English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Supernils
Proff

PostPosted: 14.05.2017 13:28    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Quote:
Eurosport-kommentator Kjetil Rekdal mener at den regjerende seriemesteren foreløpig ikke er på et nivå som skulle tilsi gruppespill i Europa til høsten.

– Hvis de presterer som så langt i sesongen, så blir det tøft. Men det er lenge igjen. Bendtner vil sikkert bli bedre. Og du vil få farligere kantspillere med Helland og Jevtovic. Så må Rosenborg få i gang midtbanen sin. Den rytmen som Rosenborg er kjent for, er det langt mellom du ser. Det blir en tøff vei inn i Europa med det nivået Rosenborg er på nå. Per nå synes jeg ikke de er gode nok til å gå videre til et gruppespill i Europa, sier den tidligere Vålerenga-treneren.

Kåre Ingebrigtsen svarer slik på uttalelsene fra Rekdal:

– Kjetil har vel ikke vært i Europa, har han det, da? Så referansene hans kan være ymse.

Og Rekdal har helt rett.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 13:34    Post subject: Reply with quote

Såklart enig med Rekdal. Merkelig av Kåre å svare på den måten.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 13:34    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Hehe, helt enig i at det sies veldig mye rart i media. Det er heller ingen tvil om at Kåre av én eller annen merkelig grunn har fjernet seg fra den klassiske Rosenborgstilen han innførte da han tok over og har beveget seg mot noe utydelig, identitetsløst ræl. Men i våre beste perioder spiller vi fortsatt bra fotball, det gjorde vi aldri under Per Joar.

Helt enig. Mange som er historieløse her inne.
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 14.05.2017 15:17    Post subject: Reply with quote

Man er ikke historieløse selv om man stiller spørsmål om hovedtrenerens opptreden i media og utvikling av laget.

For det er legitime spørsmål rundt dette, og det har det vært i mer enn bare denne sesongen.

KI har gått fra å være positiv og offensiv til å svare på all kritikk med smålige kommentarer. Utviklingen av laget har regressert. Man kan skylde på salg så mye man vil, men øye-testen sier at en midtbane som består av tre av de absolutt beste spillerne i ligaen vinner midtbanekampen i 1 av 3 kamper, at ballen aldri kommer kjapt nok opp til angrepsspillerne og at de tre midtbanespillerne ligger 20 meter for langt fra hverandre både på offensiven og på defensiven.

Prestisjeprosjektet konradsen virker å ha malt KI inn i et hjørne. Så langt inn i hjørnet at han faktisk setter Lundemo, som er en langt mer naturlig sentral midtbane, som indreløper og fortsetter å bruke Konradsen, som er 100 ganger bedre som indreløper, som sentral.

Ingen, og jeg gjentar, ingen gode lag spiller med en midtbane som er så uorganisert og som har så mye rom mellom enkeltspillerne. Til og med Eggen kritiserte dette. Det kan tidvis virke med en Selnæs som klarer å kompensere for dette med pasningsfoten sin ved å finne vinkler ingen andre i TL finner.

Det er merkelig at midtbanen, som til tross for salg osv, er det leddet med mest kontinuitet og kvalitet, er vårt dårligst presterende ledd.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 15:34    Post subject: Reply with quote

Joda, jeg ser mye av kritikken og jeg er ikke uenig i alt. Jeg bryr meg jevnt over ikke veldig mye om hvordan en trener fremstår i Media, kanskje fordi jeg ble immun av at folk som Eggen og Drillo ga en lang mars i det på 90-tallet - og begge hadde stor suksess som trenere på tross av at folkeskikk ikke var deres mest fremtredende egenskap.

Samtidig er jeg enig i kritikken av spillet vi viser for tida og jeg er enig i at dette ikke startet i vår. Jeg er sterkt kritisk til at vi har prioritert forsvarsspill i vinter - ikke fordi forsvarsspill ikke er viktig, men fordi vi uansett ikke går videre i Europa med 0-0 hjemme. Jeg mener det er viktig at vi våger å ta risiko.

Samtidig så greier jeg ikke å bli mer enn mildt irritert over den sportslige stagnasjonen. En del av grunnen er selvsagt at vi vinner serien overlegent tredje år på rad, men samtidig så gjør vi en hel del riktig i klubben nå. Økonomien er friskmeldt så til de grader og uten at jeg har studert regnskapene i detalj så vil det overraske meg om vi ikke er på vei til å bygge opp en meget solid egenkapital igjen. Det tredje positive momentet er at vi har blitt flinkere til å hente spillere. Det henger kanskje sammen med at vi har blitt langt mer attraktiv som klubb enn vi var for 4-5 år siden, men vi finner jevnt over spillere som presterer bra.

Til syvende og sist er det såpass mye bra som skjer i klubben nå at jeg er jevnt over positiv. Selv om jeg gjerne skulle sett at Hedenstad og Meling var oftere på motstanderens 16-meter enn vår egen og at jeg ville tatt imot en ballsikker midtbanesentral med åpne armer.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 16:09    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg ikke noe fan av arrogante og sutrete svar i media selv, vil bare påpeke at Nils Arne tråkket opp stien på akkurat den fronten. Ingen har vært mer sur og tverr enn han i media når motgangen meldte seg. Så akkurat dette bør vi være godt vant til.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 16:16    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke kommet til den konklusjonen at Kåre bør sparkes. Ennå. Hvor jeg står for øyeblikket et at noen bår ta tak i Kåre, riste han og si "skjerp deg for faen! Du er i ferd med å ødelegge alt du har bygd opp!"

Planen fungerer ikke. De andre lagene er i ferd med å finne ut av oss. De vet at alt de trenger er å fylle opp midtbanen med fem-seks mann så får vi ikke til pasningspillet vårt. Indreløperne og vingene blir isolerte og vi mister ballen før den når fram.

Om ikke dette fikses straks kommer det første tapet vårt snart. Og det blir ikke det eneste.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 16:35    Post subject: Reply with quote

Alle med et snev av fotballforståelse forstår at når vi sliter big time mot klubber som ikke eier nåla i veggen (Viking,Stabæk) så er det noe galt.
Pr dato har vi ingenting i Europa å gjøre og Kåre's arrogante svar gjør det ikke bedre.
Tror han ser at den fantastiske stallen han skrøt av egentlig er ganske middelmådig i for mange posisjoner og kjøpene av rollespillere virker mer og mer som feilkjøp når du setter de opp mot spillere med større ferdighetsregister. Istedet for å innrømme det, så blir det sutring , spydigheter og klaging på alt og alle.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 18:55    Post subject: Reply with quote

Enig med Robbie, tror det er et behov for nye ideer og mot til å utfordre hvordan det arbeides på det daglige nede på brakka. Personlig drømmer jeg for øyeblikket om at Bakke blir en del av teamet snart, og at vi får inn en analytiker som vi mista til FFK(?), husker ikke navnet på gubben. Vi har den suverent beste stallen i ligaen, vi SKAL være bedre enn det vi er nå.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 19:11    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg har ikke kommet til den konklusjonen at Kåre bør sparkes. Ennå. Hvor jeg står for øyeblikket et at noen bår ta tak i Kåre, riste han og si "skjerp deg for faen! Du er i ferd med å ødelegge alt du har bygd opp!"

Planen fungerer ikke. De andre lagene er i ferd med å finne ut av oss. De vet at alt de trenger er å fylle opp midtbanen med fem-seks mann så får vi ikke til pasningspillet vårt. Indreløperne og vingene blir isolerte og vi mister ballen før den når fram.

Om ikke dette fikses straks kommer det første tapet vårt snart. Og det blir ikke det eneste.

Ok, dette blir i overkant selv for meg, men jeg synes det er en defensiv mentalitet over sportslig om dagen. Både bokstavelig talt på banen, men også i måten man møter kritikk på. jeg reagerer særlig på at man til stadighet argumenterer mot stråmannen "Rosenborg spiller ikke som på 90-tallet og kjører ikke over alle lag og vinner 5-0". Det er feigt, uredelig og minner altfor mye om Perry.

Litt morsomt er det jo da, at Rekdal, som Kåre responderte så usaklig på, faktisk brukte akkurat den slags tullprat for å -forsvare- Rosenborg og Kåre under gårsdagens sending. "Det e ikkje så enkelt at det e bare å kjøre over alle lag i eliteserien i dagens fotball. "
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 19:13    Post subject: Reply with quote

Jeg liker idéen om Trond Sollied inn som assistenttrener gitt at han er motivert og ydmyk nok til å ta en slik rolle. Det hadde vært gull. Taktisk overgår han enhver som er involvert i dagens trenerapparat og han kjenner klubben og dens filosofi godt.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 19:17    Post subject: Reply with quote

KI har kjøpt seg mye tid i mine øyne. Selv om vi skulle feile med Europa igjen mener jeg det blir helt feil i det hele tatt å vurdere KI sin stilling. Men jeg forventer at KI går tilbake til suksessoppskriften fra 2015 hvis vi mislykkes i år også. Det er det nærmeste vi har vært med å lykkes i europa og vi rundtspilte stort sett lagene i tippeligaen, som nå visst nok ikke lenger er mulig. Et par kvalitetsspillere inn så tror jeg vi hadde tatt tosifret antall poeng i EL gruppen, men Helland var ute av form og Søderlund også et svakt ledd.
Det verste med hvordan det er nå er holdningsendringen til KI. Han fremstår defensiv i måten han håndterer kritikken på. Hadde han hatt stålkontroll tror jeg ikke han hadde håndtert kritikken fra media på den måten. Og klagingen på gresset på Nadderud minner meg om hvordan Solskjær håndterte seriestarten i 2013. Det endte med at Molde byttet til kunstgress bare for å legitimere at ikke problemet lå hos Solskjær.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 19:48    Post subject: Reply with quote

For min del venter jeg med min endelige vurdering av Rosenborg og Kåre 2017 til etter de to neste kampene. Da har vi møtt to bunnlag på lerkendal og vi har spilt 1/3 av sesongen.
henrifei
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 20:17    Post subject: Reply with quote

Rosenborg blir målt etter europacup i år, da man har lagt opp hele sesongoppkjøringen og perioden før det begynner på å øve inn en mer kynisk spillestil for å kunne nå ett gruppespill.

synes det er trist at man har gått vekk fra prosjektet Kåre startet på, da var virkelig Rosenborg seg selv igjen.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 14.05.2017 21:07    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
For min del venter jeg med min endelige vurdering av Rosenborg og Kåre 2017 til etter de to neste kampene. Da har vi møtt to bunnlag på lerkendal og vi har spilt 1/3 av sesongen.

Kan vi ikke vente med å vurdere sesongen til når den er ferdigspilt? Blir liksom litt ryddigere sånn. Vurderingsgrunnlaget blir også litt bedre da.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 21:24    Post subject: Reply with quote

Blir bare usaklig å snakke om å sparke treneren i midten av mai, når vi leder serien med 5 poeng. Nei, det har ikke vært bra de siste kampene, men det var det da heller ikke bestandig i glansdagene. Vi var bakpå titt og ofte tidlig på våren da også, selv med Nils Arne Eggen på benken.

Om vi på sensommeren går på trynet i e-cup kvalikken nok en gang, og man ikke ser noe utvikling i spillet, så kan man kanskje begynne å vurdere endringer på trenerteamet.

Når det er sagt, så er selvsagt ikke alt rosenrødt når vi fremstår som vi gjør, og da skal man selvsagt også ytre sin misnøye, men å prate om sparking av trener nå er bare vås.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 21:32    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Kåre bevisst unngår å spille bra angrepsfotball. Feildisponeringer over tid samt ikke den beste taktiske begavelsen er nok det som er galt. Og det er i utgangspunktet ikke noe galt i det om Kåre hadde vist selvinnsikt nok til å innrømme feil og at han har mangler som trener. En bedre defensiv struktur er helt oppnåelig uten å måtte rasere det offensive spillet så totalt som vi ser nå.

Veldig enig med robbie. Noen må tørre å ta tak i Kåre og riste litt. Akkurat nå er man i ferd med å skyte seg selv i foten ved å unnskylde alt som ikke fungerer. På lang sikt vil det være en forferdelig dårlig taktikk...

De aller beste lederne det være seg i det vanlige yrkeslivet eller i idretten evner å ta til seg kritikk og bruke den konstruktivt. Ser ikke at det er tilfellet med Kåre, noe som er synd. Tror en taktisk komplementering av trenerteamet som flere nevner kunne gjort underverker! Fortjener dog mer tid på seg til å vise seg fra en annen side, men liker slettes ikke tendensen...
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 14.05.2017 22:07    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
RbkUrge wrote:

Kan vi ikke vente med å vurdere sesongen til når den er ferdigspilt? Blir liksom litt ryddigere sånn. Vurderingsgrunnlaget blir også litt bedre da.

Ja, det var litt upresist formulert. Jeg mente at jeg venter med eventuell kritikk til etter de to kampene. Den endelige vurderingen får komme utpå senhøsten! Tommel'n opp!
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 14.05.2017 22:57    Post subject: Reply with quote

Ach so.
PerO
Veteran

PostPosted: 15.05.2017 08:41    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Nå er jeg ikke noe fan av arrogante og sutrete svar i media selv, vil bare påpeke at Nils Arne tråkket opp stien på akkurat den fronten. Ingen har vært mer sur og tverr enn han i media når motgangen meldte seg. Så akkurat dette bør vi være godt vant til.

var virkelig Eggen sur i media når laget hans hadde motgang?

Han kunne godt etter enkeltkamper si at det var en drittkamp, og det gjør da vitterlig KI også.

Men hovedtrenden til Eggen, var at han etter seier i e-cup eller storseier her hjemme, sto å kritiserte alt som kunne vært gjort bedre.

Etter tap, hadde han all slags unnskyldninger som mange kamper, dårlig dag, mental utladning etter forrige storkamp, tidlig i sesong etc.

På den måten holdt han spillerne nede på jorda etter store prestasjoner, og tok selv trøkken når det gikk dårlig.
Back to top
KÃ¥re Takleik
Junior

PostPosted: 15.05.2017 09:24    Post subject: Reply with quote

1. Det hendte at Nils var usaklig, men det var flaut da, og legitimerer heller ikke atferden til andre trenere. Selv om Nils gjorde det, er det greit . . . .

2. RBK har spilt dønn kjedelig i innledningen av denne sesongen.

3. Det er helt greit å trene på å bli strammere defensivt med tanke på Europa, og jeg kan forstå tankegangen, og vi har faktisk ikke vært så veldig bra i denne fasen av spillet heller. Vi har faktisk sluppet motstanderen til flere sjanser enn Sandefjord. Et forsvar begynner med fremste mann, og strekker seg helt til bakerste mann. De to leddene før forsvaret har blitt spasert forbi hittil denne sesongen.

4. Tross alt, vi leder serien med 5 poeng. Til meg selv; slutt å klag.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 15.05.2017 09:53    Post subject: Reply with quote

Kåre snakker ofte om at vi skal spisse formen inn mot CL-kvallik. Det høres flott ut, men er det ikke litt for direkte importert fra individuelle idretter? Det er åpenbart noe å hente på å time treningsmengden slik at vi har overskudd på det tidspunktet, men det viktigste er jo at relasjoner sitter og det har vel lite med timing å gjøre. Det er jo ikke sånn at hvis relasjonene sitter på våren så er de utslitt på sensommeren.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2017 10:04    Post subject: Reply with quote

Det er punkt 3 som bekymrer meg, egentlig. Vi 'trener' visstnok på å bli strammere defensivt, men det er ingenting som tyder på at laget er noe bedre kollektivt i forsvar nå enn tidligere. Motstanderne løper tvers igjennom til de innleggssituasjonene samtlige norske lag ønsker seg, eller til upressede skudd fra hjørnet av sekstenmeteren. Kun området midt foran stopperne (der Konradsen er utstasjonert) ser ut til å være noenlunde sikret.

Altså ser den varslede defensive forbedringen ut til å ikke bestå av en forbedret defensiv grunnstruktur eller kunnskaper om kollektivt forsvarsspill, ikke av en forbedret evne til å forsvare seg individuelt en mot en og lignende, men i mangel av de to førstnevnte av en omlegging fra det jeg vil kalle en risikovillig stil (selve hovedkjennetegnet til en Eggenesque 4-3-3) til en mer standard, Perryaktig risikoavers stil der man fokuserer hardt på å angripe balansert, og ikke sende fram flere enn det minste antallet spillere som trengs for muligens å score et mål. Og der kan jeg avsløre allerede nå at vi ikke besitter nok individuelle ferdigheter til å vinne på den måten mot bedre lag enn norsk kokos.

Det er faktisk å sage av greina man sitter på, samtidig som man driter i eget reir. Mandatet til Kåre var jo faktisk å ikke falle i NFF-gropa som har gitt oss så utrolig mange fullstendig forglemmelige øyeblikk de siste femten årene, både på klubb- og landslagsnivå. Vi hadde faktisk et lag som gjenoppstod med et vanvittig aggressivt press, og offensive løp på kryss og tvers som regelrett overbelastet og utspilte motstanden i Norge, koblet med et kontringsspill som skapte store problemer for mye større og bedre lag. Det har vi kastet bort, og tilsynelatende helt bevisst, og det forteller meg at den der Eggen-dressen nok en gang har føltes trang for trenere som egentlig har en litt annen (norsk, defensiv) filosofi.

Gi meg en sann troende; ikke en som er rettroende kun på jobbintervjuet. Er ikke Kåre den mannen, eller Erik, eller Stig Inge, så må de opp mot veggen FØR V-en blir snudd igjen, mens det fortsatt er noe igjen å bygge på.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 15.05.2017 10:40    Post subject: Reply with quote

*klapp*klapp*
Zaphod setter spikerne på dobbelhodet atter en gang.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 15.05.2017 10:51    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
det forteller meg at den der Eggen-dressen nok en gang har føltes trang for trenere som egentlig har en litt annen (norsk, defensiv) filosofi.

Gi meg en sann troende; ikke en som er rettroende kun på jobbintervjuet. Er ikke Kåre den mannen, eller Erik, eller Stig Inge, så må de opp mot veggen FØR V-en blir snudd igjen, mens det fortsatt er noe igjen å bygge på.

Tommel'n opp!
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 271, 272, 273  Next
Page 122 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb