English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Johan Lædre Bjørdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 02:20    Post subject: Reply with quote

Er han god nok er han gammel nok. Han har vært vår beste stopper i oppkjøringen mener jeg og fortjener å starte første seriekamp.

Gi han tillit og sjansen nå i vår så er han klar for e-cup kval til sommeren. Skjelvik vet vi ikke er god nok, jeg tar heller en fotballklok spiller med en god pasningsfot som er litt tregere enn sprinteren Skjelvik og hans fotballdumskap.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 04:07    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ja, Rasmussen hadde en virkelig grov miss i en kamp. Smile
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 08:04    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Kan vi få inn en "nr.1" bak der sammen med Tore, kan Rasmussen få utvikle seg i fred å ro, og jeg er sikker på at om et par år, vil han ta over for Tore.

Utvikle seg i fred og ro? Da kunne han ha blitt værende i Tyskland? Der fikk ha utvikle seg i fred og ro. I mine øyne ser Rasmussen absolutt ikke dårligere ut enn Reginiussen.

Vi trenger å gi han kamper. Det er den eneste måten at spillere som allerede er på et såpass høyt nivå kan ta de nødvendige ekstra stegene som trengs før vi skal ut i Europa igjen.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 08:08    Post subject: Reply with quote

Rasmussen er en spiller som bør få lov til å være ung og å vokse seg forsiktig inn i laget. I Norge vil han kanskje være god nok, men når vi skal ut i Europa behøver vi også mer av tradisjonelle stopperegenskaper som fysisk voksen duellstyrke, ikke minst dødballstyrke, noe som både Rasmussen og Skjelvik pt er alt for langt bak på. Vi hadde også tidvis mye trøbbel med dødballer i fjor, det er ikke bare organisering dette går på. Jeg er tilhenger av å gi Bjørdal tillit over tid som førstevalg ved siden av Tore Reg. Så får heller Rasmussen gradvis overbevise oss med gode innhopp.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 08:15    Post subject: Reply with quote

JLB er akkurat litt for god til å sitte på benken i Eliteserien, det kan vi vell alle eniges i.
robbie
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 08:27    Post subject: Reply with quote

Det skal vel spilles ca 20 seriekamper før vi skal ut i Europa. Jeg føler meg ganske sikker på at Rasmussen er en helt annen spiller når kalenderen viser august. Det går jäklig fort i den alderen der.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 17:39    Post subject: Reply with quote

Er vel vår svakeste stopper, og om vi skal miste en av dem er det kanskje JLB som er den vi tåler best å miste, men det sier mer om resten av forsvaret enn om ham. Solid og stabil spiller med gode holdninger som ville være bankers på de fleste andre ES-lag. Unner ham en hverdag der han får spille fast, men har ikke trua på at vi finner noen som er bedre per i dag uten å punge ut i dyre dommer. Er veldig happy med å ha ham i RBK.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 18:56    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
En solid oppgradering av Bjørdal så kan vi ha skandinavias beste forsvarsfirer. Ihvertfall topp 3. Men så må de fungere sammen også da. Alle får ikke samspillet til å sitte på første dagen.

Hedenstad - Tore - Ekong - Meling

Langt fra den beste forsvarsfirer i Skandinavia i dag desværre. Jeg har faktisk tro på CL i år, men det bliver på grund af vores offensive spilkoncept og kvaliteter (+ en fantastisk keeper).
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 22.03.2017 20:53    Post subject: Reply with quote

Litt tidlig å innkassere CL-deltagelse, enn så lenge vi ikke har noe særlig offentivt samspill med vårt midtspiss-prosjekt (hele angrepsrekken egentlig) å skrive hjem til mor om. Men keeper - det står det ikke på - det er jeg enig i.

I angrepsrekken har vi mye potensiale, men gudene vet om vi får maksimert det.

Bjørdal-tråden handler forøvrig svært lite om Bjørdal. Håper på å se mer til Bjørdal, både i denne tråden og i motstanderens boks!
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 21:32    Post subject: Reply with quote

Haha, det er jo to forskellige verdener at "have tro på" og "at indkassere".

Vi har en dygtig træner på de indbyrdes relationer. Kåre har fået lov at beholde vores vigtige midtbanespillere og kanter, hvilket bliver meget afgørende for vores offensive spil. Tilmed har vi fået en spiss ind, der passer langt bedre i vores koncept enn Gytkjær og har langt højere potentiale. Vi har hele foråret til at bygge på, og jeg ser ikke, hvorfor det ikke kommer til at ske med tanke på den kontinuitet, der har været i klubben. Du skriver at vi ikke har noe særligt offensivt samspil med hele angrepsrækken, men kun Gytkjær har jo forladt klubben. Se på vores konkurrenter og det vil være tydeligt, at de har mindre kontinuitet enn os.

Det blev off-topic ja, beklager.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 23.03.2017 13:20    Post subject: Reply with quote

I følge en twitterbruker blir han i Rosenborg tiltross for at Vålerenga ønsker han. Vil tro det er fordi man ikke ønsker flere endringer i troppen nå.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 23.03.2017 13:23    Post subject: Reply with quote

"I følge en Twitterbruker" føler jeg er ganske langt ned på kildekritikkskalaen.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 23.03.2017 13:25    Post subject: Reply with quote

Tv 2 fyr som var var skeptisk til sillyseasons kilder for å hevde at han var på vei til godset.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.03.2017 14:56    Post subject: Reply with quote

Bruttern om Lædre Bjørdal: - Johan blir her

Bjørdal virker ikke superhappy, men klager ikke.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 23.03.2017 15:12    Post subject: Reply with quote

Han må ha tatt store steg dersom KI ikke ønsker å gi slipp på han vel.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 23.03.2017 15:14    Post subject: Reply with quote

Det kan jo være man ser verdien av å ha en litt mer erfaren midtstopper sammen med Tore i troppen. Ser man på alternativene er det en 19åring med mange spørsmålstegn og spillere som egentlig spiller på andre posisjoner på banen som er makkere til den selvskrevne finnmarkingen.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
JB
Veteran

PostPosted: 23.03.2017 16:01    Post subject: Reply with quote

Igjen tror jeg nok Kåre ser spilleren med litt andre briller enn de ølbrillene vi på forumet har en tendens til å se ting gjennom.
JLB ble i hele fjor høst, og nå i forsesongen 17, blitt snakket ned av mange her på forumet. Det har nesten blitt tatt for gitt at han kom til i bli solgt, lånt ut, eller i værste fall gitt bort før seriestart.
Jeg er heller ikke av de som har snakket varmest om JLB, men han er faktisk en ganske habil fotballspiller.
Det var ikke så mange som klaga på han da han spillte fast i forsvaret for et års tid siden, eller derromkring. Men etter han mistet plassen i førsteelveren har han blitt litt sånn hakkekylling, og det fortjener han egentlig ikke. JLB har vært veldig loyal til trenerne og spillergruppa. Han klager ikke, men jobber på. Det viser han nok en gang nå som Kåre sier nei til overgang.
Selv om han kanskje ikke er førstevalg i ellveren, synes jeg han er en god backup som nr 2-spiller. En som kan være fin å ha i bakkant som innbytter på slutten av kamper når det røyner på.
Stå på JLB.
Cashew
Junior

PostPosted: 23.03.2017 16:14    Post subject: Reply with quote

Enig med JB! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.03.2017 19:51    Post subject: Reply with quote

Litt enig med deg, JB. Det er noe Per Verner Rønningsk over både spiller og stemning.

Situasjonen er imidlertid ganske anderledes. Det er vel i grunnen ganske lenge siden det har vært såpass usikkerhet rundt midtforsvaret. Reginiussen er skadeutsatt og form(kurv)en er noe usikker. Rasmussen er ung og urutinert, og et ubeskrevet blad på dette nivået. Skjelvik og Bjørdal er kurant backup, men ikke ideelle å ha i startoppstillingen over tid. Vi mangler liksom et soleklart førstevalg ved siden av en av de to førstnevnte, eventuelt en som kan steppe inn for disse uten veldig merkbart kvalitetsfall. Vi så jo selv hva som skjedde da vi måtte bytte briljante Hansen med en litt svakere, men fortsatt god Kwarasey i Europacup-kvalik. Og ambisjonene er som kjent på ingen måte lavere i år.

Skal noen inn er det naturlig at noen må ut, og det er mest logisk at det i så fall er Bjørdal. Han er ikke like anvendelig og har ikke samme spisskompetanse som Skjelvik, selv om han absolutt er fin å ha i backup.

Slik jeg ser det er det situasjonen som er noe urettferdig overfor Bjørdal, da jeg neppe tror vi hadde hatt denne diskusjonen om vi hadde hatt et stabilt og solid stopperpar som soleklart førstevalg.
TomH
Veteran

PostPosted: 23.03.2017 20:50    Post subject: Reply with quote

Dette betyr vel uansett at dette ryktet som ble fremsatt på forumet, for ca en uke siden, ikke lenger er gyldig?
Toilling
Veteran

PostPosted: 24.03.2017 20:26    Post subject: Reply with quote

Undervurdert mener nå jeg, er ikke redd for å være litt fysisk, sterk, høy, god passningsfot, ofringsvilje, har blødd for drakta bokstavelig talt.
https://gfx.nrk.no/Ck1OSI...2XwX92Ip-Q
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2017 20:35    Post subject: Reply with quote

Nå fikk du meg til å mimre litt. Her snakker vi virkelig offervilje (spiller med brudd i armen):

Back to top
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 30.03.2017 09:10    Post subject: Reply with quote

Når var sist kamp Bjørdal ble kåret til BB på rbkweb?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.03.2017 09:36    Post subject: Reply with quote

Tipper det var i hans første(?) kamp for oss, på Åråsen, hvor han satte to.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 31.03.2017 09:06    Post subject: Reply with quote

Lædre Bjørdal har aldri blitt kåret til BB før kampen mot Brann i mesterfinalen, CLkvart. I kampen mot LSK, Zorac, ble han runner-up bak Mike Jensen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 31, 32, 33  Next
Page 27 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb