View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 26.03.2017 22:20 Post subject: |
|
|
Kjenner æ allerede gruer meg til returkampen mot San Marino. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 26.03.2017 22:28 Post subject: |
|
|
Det er viktig å skryte av Berge, selv om han har vært direkte svak etter å ha kommet inn. Fy fader. |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 26.03.2017 22:29 Post subject: |
|
|
Jeg har vært litt til og fra underveis. Kosn har skjelviken klart seg underveis? Var han delaktig i baklengsmålan? _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 26.03.2017 22:31 Post subject: |
|
|
Skjelvik har ikke vært delaktig i baklengsene. Han har ikke vært delaktig i stort annet heller _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 26.03.2017 22:33 Post subject: |
|
|
Litt som vanlig. Løpt opp og ned langs sida si. Ikke gjort noe stort hverken for eller imot. Mye av dette skyldes at laget tydeligvis har fått beskjed om å ikke spille fotball, men bare pælme langt opp til forlatte spisser. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.03.2017 22:38 Post subject: |
|
|
Hvis assistenten skal legge frem en analyse av kampen, er vel Hestens konklusjon at vi burde vunnet denne kampen.
VGs statistikk viser nemlig 54 % ballbesittelse, fire norske avslutninger på mål og tre utenfor, mot tre og to for Nord-Irland.
- Du må sette sjansene dine på dette nivået. Vi hadde nok sjanser til å vinne. Samtidig så hadde motstanderne tur og fikk to mål ut av ingenting. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 26.03.2017 22:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 26.03.2017 22:40 Post subject: |
|
|
Må si jeg virkelig liker Berge. Er nok med fra start neste gang og han er en type spiller som jeg tror fort kan ende opp i en god del større klubb enn Genk om ikke så altfor lenge. |
|
Back to top |
|
 |
Silkesvarten Proff

|
Posted: 26.03.2017 22:51 Post subject: |
|
|
Hvordan Stefan Johansen kom seg inn i 11eren er for meg et gedigent mysterium, han rakk vel å lage 5-6 frispark før han ble byttet ut? Skulle tro han var høyrebent når man ser den kraften i dødballene hans.. Når Selnæs er tilbake bør han satses på sammen med Berge på midten, eneste måten det landslaget her skal kunne heve seg i fremtiden... |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 26.03.2017 23:12 Post subject: |
|
|
Kort oppsummert. De med fysikk har for begrenset teknikk til selv den enkle fotballen vi legger opp til, de med teknikk mangler fysikk. Berge kan være ett hederlig unntak. Våre spillere bruker evigheter på å få ballen under kontroll, ser ganske hjelpesløst ut.
Ganske betegnende at kommentatorene sier vi setter innpå "ballspillere" når Dæhli og Berge kommer inn.
Er vel rimelig sjelden å høre slikt om andre lag, " nå setter tyskerne inn en som både kan dempe ballen og slå en pasning"....
Tror ikke det. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 26.03.2017 23:20 Post subject: |
|
|
Kjenner at det vil ta ei stund før apatien min rundt landslaget opphører. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 26.03.2017 23:21 Post subject: |
|
|
Både Dæhli og Berge bør være med neste gang - fra start.
For øvrig noe svakt keeperspill av Jarstein ved 1-0 målet. Som "vanlig" kamuflerer han sine svakheter ved å stå "skjevt" - og denne gangen ble han stående for langt til venstre.
Ikke høyt nivå på keeperspillet ved den anledningen. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 26.03.2017 23:27 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | fortsatt 83 min igjen. Det er ingenting som brenner enda, men det ryker litt i låven |
Foregår vel etterslokking nå vil jeg tro... |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 26.03.2017 23:48 Post subject: |
|
|
Hestene har desverre brent inne _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 27.03.2017 00:34 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | Ganske betegnende at kommentatorene sier vi setter innpå "ballspillere" når Dæhli og Berge kommer inn.
Er vel rimelig sjelden å høre slikt om andre lag, " nå setter tyskerne inn en som både kan dempe ballen og slå en pasning"....
Tror ikke det. |
Det der er en sylskarp analyse. Det oppsummerer alt som er galt med norsk fotball. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 27.03.2017 08:10 Post subject: |
|
|
Er helt sikker på at hesten har hatt en hove med i spillet om uttak av stallen. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 27.03.2017 11:56 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Både Dæhli og Berge bør være med neste gang - fra start.
|
Berge er spennende med at han kan løpe med ballen gjennom ledd - litt som Hoftun kunne skape uro med i sin tid. Lagerbäck så nok like godt som oss at Nordtveit enten ikke er god nok for laget, eller at han trenger mye mer kamptrening enn han hadde i går.
Men i motsetning til Høgmo, kan man forstå grunnene til at han valgte Nordtveit pga erfaring og større defensiv kapasitet, og Tarik som i utgangspunktet er sterkere og mer gjennombruddshissig enn MMD.
Alt kommer tilbake til at forsvaret er dårlig defensivt, og heller ikke klarer å treffe bra med hverken korte eller lange pasninger. Det er bare Tyskland som klarer å score 3 i Belfast, så når man gjør brølere som Valsvik og Hovland gjør, og ikke får god nok hjelp av Nordtveit, blir det avgjørende. For ikke å snakke om tidspunktene i kampen da det skjer. _________________ - En av St Hallvards menn |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 27.03.2017 13:38 Post subject: |
|
|
At Hovland fortsatt i det hele tatt blir tatt ut til landslagssamlingene var en stor overraskelse for meg. Har han levert én god landskamp? Mot Ungarn sendte han (med noe hjelp av Forren) oss på egenhånd ut av EM. Ikke bare er han tatt ut i landslagstroppen, han får jaggu meg starte også. Etter halvannet minutt lar han en nordirsk spiller få alt for mye plass, vende opp og gjøre 1-0. Forferdelig midtstopper som aldri har hatt nivået til landslaget. Han er ikke en gang i startelleveren til Nurnberg (forøvrig det laget som har slippet inn tredje-flest mål i 2. bundesliga), så jeg forstår heller ikke hvorfor han "på papiret" burde være tatt ut heller.
Utenom det så er jeg ikke veldig overrasket over kampen. Synes det er OK å øve oss på defensiv fotball og å lempe opp mot stor targetspiss og komme etter. Jeg forventer ikke at landslaget spiller pen fotball (vi har ikke gode nok spillere til det), bare at de begynner å vinne kamper igjen. Lagerbäck har fortsatt masse tålmodighet å ta av hos meg. |
|
Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 27.03.2017 13:50 Post subject: |
|
|
Det føles veldig feil å være enig med John Arne Riise i noe som helst, men han kan vel være en blind høne han óg. På tide at Hovland får landslagsfri. Jeg har ikke sett han i kamp på noe annet enn landslaget, men kan heller ikke huske at han har gjort en god figur der en eneste gang. Hjelper ikke hvor god han eventuelt skulle være for klubblaget/landslagstrening når han tydeligvis mangler ett eller annet viktig for å kunne levere når det virkelig gjelder. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 27.03.2017 17:27 Post subject: |
|
|
Var mange returnerende spillere fra Høgmos tidligere uttak. Var nok en kalkulasjon å stole på at forgjengeren hadde et minimumsnivå kompetanse og ikke gjøre for drastiske endringer når det måtte bære rett på en "viktig" kamp. Å bygge et helt nytt lag på et par dager høres vanskeligere ut enn å forbedre et. Regner med større endringer fremover. Hovland kommer trolig til å spille seg ut av laget/troppen innen neste kvalik. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 27.03.2017 18:12 Post subject: |
|
|
Jeg vil gjerne slippe å se både Stefan Johansen, Hovland og Nordtveit i fortsettelsen. På en 4-4-2-oppstilling, som defensiv sentral midtbane ved siden av Sander Berge, bør Per Ciljan Skjelbred overtales til et comeback, det er i denne posisjonen han spiller fast i bundesliga. Godt mulig man må kaste ut Perry for å få det til, men det er helt greit. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.03.2017 19:20 Post subject: |
|
|
Skjønner i allefall ikke hvorfor Nordtveit er med. Han har spilt 1 kamp for West Ham i 2017, og da var han permanent rundingsbøye for Rashford. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 27.03.2017 22:17 Post subject: |
|
|
Ja nå bør det snart bli slutt på at reservebenk-spillere tar plass på det norske landslaget, framfor spillere som er fast på banen i sine klubber. Dette har pågått i årevis, og det har alltid representert et svakt ledd. Spillerne bør også få soleklar beskjed den andre veien: finn deg en klubb hvor du klarer å spille deg inn på laget, eller glem landslaget. På tide å statuere noen eksempler. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7156 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.03.2017 09:37 Post subject: |
|
|
Jeg syntes det er verdt å merke seg at han har blitt brukt mye som sidebækk i vest-hamm. Ikke hans beste rolle, for å si det mildt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.03.2017 10:06 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Ja nå bør det snart bli slutt på at reservebenk-spillere tar plass på det norske landslaget, framfor spillere som er fast på banen i sine klubber. Dette har pågått i årevis, og det har alltid representert et svakt ledd. Spillerne bør også få soleklar beskjed den andre veien: finn deg en klubb hvor du klarer å spille deg inn på laget, eller glem landslaget. På tide å statuere noen eksempler. |
Synes det er håpløst å ha en så rigid regel. Det er ikke vanskelig å tenke seg tilfeller hvor spillere som sitter på benken i gode ligaer er vesentlig bedre enn alternative spillere som spiller fast i svake ligaer, selv om de har litt svakere matchform. Vi skulle feks aldri brukt Solskjær da han var i Man Utd fordi han satt på benken? |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.03.2017 10:46 Post subject: |
|
|
Drillo mente konsekvent at spilletid var helt irrelevant. Frode Grodås, Rekdal, Bjørnebye, Henning Berg, Bohinen og flere satt nærmest alltid på benken uten å miste plassen på laget. Samtidig som Rosenborg-spillere med CL-erfaring ble oversett. |
|
Back to top |
|
 |
|