English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 05.06.2017 20:45    Post subject: Reply with quote

–Hva betyr det for laget at Bendtner ikke spiller?

Det finnes jo ikke noe forbanna svar på det for en trener annet enn å jatte med i beste næringslivsstil. Hverken bekrefte eller avkrefte, er så profesjonelt det. Sånn som østlendingene liker det.

Nei, takke meg til takhøyde. Jeg er så lei av at journalister fyrer løs 20 dumme spørsmål for å fiske etter overskrifter. Kanskje tre-fire av dem kommer på trykk, resten kan være så dumme og/eller ledende at en får akutt magesår av dem gjengitt, men de kan bare glemmes. Lov å prøve seg si, finnes jo som sagt ingen standarder for journalister. Og nå skal disse kuksugerne sladre til sjefen i media, det er patetisk og det er i mine øyne ganske patetisk med alle de som støtter denne mediaindoktrineringen i tykt og tynt. "Sånn er pressen", ja, de er sånn på grunn av at de ikke blir holdt til noen standard. Derfor syns jeg ikke at vi skal være så raske til å fordømme folk som tør å si "spar mæ" til ledende spørsmål.
Back to top
View user's profile Send private message
Mighty
Senior

PostPosted: 05.06.2017 21:00    Post subject: Reply with quote

Ja, dette er av samme mønster som vi har sett den siste måned, og var også grunnen til at jeg ble lei Per Joar. Der hvor Ingebrigsten i starten var flink til å bruke mediene, har han nå gjort dem til sin fiende. Han opptrer defensivt og lett fornærmet. Kunne lett løst den situasjonen til noe positivt, som at det er godt å se at de har to gode spisser i troppen, noe som blir viktig fremover. Ta på deg smilet igjen Kåre, så blir dette mye bedre Smile
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 06.06.2017 00:07    Post subject: Reply with quote

Ingen i verden kunne løst den situasjon til noe positivt når Adressa og Løfaldli hadde bestemt seg for å spinne hele kampen inn mot Bendtners-fravær. Bra at Kåre bare avslår å delta i den "debatten" enn å begi seg ut på journalistenes runddans.

Tenkt scenario hvor KÃ¥re er hyggelig og svarer som man kan forvente:

Journalist: - Hva synes du om jobben Vilhjalmsson gjør i dag?
Kåre: - Matti var god i dag. Jobbet hardt kampen gjennom og scoret et fint mål.
Journalist: - Men hvorfor spiller laget bedre uten Bendtner?
KÃ¥re: - Hehe, nei si det. Det har nok med at laget som helhet presterte bedre i dag og ikke at Niklas var borte.
Journalist: - Men tallenes tale er klar. Dere har tapt fire på rad med Bendtner, uten at han vinner dere overbevisende. Hva gjør Vilhjalmsson bedre?
KÃ¥re: - De har hver sine styrker, men Vilhjalmsson er god i presset i dag og kjemper hardt for laget hele kampen gjennom.
Journalist: - SÃ¥ du sier at Vilhjalmsson starter neste kamp?
Kåre: - Nei, det er 14 dager til neste kamp vi tenker ikke så langt ennå.

Overskrift: "Kåre åpner for å vrake Bendtner. Ikke fornøyd med arbeidsmoralen til stjernespissen sin"
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 06.06.2017 00:57    Post subject: Reply with quote

Syns det er bra at KI lager litt "kaos". Det er viktig at tørr si sin mening direkte ut. Da virker han mer som en leder. Vi i Norge tror alt skal være snillisme. Se på Guardiola, Mourinho, Solbakken osv.

Syns vi burde se mer av galskapen og engasjament fra KI sin side.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.06.2017 08:36    Post subject: Reply with quote

Kåre: - Nå må han journalisten prøve å holde smella litt. Han er jo omtrent asfaltert fra kravebenet og helt opp!

Tommel'n opp!
robbie
Veteran

PostPosted: 06.06.2017 09:07    Post subject: Reply with quote

https://youtu.be/p9Z22ij2ORA
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.06.2017 22:52    Post subject: Reply with quote

Sånn for arkivet, kan jeg gjengi hele krangelen mellom Løfaldli og Ingebrigtsen - altså litt mer enn det som Kveldsnytt presenterte:

- Hva betyr det for laget at Bendtner ikke spiller, slik som du ser det? Pluss og minus.

- Jeg skal ikke innpå det. Jeg vet hvor du vil ...

- Kollektivet Rosenborg er bra i dag. Om Nicklas eller Matti spiller, har egentlig ingen voldsom betydning. Det er to fantastiske fotballspllere på hver sin måte.

- Vi bytter tre mann fra forrige kamp, men vi fortsetter å gjøre det som vi gjorde en god del av på Ullevaal. Vi gjør det oftere og mer i dag.

- Er det tilfeldig at det løsner nå? Det har ikke noe med hvem som er i midten der framme, slik som du ser det?

- Slutt å lage ...

- Men det er et tema.

- Når vi bytter tre stykker? Ikke sitt på forum og få i sakene deres! Ikke skap noe som ikke er der!

- Det er noe som folk snakker om.

- På forum, ja - som dere er så opptatte av.

- Det er klart at dette er et tema.

- Det er klart, det ... Etter denne kampen er du opptatt av å finne noe som er negativt, eller? For å skape noe.

NRK bryter inn: - Tenker du at det er for mye snakk om den duellen med Bendtner hele tida?

- Ja. Vi er et lag og et kollektiv. Når kollektivet vårt fungerer, så er alle gode. Det har ikke noe med enkeltspillere å gjøre.

- I dag er vel den første kampen at vi får "Midtsj" og Mike på ballen så ofte som vi ønsker. Det er vel det som er det viktigste svaret. Da er vi gode.

................

Var noe meta-aktig å stå og bivåne diskusjonen som tydeligvis dreide seg om RBKweb-forumet. Smile

Har faktisk ikke snakket med Ingebrigtsen om dette, men antar at Alstad/medieavdelinga også nå som Heldal er ute gir treneren jevnlige drypp om hva som diskuteres.

Jeg er uansett enig i at Bendtner er større sak hos Adressa enn her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran

PostPosted: 06.06.2017 22:56    Post subject: Reply with quote

Interessant. RBKweb på dagsorden.

Håper Alstad viderefører folks oppgitthet over Adressa til han.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.06.2017 08:01    Post subject: Reply with quote

Benking av Bendtner har da ikke blitt så mye diskutert her inne? Har inntrykk av at det er veldig pro-Bendtner-stemning her inne.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 07.06.2017 08:28    Post subject: Reply with quote

Som Koteng sa en gang: "Det skrives my rart på web"
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.06.2017 08:40    Post subject: Reply with quote

Filosofisk type, Koteng.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 07.06.2017 10:15    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hvorfor Kåre er så negativ mot oss? Mulig han har fått med seg de få innleggene som snakker om andre trenere her inne.

Men jevnt over er jo ihvertfall stemningen her at Bendtner er jæskla god og kommer til å putte masse mål. Kåre øker ihvertfall ikke standingen sin hos meg når han skal sutre om forum.
Back to top
attityd!
Proff

PostPosted: 07.06.2017 11:10    Post subject: Reply with quote

Er noe litt 2005 over det å høre ordet "FORUM" i media...

Tviler på at Kåre har noe i mot RBKweb. Tror irritasjonen heller bygger på late journalister som henter intervjuspørsmålene sine fra internætt istedet for å lage fornuftige spørsmål selv.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 07.06.2017 11:19    Post subject: Reply with quote

Fakta er vel de at i Europakvalikk vil Kåre og gutta møte trenere og spillere som må tåle et langt større trykk en hva dette forumet, Adressa, andre medier og sosiale medier rundt Rosenborg noen gang har vært i nærheten av å skape. På tide å manne seg opp og slutte å sutre.
Eru
Veteran

PostPosted: 07.06.2017 12:11    Post subject: Reply with quote

attityd! wrote:
Er noe litt 2005 over det å høre ordet "FORUM" i media...

Tviler på at Kåre har noe i mot RBKweb. Tror irritasjonen heller bygger på late journalister som henter intervjuspørsmålene sine fra internætt istedet for å lage fornuftige spørsmål selv.

Vel,

Det er rundt hundre aktive deltakere i diskusjonen her. Deltakere som er opptatt av RBK, følger med og som representerer et ganske bredt spekter av RBK-supportere. Det hadde vært rart om journalister aldri brukte forumet til å sondere hva som rører seg i supportermiljøet og til å finne interessante vinklinger.

Hvordan det påvirker fremtidige laguttak at andrevalget leverer godt i førstevalgets fravær er dog ikke en problemstilling man må til forumdiskusjoner for å finne. Det er egentlig ganske opplagt.

Men nå lyktes Kåre med å få oppmerksomheten mot surræva si og bort fra laguttaket, så kanskje han oppnådde det han ville denne gangen.
Back to top
ØstlandsJokke
Junior

PostPosted: 07.06.2017 12:21    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Skjønner ikke helt hvorfor Kåre er så negativ mot oss? Mulig han har fått med seg de få innleggene som snakker om andre trenere her inne.

Men jevnt over er jo ihvertfall stemningen her at Bendtner er jæskla god og kommer til å putte masse mål. Kåre øker ihvertfall ikke standingen sin hos meg når han skal sutre om forum.

Kåre er vel ikke så negative mot formet og forumbrukere. Ser det som at han er kritisk til at journalister bruker forum ukritisk som eneste kilde. Og i mange tilfeller også eneste kilde.

Typen overskrifter som "supporterne raser mot..." fordi en og annen blåser ut litt aggresjon på forumet.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 07.06.2017 12:30    Post subject: Reply with quote

ØstlandsJokke wrote:

Kåre er vel ikke så negative mot formet og forumbrukere. Ser det som at han er kritisk til at journalister bruker forum ukritisk som eneste kilde. Og i mange tilfeller også eneste kilde.

Typen overskrifter som "supporterne raser mot..." fordi en og annen blåser ut litt aggresjon på forumet.

Hvor tar du egentlig dette fra? Det var jo absolutt ingenting i den aktuelle intervjusituasjonen som hadde noe som helst med forum som kilde eller utlåsninger på forum å gjøre.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 07.06.2017 12:46    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re wrote:

- Slutt å lage ...

- Men det er et tema.

- Når vi bytter tre stykker? Ikke sitt på forum og få i sakene deres! Ikke skap noe som ikke er der!

- Det er noe som folk snakker om.

- På forum, ja - som dere er så opptatte av.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 07.06.2017 12:48    Post subject: Reply with quote

Ja men det der er jo noe Kåre trekker ut fra ræva. Det er ingen henvisning fra journalistens side til misnøye eller "tema på forum". Folk snakker om hvem som skal spille spiss på RBK, det er ikke begrenset til forumdiskusjoner.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 07.06.2017 12:59    Post subject: Reply with quote

Sånn sett. Nei, det var jo ingenting denne gangen, men jeg innbiller meg at irritasjonen skyldes tidligere referanser til misfornøyde forumbrukere.

På en måte er jo dette veldig surmaga av Kåre, og det kan nesten virke som han blir snurt over at sånne diskusjonsforum låner en viss empiri til det som ellers kunne blitt enkelt avfeid som løse påstander om murring i folkedypet. På den andre side skjønner jeg reaksjonen, på den måten at adressa til stadighet forsøker å generere negativt vinklet clickbait, nesten med den hensikt å skape eller nøre opp under en konflikt i spillergruppa, og Kåre syntes nok ikke det var en rettferdig vinkling etter en grei hjemmeseier.

Her inne synes jeg diskusjonen om spissplassen har vært veldig nøktern og saklig, faktisk, men jeg kan tenke meg at den blir litt spissere og hetere rundt lunsjbordene rundt omkring i byen og fylkene.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 07.06.2017 13:14    Post subject: Reply with quote

At journalister har en hang til sensasjonalisme er jo ikke noe nye nytt og det ligger i stillingsbeskrivelsen til en hovedtrener i RBK å håndtere den slags.

"Buhu, her spiller vi endelig en god kamp igjen også skal dere komme med vanskelige spørsmål nå også, kan vi ikke bare få skryte av hvor gode vi var i dag? " blir for dumt.
Back to top
Mighty
Senior

PostPosted: 07.06.2017 13:15    Post subject: Reply with quote

Det var en periode på slutten av Per Joar Hansens tid, og starten på Ingebrigtsens trenervirke at media brukte rbkweb sitt debattforum som sannhetsvitne om hva "folket" mente om ting i og rundt Rosenborg. Det gjaldt alt fra Perry, Nicki Bille, Hoftun, Strandberg med mer.

Det hele ble veldig parodisk spør du meg. Både her og på Internett generelt er det de misfornøyde som roper høyest, uten at det trenger å bety et samlet supporterkrav om at den og den skal spille. Greit at journalister tar seg en tur innom for inspirasjon, men de burde ha seg frabett å måle stemning ut fra hva som skrives her.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.06.2017 13:39    Post subject: Reply with quote

Jeg synes, som zaphod og andre, at det har vært svært lite turbulens rundt midtspissplassen her inne. Bendtner har fått både skryt og kritikk, og Vilhjalmsson er omtalt med både skepsis og klokkertro. Det er dog ingen tvil om hvilken spiller som har best råtalent og forutsetninger for å bli vår Eruopa-spiss. Spissplassen er dog en av de minst diskuterte rollene her på forumet. Det har vært mer kritikk og diskusjon rund ankerplassen, Midtsjø, vinger og Hedenstad, blant annet.

Jeg synes Ingebrigtsen er unødvendig tverr i denne saken, og kjører en slags passiv-agressiv krigføring på tynt grunnlag. Allikevel synes jeg det er rimelig håpløst å slå mynt på denne kampen alene for å skape journalistiske poeng. Vi spiller årets soleklart beste kamp (i hvert fall frem til Mattis tverrliggertreff) hvor vi i langt større grad enn tidligere skaper gjenvinning og brudd høyt i banen med tidlig og tett press på ballfører, backer som vellykket og helhjertet kommer rundt og slår innlegg, samt en midtbane og midtforsvar som flyttet etter så avstandene og rommene ble mindre. Vi hadde Godset såpass i kne i lange perioder at jeg er sikker på at Botheim hadde blitt stilt i samme lys om det var han som hadde startet. Jeg skal ikke ta ifra Vilhjalmsson en god kamp og 2,5 målpoeng, men jeg kan mer eller mindre garantere at fasiten hadde vært like god om det var Bendtner som hadde startet, rett og slett fordi laget ikke har spilt midtspissen så god tildigere i år.

Slik jeg ser det bør hele problemstillinga være en ikke-sak - fra begge sider.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 07.06.2017 15:34    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Vi spiller årets soleklart beste kamp hvor vi i langt større grad enn tidligere skaper gjenvinning og brudd høyt i banen med tidlig og tett press på ballfører

(...)

jeg kan mer eller mindre garantere at fasiten hadde vært like god om det var Bendtner som hadde startet,

Jeg er stort sett enig i det du skriver, men jeg synes likevel å ane en potensiell svakhet i garantien din.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 07.06.2017 16:55    Post subject: Reply with quote

Hei, Kåre! Vi her inne på forumet har aldri sagt at vi er missfornøyde med Bendtner. Det er bare journalisten som "bruker" oss til å si sin mening. Dårlig journalist Tommel'n ned
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 271, 272, 273  Next
Page 138 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb