| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 22.03.2017 11:45 Post subject: |
|
|
jasså ja. Gudi solgt, Lundemo enda ikke kampklar, og nå Stamnestrø ute i et halvt år.
Vår bredde på midten har blitt syltynn.
NÃ¥ er det vel kun Vilhjamsson vi har som backup der. Eventelt Meling. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.03.2017 11:56 Post subject: |
|
|
| I og med at vi har så klare førstevalg på midten og siden Konradsen kan (bør) spille indreløper så synes jeg det holder frem til neste vindu, så får man ta en ny vurdering da. Rasmussen kan vel også steppe inn sentralt hvis Vilhjalmson ikke er tilgjengelig. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.03.2017 12:44 Post subject: |
|
|
Jeg synes dette bør være akkurat det som tipper vekta i favør av å hente den ultragode, men kanskje litt kostbare, naturlige registaen gutta garantert har på blokka etter langt over et kalenderår uten Selnæs i stallen.
Det går ikke an å satse på at Lundemo skal bidra noe særlig i år, og det er dumt å basere seg hundre prosent på å flytte spillere man helst ville brukt et annet sted i førsteelleveren. Så med mindre man VET at Tettey vil returnere etter endt CH-sesong er dette en perfekt anledning til å forsterke. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 22.03.2017 12:52 Post subject: |
|
|
| Ser Glimt har hentet inn en ny sentral midtbanespiller i Leikvoll Moberg fra Sogndal. Dermed har man trippel dekning på den sentrale plassen. Løsner de grepet om Normann? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 22.03.2017 12:59 Post subject: |
|
|
Jeg vil gå så langt som å si at det er galskap å gå inn i sesongen med tre midtbanespillere med Vilhjálmsson som eneste reelle backup. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.03.2017 13:08 Post subject: |
|
|
Midtsjø - Konrad - Mike
De har utkrystallisert seg som Kåres forholdsvis klare førstevalg på midten.
Villy Hjalmarsson kan også spille sentral midt, om enn annereledes enn vi vel kanskje helst ønsker. Helt hva som regnes som godfoten hans er uvisst.
Hou Sæter har helseissues, Simen er ute til sensommeren, Lundemo er på vei tilbake fra skade men ingen blir vel sjokkert om han går istykker igjen (håper selvfølgelig ikke det).
Jada, vi har alltids noen som ikke får spille som ving eller i forsvaret som kan gå inn. Men er det veien til Europa? Jeg er enig i at dette er den perfekte anledningen til å hente sentral herremann. Selv om det selvfølgelig ikke er en lett oppgave. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Last edited by OrionPax on 22.03.2017 13:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.03.2017 13:10 Post subject: |
|
|
| OK, la meg omformulere meg litt. Dersom vi har muligheten til å hente en solid forsterkning på sentral midtbane så støtter jeg det, men jeg vil ikke at vi skal hente nok en midtbanespiller med potensiale som kanskje kan bli bra (Gudi, Stamnestrø, Lundemo) |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.03.2017 13:13 Post subject: |
|
|
Der er vi ihvertfall enige. Skal det komme inn noen må det være lov å håpe på landslagsklasse. Om ikke Bendtner-sjokk-nivå så noen som blir et KLART førstevalg på sentral midt så får Konrad og Midtsj sloss om venstre indreløper. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 22.03.2017 13:17 Post subject: |
|
|
| Landslagsklasse kan være så mangt, for min del må de gjerne satse på et talent type som Normann i stedet for en mer etablert spiller. Vil uansett styrke oss vesentlig fra dag én og henvise Konradsen til indreløperposisjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.03.2017 13:32 Post subject: |
|
|
Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser hvor den stammer fra, denne ståltrua på at Normann kommer til å styrke oss vesentlig fra Konradsen med en gang. Jeg tror Konradsen, til sammenligning, hadde sett ut som en million hvis han hadde spilt for Bodø/Glimt - han holder tross alt landslagsnivå som spiller, bare ikke i vår ganske krevende SM-rolle (og nei, det er ikke det samme som Glimt sin). Den rollen er veldig avslørende i et lag som ønsker å være førende i nitti minutter av hver kamp, og stiller store krav til spilleforståelse, vurderingsevne og tempo i både bein og spesielt hode, i tillegg til at vi ønsker oss en oppgradering på teknikk.
Det er viktig her at man ikke setter likhetstegn mellom potensiale og kvalitet. Normann kan sikkert bli god, det er ikke det, men akkurat nå tipper jeg han er mer på nivå med Gudi og Stamnestrø enn med Midtsjø, Konradsen og Jensen. Vilhjalmsson er trolig også bedre akkurat nå. Det ville vært ekstremt overraskende dersom en unggutt rett fra et såpass svakt lag og treningsmiljø skulle gått rett inn og dominert på et mye bedre lag, i en veldig 'voksen' rolle, med de tempomessige omveltningene det innebærer. Man skal ikke glemme at Selnæs hadde møtt veldig mye bedre spillere enn de man finner i Glimt sin stall på trening i flere år før han tok steget.
Kanskje ville Normann, isolert sett, vært et fornuftig og riktig kjøp for oss på lang sikt, og i dagens situasjon kunne han nok fort vært en nyttig backupspiller, som ville fått regelmessige innhopp med bare 1 skade til i midtbaneleddet, men han er ikke det vi behøver mest akkurat nå, etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 22.03.2017 13:37 Post subject: |
|
|
| Hva med han øst-europeeren Fredrikstad så overraskende henta? Han er jo på en ettårs-kontrakt. Kan det tenkes at vi henter han om han viser seg god nok? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.03.2017 13:42 Post subject: |
|
|
zaphod81  |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 22.03.2017 13:47 Post subject: |
|
|
Enig med Zaphod her. Likevel blir det å gå baklengs inn i framtiden når vi fortsetter å bruke en spiller svært få tror noen gang vil mestre rollen. Jeg har tro på Lundemo og håper tanken er at han skal få spille og utvikle seg i rollen. At vi kan hente en ferdigutviklet spiller som er god nok tror jeg rett og slett ikke vi klarer. Om Lundemo aldri blir frisk eller ikke tar nivået bli spillere som Normann neste alternativ.
Kan jo være vi kan hente "eldre" spillere som Tettey om et år eller to, men det utsetter jo bare problemet et par år uten potensiell gevinst ved et salg av en yngre spiller. Tror vi må innse at vi en gang i mellom må ta en restart og ta oss tid til å utvikle spillere for å hevde oss i Europa. For ES holder det med Konradsen-typer. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 22.03.2017 13:50 Post subject: |
|
|
| Er som regel enig med deg, men her syns jeg du overvurderer kvaliteten på de vi har. Normann er utvilsomt et av Norges største midtbanetalenter og som U21 spiller for Norge på midtbanen er man litt mer enn en spiller med potensiale. At han er en bedre spiller enn Konradsen vet jeg ikke, men som rollespiller sentralt overgår han Konradsen glatt. Uten at jeg husker hvem det var så var det et par stykker som reagerte på samme måte da Berge ble foreslått i fjor, at han ikke ville være god nok for å ta plassen til Konradsen sentralt, men at han helt sikkert ville kunne bidra for andrelaget! Den sentrale rollen krever noen ferdigheter du ikke først fremst utvikler på treningsfeltet når du har passert 20 år, disse ferdighetene har Normann og Trondsen og begge ville nok fint tilpasset seg tempoet vårt på treningsfeltet i løpet av ganske kort tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 22.03.2017 13:54 Post subject: |
|
|
Ryktene fra Bodø sier at Normann dominerer treningene der oppe fullstendig. Et tegn på at han kanskje vil takle overgangen til RBK-tempoet? Ellers støtter jeg opp om Lokomotivet. Normann har noen ferdigheter som ikke lar seg utvikle etter fylte 20. Samtidig har han en del å gå på posisjoneringsmessig defensivt. Men der er det lettere å se videoer etc. for å lære av de beste. Det han derimot har er en ro med kula og en presis pasningsfot. Man får ingen perfekt sentral fra dag en, men han kan definitivt vokse i rollen og bli en bauta på sikt.
Noe som kan være verdt å legge til er at mange i Bodø mener han er mye lengre fremme i utviklingen enn spillere som både Birkir Bjarnason og Stefan Johansen som befant seg i Bodø på samme stadium i karrieren. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.03.2017 14:06 Post subject: |
|
|
| Jeg har ikke peiling på hvor god Normann er/kan bli og jeg er ingen stor fan av Konradsen sentralt. Men zaphod81 peker på mye viktig i sitt innlegg, man kommer ikke unna at det er stor usikkerhet rundt hvor bra Normann vil gjøre det i vår 433. Dessuten har Kåre & co mye mer tro på Konradsen sentralt enn flertallet her på forumet og han kommer ikke til å benke Konradsen for et talent som Normann (med det første). |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 22.03.2017 15:47 Post subject: |
|
|
Hadde vært fantastisk interessant å sett Trondsen på trening mot vår trio  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.03.2017 16:09 Post subject: |
|
|
For ordens skyld: jeg er ikke voldsomt imot å hente Normann, i prinsippet, men han burde i så fall vært hentet i stedet for Lundemo, som framstår som et voldsomt usikkert kort med tanke på skadeproblematikken. Det er likevel et stort sprang fra å hente en grei norsk U21-spiller som muligens kan heve seg, til å hente en etablert og ferdigutviklet stjerne, og jeg vet klubben har muligheter til å handle et sted i det mellomrommet uten å gå konkurs (se bl.a. Sapara, Dockal, Jensen).
Poenget mitt var rett og slett at det overhodet ikke er noen automatikk i at Normann ville gått rett inn på vårt lag, selv om han rykket ned fra Tippeligaen med noenlunde brukbar stil. Det er noe av det samme i å gå fra Glimt til RBK som det er i å gå til en bedre liga - spillere som framstår som ballsikre og presise på treninger med lavt tempo kan plutselig se ukomfortable og keitete (Konradsen), eller treige og omstendelige (Gudi) ut når tempoet rundt de øker, rommene krymper, og det stilles høyere krav til presisjon. Det KAN selvfølgelig også hende at Normann hadde tatt dette på strak arm - noen spillere gjør jo det - men det er jo fortsatt usannsynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 22.03.2017 16:26 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Hva med han øst-europeeren Fredrikstad så overraskende henta? Han er jo på en ettårs-kontrakt. Kan det tenkes at vi henter han om han viser seg god nok? |
Dårlig trent iflg lokalavisa. Vi får se hvordan han egentlig er utover høsten. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 22.03.2017 17:24 Post subject: |
|
|
Ser ikke problemet med å hente Normann. Han kommer ikke til å spille fast, men få masse spilletid på den syltynne midtbanen vår. Og om han er god nok, kommer han til å utvikles av større kvalitet på treningene og på medspillerne.
Hva gjør vi om vi får én langtidsskade til på midten nå? Ny mann må inn. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.03.2017 17:34 Post subject: |
|
|
Når vi først diskuterer alternative sentraler ønsker jeg MYE heller å hente Trondsen enn Normann - dette er dog basert på kunnskaper og erfaringer fra i fjor. I år har jeg ikke sett noen av dem spille.
Trondsen aner det meg har slike kvaliteter at han muligens hadde utkonkurrert Konradsen i løpet av noen måneder. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 22.03.2017 18:57 Post subject: |
|
|
Fullt og helt enig med siste taler  |
|
| Back to top |
|
 |
Noffe Junior
|
Posted: 22.03.2017 19:03 Post subject: |
|
|
Angående Normann så har han vært god i oppkjøringen. Glimt har hentet en spanjol som er meget solid og nå Leikvoll fra Sogndal. Begge har den sentrale midtbaneposisjonen som favoritt... Normann ble forrige treningskamp brukt som indreløper. Åpner disse nysigneringene for at Normann tar turen til dere?
Avisa Nordland trillet terningen på Glimt-spillernes pre-season 3.mars. Da fikk Normann terningkast 4 (nest best, AN er streng på dette). Beskrivelsen:
"Lagets «stjernespiller» sin unge alder til tross. Det hviler store forventninger og ansvar på hans skuldre. Gjør ting på trening som nesten får lagkompisene til å be om autografen. Pådrar seg fortsatt altfor mange skumle balltap i kamp. Det må lukes bort." |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 22.03.2017 20:35 Post subject: |
|
|
| Treningsgrunnlaget han får om han eventuelt kommer er i hvert fall langt bedre enn det han har i Glimt. Han kommer kanskje ikke til å gripe om plassen med en gang, men det kan være en god investering på lengre sikt. Hentes han er vel Konradsen tiltenkt en indreløper-rolle, også får Normann/Lundemo knive om den sentrale plassen? |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 22.03.2017 21:46 Post subject: |
|
|
| Men det kommer ikke flere spillere før til sommeren, Kåre vil avstå fra å virke desperat og kjøpe tvert det kommer en skade. Vi får klare oss med det spillermateriale vi besitter, og spille inn laget første del av sesongen, også- BOOOOOOOM!! CL GRU DERE!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
|