]
Skjelvik
2%
 2%  [ 3 ]
Meling
8%
 8%  [ 9 ]
Jensen
21%
 21%  [ 23 ]
Konradsen
46%
 46%  [ 50 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 1 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
10%
 10%  [ 11 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 108

Author Message
Shefki
Junior

PostPosted: 27.07.2017 07:04    Post subject: Reply with quote

Ikke fikk jeg logget på (CelticTV), ikke fikk jeg sett kampen. I dag har jeg fortsatt ikke bruker... Men betalt fikk jeg gjort, uten bruker???
NÃ¥ sliter jeg med Ã¥ avslutte mnd leie, fÃ¥r jo ikke logget inn i betalingsløsningen heller!!😳

Dette er den største dritten jeg har vært borti!!😡
Back to top
View user's profile Send private message
Barney
Veteran

PostPosted: 27.07.2017 07:42    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Riktig med en "svak" karakter til Bendtner. Han er dessverre et hakk ned sammennlignet med f.eks A.Søderlund.

Jeg er en (av få?) stor fan av Søder, men i denne kampen så vi tegn til at Bendtner kan gi oss noe viktigere enn defensiv jobbing (som Søder til de grader leverer) og det er at han makter å holde på ballen når vi slår langt. Spesielt borte i Europa så er dette viktig, ettersom vi greier å bryte hjemmelagets intense press.

Når det er sagt så hadde det ikke vært noe å si på om han scoret et mål heller da.
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 27.07.2017 07:44    Post subject: Reply with quote

Hansen 6
Hedenstad 7
Reginiussen 6
Skjelvik 4
Meling 6
Konradsen 7
Jensen 6
Midtsjø 5
Jevtovic 6
Bendtner 5
Dølland Lie 4
Bjørdal 5
Back to top
jaso
Senior

PostPosted: 27.07.2017 07:49    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Login finner du i en av de tre mailene du fikk fra de. Passordet i en av de andre. Her er siden du logger deg inn fra.

Takker, dette funka fint.
Sendte i tillegg en epost til CelticsTV for å klage på streamkvalitet, sikkert 1 av 1000, men dei kan godt få det når dei køyrer dette møkkaopplegget sitt..
Back to top
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 27.07.2017 08:03    Post subject: Reply with quote

[quote="varg88"]
Skjelvik 4

Dølland Lie 4[/

4???
Shefki
Junior

PostPosted: 27.07.2017 08:05    Post subject: Reply with quote

jaso wrote:
hello wrote:
Login finner du i en av de tre mailene du fikk fra de. Passordet i en av de andre. Her er siden du logger deg inn fra.

Sendte i tillegg en epost til CelticsTV for å klage på streamkvalitet, sikkert 1 av 1000, men dei kan godt få det når dei køyrer dette møkkaopplegget sitt..

Hva er brukernavnet ? (Bare tall?)
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2017 08:09    Post subject: Reply with quote

CelticTV fungerte etter hvert for meg, etter noen minutter med høylytt utskjelling av PCen fordi live-kampen forsvant fra sida, deretter død stream i noen minutter osv. Men fra det sjuende spilleminutt var det egentlig helt greit.

Utrolig godt gjennomført kamp taktisk, først og fremst, med langt mindre avstander i laget både offensivt og defensivt, og da ser jo plutselig spillerne våre ut som gode fotballspillere også. Vi så veldig tidlig at vi lå litt 'skjevt', med fokus på å nekte Scott Sinclair å utfordre mann mot mann, med det resultat at vi gav Lustig og whatshisface på vår venstreside mer plass. Og det fungerte godt, synes jeg. Samtidig var vi langt mer villige til å variere presshøyder enn jeg hadde trodd ut i fra årets spill og uttalelser, noe som jo faktisk lot oss ha initiativet sammenhengende i tjue minutters perioder.

Det var ekstremt viktig for oss at vi hadde to kantspillere som jobbet så utrettelig hardt når vi låste av sentralt med midtbanetrioen vår. Vi har sett det ofte i år, at den trioen blir veldig spredt i forsvar når kantene jukser. Nå la backer og kanter hele tiden såpass mye press på Celtics tilsvarende at innleggene ble pressede og upresise. Det tillot også Bendtner å chille i forsvarsspillet uten konsekvenser, siden det ikke automatisk ble to spillere åpne. Dersom for eksempel høyrekanten vår hadde jukset defensivt hadde det automatisk ført til at Hedenstad måtte velge mellom å stoppe Tierney og Sinclair, og det å låse av de to var hovednøkkelen til at vi var så tette bakover. Vi ser mer balanserte ut med to hardtarbeidende kantspillere. Mer av dette, takk!

Innsatsen i går kan riktignok bli ris til egen bak når neste seriekamp skal vurderes, for når man viser at man tåler å løpe intensivt i nitti minutter, så blir det vanskelig å forsvare femogtjue minutters giddaløyse mot Sarpsborg og Kristiansund.

Børs:

Hansen 6 - Solide inngripener på det lille han hadde å gjøre. Hadde muligens tatt den som rullet forbi stolpen?

Hedenstad 8 - Hadde Sinclair i lomma hele kampen, ekstremt god jobb med å holde ham feilvendt

Reginiussen 8 - Duellstopperen vant duellene sine.

Skjelvik 8 - Veldig flink til å holde seg på beina, og får dermed blokkert trygt de få gangene Celtic fikk noe rom i boksen. Noen smått geniale frispillinger.

Meling 7 - Utfordrende rolle på den 'åpne' sida, men løser det greit. Trygg med ball, litt lite med offensivt.

Jensen BB 8 - Midtbanemaestroen kommer virkelig til sin rett i sånne kamper. Både motoren og hjernen i laget, og har teknikk og ro til å gjøre de riktige valgene.

Konradsen 7 - Får langt bedre arbeidsforhold, og gjør en god kamp. Men av og til savner man en pasningsfot som kan løse opp i stedet for baklengs piruett. Vinner mange dueller.

Midtsjø 6 - Det skurrer stadig litt i posisjoneringen, han blir lett isolert, og finner ikke de forløsende utveiene. Men han jobber upåklagelig, og nærteknikken er viktig for at vi kan holde en del på ball på dette nivået.

Jevtovic 7 - Først og fremst helhjertet jobbing, men som vanlig viser han også at han er smart og god i kombinasjonsspillet på siste tredel. Farlig spiller.

Bendtner 7 - Sterk som oppspillspunkt, gode valg når ha formidler ball. Skuffende at han ikke scorer på de store sjansene sine. Bonus for å ta med Brown på tidenes karuselltur, dra ham av fire ganger før han slår et perfekt innlegg på bakre. Der kunne fort Villmannen putta.

De Lanlay 7 - Også han løper som et villdyr, godt å se at fysikken er såpass på plass nå. Teknikken er fryktelig rusten - den ryggsekkbommen er jo egentlig samme avlevering som ble mål mot Dundalk.

Bjørdal 8 - Det var et angstfylt sukk da han kom inn, men han spilte prikkfritt.

Rashani - Fikk ikke vist seg fram så mye, men gjør det han kom inn for. Ett veldig unødvendig frispark.

Vilhjalmsson - Viser at han er skarp foran mål, men også at nærteknikken er en begrensning når tempoet blir høyere. Kunne kommet inn for Midtsjø noe tidligere, hvis man ønsket å ta litt risiko.

Kåre 8 - Jeg håper dette er representativt for spillestil, for nå ser det jo faktisk ut som en innøvd greie, med riktige avstander, fysisk pigge spillere og balansert angrepsfotball. Tvilen bunner litt i følgende: hadde vi stilt med Dølle og Jevto samtidig med skadefri tropp?
Back to top
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 27.07.2017 08:09    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke fått mailer med brukernavn og passord! Mad
varg88
Proff

PostPosted: 27.07.2017 08:16    Post subject: Reply with quote

[quote="Noah FC"]
varg88 wrote:

Skjelvik 4

Dølland Lie 4[/

4???

Jeg syns vi hadde en ok kamp mot en ganske svak motstander, ikke noe mer. Det blir utgangspunktet for børsen. Vi lå veldig lavt og gjorde Celtic bedre enn de faktisk er. Skjelvik var feilplassert noen ganger som Celtic heldigvis ikke kunne utnytte og han mistet ballen ved noen anledninger, ellers var han ok. De Lanlay er ikke i form enda. Det er ikke overraskende etter korsbåndskaden. Han burde ha scoret og var relativt lite involvert offensivt, han gjorde riktignok en god jobb bakover. Det holder mtp motstander og i sammenlikning med de andre spillerne til en 4er etter min mening.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2017 08:19    Post subject: Reply with quote

Noen av dere som kjøpte Celtic TV som har lyst til å låne bort login i noen timer slik at jeg får tatt opptak av kampen? Gitt at det fremdeles er mulig å se kampen naturligvis.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2017 08:24    Post subject: Reply with quote

Sender deg PM, jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
jaso
Senior

PostPosted: 27.07.2017 08:27    Post subject: Reply with quote

Shefki wrote:
jaso wrote:
hello wrote:

Hva er brukernavnet ? (Bare tall?)

Trur du lagde det når du laga login, mitt var likt med CelticsTV.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2017 09:39    Post subject: Reply with quote

varg88 wrote:

Jeg syns vi hadde en ok kamp mot en ganske svak motstander, ikke noe mer. Det blir utgangspunktet for børsen. Vi lå veldig lavt og gjorde Celtic bedre enn de faktisk er. Skjelvik var feilplassert noen ganger som Celtic heldigvis ikke kunne utnytte og han mistet ballen ved noen anledninger, ellers var han ok. De Lanlay er ikke i form enda. Det er ikke overraskende etter korsbåndskaden. Han burde ha scoret og var relativt lite involvert offensivt, han gjorde riktignok en god jobb bakover. Det holder mtp motstander og i sammenlikning med de andre spillerne til en 4er etter min mening.

Utover de utdypende vurderingene, som jeg ikke er enig i:

Du mener altså at 4 er riktig karakter for en ok kamp, og at Celtic er en ganske svak motstander.

Er du sikker på at du har gått inn på riktig forum? Dette er et Rosenborg-forum, så vår referanse for motstand er typisk Brann, Haugesund, Tromsø etc. Vi opererer også med karakterer fra 1-10, der 10 er topp. Ikke for eksempel Bayern München-forum, med 1-6 og 1 er topp, som du kanskje tenker her?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2017 09:41    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Ser mange kritiserer Bendtner. Han var ganske svak men ekstremt viktig å ha på topp da han binder opp forsvarere og evner å holde på ballen.

Og det er fint og gav oss my ro med ballen i midtbanen og på deres halvdel, men han rotet også bort ballen med flere forferdelige pasninger og hårreisende mottak i avgjørende situasjoner. Som gjorde at vi kom ut av dette uten bortemål.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 27.07.2017 10:24    Post subject: Reply with quote

Okay. Isolert sett, Bendner suger i defensiv førsteforsvarsjobb. DEt er fastslått og Søder og flere av våre tidligere spisser har vært unikum i den rollen.

Det jeg TROR dette er et forsøk på er å ha en spiss som spiller mere internasjonalt lik storscorere som Van Basten, Van nistelrooy, Romario, Ronaldinho, Bas Doost m.flere.

En spiss som er sliten bommer langt oftere, noe jeg tror Kåre prøver å jobbe med rundt Lorden.

Selvfølgelig VET vi at førsteforrsvarsjobben er meget viktig slik vi spiller, men prosjektet til KI kan innebære at vi skal forsøke å ha en spiss internasjonalt som har mere energi å bruke offensivt.

hva tror dere?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?

Last edited by moomoo on 27.07.2017 10:54; edited 1 time in total
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.07.2017 10:31    Post subject: Reply with quote

Jo mulig, men i tilfelle ser det ikke særlig lovende ut. Bendtner kommer langt mindre i scoringsposisjon på den måten, og er langt mindre målfarlig.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2017 10:35    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
hva tror dere?

Jeg tror at han er lat, og at det slett ikke er planlagt taktikk at han skal være såpass stasjonær i ingenmannsland. Han fungerer verken som førsteforsvarer eller målscorer. Søderlund var mye bedre som førsteforsvarer og mye bedre i boksen enn Bendtner, i tillegg gjorde også han en veldig god jobb som oppspillspunkt. Søder var altså en langt mer versatil spiss enn det Bendtner er, som av en eller annen grunn mottar mye hyllest blant RBK-fans selv etter begredelige opptredener. Det fremstilles nærmest som om at han er for intelligent til at en gjennomsnittlig lekmann ikke forstår hvor god han er, men den kjøper jeg ikke.

Jeg tror vi hadde vært langt farligere offensivt og mye bedre i gjenvinningene med Søderlund istedet for Bendtner mot Celtic i går.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 27.07.2017 10:43    Post subject: Reply with quote

En hyggelig skotte delte mobilen med meg i andre omgang, så jeg fikk sett en litt uklar og hakkete stream. Jeg synes da vitterlig at vi spilte oss rolig ut med ball fra eget forsvar og skape flere gode overganger? Noen som med større skjerm som kan bekrefte det?

Hvis det er tilfelle så faller jo min bombastiske påstand fra ett tidligere innlegg om at vi ikke kan spille oss ut fra eget forsvar fullstendig til jorden..

Men for all del, tar gjerne feil på det jeg.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2017 10:45    Post subject: Reply with quote

Vi spilte oss ut av eget forsvar på en imponerende kontrollert og presis måte. Fikk litt Valencia-vibber til tider når trekantene satt og pasningene gikk på direkten i høyt tempo.

Var vel en periode i førsteomgang vi må ha hatt ballen i over 50 trekk uten at Celtic fikk tak i ballen. Det var virkelig stas å se på.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2017 10:48    Post subject: Reply with quote

Det var helt påfallende hvor rolige vi var med ball på egen halvdel. Spesielt Skjelvik var til tider nærmest valiumrolig når han tredde ballen til midtbanespillere under press. Som faktisk gjorde seg spillbare under tredve meter unna.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 27.07.2017 10:52    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
puckno wrote:
gisp! wrote:
Kleviño wrote:
BalleK wrote:

Nå har jeg snudd og er forsiktig optimist. Tror vi har 55%-45% sjanse til å klare det nå.

Også kjent som 50% ?

Jeg tror BalleK mener at vi har 55% sjanse, mens Celtic har 45%?

Jo, men det er riktig med 50%. Enten går vi videre, eller så gjør vi det ikke. Ergo blir det 50%.

He he. Like riktig som å si at det er 50% sjanse for å møte en isbjørn på vei til jobb i morgen. Enten møter man en eller så gjør man det ikke.

Det lille poenget her var imidlertid at jeg tror at BalleK mener ... i den grad det er interessant, og det er det jo egentlig ikke.

Eller forresten: 50% sjanse for at det er veldig interessant for de aller fleste. Wink

Si hva du vil om RBKWeb-forum, men vi har i hvert fall stålkontroll på matematikk!
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 27.07.2017 10:53    Post subject: Reply with quote

Enig med de to siste talerne, det var meget hyggelig å se hvor rolige vi var med ball i går, for ikke å snakke om den kollektive jobben som ble lagt ned. Tenk om vi hadde spilt sånn i ES, da hadde vi hatt bittelitt mer enn fem poengs luke for å si det sånn.
thomas_katt
Rutinert

PostPosted: 27.07.2017 10:56    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Vi spilte oss ut av eget forsvar på en imponerende kontrollert og presis måte. Fikk litt Valencia-vibber til tider når trekantene satt og pasningene gikk på direkten i høyt tempo.

Var vel en periode i førsteomgang vi må ha hatt ballen i over 50 trekk uten at Celtic fikk tak i ballen. Det var virkelig stas å se på.

Det var en fin mÃ¥te Ã¥ hedre forbildene i Nordens Barcelona pÃ¥. De er jo ogsÃ¥ eksperter pÃ¥ Ã¥ spille 0-0 😄

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på bluesky
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 27.07.2017 10:58    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
moomoo wrote:
hva tror dere?

Jeg tror at han er lat, og at det slett ikke er planlagt taktikk at han skal være såpass stasjonær i ingenmannsland. Han fungerer verken som førsteforsvarer eller målscorer. Søderlund var mye bedre som førsteforsvarer og mye bedre i boksen enn Bendtner, i tillegg gjorde også han en veldig god jobb som oppspillspunkt. Søder var altså en langt mer versatil spiss enn det Bendtner er, som av en eller annen grunn mottar mye hyllest blant RBK-fans selv etter begredelige opptredener. Det fremstilles nærmest som om at han er for intelligent til at en gjennomsnittlig lekmann ikke forstår hvor god han er, men den kjøper jeg ikke.

Jeg tror vi hadde vært langt farligere offensivt og mye bedre i gjenvinningene med Søderlund istedet for Bendtner mot Celtic i går.

Joda jeg ser den der, men kan det være forklaringen rundt det Kåre prøver å fåtil? Leter febrilsk etter forklaringer her...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Kaize
Proff

PostPosted: 27.07.2017 11:14    Post subject: Reply with quote

Fantastisk kamp i går.
Konradsen storspilte sammen med resten av laget, noe som gir oss et fantastisk utgangspunkt til hjemmekampen. Taktikken til KÃ¥re og Hoftun var genial og lojaliteten til spillerne var forbilledlig, mener klart at vi skulle vunnet kampen 2-0.
Ellers takk til OrionPax for tips til stream med fin kvalitet.
Dette tar vi på Lerkendal RBK

Last edited by Kaize on 27.07.2017 12:04; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 50, 51, 52  Next
Page 51 of 52

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb