English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir største gullutfordrer?
Brann
3%
 3%  [ 4 ]
Haugesund
0%
 0%  [ 1 ]
Kristiansund
5%
 5%  [ 6 ]
Lillestrøm
0%
 0%  [ 0 ]
Molde
21%
 21%  [ 26 ]
Odd
42%
 42%  [ 50 ]
Sandefjord
0%
 0%  [ 1 ]
Sarpsborg
0%
 0%  [ 1 ]
Sogndal
0%
 0%  [ 1 ]
Stabæk
0%
 0%  [ 1 ]
Strømsgodset
5%
 5%  [ 7 ]
Tromsø
0%
 0%  [ 0 ]
Viking
0%
 0%  [ 0 ]
VÃ¥lerenga
17%
 17%  [ 21 ]
Aalesund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 119

Author Message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 28.05.2017 18:15    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå er Brann serieledere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 28.05.2017 18:52    Post subject: Reply with quote

Får se om medgangen går dem til hodet allerede i 2. omgang. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mighty
Proff

PostPosted: 28.05.2017 18:55    Post subject: Reply with quote

Hysterisk morsomt med Bengt Eriksen på Fotball Direkte på Eurosport. Mikrofonen hans står ironisk nok på i en målkavalkade. Der begynner han å kjefte om at en kollega bestandig glemmer å skru av mikrofonen sin når han er på do.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 28.05.2017 19:41    Post subject: Reply with quote

Ålesund utligner og Heltne Nilsen får rødt! RBK
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 28.05.2017 19:51    Post subject: Reply with quote

Svarte... Hadde et håp om at Stabæk skulle greie uavgjort.
gisp!
Legende

PostPosted: 28.05.2017 19:58    Post subject: Reply with quote

Brann, Sarpsborg og Odd fikk uavgjort, Stabæk tapte.
I kveld er pari å øke poengluka.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.05.2017 22:01    Post subject: Reply with quote

Runden da både LSK og Molde tar innpå oss. Nedtur nok i seg selv.
vegran
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 20:34    Post subject: Reply with quote

Typisk at det er nå det snur for Godset. Spiller vel sin livs kamp til helga Rolling Eyes
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 20:39    Post subject: Reply with quote

Snudd og snudd..... Viking er best nå
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 29.05.2017 21:15    Post subject: Reply with quote

Det er selvsagt tidlig i sesongen enda men Viking må ta grep i en helvetes fart om de skal beholde plassen i eliteserien.
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 30.05.2017 13:20    Post subject: Reply with quote

Med forbehold om at jeg bare så 2. omgang, men jeg synes egentlig Viking spiller helt ok fortball.

Mot Stabæk hadde de helt klart fortjent alle 3 poengene, og de var mye bedre en Godset i den delen av kampen jeg så. (Men da ledet Godset med 3-4 mål så de var vel neppe helt på). Mener å huske at de var ganske gode mot dere også?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2017 13:37    Post subject: Reply with quote

Viking spilte oss nærmest ut etter at vi tok ledelsen mot dem i Stavanger. Ingen kunne si noe på om de hadde fått poeng, og hadde de vært litt heldige kunne det fort blitt seier.

Dessverre for dem er det vel ikke sånn at NFF ser bak resultatene når OBOS-billettene skal deles ut i høst..
Juch
Veteran

PostPosted: 30.05.2017 16:45    Post subject: Reply with quote

Det skal sies at Godset spilte ball i hatt med Viking helt til de ledet 4-0. Så gadd ikke spillerne bruke så mye krefter etter det, det er jo forståelig at laget kan få en slik reaksjon når man føler seg så trygg på seieren.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 01.06.2017 21:17    Post subject: Reply with quote

Samme Godset røk nettopp 2-1 for Mjøndalen. Hvor trygt sitter egentlig Skrullerud? Det er jo riktignok en kokosliga, og det trengs antagelig ikke mange justeringer før de avanserer på tabellen, men kan ikke si at laget har blitt noe særlig bedre..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2017 22:49    Post subject: Reply with quote

Vi må kunne koste på oss et "hva var det vi sa" når alle one hit wonderne ser ut til å slite, spesielt i de to klubbene som forsøker å være mer enn de er, og har blitt hentet inn for å revitalisere antatt storhet. Hverken Deila, Skullerud eller Solskjær viser seg å være de fantastiske trenerne media vil ha dem til å være, i hvert fall ikke på kort sikt.

Det er også kostelig å se at det rasles med sablene i Molde. Vesle Molde som med unntak av en gyllen generasjon på nittitallet har svært lite å vise til utover de kjøpte merittene for noen år tilbake. Når Røkke tydeligvis ikke pøser ut et helt driftsbudsjett til klubben og Krim-Jim har gått tom for navn i kategorien "Statoil Akademiet-spillere som må hjem for å restarte karrieren", er det plutselig krisestemning. Jeg sender ikke akkurat julekort til Solskjær, og har lenge oppriktig og objektivt sett på ham som en høyst middelmådig trener, men det er noe Leicester light-aktig å skulle sparke en trener som tar klubben til posisjonen de hører hjemme etter en kort periode med unaturlig gode resultater, selv om forutsetningene for å lykkes var rimelig forskjellige for de to klubbene i blått.

Det er mye å diskutere rundt klubb og trenere i Rosenborg om dagen, men det er heldigvis langt unna tilstandene i enkelte andre klubber.
PerO
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 07:48    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Samme Godset røk nettopp 2-1 for Mjøndalen. Hvor trygt sitter egentlig Skrullerud? Det er jo riktignok en kokosliga, og det trengs antagelig ikke mange justeringer før de avanserer på tabellen, men kan ikke si at laget har blitt noe særlig bedre..

Det ulmer mye blant fansen. Mener Godset stengte kommentarmuligheten på hjemmesiden fordi det var for mye dritt.

Når de nå røk i cup-en, så tror jeg ikke han må vise sterk fremgang i serien kjapt hvis han skal overleve.

Enda en klubb som har valgt trenernavn, i stedet for å videreutvikle den klubbkulturen de hadde suksess med.
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 02.06.2017 14:30    Post subject: Reply with quote

Trenernavn og trenernavn...
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 14:49    Post subject: Reply with quote

Poenget står fortsatt.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 03.06.2017 07:52    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Trenernavn og trenernavn...

Lista over norske trenere som har hatt suksess me U21 og tatt the double er vel såpass kort at det må kalles et trenernavn, uansett om vi er uenig i at han er en god trener !

Som Robbie sier, poenget står.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 03.06.2017 09:38    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Typisk at det er nå det snur for Godset. Spiller vel sin livs kamp til helga Rolling Eyes

Ikke nødvendigvis, men du skal ikke se bort i fra at Rosenborg IKKE kommer til å spille sin livs kamp i morgen.
Back to top
Wirk
Junior

PostPosted: 03.06.2017 14:11    Post subject: Reply with quote

Jeg har i lengre tid undret meg over hvilke motiver disse såkalte fotballekspertene/-profilene har når de gang etter gang går ut i media for å snakke om hvor dårlig norsk fotball er. Senest Jesper Mathisen. «Norsk fotball står i gjørmen». Og Drillo. «Jeg er ikke imponert. Eliteserien er dårlig». Hvis Eliteserien er jevn er det visstnok et svakhetstegn. Hvis Rosenborg rykker ifra er også det et svakhetstegn. Dette er eksempler fra saker som har fått mye oppmerksomhet bare de siste to dagene.

Bare så det er sagt; jeg fullstendig klar over at nivået på norsk fotball ikke er noe å skryte av. Dette er ikke et forsøk på å snakke opp kvaliteten på norsk fotball. Vi har mye å jobbe med. Jeg sier heller ikke at man skal overse problemene. Man må være selvkritisk for å utvikle seg. Samtidig er det viktig å påpeke at jeg nå ikke sikter til aktører som f.eks. Josimar som etter min mening er en viktig brikke i utviklingen av norsk fotball med sine dype analyser og konstruktive kritikk. Det jeg sikter til er de mange uinteressante artiklene, reportasjene, etc. som bare ønsker å fastslå at norsk fotball er på et lavt nivå uten noen som helst form for diskusjon angående hva som kan gjøres bedre.

Jeg synes det er ekstremt vanskelig å forstå hva får man ut av denne selvdestruktive måten å omtale norsk fotball på i media? Er norsk fotball og diverse forbund klar over at nivået på landslaget og Eliteserien er dårlig for tiden? Det er jeg overbevist om at de er. Gjør de sitt beste for å forbedre situasjonen? Det vil jeg tro de gjør. Med andre ord; jeg kan ikke se at denne kontinuerlige kritikken og negativiteten i media gjør en forskjell hvis man forutsetter at de som styrer norsk fotball og driver norske klubber selv er klar over problemene. Og hvis ikke, må man hele tiden ta dette i media? Personlig har jeg svært vanskelig for å se at det i det hele tatt kommer noe konstruktivt ut av denne gjentakende negativiteten.

Det er tre områder jeg mener at Jesper Mathisen, Drillo og andre eksperter som til stadighet liker å gå ut i media for å ytre sin mening rett og slett er sterke bidragsyter til å bryte ned/svekke norsk fotball. De holder i gang en ond spiral som svekker norsk fotball.

1. Ett av problemene i norsk fotball er tilskuersvikten. Fotball er underholdning. Hvis man har et ønske om at å selge flest mulig billetter til en konsert, så går man ikke ut media gjentatte ganger før konserten for å fortelle at trommisen er udugelig eller at vokalisten synger surt. Det er noe publikum selv kan gjøre seg opp en mening om. Når det gjelder norsk fotball derimot, så blir publikum og potensielle tilskuere hele tiden påminnet om hvor svak norsk fotball er. Selvfølgelig er det skadelig for billettsalget.

2. Ett annet problem er at Eliteserien blir mindre og mindre attraktiv for spillere. Hvis du som ung spiller kommer opp i en liga preget av enorm negativitet og et mediebilde der man forsøker å gjøre ligaen så liten og stakkarslig som mulig, så vil jeg tro at man blir påvirket av det. Hva gjør det med motivasjonen? Og hva gjør det med ønsket om å komme seg til en annen liga? Når det gjelder kjøp av spillere, så hadde vi vel (hvis jeg husker rett) en assistenttrener ved navn Bård Wiggen som i et overgangsvindu gikk ut i media for å ytre sin mening om det svake nivået på Tippeligaen. Man jobbet med å signere spillere, samtidig som man snakket ned sitt eget produkt. Genialt.

3. Det tredje punktet er økonomi, som for så vidt henger sammen med de to foregående. Norsk fotball skal ikke bare selges til publikum. Det skal også selges til sponsorer, samarbeidspartnere, distribusjonsaktører, etc. Er det da lurt å snakke ned produktet du skal selge til slike aktører? Neppe.

Selv er jeg enkelt og greit veldig glad i norsk fotball. Selv om nivået er lavt, landslaget ikke lykkes og norske klubber sliter med å kvalifisere til Europa, så ligger det et stort engasjement i bunn. Det velger jeg å tro også gjelder for disse som til stadighet uttaler seg i media. Jeg vil tro de kun ønsker det beste for norsk fotball de også. Men etter min mening bidrar de mer til å skade Eliteserien. Det virker bare ikke som om de forstår det selv. Som om ønsket om å gjøre seg selv aktuell går utover Eliteserien.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.06.2017 14:21    Post subject: Reply with quote

Også Kroksæter er kritisk.

I forhold til boomen rundt 2005-06 er det i hvert fall mer sunn økonomistyring både hos RBK og konkurrentene våre. Det tilsier sånn at det er dårligere spillere i serien; at de velger hakket bedre lønn på kontinentet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hodor
Veteran

PostPosted: 03.06.2017 14:57    Post subject: Reply with quote

Adam Larsen til enga.
Skal dit og forsure miljøet i garderoben der nå
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 03.06.2017 15:57    Post subject: Reply with quote

Vålerenga scorer på alle sjansene sine til nå, og dermed står det 0-4 i Tromsø etter bare 25 minutter. Neutral
Back to top
Fusion
Veteran

PostPosted: 03.06.2017 15:59    Post subject: Reply with quote

Dette Tromsø-laget tapte vi mot.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 48, 49, 50  Next
Page 23 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb