English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 1 ]
Reginiussen
11%
 11%  [ 19 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Midtsjø
75%
 75%  [ 129 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
0%
 0%  [ 1 ]
Jevtovic
10%
 10%  [ 18 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 172

Author Message
Makkverk
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 01:19    Post subject: Reply with quote

konrad4ever wrote:
Re Makkverk. Børsen din står i stil med brukernavnet ditt, terningkast 1

Kunne sagt noe om at det var søstra di også, men forsøker heller å spørre hva du egentlig reagerte på?

Du heter jo "Konrad4ever", kanskje det er at jeg var kritisk til Konradsen? Kanskje er du Konradsen?

La meg svare på den foreslåtte saklige kritikken din da: Jeg mener han ofte er på etterskudd, bruker fryyyyktelig lang tid med ballen i beina og har dårlig teknikk. Om du er uenig er det greit, men det er altså det som gjør at karakteren er svak. Kunne kanskje fått 3, men burde vel hatt et par gulkort i dag, så forsvarer karakteren min greit.

Du kunne heller nevnt det i stedet for å gå til angrep, blir litt vanskelig å gå videre i tråden.
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 01:38    Post subject: Reply with quote

VELDIG fornøyd etter 45. Fram til da var vi klart best. Vi skapte sjasene, styrte spillet og forsvarte oss godt. Høyresiden var god, venstresiden var bedre - ja til og med Gersbach var god!

2. Omgang var vi elendige fra start til slutt. Innsatsen var elendig, presisjonen var elendig og utligningen lå i frykten vår. Heldigvis var Molde enda mer elendige, og klarte ikke å skape noe som helst, med unntak av stolpe-headingen.

Igjen. Det er naivt å skylde på Konradsen. Han spilte igjen helt ok. Fant Midtsjø med noen veldig flotte pasninger, også i 2. Omgang - kjempet hardt og vant mange dueller sentralt, til tross for at han var den eneste som turte å gå i hodedyellene av de på midten. I dag hadde det ikke hjulpet oss en dritt å hatt noen andre der. Selnæs kunne ikke funnet gull i dagens løp heller. Jeg skjønner at folk leter etter syndebukker, men det får være grenser. Det var mange som sviktet i 2. Omgang - og Konradsen var på ingen måte verst - til tross for en meget stygg pasning underveis, ut over linjen. Det var et helt lag som svikter oss i 2. Omgang. Jensen, Helland, Hedenstad, Bendtner og Gersbach var minst like dårlige som Konradsen i 2. Ingen av de viste noe som helst da.

Til tross for det klarte vi å dra med oss en meget fortjent seier. Molde var grusomme. Heldigvis.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Predicted
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 01:50    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Bendtner på en solid 4'er her inne altså. Det må jeg si overrasker meg. Ekstremt godt oppspillspunkt, søker alltid løsninger, blir aldri stresset og jobber mer enn jeg hadde forventet.

Involvert i begge mål, drar på seg to mann og åpner rom for jevtovic på første, legger opp med en lekker "assist" på andre. Med unntak av noen påfunn som ikke funker mye fordi det blir misforstått så syntes jeg han gjorde en solid kamp.

Men det skal sies at jeg hadde dårlige billetter og hadde nok ikke oversikt over alt som skjedde hele tiden.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 01:53    Post subject: Reply with quote

Hansen 5 - dårlig kommunikasjon ved flere anledninger. Ingen redninger og ikke så altfor god kontroll i feltet. Heldig som ikke får 4.

Hedenstad 5 - uansett hvordan man snur og vender på det har Han langt igjen til han i det hele tatt minner om Svensson. Kombinasjonsspillet på høyre var ok i 1. Omgang, men ikke mer.

Reginussen 7 - veldig bra kamp. Begynner å ligne den beste versjonen av seg selv.

Skjelvik 6 - noen stygge pasninger i starten. Fant etter hvert ut av det. Avanserte når han skulle, og fant Konradsen bra.

Gersbach 5 - beste jeg har sett av han på evigheter. Likevel en del å gå på.

Midtsjø 7BB - strålende innsats. Målfarlig. Dominerte, spesielt i 1. Omgang.

Konradsen 6 - stort sett viktig i duellene på midten. Selv om han tapte mye i lufta mot Sarr, viste han mye bra ellers. Mistet ballen en gang, men fikk ellers mye ut av de fleste situasjoner han ble satt opp i. Rolig og stort sett trygg med ball.

Jensen 6 - ikke hans beste kamp. Bra i 1. Ikke bra i 2.

Helland 5 - bra når han ble involvert i 1. Elendig i 2.

Bendtner 4 - slapp kamp. Klasse når han var involvert.

Jevtocic 7 - nydelige overlapper, riktige tanker og meget målfarlig når sjansen bød seg. Håper han blir!! Nesten BB.

- George Best
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 01:54    Post subject: Reply with quote

Makkverk wrote:

Kunne sagt noe om at det var søstra di også, men forsøker heller å spørre hva du egentlig reagerte på?

Minus:

Feilstaver spillernavn
Hedenstad hadde en god dag på jobb
Samme hadde helland med flere gode involveringer
Bendtner involvert i begge scoringer
Blir litt mer flisespikking, men Jevtovic spilte langt over en middels kamp i dag
Konradsen hadde en del gode defensive involveringer

Pluss:

Konradsen og Midtsjø er innafor.

Alt i alt skal jeg ikke være like kritisk som konrad, men det var en særdeles dårlig børs etter min smak.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2017 02:52    Post subject: Reply with quote

Jeg synes mange litt uforklarlig undervurderer Jevtovic. Han og Midtsjø er i en egen klasse offensivt for Rosenborg - hele kampen! - og han har backen sin i lomma hele første omgang. Scorer 1,9 mål gjør han og. Han er egentlig dyktig på det meste, bra fart, flink til å time løp, oppsøke ledige rom, bra driblerepertoar begge veier, og iskald foran mål. Kommer bare til å fortsette, så lenge motstandere prioriterer Helland. Herlig scoring.

Kåre må passe på å ikke bli paralysert og endringsuvillig i sånne situasjoner. Mush inn for Helland mye tidligere hadde nesten garantert gitt scoring slik Molde spilte. Byttet med Bjørdal inn var bra. Kunne trengt en assistent med betraktelig mer taktikk og kampledelse i seg.

Børs:

Hansen 5 - Stort sett trygg i en litt guffen kamp, men må ta litt skyld på baklengsmålet.

Hedenstad 5 - Får sin fulle hyre defensivt når Helland står som bakromsspiss i stedet for returløp i andre omgang. Ok offensivt. Ballsikker.

Reginiussen 7 - Står frem, og går i krigen kompromissløst.

Skjelvik 6 - Viktig rolle rundt Brustad, løser det veldig fint,med ett unntak.

Gersbach 5 - Begynner å stabilisere seg. Må litt opp med besluttsomhet når han kommer offensivt.

Jensen 6 - River og sliter og tærer på motspillerne. Mindre toneangivende enn vanlig, så tom ut etter hvert.

Konradsen 4 - Vinner de duellene han skal, men klarer ikke bidra til balltempo under noe slags press. Igjen litt statisk defensivt, og lar Svendsen vandre uhindret.

Midtsjø BB 8 - Strålende førsteomgang, der var han overalt. Litt mer trøbbel med å involvere seg når presshøyden er lavere.

Helland 3 - Løper kun offensivt, og tross gode muligheter blir alt sløseri og upresist i dag. En belastning i det humøret.

Bendtner 5 - Så kanskje litt preget ut av kampprogrammet, men han viser jo glimtvis klassen sin, og åpner store rom med sin blotte tilstedeværelse.

Jevtovic 7 - Scorer ett praktmål, svært involvert på neste, og et angrep alene til tider. Flink til å straffe motstanderne i de største rommene.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 07:50    Post subject: Reply with quote

Bra børs zaphod81! Kunne ikke vært mer enig
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 09:02    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:

Alt i alt skal jeg ikke være like kritisk som konrad, men det var en særdeles dårlig børs etter min smak.

Ble tidvis utspilt, spesielt første 20 av 2. omgang, mot et svært dårlig lag. Dette burde vi vunnet med tre-fire. Det er pari.
larsarus
Legende

PostPosted: 09.04.2017 09:54    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Midtsjø 7BB - strålende innsats. Målfarlig. Dominerte, spesielt i 1. Omgang.

Hva var ordet for 8 på Storflor-skalaen igjen? Wink
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 09.04.2017 09:58    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Bendtner involvert i begge scoringer

Vil vel si han var involvert i alle scoringene. Smile
Back to top
Gjfs
Proff

PostPosted: 09.04.2017 11:22    Post subject: Reply with quote

Hansen 5

Hedenstad 5
Reginiussen 7
Skjelvik 6
Gersbach 5

Jensen 6
Konradsen 4
Midtsjø BB 8

Helland 4
Bendtner 5
Jevtovic 7
Back to top
Moody
Senior

PostPosted: 09.04.2017 11:29    Post subject: Reply with quote

Hansen 4

Hedenstad 5
Reginiussen 8
Skjelvik 7
Gersbach 3

Konradsen 5
Jensen 6
Midtsjø 8

Helland 5
Jevtovic 7
Bendtner 5
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 11:50    Post subject: Reply with quote

De av dere som var på Lerkendal i går....ble det noe hyllest av Sapara i pausen?
Indreløper
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 11:54    Post subject: Reply with quote

Både før kampen og i pausen Tommel'n opp!
Demolith
Rutinert

PostPosted: 09.04.2017 12:05    Post subject: Reply with quote

Og i det 27.minutt Wink
dags
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 12:41    Post subject: Reply with quote

For alle som gir Helland dårligere karakter på børsen enn Gersbach og Konradsen, se kampen igjen i edru tilstand.

Solid kamp igjen av Reginiussen. Enda mer gledelig er det at vi begynner å se ei venstreside som fungerer med Midtsjø og Jevtovic. Hvis vi kan få på plass Meling igjen begynner dette å se meget bra ut.

Gersbach ser ut som den juniorspillen han er, selv om denne kampen var et lite skritt opp fra hva han har levert før i år. Fortsatt ikke noe å rope hurra for. Reitan er et større talent, spør du meg. Gersbach har ikke spilleforståelse og orienteringsevne til å takle høyt press.

Høyresida har fortsatt litt å gå på, men Hedenstad og Helland har tross alt vært sterkt involvert i flere mål de siste kampene, så også i går. Samspillet med Jensen lugger derimot litt fortsatt og Hedenstad må slippe seg løs framover litt oftere, men det kommer.

Ingen stor kamp av Bendtner i går, men i tillegg til en nydelig assist drar han på seg mye oppmerksomhet kampen igjennom.

Hvis vi får benket Gersbach og klarer å grave fram en god erstatter for Konradsen sentralt ser dette bra ut med tanke på å kvalifisere seg til Europa.
BalleK
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 12:57    Post subject: Reply with quote

Sitter og ser på høydepunktene fra gårdagens kamp. Det slår meg hvilken enorm forskjell det er på RBK og MFK når de får mål.

Når RBK scorer så jubler spillerne. Og de klemmer og kysser hverandre. Og trenerne på benken jubler også og smiler og kjenner på gleden over å få mål.

Mens når MFK scorer så er det fullstendig motsatt. Bare såvidt at spillerne rekker hendene i været. Ingen klemming. Ingen smil. Og trenerne (med Solskjær i spissen) smiler heller ikke - det ser nesten ut som om de er sure faktisk.

Jeg har ikke tenkt så mye på det, men det er en ekstrem forskjell. Nå er det klart at det naturligvis vil jubles mer for 1-0 og 2-0 enn for 1-2, men likevel.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 13:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du er inne på noe i slutten av analysen din Wink
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 13:16    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Bendtner på en solid 4'er her inne altså. Det må jeg si overrasker meg. Ekstremt godt oppspillspunkt, søker alltid løsninger, blir aldri stresset og jobber mer enn jeg hadde forventet.

Bendtner blir straffet fordi han ikke lever opp til medias, og til dels fansens, forventning om tre mål per kamp. Jeg tror vi kommer til å dra mer nytte av kombinasjonsspilleren og tilretteleggeren Bendtner enn målscoreren Bendtner. I går bandt han opp to stoppere og skaper enormt med rom for både vinger og indreløpere. Samtidig er han fryktelig god i kombinasjonsspillet. Kommer spesielt til utspill i situasjonen der Midtsjø blir felt og skal ha straffe. Vi har rett og slett fått oss en ekstremt klok og dyktig lagspiller. Det kommer vi til å dra mer nytte av enn evnen hans til å score mål.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 13:27    Post subject: Reply with quote

Ja. Vi er Rosenborg, vi skårer alltid mål. Men en spiss som kan knytte lagdelene sammen og bringe vingene og indreløperne inn i spillet, de er sjeldne.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 13:39    Post subject: Reply with quote

Synes folk flest her inne erkjenner den jobben Bendtner gjorde igår, og også har relativt edruelige forventninger til ham. Danske og norske medier derimot.
ObiWan
Junior

PostPosted: 09.04.2017 14:08    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Bananskrue wrote:
Noen som har bilde av tifoen? Evt klipp? Fra det lille jeg kunne se på storskjermen så det helt rått ut med den tifoen og pyro bak.

Det var helt rått på stadion. Har ikke bilder, men ta mitt ord på det RBK

Det var helt rått! (Vet ikke om bildet vises, men da er det bare cut'n paste url'en

Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2017 14:26    Post subject: Reply with quote

Ligger bilder i et album på Tifo Trondheims Facebook-side.
varg88
Proff

PostPosted: 09.04.2017 14:43    Post subject: Reply with quote

Hansen 4
Hedenstad 5
Reginiussen 6
Skjelvik 5
Gersbach 5
Konradsen 7
Jensen 6
Midtsjø 8
Helland 5
Bendtner 3
Jevtovic 7

Stort sett veldig fornøyd med de 3 kampene. 9 poeng med 2 kamper mot direkte konkurrenter (hjemmekamper riktignok) er strålende.

- Venstresiden med Jevtovic og Midtsjø funker bedre og bedre sammen. Midtsjø gjorde en av de beste kamper jeg har sett av ham. Jevtovic er allltid farlig og Gersbach kommer i form nå.
- I går var det riktig å starte med Skjelvik og ikke med Rasmussen pga Brustad sin fart.
- På den andre siden mangler vi hodestyrke med Skjelvik. Det ble tydelig ved reduseringen da Gersbach måtte opp mot Gabrielsen.
- Vi skulle helst ha avgjort kampen i 1. omgang. Vi hadde nok store sjanser til å score 4+.
- En sliten Bendtner er ikke verdt altfor mye. Touchen sitter ikke og hodestyrken som er ganske nødvendig både offensivt og defensivt er delvis fraværende. 2,5 kamper i ei uke var kanskje for mye.
- Igjen skuffer motstanderen. Jeg hadde forventet at de kommer til å kjøre hele 2. omgang. Men borsett fra sjansen til Brustad som gikk i stolpen ble det veldig lite. Vi hadde god kontroll etter ca 60 min.

RBK
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 09.04.2017 15:58    Post subject: Reply with quote

Gidder du å forklare hvordan det er mulig å gi Reginiussen seks og Bendtner tre når du har nivellert Konradsens prestasjon til syv på børsen, varg?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Next
Page 19 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb