English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 21:17    Post subject: Reply with quote

Bendtner-overgangen minner mest om Iversen-overgangen via Vålerenga enn noen annen overgang til Rosenborg og i Norge, både med tanke på typer, meritter og alder. Kjent for sine byturer var Iversen også.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 21:19    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
https://twitter.com/FRfot...9411651584

Fyren her blir jo aldri fornøyd.

Haha klager først over at vi ikke gjør store signeringer for så å klage over at vi ikke signerer talenter. Klovn.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 21:36    Post subject: Reply with quote

Hvor god er Bendtner p.d.d. egentlig?.
Er det noen som har sett han den seneste tiden i Nottingham?, eventuelt i den seneste landskampen?. Han spilte vel seneste landskamp i 2016 en gang. Usikker på når.

Jeg ser også på dette som en vinn-vinn situasjon. Da RBK har råd til å "gamble" litt på dette.

Er det noen som kan fortelle meg om hvor god var Bendtner når han for alvor skinte?

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Standfot
Proff

PostPosted: 07.03.2017 21:42    Post subject: Reply with quote

Har ikke hørt at Bendtner har vært i storform den siste tiden, tror det er bra d fortsatt er noen uker til seriestart. Har på følelsen at han ikke starter neste kamp.
Back to top
tobamessi
Junior

PostPosted: 07.03.2017 21:50    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Er det noen som har sett han den seneste tiden i Nottingham?, eventuelt i den seneste landskampen?. Han spilte vel seneste landskamp i 2016 en gang. Usikker på når.?

Rent empirisk tror jeg Bendtner er ordentlig rusten.
At han ikke fikk det til i Forest bekymrer meg ikke nevneverdig, da klubben har underprestert i en liga det generelt er vanskelig å utmerke seg i pga. lang sesong og svært jevnt nivå.
Det jeg syns er mer bekymringsfullt er at han falt så kraftig igjennom i Wolfsburg og Juventus, da dette er lag som styrer kamper og produserer sjanser.
Nå var han langt unna førstelaget i Juventus, og klubben anså han for å være stallfyll fra første sekund, men i Wolfsburg tror jeg han ble hentet inn i håp om å blomstre. Wolfsburg ville gi han en sjanse, men han tok den ikke da han fikk den.

Nivåmessig vil jeg vilt gjette på at han per nå er på nivå med Søderlund, muligens litt svakere.
Trøsten er at potensialet er langt høyere, og at motstanden i Eliteserien er så dårlig at Bendtner er nødt til å finne nettmaskene før eller siden, og da tror jeg fort han kan score 15+ mål i Eliteserien. Pga. navnet hans vil det sannsynligvis føre til at han blir solgt, og ettersom han "bare" er 29 år og er på 3-årskontrakt, vil dette gjøre at vi får tilbake mer penger for han enn vi ga.
Selv om regnestykket selvfølgelig ikke er så enkelt mtp. lønn og andre bonuser. Håpet er at han skal bli så god at han kan hjelpe oss til å nå CL.

Bendtner har ikke spilt på landslaget til Danmark siden 2015.
Sist gang jeg så Bendtner i aksjon var for Wolfsburg i EL-kamp mot Inter (våren 2015 tror jeg), og da mener jeg han scoret, og han var frisk i den kampen. Men rapportene fra tiden i Wolfsburg forteller om ustabile opptredner, og lat holdning.
Bart1
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 21:59    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Er det noen som har sett han den seneste tiden i Nottingham?, eventuelt i den seneste landskampen?. Han spilte vel seneste landskamp i 2016 en gang. Usikker på når.

Jeg ser også på dette som en vinn-vinn situasjon. Da RBK har råd til å "gamble" litt på dette.

Er det noen som kan fortelle meg om hvor god var Bendtner når han for alvor skinte?

Bentner var god i Arsenal frem til 2010, da han ble lånt ut til Sunderland. Da han kom tilbake var han ikke like god og det var bare spørsmål om tid før han måtte gå. Etter dette har det gått nedover med ham i Wolfsburg, mens tiden i Forrest har vært katastrofalt dårlig. Men, får han ut 80% av så god han var i 2010, så er dette et knallkjøp.
Back to top
Gangz
Junior

PostPosted: 07.03.2017 22:11    Post subject: Reply with quote

FIFA-spillet fungerer faktisk ganske bra som målestokk på spillere...Hvertfall på så store navn....På FIFA 10 hadde Bendtner i overkant av 80, FIFA 13 hadde han 76, nå har han 73 tror jeg. Helland er bestemann på RBK på spillet, han har 74...

80 stemmer ganske bra med hvordan Bendtner var på sitt beste, han har kanskje ikke potensial til å komme der igjen, men kommer han over 75 så er han definitivt best i Tippeligaen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gangz
Junior

PostPosted: 07.03.2017 22:14    Post subject: Reply with quote

For å gi litt perspektiv så er det kun Messi, Ronaldo etc som har over 90 nesten

Dårlige tippeligaspillere er nede på 60 (Azar, Skjerve, Ulrik Flo)
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 22:18    Post subject: Reply with quote

Det som gjorde Bendtner så god var jo fysikken og duellstyrken. Så hvis man skal overføre det i fifa-betydning så hadde han ekstremferdigheter på små områder, men er mer gjennomsnittlig på andre. God avslutter, god på hodet og god fysikk. Med andre ord potensielt perfekt i en nier-rolle som han nesten aldri har fått muligheten til å spille i siden Arsenal-tiden.
Standfot
Proff

PostPosted: 07.03.2017 22:23    Post subject: Reply with quote

Du glemte teknikken og det tunge skuddet.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 22:25    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/JanAa...8740860929

Bendtner to Rosenborg. Arsenal -Expert and Chief Football Writer at @DailyMirror , @johncrossmirror with me at Emirates
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 22:25    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker også at det ikke er veldig lenge siden denne tiden her, hvor han skårte mål mot Bayern, leverkusen, Inter m.m., om vi bare får han i nærheten av dette er det klart at S08, sogndal etc blir enkel match!
robbie
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 22:28    Post subject: Reply with quote

tubamessi,

I Wolfsburg var han trent av Dieter Hecking. En jævlig god trener, men klassisk tysk autoritær semitorturist. For sånne trenere må man være 100%. Det er mange gode spillere, inkludert nordmenn, som har slitt med lagkulturen i det landet der.

For øvrig synes jeg Iversen sammenlignen er god. De er like spillestilmessig, de har også en del til felles personlighetsmessig. Men rent kvalitetsmessig er de ikke så ulike heller.

Jeg tror ikke han skårer 30-40 mål og fyker av gårde hjem til Premier League hvor han hører hjemme.

Jeg vil være fornøyd med 20 mål. Jeg forventer også at han er god til å holde på ballen og hjelper laget offensivt. Sånn som Iversen gjorde. Mitt tips er at han gjør det okej, og at han blir værende lengre enn hva ekspertene spår.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2017 22:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror bare det å ha en sterk og teknisk god spiss kommer til å heve laget voldsomt offensivt, og dette forventer jeg at han er umiddelbart. Så tror jeg vi må vente på å se den rivende defensive jobbingen, i alle fall til kondisen er bedre (se: Gytkjær),men vi vet samtidig at han har det i seg i form.

Som goalgetter vil jeg tro han er litt annerledes enn Gytkjær og Søderlund - ikke like mye snik som Gyt eller så mange initiativ som Søder, men en mer klassisk midtspiss a la Prica. Jeg forventer ikke noe bakromslyn, men en spiller som har hakket større toppfart enn Iversen og Gytkjær, og visse evner i timing av løp. En viss fare for at Bendtner vil være noe på etterskudd tidlig i sesongen, se Søder 2014.

Altså ville jeg satt penger på kantspillerne som målscorere i sesongstarten, og forventet flere scoringer fra Bendtner selv når han blir litt skarpere i kantene og et tidel raskere i reaksjonene.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 23:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror bare det å ha en sterk og teknisk god spiss kommer til å heve laget voldsomt offensivt, og dette forventer jeg at han er umiddelbart. .

Her tror jeg du vil bli veldig skuffet. Pr dags dato er han egentlig ikke god nok for første elleveren. Men, hvis han får trent, er motivert og blir spilt i form, vil han kunne bli knallgod.
Back to top
Dansken
Junior

PostPosted: 07.03.2017 23:05    Post subject: Reply with quote

Bendtner må selvfølgelig i kampform, men i behøver frygte en spiller fuldstændig ude af form, og husk at selv da han var helt ude i kulden i Wofsburg var han stadig skarp for Danmark, må man bruge spiller der ikke er i topform, er en spiller som bendtner at foretrække, ettersigende har han også været ganske flink til at holde fysikken ved lige.

Wolfsburg var et frygtelig match for Bendtner, og startede den egentlige nedtur. At han bliver betegnet som lad, fra Wolfsburgs træner skyldes helt sikkert at Bendtner overhovedet ikke fungerede i klubben under de meget stringente forhold, og det er jo nok et typisk problem for Bendtner, at han skal trives. Men igen, så er Morten Olsen, og Antonio Conte ikke ligefrem kendte for at lade stå til. Og de har begge været tilfredse med indsatsen Bendtner lagde for dagen, så selv om at Bendtner slet ikke fik den spilletid i Juventus som han håbede på, så gjorde han et stærkt stykke arbejde og efterlod et godt indtryk hos Conte. Det siger meget om at en god træner med den rigtige håbdtering sagtens kan styre Bendtner.

De andre uheldige episoder med Bedtner, og her tænker jeg på byture og så videre har gerne, i nyere tid, været i skadespauser, eller tilbage i hans unge dage. Siden den meget dumme bytur i København hvor kan kørte beruset, har han ikke haft nogle nævneværdige episoder.
Back to top
JB
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 23:06    Post subject: Reply with quote

Vi har Northug, Sverige har Zlatan, og Danmark har Bendtner. Blir god tv-underholdning av sånnt vet man.
Gangz
Junior

PostPosted: 07.03.2017 23:12    Post subject: Reply with quote

Vi har ''John''
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 23:30    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:

På sitt beste i Arsenal, var han bedre enn Giroud som enslig spiss(4-2-3-1). Problemet var at han kom på kant med wenger pga noen fylleskandaler. Greip dog ikke sjansen da han spilte på kant, der han heller ikke passer inn.
Back to top
Bonnien
Senior

PostPosted: 07.03.2017 23:33    Post subject: Reply with quote

Det må jo bare skrives en sang om Lorden vår, til melodien av George Harrisons "My sweet lord" Smile
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 23:42    Post subject: Reply with quote

Nei nå må det slutte å snakkes om sang til en nysignert spiller..
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.03.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg vil være fornøyd med 20 mål. Jeg forventer også at han er god til å holde på ballen og hjelper laget offensivt. Sånn som Iversen gjorde. Mitt tips er at han gjør det okej, og at han blir værende lengre enn hva ekspertene spår.

Jeg tror også han blir værende lenger enn både KI og "ekspertene" tror - kanskje ut resten av karrieren, til og med.

Grunnen til det er alderen hans. Store europeiske klubber kjøper knapt spillere over 28 lenger, og gjør de det er det som regel på fri transfer. Bendter vil være 30 før han sannsynlgivis er aktuell for salg fra oss - det gjør ett kjøp, særlig for store summer, veldig mye mindre sannsnynlig.

Last edited by Bakklandia on 07.03.2017 23:54; edited 1 time in total
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 23:52    Post subject: Reply with quote

Blir han her ut karrieren, og scorer 20+ mål for oss hver sesong, samtidig som han tar oss til Europa, blir Lord Bendtner en RBK legende. HVEM hadde trodd det før igår?

Ikke at jeg tror det skjer da...
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 23:54    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
robbie wrote:

Jeg tror også han blir væredne lenger enn Ki og "eksperten tror" - kanskje ut resten av karrieren, til og med. Grunnen til det er alderen hans. Store Europeiske klubber kjøper knaot spillere over 28 lenger, og gjør de det er det som regel på fri transfer. Bendter vil være 30 før han sannsynlgivis er aktuell for salg fra oss - det gjør ett kjøp, særliog for store summer, veldig mye mindre sannsnynlig.

Kina, MLS. Med det navnet blir han glatt kjøpt etter å ha skåret 20+ mål for Rosenborg.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.03.2017 23:55    Post subject: Reply with quote

hvis han vil dit selv så. Men hadde penger vært det viktigste, hadde han ikke kommet hit i utgangspunktet Wink

Last edited by Bakklandia on 08.03.2017 20:25; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 297, 298, 299  Next
Page 18 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb