View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jorji Rutinert

|
Posted: 20.07.2017 17:45 Post subject: |
|
|
pokie wrote: | Jeg spør igjen jeg:
Kan vi ikke etterregistrere en spiller døgnet før kamp? Sånn har det hvertfall vært før. |
Ja vi kan etterregistrere en spiller.
rbkweb 2mas wrote: | Det norske overgangsvinduet åpnet i dag. Den ordinære fristen for påmelding av nye spillere til kampene mot Celtic er allerede ved midnatt. Imidlertid kan RBK melde på ytterligere én spiller innen tirsdag. |
Last edited by jorji on 20.07.2017 17:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 20.07.2017 17:47 Post subject: |
|
|
Ja, er faktisk ganske sikker på at man kan etterregistrere en spiller. Er i alle fall slik ift. Geuppespillet. |
|
Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 20.07.2017 20:05 Post subject: |
|
|
8 mill +Johan LB og Bakenga motsatt vei, så henter vi inn Forren som en LB-erstatter. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 20.07.2017 20:11 Post subject: |
|
|
Skal ikke ha Forren i klubben nei. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.07.2017 20:50 Post subject: |
|
|
Stamnestrø er neppe Vikingaktuell grunnet skadene...
kan godt hende det er snakk om Bakenga og muligens Bjørdal i bytte, men da mangler vi en stopper igjen, hvem skal det da bli? satser vi alt på rasmussen som backup til skjelvik og Tore? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 20.07.2017 21:10 Post subject: |
|
|
Er vel bedre å gi Rasmussen erfaring enn å la Bjørdal gjøre feil. _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 21.07.2017 10:24 Post subject: |
|
|
Spørs jo om Bjørdal er interessert i det da. Det er vel ikke så fristende å signere for en klubb som har stor sannsynlighet for å rykke ned.
Han har spilt en god del for RBK i år og gjort det greit. Jada, jeg er klar over at ekspertisen her på RBKWeb går fullstendig bananas hver gang Bjørdal glipper i markeringen, men vi glapp da vitterlig så det sang i markeringen mot Dundalk sist også - og da satt Bjørdal på benken.... Det var ingen halshugging av enkeltspillere på forumet da. Så det at "Bjørdal er dårlig" er blitt en slags selvforsterkende sak på forumet. Han har spilt OK, men ikke mer enn det. (Reginiussen har spilt veldig godt i det siste, men han gjør tabber innimellom han også - det forbigås alltid i total stillhet på forumet.)
Å sette inn Rasmussen er sikkert smart innimellom, men jeg vil mye heller ha Bjørdals rutine mot Celtic enn Rasmussens urutine.
Bakenga derimot tror jeg gjerne griper en mulighet i Viking. Det blir også et greiere bytte (spiss mot spiss) mhp. spillerlogistikk i klubbene. Problemet er vel at Bakenga ikke er så veldig mye verdt etter den sesongen han har hatt. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.07.2017 13:19 Post subject: |
|
|
Når vi er interessert og jim er involvert så skal man ikke være einstein for å forstå at jim bruker oss for alt det er verdt for å pushe interessen og prisen hos de utenlandske klubbene. Klarer ikke ha forhåpninger til at dette skal lande til vår fordel. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.07.2017 13:29 Post subject: |
|
|
Det avhenger av om jimmern klarer å selge spilleren da. Om han mislykkes, og Rosenborg fortsatt har høyeste bud inne, skal det bli vanskelig for Viking å avslå.
For eventuelle lønnsforhandlinger blir mellom Bjørnebye og Atta. Det er overgangssum og klausuler som Solbakken nå blander seg inn på. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 21.07.2017 13:33 Post subject: |
|
|
Om Adegbenro vil hit så har ikke Solbakken noe å si.
Forøvrig litt hyklersk hvordan enkelte her som lagde ramaskrik rundt Bakenga-overgangen ene og alene på grunn av Solbakken nå plutselig ikke nevner han med et eneste ord, kun fordi de anser Adegbenro som en forsterkning. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.07.2017 13:47 Post subject: |
|
|
Jeg vil si at det er ganske stor forskjell mellom Solbakken som spilleragent og Solbakken som en slags salgskonsulent for Viking.
Om Solbakken var Agdebenros agent, ville det betydd at Solbakken ville vært ansvarlig for eventuelle kontraktsforhandlinger i fremtiden.
At Viking nå drar inn Solbakken som salgskonsulent er noe de gjør ene og alene for å være jævlige mot oss. Om vi skulle trekke oss fordi vi ikke liker trynet hans ville vært å spille ballen rett i beina på dem. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 21.07.2017 13:50 Post subject: |
|
|
Dew, du har et poeng, men det er en viktig nyanseforskjell.
I tilfellet Bakenga så er det Bakenga selv som har valgt Solbakken som agent, selv om Bakenga bare trenger å ta opp telefonen for å bytte til en annen.
I tilfellet Adegbenro så er det Viking som har hyret inn Solbakken. Adegbenro har valgt seg en annen agent.
Edit: robbie var kjappere enn meg. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.07.2017 13:52 Post subject: |
|
|
Er vel en del av oss som er skeptisk uansett når han er med. Men som BalleK sier, her har vi vist interesse for en spiller, SÅ har Viking snipet seg selv i foten ved å bringe inn en ustabil lojalitetsfri fyr for å gjøre alt verre for alle, inkl. oss.
Alltid skeptisk til handler hvor han er involvert, håper SIB har på seg en Microchem® 4000 om det blir noe undertegning av kontrakt. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.07.2017 14:06 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Forøvrig litt hyklersk hvordan enkelte her som lagde ramaskrik rundt Bakenga-overgangen ene og alene på grunn av Solbakken nå plutselig ikke nevner han med et eneste ord, kun fordi de anser Adegbenro som en forsterkning. |
Hvem tenker du på? |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 21.07.2017 14:51 Post subject: |
|
|
Hadde jeg vært i Viking sin posisjon hadde jeg heller ikke latt Bård Wiggen forhandle et salg av klubbens beste spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 21.07.2017 15:37 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Dew wrote: | Forøvrig litt hyklersk hvordan enkelte her som lagde ramaskrik rundt Bakenga-overgangen ene og alene på grunn av Solbakken nå plutselig ikke nevner han med et eneste ord, kun fordi de anser Adegbenro som en forsterkning. |
Hvem tenker du på? |
Er ikke ute etter å dra fram nick - merker meg bare stemningen her inne kontra den vi hadde på samme tid i fjor da Bakenga ble linket til klubben. Da var det veldig problematisk for nær sagt samtlige her inn at RBK skulle forhandle med Solbakken. Er bare å ta en titt på side 90 og oppover i Bakenga-tråden.
Solbakken er på ingen måte fokus i denne tråden nå. For nå står det jo om en spiller folk vil ha. Og det er greit nok det; hvem som er agent bryr meg midt bak så lenge overgangen er til vårt beste. Bare påpeker at KrimJim tydeligvis ikke var problemet i Bakenga sin overgang, men Bakenga selv på bakgrunn av et tonn av useriøse grunner. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.07.2017 16:05 Post subject: |
|
|
Det var ikke så mye en prinsippstyrt debatt om Solbakken eller ikke Solbakken. Det av mere at Bakenga til tross for at han var trønder og en av oss, hadde latt karrieren sin gå i grus takket være lang tids lojalitet til Solbakken.
Takket være Solbakken havnet også Bakenga på en korttidskontrakt som er i alle andres interesse enn Bakenga selv.
Erfaringene med Bakenga og Forren viser at Solbakken er gift og at det å tilknytte oss spillere med Solbakken som agent er ekstremt risikabelt.
Situasjonen med Agdenbenro er annerledes fordi spilleren sjøl ikke har noe forhold til Solbakken. Det er Wiggen som har hentet tatt kontakt med Solbakken fordi Wiggen vet at Sobakken hater Rosenborg. Men dette er ikke Agdenbenros feil. Om Agdenbenro vil hit, vil det være teit å si nei på grunn av Solbakken. Spesielt når man vet at Solbakken er hentet inn for å hindre at spilleren kommer hit.
Jeg vet ikke om du er klar over det. Men du argumenterer for å gjøre akkurat hva Solbakken og Wiggen vil at vi skal gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 21.07.2017 16:32 Post subject: |
|
|
Hva var greia med at NFF flyttet overgangsvinduet fra 21.juli til 20. juli? Var jo for at vi skulle kunne registrere ny spiller til 3. kvalikkrunde. Men så står det at man kan etterregistrere en dag før med en spiller. Hva er poenget til NFF da? |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 21.07.2017 16:39 Post subject: |
|
|
Det er vel snakk om én spiller inntil 24 timer før, mens den ordinære troppen måtte registreres før midnatt i går, dvs. Hvis vi skulle hatt inn fler enn én spiller? Slik jeg tolka det, i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 22.07.2017 03:04 Post subject: |
|
|
@Bye: Tolket det likt som deg. Det blir vel også utnyttet, for nå har Rosenborg allerede fått meldt inn Levi, antar jeg, og så får de i tillegg etteregistrert en til. Dersom de får kjøpt en til. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Rutinert
|
Posted: 22.07.2017 17:44 Post subject: |
|
|
Urealistisk at Levi kommer til å spille denne kampen vel? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.07.2017 17:55 Post subject: |
|
|
Bursaspors første bud på Samuel Adegbenro skal ifølge raporter i Tyrkia ha vært på 700.000 euro, som er omlag 6,5 millioner kroner.
I går gikk rapportene på at Bursasport har økt det budet til 850.000 euro, som er rundt åtte millioner kroner.
Det er nøyaktig den samme summen som Viking har budsjettert med i spillersalg, men det skal likevel være under det Viking krever for Adegbenro.
– Skal vi selge Samuel må det komme et bud på ham som vi ikke kan avslå. Vinduet har nettopp åpnet, og vi har is i magen, sier daglig leder i Viking, Eirik Henningsen.
Les mer: Bursaspor har økt budet på Adegbenro |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 23.07.2017 18:05 Post subject: |
|
|
Den artikkelen der er for to dager siden og siden den dagen har RBK bydd 10 mill i følge noen folk på twitter. I tillegg tror jeg Buraspor har gitt opp å hente han. Nå håper vi vel bare på at utenlandske klubber har lært av hverandre og ikke er så dumme og går på argumentasjonene til J.Solbakken når han skal prøve å selge Adegbenro. For han har solgt x antall spillere fra Norge som ikke har slått gjennom. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1051 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 23.07.2017 18:16 Post subject: |
|
|
Det er ett fett om vi har Adegbenro i troppen. Det er ikke på vingen elendigheten sitter. Spillerne vi allerede har skal i utgangspunktet ikke hver så totalt ræva som de fremstår nå. Dette handler om at kursen i spillemåte er lagt om og det er totalt ræva. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 23.07.2017 18:19 Post subject: |
|
|
Da hjelper det å ha en spiller som er god nok til å kjøre på med et minutts magi og avgjøre en kamp på egenhånd. Kåre trenger sin Dockal nå. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
|