English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 105, 106, 107  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 18:23    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at RBK trenger en spiller som kan gjøre ting på egenhånd og som har x-faktor egenskap. Ganske sikker på at vi får solgt han for minst 30 mill dersom vi kan klare å få en god kontrakslengde på spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 18:26    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Da hjelper det å ha en spiller som er god nok til å kjøre på med et minutts magi og avgjøre en kamp på egenhånd. Kåre trenger sin Dockal nå.

Det vil jo i tilfelle bare i enkelte tilfeller kunne demme opp for hvor ræva spillemåten er og da blir det jo aldri endring fordi de da vil holde fast på at ting fungerer tilstrekkelig selv om det er grenseløst ræva. Nei takk.
robbie
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 18:55    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
Det er ett fett om vi har Adegbenro i troppen. Det er ikke på vingen elendigheten sitter. Spillerne vi allerede har skal i utgangspunktet ikke hver så totalt ræva som de fremstår nå. Dette handler om at kursen i spillemåte er lagt om og det er totalt ræva.

Uten at jeg vet mye om Adegbenro som spiller, er jeg uenig. For det første så er vinger som spilletyper ekstra skadeutsatt (eksplosiv muskulatur pluss at kjappe spillere ofte sparkes ned), noe som gjør at man trenger mange av dem.
For det andre har vi situasjonen med Bendtner, som er ueffektiv som måltjuv, men har vist at han er god når han kan droppe dypt og slå pasninger i bakrom.

Med vinger som skårer 15-20 mål i kombinasjon med Bendtner, har vi oppskriften på å slå antatt bedre lag i Europa-køpp, til tross for tulleformasjonen til Kåre.
Back to top
tombur
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 19:02    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
tombur wrote:
Det er ett fett om vi har Adegbenro i troppen. Det er ikke på vingen elendigheten sitter. Spillerne vi allerede har skal i utgangspunktet ikke hver så totalt ræva som de fremstår nå. Dette handler om at kursen i spillemåte er lagt om og det er totalt ræva.

Uten at jeg vet mye om Adegbenro som spiller, er jeg uenig. For det første så er vinger som spilletyper ekstra skadeutsatt (eksplosiv muskulatur pluss at kjappe spillere ofte sparkes ned), noe som gjør at man trenger mange av dem.
For det andre har vi situasjonen med Bendtner, som er ueffektiv som måltjuv, men har vist at han er god når han kan droppe dypt og slå pasninger i bakrom.

Med vinger som skårer 15-20 mål i kombinasjon med Bendtner, har vi oppskriften på å slå antatt bedre lag i Europa-køpp, til tross for tulleformasjonen til Kåre.

Men poenget må jo være å være så best mulig som lag det går an å være. Da må dette tullet til Kåre ta slutt. Ikke bare satse på å kunne ha griseflaks og kontre inn et mål med en god ving.
robbie
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 19:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig jeg altså.

Men du ser jo hva som skjer når man kritiserer Kåres inkompetente taktikk?
Man blir stemplet som illojal. Det er usaklig kritikk osv. Kåre vet best. Kåre har kjørt en ikke fungerende taktikk i tre år, men vi vinner fortsatt fotballkamper fordi vi har gode fotballspillere. Så lenge vi fortsetter å vinne kommer Kåre til å fortsette med taktikken sin.

Da er det beste vi kan håpe på at vi henter klassespillere som kan passer inn i den tullestilen, og kan få det beste ut av en kjip situasjon.
Back to top
legenden6
Junior

PostPosted: 23.07.2017 19:38    Post subject: Reply with quote

Tror du virkelig på det du skriver Robbie? På de to hele sesongene Kåre har vært trener har vi to seriemesterskap, to cupgull, en Europa League deltakelse og var sekunder unna Europa i 2016. De resultatene er umulige uten en spillestil og en kompetent trener som spillerne er villig til å blø for.

Og om vi skulle kvitte oss med Kåre. Hva er alternativene? En utenlandsk trener som kun ser på et eventuelt opphold i RBK som et springbrett til større klubber, og som kun ser etter kortsiktig gevinst?
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 19:46    Post subject: Reply with quote

Det vi har fått til med KI er mest pga. gode spillere og ikke pga god fotball. Et lag spiller bra dersom laget ikke blir påvirket når spillere forsvinner. Det som har skjedd med RBK er at vi har blitt ræva etter at Sælnes dro, også etterhvert Svensson. Flere ES klubber har kjørt over oss, men vi har merkelig nok klart uavgjort/seier i en del sliteseier.

Tenk dere en god trener med den spillerstallen vi har da. Kasper Hjulmand er flink herremann. 4-3-3 trener. Bob Bradly er flink han også, men usikker på om han er 4-3-3 trener.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 20:04    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Det vi har fått til med KI er mest pga. gode spillere og ikke pga god fotball.

Eh, vi hadde gode spillere under JJ og Perry også, og vi var ikke i nærheten av å score like mange mål og å slippe inn like få som vi gjør med Kåre.

Kåre har klare mangler og virker vitterlig arrogant til tider, men han er likevel den beste treneren vi har hatt siden Hamrén, og jeg er jammen ikke sikker på at Hamrén hadde gjort det like godt heller uten den stallen han hadde i sin tid her.

Jeg kunne selvsagt også tenkt meg en mirakeltrener som hadde fått dette mannskapet til å se dobbelt så bra ut, men en ny ørkenvandring der lag som Molde, Stabæk og Strømsgodset vinner gull vil jeg ha meg frabedt.

Så lenge Kåre vinner serien håper jeg han sitter.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 20:14    Post subject: Reply with quote

Uenig i at vi hadde gode fotballspillere under JJ og Perry. Det som skiller disse to fra KI er at KI henter riktige spillertyper og at laget er godt trente. Ellers er de alle like dårlig taktisk.

Så lenge ambisjonene er kun å vinne serien og ikke EL/CL, så er jeg også fornøyd med KI. Men tror du er den eneste som har den ambisjonen for RBK.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.07.2017 20:14    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:

Forbanna historieløst tull. Kåre snudde opp ned på klubben med fantastisk fotball da han tok over.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 20:17    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Mikkelsen wrote:

Så lenge Kåre vinner serien håper jeg han sitter.

At Kåre vinner ligaen mot lag som Kristiansund, Sogndal, Sandefjord osv er faktisk ikke godt nok for en så stor klubb. DonaldDuck-ligaen vår er fryktelig svak nå.

Man kan ikke ta bort det faktum, at etter storhetstiden vil det alltid ligge både forventninger og håp om at vi skal bli gode nok til å bite fra oss i EL, og av og til delta i CL.

Bjørneby kan handle nye spillere til krampa tar ham. Så lenge Kåre holder på som han har gjort på treningsfeltet de siste to årene blir det vanskelig.
mirar
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 20:28    Post subject: Reply with quote

RBK må begynne og se utenfor norden etter trenere, selv om FFK sitt tilfelle er det beste eksemplet på det.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 20:38    Post subject: Reply with quote

Er dette en diskusjon for Adagbenro-tråden?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.07.2017 22:08    Post subject: Reply with quote

Nei.
TomH
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 22:30    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Mikkelsen wrote:

Forbanna historieløst tull. Kåre snudde opp ned på klubben med fantastisk fotball da han tok over.

Bra du sier i fra Henning!

Robbie og Mikkelsen har særdeles liten kompetanse.
Det de sier er stort sett feil.
Dessverre ser jeg en del unge og usikre debattanter som henger seg på.
Nordlys
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 22:40    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Henning wrote:
Mikkelsen wrote:

Bra du sier i fra Henning!

Robbie og Mikkelsen har særdeles liten kompetanse.
Det de sier er stort sett feil.
Dessverre ser jeg en del unge og usikre debattanter som henger seg på.

Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 00:15    Post subject: Reply with quote

Haha. Jeg har aldri bestridet at du har mere fotballkompetanse enn meg, TomH. Men det betyr ikke at du har rett.

Tycho Brahe var en jævlig smart mann, smartere enn noen av oss. Likevell trodde han at Sola gikk rundt Jorda, og ikke omvendt.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 00:29    Post subject: Reply with quote

Kan vi prøve å holde diskusjonen til spilleren denne tråden gjelder for? Rolling Eyes
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 00:36    Post subject: Reply with quote

Får bare håpe at ryktene om at RBK har bydd mer enn tyrkerne for Adegbenro, og at spilleren selv heller vil til RBK eller til et tryggere fotballand enn Tyrkia, stemmer. Da er det fortsatt et lite håp om at denne juvelen kan havne i RBK. Til syvende og sist er det spilleren selv og hans agent som har det siste ordet, og ikke Krim-Jim og Viking.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 00:47    Post subject: Reply with quote

Tror ikke han vil hit dersom vi blir slått ut av Celtic. Får håpe vi får kjøpt han før onsdag.
Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 24.07.2017 00:50    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Til syvende og sist er det spilleren selv og hans agent som har det siste ordet, og ikke Krim-Jim og Viking.

Nå er det vel ikke Adegbenro som skal godta et eventuellt bud da, så Viking har vel også et ord med i saken, enn så lenge han er under kontrakt med dem..

Edit: Syntes jeg så en plass at Samuel sa at han helst ville utenlands, fordi han ikke ønsket å spille mot Viking. Men antar det er bare koseprat for Viking-fansen.. Penga rår vel mest.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 10:38    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Får bare håpe at ryktene om at RBK har bydd mer enn tyrkerne for Adegbenro, og at spilleren selv heller vil til RBK eller til et tryggere fotballand enn Tyrkia, stemmer. Da er det fortsatt et lite håp om at denne juvelen kan havne i RBK. Til syvende og sist er det spilleren selv og hans agent som har det siste ordet, og ikke Krim-Jim og Viking.
Ser dessverre ikke for meg at Adegbendro er så smart Rolling Eyes
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 12:11    Post subject: Reply with quote

I følge Vegard Vaagbø i eurosport har vi allerede bydd 10 millioner for adegbenro (og visstnok det samme for Trondsen og Normann)
Velger å ta det med ei lita klype salt.
Har ikke hørt det andre steder.
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 24.07.2017 14:26    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:

Det betyr at Adegbenro bør være en type ving som scorer rundt 10 mål i serien. Jeg har sett ikke mye av han, slik at jeg kan ikke velfundert bedømme om han har ferdigheter til det men det som jeg fikk med meg er inntrykket av en spiller som skaper rot i motstandernes forsvar og at han er mer en tilrettelegger enn en målgarantist. Han virker ofte stresset i avslutningssituasjoner og avslutter gjerne enten for tidlig eller for seint. Avsluttningene blir derfor ofte upresise og dermed ikke farlig nok. Det er, som sagt, mitt inntrykk. Noen her som vet mer?
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 15:29    Post subject: Reply with quote

5 mål på 13 kamper hittil i år for Viking. Det må sies å være mer enn godkjent. Så spørs det som du sier hvor mange han egentlig burde hatt i forhold til antall sjanser.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 105, 106, 107  Next
Page 7 of 107

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb